Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigongeluk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vliegtuigongeluk

    Er is een spreekwoord die zegt: een ongeval komt nooit alleen.

    En als er ergens een vliegtuigongeval is geweest zal er gegarandeerd dezelfde week nog wel ergens een ongeval zijn.
    Eerst was er de Spanair vlucht en daarnet een vliegtuigcrash in Guatemala en in Kirgizië.
    Steeds weer valt het me op dat dit bij vliegtuigongevallen een constante is. Valt er eentje naar beneden komt er binnen de week nog eentje te snel naar beneden gedonderd.
    En morgen moet ik weer maar eens de vlieger op ... met tussenlanding in ... Madrid
    Reizen met het vliegtuig blijft natuurlijk de meest veilige reismethode en maak me er heus geen zorgen in maar vroeg me af of het al iemand anders eens is opgevallen hoe die ongevallen elkaar kunnen opvolgen.

  • #2
    Re: Vliegtuigongeluk

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Er is een spreekwoord die zegt: een ongeval komt nooit alleen.

    En als er ergens een vliegtuigongeval is geweest zal er gegarandeerd dezelfde week nog wel ergens een ongeval zijn.
    Eerst was er de Spanair vlucht en daarnet een vliegtuigcrash in Guatemala en in Kirgizië.
    Steeds weer valt het me op dat dit bij vliegtuigongevallen een constante is. Valt er eentje naar beneden komt er binnen de week nog eentje te snel naar beneden gedonderd.
    En morgen moet ik weer maar eens de vlieger op ... met tussenlanding in ... Madrid
    Reizen met het vliegtuig blijft natuurlijk de meest veilige reismethode en maak me er heus geen zorgen in maar vroeg me af of het al iemand anders eens is opgevallen hoe die ongevallen elkaar kunnen opvolgen.
    volgens mij zit daar een hoop bias in. Ik denk dat vlak na een zwaar ongeval mensen gesensibiliseerd zijn, waardoor vlak daarna lichtere ongevallen het nieuws halen die in normale tijden het nieuws niet zouden halen.
    erik, Nikon materiaal

    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

    Comment


    • #3
      Re: Vliegtuigongeluk

      Bereken eens de statistische kans die je hebt op een vliegtuigongeluk gebaseerd op het aantal vluchten per dag, wereldwijd en over de laatste 10 jaar bvb ... bereken dan de spreiding van de ongelukken in de tijd en dan weet je misschien statistisch dan toch op welke dagen je beter niet vliegt LOL !
      Terwijl je toch bezig bent bereken dan ook eens hoeveel verkeersslachtoffers er gevallen zijn tussen twee vliegtuigcrashes in ... je kunt dan maar beter geen auto gebruiken tussen je vliegtuigreizen in vrees ik ...

      Comment


      • #4
        Re: Vliegtuigongeluk

        'k Wil je niet bang maken.... Maar het is eerder : als er een vliegtuigongeluk is zijn we (en de joernalistiek....) geneigd om ze allemaal uit de kast te halen en te focussen. Wat erikd je wil zeggen eigenlijk.

        Als je websites opzoekt over vliegtuigongevallen en vlieg incidenten dan geeft dit je het gevoel dat er om de zoveel uren een vliegtuig iets voor heeft. Dat is ook zo. Let wel op dat 90% van de incidenten/ongevallen zonder gewonden/doden zijn.
        Weet ook dat er op elk moment van de dag heel vele tienduizenden vliegtuigen in de lucht hangen. Die zijn allemaal op gestegen en moeten allemaal landen.

        En statistisch gezien is vliegen het veiligste.
        En statistisch gezien is de kans dat je iets overkomt op de weg naar en/of van het vliegveld vele malen groter........

        't Is maar dat je het weet.

        Weet ook dat statistisch gezien de meeste ongevallen thuis gebeuren. (Op de trap, een reinigingsproduct verwisseld met cognac, iets heel naars gevoeld als je met dat stopcontact bezig waart...en zo....)
        Dus : maak dat je snel in dat vliegtuig zit. Statistisch gezien is dat de veiligste plaats om te vertoeven.


        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Vliegtuigongeluk

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Er is een spreekwoord die zegt: een ongeval komt nooit alleen.

          En als er ergens een vliegtuigongeval is geweest zal er gegarandeerd dezelfde week nog wel ergens een ongeval zijn.
          Eerst was er de Spanair vlucht en daarnet een vliegtuigcrash in Guatemala en in Kirgizië.
          Steeds weer valt het me op dat dit bij vliegtuigongevallen een constante is. Valt er eentje naar beneden komt er binnen de week nog eentje te snel naar beneden gedonderd.
          En morgen moet ik weer maar eens de vlieger op ... met tussenlanding in ... Madrid
          Reizen met het vliegtuig blijft natuurlijk de meest veilige reismethode en maak me er heus geen zorgen in maar vroeg me af of het al iemand anders eens is opgevallen hoe die ongevallen elkaar kunnen opvolgen.
          Puur toeval, zit geen geheim aan vast hoor of magische krachten
          Meest logische oorzaak van ongevallen: slecht onderhouden vliegtuigen.
          En heel uitzonderlijk: een menselijke fout omdat vandaag de dag,
          de piloten onder grote druk staan van hun vliegtuigmaatschappij.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Vliegtuigongeluk

            Vlieg ze, zou ik zeggen.
            Ik vlieg ook nogal wat af en voel mij in zo'n stalen vogel stukken veiliger dan op de E40.

            Begin juli was ik beroepshalve in Indonesië. Na enkele dagen in Jakarta moest ik ook het binnenland in, naar Yogjakarta. Onze Indonesische partner had mij een zitje geboekt op een vliegtuig van Garuda (737-400). Da's een van die maatschappijen die op de Europese blacklist staat wegens te onveilig. En die nog niet zo lang geleden een 737 liet crashen op de luchthaven van ... Yogjakarta

            Daar denk je even aan als je aan boord stapt. Maar de schitterende service, het lekkere eten en de wel heel knappe stewardessen deden mij de rampberichten snel vergeten. En na een rustige vlucht over het schitterende vulkaanlandschap van Java stonden we een uurtje later veilig en wel op de grond.

            Leuke anekdote. Op een Garuda vliegtuig speelt men voor take off en na de landing het bedrijfslied Wie dat eens wil horen kan hier klikken. Aziatische kitch ten top, maar het had zijn charmes.
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Vliegtuigongeluk

              Ik voel me ook veilig op een vliegtuig hoor, ik zou anders een echte stresskip moeten zijn mocht ik daarvoor bang zijn, ik vlieg het hele jaar door . En ja, het is het veiligste transportmiddel en ja, het is gevaarlijker onze ellendige E40 te nemen naar Zaventem.
              Als je weet dat er jaarlijks 300.000.000 vliegtuigen opstijgen en er slechts 30 neerkomen dan kan men inderdaad terecht spreken van een veilig transportmiddel.
              Nee, het was enkel iets wat me opviel. Als er eentje naar beneden tuimelt dat er snel een ander vliegtuig te vroeg landt .

              Comment


              • #8
                Re: Vliegtuigongeluk

                Vliegtuigongeluk in guatemala . Ik verblijf hier in een huis vlakbij het vliegveld van de hoofdstad Guatemala City

                Niets van gemerkt

                Hopelijk mankeert er niets als ik hier weer vertrek

                --

                Lees net dat het in een veld 60 mijl van Guatemala stad is gevallen, daarmee
                Last edited by BoBo_Igor; 25 augustus 2008, 04:54. Reden: Geinformeerd

                Comment


                • #9
                  Re: Vliegtuigongeluk

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  volgens mij zit daar een hoop bias in. Ik denk dat vlak na een zwaar ongeval mensen gesensibiliseerd zijn, waardoor vlak daarna lichtere ongevallen het nieuws halen die in normale tijden het nieuws niet zouden halen.



                  68 doden in Kirgizïe,minstens 10 in Guatemala,neen,dat zou sowieso het nieuws gehaald hebben.Nee,ik heb het veelvuldig vlak na mekaar voorvallen van vliegtuigcrashes ook al opgemerkt,het is gewoon een feit.Een wetenschappelijk verklaring voor dit bizar fenomeen blijft uit.



                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vliegtuigongeluk

                    Vandaag op de vlucht Madrid - Sevilla. De piloot die bij het inzetten van de landing vraagt aan de passagiers of ze eens willen controleren of hum GSM uitstaat omdat er storing is op hun boordinstrumenten.
                    De persoon naast mij (gang-gang) was door de hostessen betrapt (een Amerikaan) bij die aankondiging bij het uitzetten van zijn GSM. Zijn gegevens werden genoteerd en kreeg een fikse uitbrander van de piloot bij het verlaten van het vliegtuig. Ik vlieg al 15 jaar en heb nog nooit zo'n bericht gehoord. Misschien wegens het Spanair accindent van vorige week dat de piloten eens extra voorzichtiger worden (beetje Spaanse mentaliteit: alles of niks)?

                    Eigenlijk raar omdat het europees parlement toestemming heeft gegeven aan de lucthvaartmaatschappijen om mobiel verkeer toe te laten op hun vliegtuigen. en nu is er plots door 1 GSM storing op hun instrumenten .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vliegtuigongeluk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Er is een spreekwoord die zegt: een ongeval komt nooit alleen.

                      En als er ergens een vliegtuigongeval is geweest zal er gegarandeerd dezelfde week nog wel ergens een ongeval zijn.
                      Eerst was er de Spanair vlucht en daarnet een vliegtuigcrash in Guatemala en in Kirgizië.
                      Steeds weer valt het me op dat dit bij vliegtuigongevallen een constante is. Valt er eentje naar beneden komt er binnen de week nog eentje te snel naar beneden gedonderd.
                      En morgen moet ik weer maar eens de vlieger op ... met tussenlanding in ... Madrid
                      Reizen met het vliegtuig blijft natuurlijk de meest veilige reismethode en maak me er heus geen zorgen in maar vroeg me af of het al iemand anders eens is opgevallen hoe die ongevallen elkaar kunnen opvolgen.
                      Ook ik heb mij deze bedenking gemaakt, niks wetenschappelijks, gewoon een gedacht
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vliegtuigongeluk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                        Vandaag op de vlucht Madrid - Sevilla. De piloot die bij het inzetten van de landing vraagt aan de passagiers of ze eens willen controleren of hum GSM uitstaat omdat er storing is op hun boordinstrumenten.
                        De persoon naast mij (gang-gang) was door de hostessen betrapt (een Amerikaan) bij die aankondiging bij het uitzetten van zijn GSM. Zijn gegevens werden genoteerd en kreeg een fikse uitbrander van de piloot bij het verlaten van het vliegtuig. Ik vlieg al 15 jaar en heb nog nooit zo'n bericht gehoord. Misschien wegens het Spanair accindent van vorige week dat de piloten eens extra voorzichtiger worden (beetje Spaanse mentaliteit: alles of niks)?

                        Eigenlijk raar omdat het europees parlement toestemming heeft gegeven aan de lucthvaartmaatschappijen om mobiel verkeer toe te laten op hun vliegtuigen. en nu is er plots door 1 GSM storing op hun instrumenten .
                        GSM's > vermoed dat dit ook te maken heeft met de gebruikte techniek
                        van of in het vliegtuig. Kan zijn dat oudere vliegtuigen dit niet aankunnen.
                        (of nog niet aangepast zijn)
                        Een Boeing 747 of een 737 zijn niet bepaald de jongste types op de markt.
                        (of een Douglas van Spanair)

                        Het laatste wat maatschappijen willen toegeven is dat de verantwoordelijkheid bij hun ligt.
                        De hoge kosten en de druk op het personeel is zeer groot.
                        Dit zijn de voornaamste oorzaken.

                        Er zijn er ook die handelen zodanig waarbij het uitbetalen van de slachtoffers
                        via een verzekering goedkoper is dat geregeld onderhoud aan hun vliegtuigen.
                        Een ongeluk bij één maatschappij komt niet dikwijls voor en onderhoud
                        moet regelmatig gebeuren.

                        Na het ongeluk tussen Panam en KLM op Tenerife is er in Spanje veel veranderd.
                        Tot dan was het Engels van Spaans personeel een kleine ramp....

                        Spanair is in handen van Lufthansa.

                        Een aantal mensen aan boord wilden uitstappen maar mochten niet van de
                        piloot (die is altijd baas).
                        Nu is het te laat en verder is er nu ook elke uitleg mogelijk.

                        Nog eentje
                        Last edited by theokus; 26 augustus 2008, 08:36.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment

                        Working...
                        X