Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
    Mooie Combi, Pol ! Geniet ervan !
    De lederen band voor in de winter en de stalen voor in de zomer !
    Breitling is en blijft toch een fascinerend merk hé !
    Het wisselen van die banden, vooral de Pilot band is absoluut geen sinecure Marc. Met het fijnste Berger-vorkje precies wat te klein, het maatje groter, dan te groot. Leder band afnemen is gemakkelijk (soepel), maar staal ... Als je het werkje in een half uurtje gedaan krijgt ben je zeer handig. Maar er moet dus een trucje bestaan of een handig tooltje om de band te fixeren. Jij zal daar best meer ervaring mee hebben.
    Last edited by enero; 18 februari 2015, 06:23.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Ik vind leer toch net iets mooier.

      Vroeger hield ik mijn Citizen met stalen band altijd aan onder de douche. Dat houdt de band ook mooi proper.
      Nu ben ik al twee keer vergeten mijn Longines met leder armband al vergeten uit te doen voor het douchen.... Maar ik zag wel dat de band blijkbaar een waterafstotende coating heeft.

      Gewoontes hé.

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik vind leer toch net iets mooier.

        Vroeger hield ik mijn Citizen met stalen band altijd aan onder de douche. Dat houdt de band ook mooi proper.
        Nu ben ik al twee keer vergeten mijn Longines met leder armband al vergeten uit te doen voor het douchen.... Maar ik zag wel dat de band blijkbaar een waterafstotende coating heeft.

        Gewoontes hé.
        Ik heb maar 2 horloges met lederen band, de rest is allemaal staal. Reden, als je af en toe eens wat zweet aan de pols is dit na verloop van tijd niet meer zo fris en soms geeft dat wel een reukje. De band die mijn Blue Impulse vergezelde is overigens in nog perfecte staat, alleen, en misschien is dit de gedachte, voel ik mij niet lekker met een lederen band die een ander heeft gedragen. Een stalen band leg je eens in een ultra sonore reiniger en daarmee is ie weer perfect proper, of laat je die eens polieren zodat alle sporen verwijderd zijn. Maar ik geeft wel toe dat leder gekleder is dan staal.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
          Zeg, zie ik het nu goed of is het de foto. ( kan ook zijn hoor )
          Het lijkt alsof je een glanzende Pilot op een matte kast hebt staan ???

          Mocht ik gelijk hebben, zou je best ( om mooi te zijn ) 1 van de 2 aanpassen.
          Het makkelijkste is de band mat maken. Alhoewel makkelijk....probeer dat eerst eens op een Rodania of zo...
          De horlogekast glanzend maken zou in principe ook wel kunnen, maar daar zou ik me zelf niet zo direct aan wagen. Teveel ( bij wijze van spreken ) "hoekjes en kantjes".

          Nu, het gaat wel hoor, deze combi, maar als je het écht volgens de regels van de kunst wil moet er aan een matte kast, een matte band. En aan een glanzende kast, een glanzende band.

          Op internet is het niet altijd even duidelijk wat je koopt. Daarom in de toekkomst steeds goed aan de verkoper vragen wat je precies zal ontvangen.
          De horlog kast is inderdaad gematteerd, maar de Pilot band is gedeeltelijk mat (middelste rij) en blinkend (buitenste rijen).Persoonlijk vind ik dat absoluut geen probleem wel integendeel, volledig mat vind ik een beetje té eentonig. Bij mijn TAG Link Caliber 18 is bvb de kast en band mat, maar de bezel is glanzend. Een accent dat toch wat meer leven bezorgd.

          Terloops Marc, hoeveel keer of hoelang leg je die titaniumband in je US-reiniger om die goed te krijgen. Met of zonder product ? Met de titanium van mijn Seiko heb ik dat al eens geprobeerd, maar ik zie maar weinig verschil. Ik vermoed ook dat je daarmee geen krassen kunt verwijderen. Freddy wist mij onlangs te vertellen dat titanium van het moeilijkste is om te onderhouden en dat hij dat zelf nooit zou nemen. Maar goed een titanium is dan wel een pluimpje om te dragen hé. Je kan niet alles hebben.
          Last edited by enero; 19 februari 2015, 06:45.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
            Ah, dan kan het inderdaad nog combineren.
            Dat zag ik niet op de foto, daar lijken alle links hetzelfde.
            Zal geen sinecure zijn om die ooit te polijsten.
            Ik ga eens proberen een foto te maken waarop je het goed ziet, maar momenteel zijn de lichtomstandigheden (valavond) op de momenten dat ik het kan doen niet zo goed.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
              Mooie Combi, Pol ! Geniet ervan !
              De lederen band voor in de winter en de stalen voor in de zomer !
              Breitling is en blijft toch een fascinerend merk hé !
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                Ah, dan kan het inderdaad nog combineren.
                Dat zag ik niet op de foto, daar lijken alle links hetzelfde.
                Zal geen sinecure zijn om die ooit te polijsten.
                Je hebt toch gelijk hoor Marc, een volledig matte zou de ideale combinatie zijn. Ik kan er ergens eentje krijgen die men voor mij zou matteren, maar dan moet ik mij nog weer een glanzende Chronomat bijkopen om de mat-blinkende te verwerken. 't Is nog een slechtere passie dan camera's en auto's..
                Last edited by enero; 21 februari 2015, 14:44.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                  Mooie foto !
                  Maar wel uwe piano eens kuisen !
                  Een antieke waarop niet meer wordt gespeeld. Kan 80 jaar oud zijn. Staat enkel voor de heel speciale herinnering bij ons. Ook meestal toe, dus valt niet op. Met een goeie camera en dito lens zie je dus alles hé ... en is bovendien ook niet geshopt.
                  Last edited by enero; 21 februari 2015, 20:55.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    We waren vandaagg toevallig in Antwerpen.
                    En we zijn even de vitrine van Slaets gaan bekijken.
                    Daar ligt voor meer dan 2 mio€ aan horlogeplezier bij elkaar denk ik.

                    Als je die IWCs in "het echt" ziet... Kwijl kwijl. Ik denk dat er een tiental stuks lagen.
                    Van slechts enkele exemplaren kan je de prijs zien.

                    De Rolex display was nog wat uitgebreider. Er lag een damesmodelleke met diamanten van 46.000€. En die vond ik niet eens echt mooi.
                    Bij Panerai viel me op hoe groot die zijn. Dat draag je niet onopgemerkt.

                    En ja Pol, ook een 10-tal Breitlings, Longines, Breguets, Cartiers, Omegas.
                    Alle topmerken zijn mooi vertegenwoordigd.

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      We waren vandaagg toevallig in Antwerpen.
                      En we zijn even de vitrine van Slaets gaan bekijken.
                      Daar ligt voor meer dan 2 mio€ aan horlogeplezier bij elkaar denk ik.

                      Als je die IWCs in "het echt" ziet... Kwijl kwijl. Ik denk dat er een tiental stuks lagen.
                      Van slechts enkele exemplaren kan je de prijs zien.

                      De Rolex display was nog wat uitgebreider. Er lag een damesmodelleke met diamanten van 46.000€. En die vond ik niet eens echt mooi.
                      Bij Panerai viel me op hoe groot die zijn. Dat draag je niet onopgemerkt.

                      En ja Pol, ook een 10-tal Breitlings, Longines, Breguets, Cartiers, Omegas.
                      Alle topmerken zijn mooi vertegenwoordigd.
                      Ik zal dan maar best uit die omgeving blijven zeker.
                      Een Panerai zegt mij persoonlijk echt niks. Is inderdaad heel groot en die typische bescherming rond de kroon is toch niet echt mijn ding. Maar goed, dit uurwerk is oorspronkelijk ontworpen om boven een duikerkostuum en zal daar wel zijn nut hebben zeker.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Bizar, maar de Breitlings blijven mij intrigeren en dan nog vooral de oudere. Denk ook dat Breitling qua reputatie een van de besten is. Als je ziet hoe die mannen je horloge behandelen als je eens een serieuze opknapbeurt laat uitvoeren. Je krijgt het als nieuw terug. Mijn eerste Chronomat heb ik zo al eens laten checken. Een echt plezier om die terug te krijgen.

                        Breitling is obsessed with quality resulting in beautifully crafted & precise watches. Discover our brand new watch collection!
                        Last edited by enero; 21 februari 2015, 22:02.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Op Facebook bestaat er een groep die "horlogefreaks" noemt, af en toe passeren daar echt wel leuke modellen tussen, zowel peperpure als goedkopere…. Ik ga er regelmatig eens kijken.....
                          Last edited by Franciskine; 22 februari 2015, 13:54.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                            Ha, da's mijnen "Blackbird !"

                            PS: Hou er dan maar rekening mee dat al deze uurwerken een flink pak duurder zijn geworden sinds de crisis rond de Zwitserse frank.

                            Bij Omega bv. is de Speedmaster MarkII is zomaar 600 euro duurder geworden van vandaag op morgen. Op verschillende sites in NL, Duitsland en België gezien. Mag je nog een flinke korting krijgen, het is sowieso duurder. Zal zich eveneens vertalen in 2nd hand.

                            Nu, niemand koopt een Zwitsers horloge om te weten hoe laat het is.
                            Daar moet ik toch even mijn mening over kwijt.
                            Persoonlijk koop ik geen uurwerken om terug te verkopen, voor mij is dit dus geen handeltje. Het geld terug recupereren nadien is voor mij dus geen optie.
                            Ik geef ook enkel de prijs aan een tweedehands horloge als die prijs voor mij eerlijk en haalbaar is. Ik zag bvb. prijzen van mijn laatste Breitling Blue Impulse van 2500€ passeren. Dat zou ik er dus nooit aan geven, de mijne was dus maar een fractie van die prijs. Ik hou daarbij rekening met het plezier dat de verkoper er al aan gehad heeft, op voorwaarde dat het geen handelaar is natuurlijk. Ik doe hetzelfde als ik zelf een lens verkoop, wij zitten hier dan toch op een foto-forum. Je moet toch niet verkopen aan een prijs die hoger ligt dan deze die je er zelf voor betaald hebt, tenzij je handelaar bent natuurlijk. Laat ons een beetje eerlijk zijn hé, het is ten slotte een hobby waar we mee bezig zijn. Maar iedereen zijn ding natuurlijk...
                            Het is natuurlijk zo dat er op het net allerhande prijzen van horloges circuleren. Er zitten daar natuurlijk veel handelaars tussen. Prijzen afficheren is één ding, maar verkopen is nog iets anders. Ik hoor dat graag zeggen, ik heb een koper, maar pas als je cash in handen hebt is het zover.
                            En Marc.., van die 600€ meer voor de Omega Mark II, geloof dat maar niet hoor. Ik kan diezelfde Omega nog steeds krijgen aan de prijs die ik jou toen heb doorgegeven.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                              Echter neem het aan van mij, de Zwitserse horloges gaan sterk in prijs stijgen. Zelfs de plastieken Swatckes.
                              Dat neem ik gerust aan Marc. Als wij meer moeten betalen voor de CHF, dan zullen wij ook meer moeten betalen voor het Zwitsers uurwerk. Er zijn misschien ook Duitse alternatieven.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Dat de tophorloges duurder worden, dat kan ik begrijpen. Er is geen alternatief.

                                Maar als Swatch hetzelfde doet, dan zullen ze een pak minder verkopen...

                                En wat tweedhands horloges betreft, voor alles is er een marktprijs. Als jij 500€ wil hebben, maar je vindt ze elders makkelijk aan 300€, dan zal je meestal met iets kort bij 300€ tevreden moeten zijn, of je blijft met je spullen zitten.
                                Dat een handelaar die garantie geeft iets meer kan vragen dan een particulier lijkt me logisch, die levert een meerwaarde.

                                Comment

                                Working...
                                X