|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
Als het niet zo triestig was zou je ermee kunnen lachen....
Bestaande situatie: 2 PC's met XP erop, via router in netwerk. Aan de jongste van deze twee hangt een Brother 1430 (laser) en een HP 5550. Aan de oudste hangt een HP 3550. Van het moment dat ik de oudste PC in het netwerk zet en printer toevoegen aanklik staan de gedeelde printers automatisch binnen de paar seconden geïnstalleerd. Ik krijg zelfs de tijd niet om ze handmatig toe te voegen. Nu komt het: Nieuwe PC bijgeplaatst met Vista, ook op router aangesloten, netwerk onmiddelijk beschikbaar en de gedeelde printers (de laser en de 5550) zie je staan in het netwerk. Maar er gebeurt niks van automatische installatie. Dan maar handmatig toevoegen gekozen. Dan komt Vista zeveren dat de drivers van de printer moeten geïnstalleerd worden. de file "inf" is nodig..... Er staan onder Windows/inf 625 *.inf files.... Daar laten zoeken levert niks op..... Als ik toevallig de 3550 printer, aangesloten op de oudste PC wil installeren via het netwerk lukt dat probleemloos. Daar zijn dan ineens geen drivers voor nodig. In de voorbije 12 jaar dat ik intensief met PC's bezig ben heb ik geen tiende van de miserie gehad met printers, dan op de enkele maanden dat ik niet meer om Vista heen kan. Niet bij de overgang van 3.11 naar 95, niet bij de overgang van 95 naar 98, of van 98 naar XP. Voor sommige zaken hangt dat "wonder" OS toch echt met haken en ogen aan mekaar (om het zacht uit te drukken). Ter info: alledrie de printers staan in de printerlijst in Vista.
BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD Pentax K20D / Panasonic TZ7 Pentax 18-250mm Limited | Pentax 10-17mm Fisheye | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1 Laatst gewijzigd door nete; 28 november 2007 om 18:14 |
|
|||||
|
Citaat:
Ik vind het erg dat een OS van 5 jaar oud zelf automatisch printers in een netwerk vindt en ze zelfs automatisch installeert, een een OS van 2007 er zelfs niet in slaagt dat handmatig tot een goed einde te brengen. Maar bij die ene printer dan weer wel (handmatig welteverstaan). Een echte loterij.... Eén troost: ik ben eens gaan kijken op Microsoft technet forum: 21 pagina's Vista printerproblemen ....
BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD Pentax K20D / Panasonic TZ7 Pentax 18-250mm Limited | Pentax 10-17mm Fisheye | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1 Laatst gewijzigd door nete; 28 november 2007 om 18:36 |
|
||||
|
Citaat:
Soms kreeg ik dat ook opgelost door Vista te laten zoeken op de volledige C-schijf.
|
Sorry, maar dit zijn geen vista problemen. En laat het door een mac gebruiker gezegd zijn !!!!
Wat jij probeert te doen, is printers te installeren op een smb share, door middel van point en klik. uw printers staan op een xp in share, op die xp staan logischer wijze xp drivers geinstalleerd !. Als die andere xp zich met die share verbind, kan hij via point en klik ook die xp drivers overnemen (die xp gaat ook in zijn eigen database niet zoeken of hij die drivers heeft, die neemt die drivers over van die andere pc !!!!!).... voila, dat is hetgene wat hier gebeurt. Nu probeer jij met een nieuwer operating systeem, op een ouder operating system drivers te gaan halen. Vrij logisch dat dit niet lukt (want die xp drivers werken niet op vista), en daarom dat vista achter de gepaste drivers zit te vragen. Sorry nete dat ik het moet zeggen, maar je zit zonder kennis van zaken op vista te kakken zoals 90% op het internet zit te doen. Alle problemen die ik tot nu toe van u gezien hebben zitten tussen keyboard and chair gesitueerd. En ik ben geen vista aanhanger, deze tekst wordt hier op leopard getypt, en om mijn portable hiernaast staat mandriva te draaien. Maar vista moet geen probleem verweten worden, die niet aan vista liggen
|
Citaat:
|
Citaat:
En als Vista de drivers die hij dus niet kan gaan halen op XP (behalve dan die laatste ?) dan nog zou vinden i.p.v. doodleuk te komen zeggen dat hij de file "inf" moet hebben. In XP kreeg je in zo'n geval meestal nog de melding WELKE inf file hij nodig had..... Ik zou verwachten dat Vista dan tenminste zou kunnen zoeken naar die drivers (ze zitten in Vista zelf blijkbaar). Want als je gaat kijken voor Vista drivers op de HP site dan meld men dat deze in Vista zelf zitten. Leg me misschien eens in het kort uit hoe jij dit zou oplossen. En ik zit hier te typen onder Vista op mijn PC, ik kak enkel op Vista als het nodig is.
BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD Pentax K20D / Panasonic TZ7 Pentax 18-250mm Limited | Pentax 10-17mm Fisheye | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1 Laatst gewijzigd door nete; 28 november 2007 om 19:43 |
|
||||
|
Citaat:
andere oplossingen. Zoveel besturingen en zoveel drivers waarbij drivers zelfs verschillen binnen hezelfde principe van een OS. Het zou ook economische voordelen brengen. Excuseer mijn vergelijking maar minder begaafde gebruikers zouden minder moeilijkheden ondervinden bij de installatie van een toestel.
|
Drivers zullen er altijd zijn.
Het is dankzij drivers dat je verschillende toestellen op verschillende OS kan gebruiken. Anders krijg je een "windows printer protocol" dat alle printers kan aansturen die daarvoor gecertifieerd zijn, hetzelfde voor mac etc... en dan printer firmware's dat niet compatibel meer zijn als er een nieuwere versie is 't zal altijd iets zijn.
|
|
||||
|
Citaat:
Voor beiden de drivers gaan downloaden, als die niet in vista zitten.... op een apparte directory zetten, dat je ze kan weervinden als hij naar de drivers vraagt. en als dat nog niet lukt gewoon een net use doen net use lpt3 (ofzo) \\share name computer\share name printer en dan die printer op lpt3 installeren zonder over uw netwerk neighborhood te gaan.
|
Citaat:
![]() Een minder begaafde gebruiker slaat hier toch tilt niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Sorry je hebt stuur programma's nodig om uw hardware aan te spreken, daar kom je niet onderuit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Twee ervan voor een broer en zus. De Laserprinter onmogelijk te installeren op de notebook van het meisje (met de Vista drivers op CD), de aanwezige HP5550 (met drivers standaard in Vista) wel probleemloos. Op de notebook van de jongen de laserprinter probleemloos te installeren, de HP5550 niet aan de praat te krijgen. Bij de derde notebook een HP F380, spiksplinternieuw all-in-one scanner-printer meegeleverd. Installatie gaat tot 97 % en dan niks meer. Een keer of vijf opnieuw geprobeerd. Uiteindelijk ben ik op internet gaan zoeken voor hardwaredrivers voor XP (worden halsstarrig, ongetwijfeld onder dwang van Microsoft, niet meer meegeleverd). Met wat geluk alles gevonden, Vista van die notebook gezwierd en XP erop gezet. Als dit allemaal lukt ken ik misschien toch wel een paar noties van computer, of niet ? Printer drivers voor XP geïnstalleerd, werkt als een fluitje van een cent. En als ik op diverse fora het probleem aankaart dan "kak" ik op Vista, maar ik lees wel nooit de oplossing.
|
Citaat:
Ik spreek algemeen, in het belang van iedereen die moeite heeft of niet de kennis heeft.
|
Citaat:
En het is een feit dat Vista het niet goed doet met laptops. Van de week nog een artikel gelezen. (toeme, waar was dat weer...) http://www.vistanews.com/?id=5
Ubi bene, ibi patria. BD0388BE Laatst gewijzigd door theokus; 28 november 2007 om 20:13 |
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, Haaltert is niet zo ver van Lochristi, je mag me het zelfs efkes komen tonen, das dan nuttiger dan iemand te kleineren die al vele honderden PC's gemonteerd en feilloos geïstalleerd heeft in scholen, gemeentebesturen, en bij honderden particulieren.
|
Citaat:
'k heb het u hier boven al uitgelegd ! Locristi is inderdaad niet ver, als ik nog eens in mediamarkt ga binnen springen laat ik het u weten ![]() Maar 'k zit u niet te kleineren, ik zit zelf al meer dan 15 jaar in it bezig, en ik weet nog altijd van mezelf dat ik er niks van ken. Er van uit gaan, dat je er iets van kent, is de stomste fout die je al kan maken om te beginnen.
|
Citaat:
En ik vind die werkwijze die volgens jou nodig is in 2007 niet vooroorlogs, maar voorhistorisch.
BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD Pentax K20D / Panasonic TZ7 Pentax 18-250mm Limited | Pentax 10-17mm Fisheye | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1 Laatst gewijzigd door nete; 28 november 2007 om 22:52 |
|
|||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja voor mij is dit een logische zaak. Met die ene printer heb je geluk dat de drivers voor xp ook op vista werken. Voor die brother 'k weet niet wat je staan hebt, maar als die pcl of postscript compatibel is, kun je gerust in vista een alternatieve driver gebruiken, die ook pcl of postscript spreekt, is het een gdi printer, heb je het aan uw jas hangen dat broter een driver zal moeten uitbrengen voor vista (als dat voor hun tenminste nog de moeite waard is). Die hp dacht ik dat die standaard in vista zat, dat moet werken. En neen de beschreven methode is niet van voor de oorlog. In vista kun je verschillende poorten creeeren (lpr, standaard tcp/ip....., maar jammer genoeg niet rechtstreeks een smb share om naar te printen (onder xp en zijn voorgangers ook niet) (in linux wel ![]() , ik weet vista sucks, maar niet op de manier dat jij het hier uitlegt ).Dus wat doe je, je neemt een logsiche poort, bvb lpt3, die koppel je via het programma net met de share die op je netwerk verdeeld wordt), en in vista vertel je aan die printer driver, dat hij naar die logische poort moet afdrukken. Via point en klik doe je dit ook !!!! (maar het valt alleen niet op, en je hoeft niet perse via die logische poort te printen. Die point en klik is eigenlijk de enige methode om een smb print pad te creeeren onder windows.... Maar soit je doet eigenlijk hetzelfde)
|
Post 21 had hier eigenlijk moeten staan, beetje bizar
|
Citaat:
| Weergave | |
|
|
![]() |