Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    De lunette van deze Omega is vervaardigd uit ceramic, terwijl het bij de vorige versies aluminium was. Die van mijn TAG is heeft eveneens ceramic. Een betere bescherming tegen krassen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Voor sommige horloges en in het bijzonder voor sommige mensen is de "lume" van groot belang. Dit is de afleesbaarheid in het donker. Is dat dan zo belangrijk? Voor mij niet, maar ik kan mij voorstellen dat een duiker daar wel nood aan heeft. Voor een dress-watch heeft dit ook geen enkele zin, die is daar ook niet voor gemaakt. Maar sommigen vinden dat toch een mooie gadget.Voor mij persoonlijk maakt dit niet zoveel uit. Maar ik heb recent toch eens mijn Tag Aquaracer daarop getest en effectief, die was in het donker toch goed afleesbaar. Duikers hebben over het algemeen ook brede wijzers zodat daar veel lume op kan.
      Overigens hoeveel van die duikhorloges worden er aangekocht om er echt mee te duiken. Ik doe dit alvast niet. Ik twijfel er zelfs aan of ik er mee onder een douche zou gaan, laat staan in een zwembad of in zee. Dat moet toch zijn sporen nalaten. Alles hangt er natuurlijk ook vanaf of je een verzamelaar bent of een alledaagse drager van horloges hé. Een andere eigenschap van een goeie duiker is dat de duikring unidirectioneel hoort te draaien en bovendien niet gemakkelijk verspringt. Maar als men dan dat horloge niet gebruikt om te duiken, moet het dan dat de horlogekast het waterdicht is tot 100m of meer?
      Ja, algemeen kan je dan zeggen :"als het erop zit moet het dan ook goed werken...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Knap die Omega, maar jij koopt wel veel in dezelfde stijl.
        (Misschien met uitzondering voor die speciale TAG)

        Zichtbaarheid 's nachts interesseert me weinig. De clockradio staat naast mijn bed, en in bed heb ik mijn uurwerk niet echt nodig.
        Voor de rest heb ik meestal licht.

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Voor mij is een nuttige diver toch eerder te zoeken in het gamma van Panerai of Oris.

          Kijk ook eens naar de Oris Col Moschin, die heeft het allemaal en is nog niet zo duur. Als mijn pols iets dikkker was had ik deze al lang hier...

          Ik denk er zelfs nog niet aan om met een Omega in zee te gaan zwemmen. Ik heb redelijk wat klokjes maar mijn Tissot T-touch expertII is nog steeds mijn no nonsense vakantiehorloge. Nog steeds goed en deze heeft toch al wat impact te verduren gekregen.

          Onze bouw loopt stilaan ten einde en binnenkort nog maar eens wat inspiratie opdoen.


          groeten!

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Knap die Omega, maar jij koopt wel veel in dezelfde stijl.
            (Misschien met uitzondering voor die speciale TAG)

            Zichtbaarheid 's nachts interesseert me weinig. De clockradio staat naast mijn bed, en in bed heb ik mijn uurwerk niet echt nodig.
            Voor de rest heb ik meestal licht.
            Ja Tommie, eigenlijk hou ik eerder van sportieve horloges. Die TAG is er ook eentje van. Ik heb maar een tweetal dress horloges en stel vast dat ik die zelden of nooit aandoe. Zonder het goed te beseffen heeft een mens zo onbewuste neigingen zeker.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Voor mij is een nuttige diver toch eerder te zoeken in het gamma van Panerai of Oris.

              Kijk ook eens naar de Oris Col Moschin, die heeft het allemaal en is nog niet zo duur. Als mijn pols iets dikkker was had ik deze al lang hier...

              Ik denk er zelfs nog niet aan om met een Omega in zee te gaan zwemmen. Ik heb redelijk wat klokjes maar mijn Tissot T-touch expertII is nog steeds mijn no nonsense vakantiehorloge. Nog steeds goed en deze heeft toch al wat impact te verduren gekregen.

              Onze bouw loopt stilaan ten einde en binnenkort nog maar eens wat inspiratie opdoen.


              groeten!
              Als ik zelf met een horloge in een zwembad of in zee zou gaan zal het zeker niet met een luxe-merk zijn. Nu een Panerai is daar wel echt voor gemaakt en toch ook luxe-merk en heel duur. Maar ik vraag mij wel af of vele duikers een Panerai dragen, zonder nog maar te spreken van de courante, hier te lande hobby-duiker. De duikersport kan je toch geen elitesport noemen mijn gedacht.
              Het is eigenaardig dat bepaalde sporten zicht wel vereenzelvigen met een bepaald horloge. Toen ik actief piloot was stelde ik vast dat vele van mijn collega's, instructeurs en profs de voorkeur gaven aan een Breitling, en m.n. de Navitimer.
              TAG is bijvoorbeeld heel actief in de Autosport, die kan je ook zeggen van Omega, alhoewel ik Omega meer zie als chronometer bij bijvoorbeeld atletiekwedstrijden.
              Maar luxemerken staan waarschijnlijk wel te drummen om hun horloge aan de pols van bijvoorbeeld een Louis Hamilton te zien.
              Misschien een goed idee om hier eens op zoek te gaan welke sporten met welke horloges kunnen matchen.
              Eéntje om te beginnen misschien: volgens mij gaat Rolex en tennis of paardrijden goed samen gaan.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                Voor mij is een nuttige diver toch eerder te zoeken in het gamma van Panerai of Oris.

                Kijk ook eens naar de Oris Col Moschin, die heeft het allemaal en is nog niet zo duur. Als mijn pols iets dikkker was had ik deze al lang hier...

                Ik denk er zelfs nog niet aan om met een Omega in zee te gaan zwemmen. Ik heb redelijk wat klokjes maar mijn Tissot T-touch expertII is nog steeds mijn no nonsense vakantiehorloge. Nog steeds goed en deze heeft toch al wat impact te verduren gekregen.

                Onze bouw loopt stilaan ten einde en binnenkort nog maar eens wat inspiratie opdoen.


                groeten!
                Deze is het dus zeker Bart ?


                Is dus wel een beetje meer duiker dan vele andere. Zeer net en nodigt blijkbaar nog uit tot duiken ook.

                Zoiets gelijkaardige, maar wel in Chrono versie heeft Omega nu ook sinds dit jaar :


                De concurrenten kijken blijkbaar goed naar mekaar.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  ........................
                  TAG is bijvoorbeeld heel actief in de Autosport, die kan je ook zeggen van Omega, alhoewel ik Omega meer zie als chronometer bij bijvoorbeeld atletiekwedstrijden.
                  .............................
                  Misschien een goed idee om hier eens op zoek te gaan welke sporten met welke horloges kunnen matchen.
                  Eéntje om te beginnen misschien: volgens mij gaat Rolex en tennis of paardrijden goed samen gaan.
                  Om de spits af te bijten :


                  Met mijn voorkeur, maar onbetaalbaar. (129.600 €)

                  Getekend :
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Om de spits af te bijten :


                    Met mijn voorkeur, maar onbetaalbaar. (129.600 €)

                    Getekend :
                    Ah.., de Bentley Dirk. Die past perfect bij die gepensioneerde voetballer.
                    Ja, en die tourbillon zou hem ook niet mis staan, zelfs niet voor zijn portemonnee.
                    En Breitling heeft zich nu ook al naar de Bentley-rijders gericht. Alé.., ze weten vanwaar het moet komen.
                    Last edited by enero; 15 juni 2015, 20:02.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      yes, dat is ze. Daar wil ik wel mee duiken.... als ik zou duiken natuurlijk

                      De Omega hoort op de maan.

                      Ik denk dat de grote huizen zich meer op individuen richten tegenwoordig dan op hele sporten.

                      Buiten dan Rolex zoals je zegt, samen met het krokodilletje op de polo.
                      Niks tegen Rolex hoor, maar ik heb er geen en zal er nooit een kopen. Gewoon m'n ding niet.

                      Groeten;
                      Bart

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        De Omega hoort op de maan.

                        Groeten;
                        Bart
                        Ja.., 't is waar ook. Was ik even vergeten.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Hier is er dan eentje van. De laatste nieuwe nog, met horlogekast volledig uit Ceramic. Maar er hangt wel een stevig prijskaartje aan vast. Vanaf 7.5K kan je er al eentje vinden... Niet direct mijn ding, maar het wordt blijkbaar een trend die volledig zwarte horloges.





                          En het promofilmpje :
                          Combining an incredible legacy, Co-Axial performance and breathtaking design, OMEGA's Speedmaster "Dark Side of the Moon" has been one of the most talked abo...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                            Buiten dan Rolex zoals je zegt, samen met het krokodilletje op de polo.
                            Niks tegen Rolex hoor, maar ik heb er geen en zal er nooit een kopen. Gewoon m'n ding niet.

                            Groeten;
                            Bart
                            Hier zie ik ook geen Rolex binnenkomen. Dit is imho nu hét horloge met een te groot show gehalte, temeer dat er pakken namaak van in omloop zijn. Dan nog liever een Tudor, de goedkopere Rolex...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Alle fotookes zijn weg bij mij. Er gaan toch geen puntjes volgen zeker....

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Alle fotookes zijn weg bij mij. Er gaan toch geen puntjes volgen zeker....
                                't zijn toch geen fotokes van mij Tommie?
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X