Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Het is nl. zo de Alfa Centauri erop aangedrongen heeft om al zijn foto's te laten verdwijnen. Waarom is "mij " in elk geval onbekend. Maar misschien kan hij dat zelf eens toelichten, dat ware op zijn minst dan toch duidelijk en correct voor iedereen die hier aan meewerkt.
    Last edited by enero; 17 juni 2015, 06:11.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Misschien een goed idee om hier eens op zoek te gaan welke sporten met welke horloges kunnen matchen.
      Eéntje om te beginnen misschien: volgens mij gaat Rolex en tennis of paardrijden goed samen gaan.
      ORIS, Audi Sport in Le Mans
      http://www.oris.ch/en%e2%80%8e/colle...ris-audi-sport
      ORIS, Williams
      http://www.oris.ch/en%e2%80%8e/colle.../oris-williams

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        't zijn toch geen fotokes van mij Tommie?
        Nu zijn ze terug te zien. Gisteren alles weg.

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht

          Je wil zeggen welke sporten ze sponsoren...
          Voor mij hebben horloges weinig met sport te maken. Het zijn de mannelijke juwelen.

          Longines sponsort vooral paardensport, Rolex sponsort zeilen, autosport en golf, Tag Heuer zit ook in de autosport, Breitling linkt zich duidelijk aan vliegen, Omega zit in allerlei sporten, en sponsort bv ook de Solar Impulse (electrisch vliegtuig dat rond de wereld vliegt)....

          Het is allemaal marketing natuurlijk.
          Als alleen piloten een Breitling zouden kopen ... zou Breitling al lang failliet zijn.

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Er mag mij iemand (amateur of pro) eens vertellen wat je met bijvoorbeeld een Panerai van 10.000€ kan doen als je een duik van 40m gaat doen. Ga je dan ook nog een kaartje met tabellen meenemen, zoals men de vorige eeuw deed ?
            Gaan jullie misschien om 9h afdalen en de klok in het oog houden om op tijd om 12h boven te komen voor het middageten

            Een echte duiker heeft een duikcomputer. Kost minder dan 1000€ en daar heb je meer aan dan aan de duurste "duikhorloge".

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Er mag mij iemand (amateur of pro) eens vertellen wat je met bijvoorbeeld een Panerai van 10.000€ kan doen als je een duik van 40m gaat doen. Ga je dan ook nog een kaartje met tabellen meenemen, zoals men de vorige eeuw deed ?
              Gaan jullie misschien om 9h afdalen en de klok in het oog houden om op tijd om 12h boven te komen voor het middageten

              Een echte duiker heeft een duikcomputer. Kost minder dan 1000€ en daar heb je meer aan dan aan de duurste "duikhorloge".
              +1

              In de horlogewereld draait het om design, materialen, en tonen welke functies een fabrikant in een uurwerk kan stoppen.
              En daarvoor worden gekke prijzen aangerekend.

              Maar geen enkele duiker heeft een uurwerk van 10.000€ nodig en zal dat gebruiken. Trouwens, echt professionele duikers zitten met ruw materiaal onder water om werken uit te voeren, en daar hoort geen Panerai of Rolex bij.

              Marketing en exclusiviteit. En de wetenschap dat je zo veel aan een uurwerk kan besteden als je wil.
              Dat is kort samengevat de horlogewereld.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Er mag mij iemand (amateur of pro) eens vertellen wat je met bijvoorbeeld een Panerai van 10.000€ kan doen als je een duik van 40m gaat doen. Ga je dan ook nog een kaartje met tabellen meenemen, zoals men de vorige eeuw deed ?
                Gaan jullie misschien om 9h afdalen en de klok in het oog houden om op tijd om 12h boven te komen voor het middageten

                Een echte duiker heeft een duikcomputer. Kost minder dan 1000€ en daar heb je meer aan dan aan de duurste "duikhorloge".
                Ik kan u in elk geval hierover niks vertellen. Een Panerai interresseert mij niet en ik ben ook zelf geen duiker, dus... Voor mij zijn de meeste van die duikerhorloges enkel van publicitair nut.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Er mag mij iemand (amateur of pro) eens vertellen wat je met bijvoorbeeld een Panerai van 10.000€ kan doen als je een duik van 40m gaat doen. Ga je dan ook nog een kaartje met tabellen meenemen, zoals men de vorige eeuw deed ?
                  Gaan jullie misschien om 9h afdalen en de klok in het oog houden om op tijd om 12h boven te komen voor het middageten

                  Een echte duiker heeft een duikcomputer. Kost minder dan 1000€ en daar heb je meer aan dan aan de duurste "duikhorloge".
                  Zie ook #441.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Vandaag een Exprespakje van DHL ontvangen









                    Prachtig horloge, zeer mooi donker blauw, moeilijk weer te geven op foto. Blij dat ik de blauwe versie heb genomen. Bij weinig licht is de dial bijna zwart, maar dus veel zachter. Bracelet valt zeer goed mee en is zeer comfortabel. Vergelijkbaar met de het comfort van een Breitling Pilot bracelet.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Top watch! Klasse uurwerk, echt mooi, blauw is ook mijn lievelingskleur….
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Top watch! Klasse uurwerk, echt mooi, blauw is ook mijn lievelingskleur….

                        Ben zeer tevreden over de Trusted Checkout van Chrono24 Francis. Horloge aangekocht in Italië en betaling gedaan via Chrono24. Van dan af regelen zij alles met de verkoper en sturen ze je alle mailverkeer door. Pakket wordt Expres verzonden. Gisteren vertrokken in Italië, vandaag hier al. Vlugger kan niet. Je betaalt enkel 2% op de prijs van het horloge. Maar dat is de moeite waard. Je bent dus volledig gedekt hiermee. Met die Italianen weet je maar nooit hé. Het is niet de eerste keer dat daar een pakje verloren gaat.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Kalm aan het horlogefront. 't Is met de tropische hitte zeker, tenzij hier ook solden zouden opduiken...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Kalm aan het horlogefront. 't Is met de tropische hitte zeker, tenzij hier ook solden zouden opduiken...
                            Het enige horloge dat me nu interesseert is de Ice-Watch... en dan niet zozeer om de Watch maar eerder om het Ice .

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Ik zit hier op zo'n Ice te kijken (van mijn vrouw), maar het helpt niet echt. Het zingen van kerstliedjes doet momenteel ook niets af aan de hitte.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Ik zal best een duikertje aandoen vandaag. Straks bij schoonfamilie van mijn zoon, want verjaardagsfeestje van mijn jongste kleinkind met BBQ. Gelukkig is er een deftig zwembad aanwezig wat uiteraard heel welkom is dezer dagen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X