Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista upgradevraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vista upgradevraag

    Op mijn kotpc staat nu mijn gratis Windows XP van MA3D die ik krijg omdat ik student ben.

    Maar onlangs kreeg ik ook toegang tot Windows Vista via MA3D. Bij de installatie kon ik kiezen voor upgrade of clean install. Ik koos voor clean install zodat ik mijn XP in multiboot kon behouden. Nu blijkt dat ik deze install niet kan activeren. Blijkbaar kan ik wel een clean install doen, maar hebben we daar geen recht op. We moeten onze XP upgraden.

    Nu had ik graag geweten wat mijn mogelijkheden zijn. Ik heb verschillende images van mijn XP systeem. Uiteraard kan ik mijn image van een cleane XP install gebruiken om up te graden naar Vista. MAAR kan ik dan mijn huidige Windows XP behouden die met dezelfde activeringscode is geactiveerd of niet?

    Ik gebruik nu al een tijdje Vista en alles gaat vlot. De reden dat ik niet durf overstappen is omdat ik echt absolute betrouwbaarheid nodig heb en omdat ik maar 1 Gig RAM heb. Dat gaat, maar (heel) veel tegelijkertijd moet je dan toch niet open hebben staan.

    Iemand raad?

  • #2
    Re: Vista upgradevraag

    Ik zou nog niet upgraden of een clean install doen.
    blijf gerust nog bij xp, die vista vraagt echt veel van uwe pc
    Vinny
    Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

    Comment


    • #3
      Re: Vista upgradevraag

      Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
      Ik zou nog niet upgraden of een clean install doen.
      blijf gerust nog bij xp, die vista vraagt echt veel van uwe pc
      Mja, ik vind het mooi en bruikbaar. Het verbeterde alt-tabben dat ik al had in Linux + 3D vensterwissel vind ik echt handig. PC is snel genoeg hoor Alleen wat meer RAM zou wel mogen. En zeker ook de verbeterde defragmentatiemogelijkheden zijn zeer welkom.

      Comment


      • #4
        Re: Vista upgradevraag

        Binnen 2 jaar is er alweer een nieuw besturingssysteem (als ze deze keer op tijd zijn). dus waarom dan nu vista.
        XP kan evenveel en loopt vlot op de pc's van nu en is nu wat betrouwbaarder/stabiel wat van vista nog niet kan gezegd worden.
        Vinny
        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

        Comment


        • #5
          Re: Vista upgradevraag

          Volgens mannen van Microsoft zou bij upgrade van XP naar Vista uw XP-key automatisch gedesactiveerd worden en kan die nooit meer geactiveerd worden. Dit om dubbel gebruik van XP met Vista te voorkomen.
          Hun uitleg hé, niet de mijne.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Vista upgradevraag

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Volgens mannen van Microsoft zou bij upgrade van XP naar Vista uw XP-key automatisch gedesactiveerd worden en kan die nooit meer geactiveerd worden. Dit om dubbel gebruik van XP met Vista te voorkomen.
            Hun uitleg hé, niet de mijne.
            Dus ik KOOP 2 auto's en ik maar met eentje rijden?
            Mooi is dat.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Vista upgradevraag

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dus ik KOOP 2 auto's en ik maar met eentje rijden?
              Mooi is dat.
              Dat is toch ook zo?
              Op uw auto is uw nummerplaat de licentie ... koopt u een nieuwe wagen ter vervanging, dan plaatst u de nummerplaat op de nieuwe maar is die voor de oude niet meer geldig.
              Wil u twee wagens houden en gebruiken, dan moet u een tweede nummerplaat aanvragen, een zogezegde licentie. U zal dan ook 2 keer de volle rijtaks betalen i.p.v. enkel het eventueel supplement tussen uw oude en nieuwe wagen indien het een upgrade is.

              Idem met Windows ... u heeft een licentie voor XP, u wil die upgraden naar Vista en uw licentie vervalt want voor uw nieuwe versie krijgt nu de licentie.
              Wil je de 2 behouden, dan moet u een tweede licentie bijkopen, bij Windows gebeurt dit door een "full version" te kopen i.p.v. een upgrade.

              Is toch volledig correct?
              Ik weet ook wel dat we het liever anders zouden zien maar met een upgrade koop je toch alleen het verschil naar de nieuwe versie erbij?
              Last edited by VerSeg; 30 maart 2007, 23:53.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Vista upgradevraag

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is toch ook zo?
                Op uw auto is uw nummerplaat de licentie ... koopt u een nieuwe wagen ter vervanging, dan plaatst u de nummerplaat op de nieuwe maar is die voor de oude niet meer geldig.
                Wil u twee wagens houden en gebruiken, dan moet u een tweede nummerplaat aanvragen, een zogezegde licentie.

                Idem met Windows ... u heeft een licentie voor XP, u wil die upgraden naar Vista en uw licentie vervalt want voor uw nieuwe versie krijgt nu de licentie.
                Wil je de 2 behouden, dan moet u een tweede licentie bijkopen, bij Windows gebeurt dit door een "full version" te kopen i.p.v. een upgrade.

                Is toch volledig correct?
                Ik weet ook wel dat we het liever anders zouden zien maar met een upgrade koop je toch alleen het verschil naar de nieuwe versie erbij?
                Goed uitgelegd

                Maar ik heb altijd gewerkt met upgrades.
                Als ik een nieuwe upgrade wilde installeren dan vroeg de installatie
                naar een "bewijs" of de cd van de&een vorige versie.

                Die vorige versie...kon ik nog gebruiken met de voorafgaande versie.
                Dus ik moest niets inleveren....

                Telkens kon ik maar met één versie werken, dat klopt.

                Stel dat ik 3 verschillende schijven had met 3 versies van windows
                (elk apart op één schijf, geen triple- of andere boot)
                Dus weerom moet ik niks inleveren.

                Of dit zin heeft, deze manier van werken, ga ik even uit de weg nu

                Hier lijkt het mij dat T.S. zijn XP kwijt is.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Vista upgradevraag

                  Bedankt voor de hulp.

                  Ik dacht ook in de richting die Verseg dacht.

                  Als ik eens geld heb voor mijn 2e latje RAM dan doe ik de upgrade. Ondertussen kan ik wel nog even verder spelen met mijn niet geactiveerde Vista zodat ik alles een beetje gewoon word.

                  En ik denk dat ik mij eens cross-over office ga aanschaffen zodat ik Office 2003 kan gebruiken in Linux. Dan heb ik bij problemen, naast images van Windows, nog iets extra om op terug te vallen. Op OpenOffice terugvallen is voor mij geen optie. Ik ben student wetenschappen en moet vaak teksten/verslagen doorsturen met o.a. griekse symbolen waarvan conversie naar .doc niet zo succesvol is.

                  Mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vista upgradevraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Die vorige versie...kon ik nog gebruiken met de voorafgaande versie.
                    Het klopt inderdaad dat je dit "kon" doen maar het "mocht" niet. Als je een upgrade kocht had je het supplement gekocht om over te schakelen maar niet om beiden te gebruiken.

                    Je kon inderdaad de vorige nog gebruiken maar bij MS zijn ze ook niet gek, ze weten ook wel dat de meesten de oude versie bleven gebruiken op een tweede PC. Het mocht niet maar bijna iedereen deed het.
                    Dus ja, nu willen ze dit beperken door een controle in te bouwen.

                    Oneerlijk? Neen
                    Ambetant? Ja

                    Hetgeen ik veel erger vind is dat je met een upgrade-versie geen cleane install meer kan doen zonder eerst XP volledig te installeren (officiëel dan toch) (met foeffelen wel).
                    Vroeger werd enkel naar de oude versie gevraagd en moest je die CD even insteken maar dat lukt (officiëel dan toch) niet meer.
                    Last edited by VerSeg; 31 maart 2007, 11:00.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vista upgradevraag

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het klopt inderdaad dat je dit "kon" doen maar het "mocht" niet. Als je een upgrade kocht had je het supplement gekocht om over te schakelen maar niet om beiden te gebruiken.

                      Je kon inderdaad de vorige nog gebruiken maar bij MS zijn ze ook niet gek, ze weten ook wel dat de meesten de oude versie bleven gebruiken op een tweede PC. Het mocht niet maar bijna iedereen deed het.
                      Dus ja, nu willen ze dit beperken door een controle in te bouwen.

                      Oneerlijk? Neen
                      Ambetant? Ja

                      Hetgeen ik veel erger vind is dat je met een upgrade-versie geen cleane install meer kan doen zonder eerst XP volledig te installeren (officiëel dan toch) (met foeffelen wel).
                      Vroeger werd enkel naar de oude versie gevraagd en moest je die CD even insteken maar dat lukt (officiëel dan toch) niet meer.
                      Okee VerSeg
                      Ik heb me om daar aan te ontsnappen een OEM volledige versie aangeschaft.
                      Dan moet ik al die "procedures" niet doorlopen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment

                      Working...
                      X