Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista naar xp, schijfprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vista naar xp, schijfprobleem

    ik ben het beu, 3/4 van al mijn programma's wil gewoon niet meer werken
    vista gaat dervan en xp pro komt terug



    Dan bedacht ik mij juist op tijd (kon nog net de installatie van XP stopzetten):

    ik weet nog van bij mijn vorige overstap (xp naar vista) dat mijn schijven die ik in vista formatteerde, niet wilden werken op xp zonder te herformatteren onder windows xp zelf
    op deze schijven staat wel de essentiele data ik ik niet kwijt mag geraken dus weet iemand een oplossing zodat ik mijn schijven kan behouden én gebruiken in xp zonder ze te moeten formatteren (ik heb het nu natuurlijk niet over de c schijf want die mag wel volledig leeg voor xp erop te zetten)

    het zijn dus de extra schijven die ik nu in mijn pc heb zitten waarop al mijn films, setups, foto's etc staan
    Last edited by Matthias; 8 oktober 2007, 15:04. Reden: vraag erbij gegooid
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: vista

    zoals??
    Welke programma's werken niet meer.
    heb je een clean install uitgevoerd, of een upgrade??
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

    Comment


    • #3
      Re: vista

      Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
      zoals??
      Welke programma's werken niet meer.
      heb je een clean install uitgevoerd, of een upgrade??
      clean install

      programma's zoals solidworks, abaqus,alcohol... (de versies die ik heb althans)
      lightroom doet ook raar, bsplayer wil niet meer werken...
      en wat vista meer kan dan xp, dat zijn nu ook niet bepaald de dingen die ik gebruik
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: vista

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        clean install

        programma's zoals solidworks, abaqus,alcohol... (de versies die ik heb althans)
        lightroom doet ook raar, bsplayer wil niet meer werken...
        en wat vista meer kan dan xp, dat zijn nu ook niet bepaald de dingen die ik gebruik
        solidworks, abaqus,alcohol gebruikte ik niet, maar met lightroom ten tijde windows vista geen probleem.
        al gekeken op de website van de respectievelijke producenten of er geen patch is?
        Happy to be a MACcie
        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

        Comment


        • #5
          Re: vista naar xp, schijfprobleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          ik ben het beu, 3/4 van al mijn programma's wil gewoon niet meer werken
          vista gaat dervan en xp pro komt terug



          Dan bedacht ik mij juist op tijd (kon nog net de installatie van XP stopzetten):

          ik weet nog van bij mijn vorige overstap (xp naar vista) dat mijn schijven die ik in vista formatteerde, niet wilden werken op xp zonder te herformatteren onder windows xp zelf
          op deze schijven staat wel de essentiele data ik ik niet kwijt mag geraken dus weet iemand een oplossing zodat ik mijn schijven kan behouden én gebruiken in xp zonder ze te moeten formatteren (ik heb het nu natuurlijk niet over de c schijf want die mag wel volledig leeg voor xp erop te zetten)

          het zijn dus de extra schijven die ik nu in mijn pc heb zitten waarop al mijn films, setups, foto's etc staan
          Matthias,

          Ik kan het verkeerd begrepen hebben maar schijven die niet meer werken...?
          Vind dat toch eigenaardig.
          Het gaat dus over "alle" schijven behalve de c-schijf?

          Ik heb Vista op een aparte schijf en XP pro ook.
          Om de 14 dagen wissel ik van besturing.
          Dat doe ik omdat ik idd. "twijfelachtige" twijfels had/heb i.v.m. Vista
          Ik heb 2 dataschijven waarvan ik lezen en waarnaar ik schrijven kan zonder
          een enkel probleem....dus XP Pro of Vista Ultimate maken geen verschuil uit.
          Het gaat over een interne dataschijf en een externe schijf via FireWire.

          Ik zou in 1ste instantie toch maar eens controleren of het apparaatbeheer
          bij Vista helemaal in orde is...
          (de juiste drivers voor jouw hardware).

          Lees verder mijn "verhalen" hier op BD i.v.m. Vista

          Momenteel lijkt hier alles in orde.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: vista naar xp, schijfprobleem

            En heb je dat vanuit XP MET SP2 geprobeerd?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: vista naar xp, schijfprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En heb je dat vanuit XP MET SP2 geprobeerd?
              Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: vista naar xp, schijfprobleem

                Verschillende mogelijkheden ... al ben ik niet zeker wat het zal zijn.



                ------------------------------------



                • Because Windows XP Home Edition does not support dynamic disks, you must use basic disks on computers that multiple-boot Windows Vista and Windows XP Home Edition.

                • If the computer participates in a domain, use a different computer name for each installation. Because a unique security identifier (SID) is used for each installation of Windows Vista on a domain, the computer name for each installation must be unique, even for multiple installations on the same computer.

                • If you use Encrypting File System (EFS), ensure that encrypted files are available from each of the installations.

                ------------------------------------

                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: vista naar xp, schijfprobleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.
                  Ja?
                  Als hij nu een eerste versie van XP liggen heeft en zijn SP2 setup op de niet toegankelijke schijf staat ... dan kan het toch zijn dat het er nog niet op stond?
                  het zijn dus de extra schijven die ik nu in mijn pc heb zitten waarop al mijn films, setups, foto's etc staan
                  Enfin, het was maar een vraag hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: vista naar xp, schijfprobleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ja?
                    Als hij nu een eerste versie van XP liggen heeft en zijn SP2 setup op de niet toegankelijke schijf staat ... dan kan het toch zijn dat het er nog niet op stond?

                    Enfin, het was maar een vraag hé.
                    Ik heb SP2 GRATIS gekregen van Microsoft....staat dus op een cdrom.
                    Iedereen kan die aanvragen...
                    Dus heb ik ook een 1ste versie van XP (Pro).

                    Verder, zonder SP2 kon ik eerder toch alle schijven aanspreken
                    Maar ok VerSeg, ik begrijp het wel, mijn toestanden helpen niet echt in dit topic.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: vista naar xp, schijfprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      ik ben het beu, 3/4 van al mijn programma's wil gewoon niet meer werken
                      vista gaat dervan en xp pro komt terug



                      Dan bedacht ik mij juist op tijd (kon nog net de installatie van XP stopzetten):

                      ik weet nog van bij mijn vorige overstap (xp naar vista) dat mijn schijven die ik in vista formatteerde, niet wilden werken op xp zonder te herformatteren onder windows xp zelf
                      op deze schijven staat wel de essentiele data ik ik niet kwijt mag geraken dus weet iemand een oplossing zodat ik mijn schijven kan behouden én gebruiken in xp zonder ze te moeten formatteren (ik heb het nu natuurlijk niet over de c schijf want die mag wel volledig leeg voor xp erop te zetten)

                      het zijn dus de extra schijven die ik nu in mijn pc heb zitten waarop al mijn films, setups, foto's etc staan
                      Dat niet kunnen lezen van die vista-schijven vind ik toch ook maar raar. Ik heb een tijdje geleden mijn Vista RC1 eraf gesmeten vanuit Windows XP.
                      Om te kunnen wissen of saven moet je de schijf ook kunnen lezen hé. Die partitie was geformateerd tijdens de installatie van Vista (iets was ik trouwens altijd doe bij een install).
                      Vista zelf verwijderen vanuit XP is wel niet zo eenvoudig, omdat alle beveiligingsrechten toegekend zijn binnen Vista. Een administrator in Windows XP heeft dus geen schrijf -of wis-rechten op die bestanden. Hij kan ze wel lezen, maar verwijderen lukt standaard niet. Het is wel redelijk omslachtig om die rechten goed te krijgen (hopelijk heb je XP pro, want met de Home is dat helemaal een ramp).

                      Heel wat oudere software draait inderdaad niet meer op Vista. Als ik me niet vergis is versie 2007 van solidworks de eerste versie die gecertifieerd is voor Vista. Oudere versies zullen waarschijnlijk effectief niet werken. Ik vermoed dat Solidworks ook een OpenGL applicatie is, en daaraan is redelijk wat aangepast onder Vista. Ook software die hardware simuleert (bv. Daemon tools) zal echt een nieuwere versie nodig hebben voor Vista. Hetzelfde geldt voor Anti-virus pakketten en dergelijke.

                      hier kan je een lijst vinden met software die zeker werkt onder Vista.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: vista naar xp, schijfprobleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Dat niet kunnen lezen van die vista-schijven vind ik toch ook maar raar. Ik heb een tijdje geleden mijn Vista RC1 eraf gesmeten vanuit Windows XP.
                        Om te kunnen wissen of saven moet je de schijf ook kunnen lezen hé. Die partitie was geformateerd tijdens de installatie van Vista (iets was ik trouwens altijd doe bij een install).
                        Vista zelf verwijderen vanuit XP is wel niet zo eenvoudig, omdat alle beveiligingsrechten toegekend zijn binnen Vista. Een administrator in Windows XP heeft dus geen schrijf -of wis-rechten op die bestanden. Hij kan ze wel lezen, maar verwijderen lukt standaard niet. Het is wel redelijk omslachtig om die rechten goed te krijgen (hopelijk heb je XP pro, want met de Home is dat helemaal een ramp).

                        Heel wat oudere software draait inderdaad niet meer op Vista. Als ik me niet vergis is versie 2007 van solidworks de eerste versie die gecertifieerd is voor Vista. Oudere versies zullen waarschijnlijk effectief niet werken. Ik vermoed dat Solidworks ook een OpenGL applicatie is, en daaraan is redelijk wat aangepast onder Vista. Ook software die hardware simuleert (bv. Daemon tools) zal echt een nieuwere versie nodig hebben voor Vista. Hetzelfde geldt voor Anti-virus pakketten en dergelijke.

                        hier kan je een lijst vinden met software die zeker werkt onder Vista.
                        Kunt wel nog proberen om die software te starten in "compatib. mode",
                        dus als XP SP2...
                        AVG draait goed onder Vista.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: vista naar xp, schijfprobleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Verder, zonder SP2 kon ik eerder toch alle schijven aanspreken
                          Maar ok VerSeg, ik begrijp het wel, mijn toestanden helpen niet echt in dit topic.
                          Het is vermoedelijk zo dat uw configuratie gewoon anders zal zijn dan die van hem waardoor jij dit niet ondervond en anderen wel.
                          Ik heb even een zoekopdracht gedaan in Google en je komt er wel een paar tegen met dit probleem maar ze zeggen er niet bij wat ze allemaal uitgespookt hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: vista naar xp, schijfprobleem

                            tis inderdaad iets met dynamische schijven die xp niet kan draaien. dat is de fout die hij gaf, waarop ik de schijf moest formatteren...

                            nu ja, theeft niet veel zin meer want er staat terug vista op. ik had hier een installatie cd van xp pro liggen met een legale productkey vers van de pers. Maar nu wil die verdomde xp niet installeren. Na installatie komt hij constant zeggen : Error while loading operating system. Fixmbr reeds geprobeerd in herstelmode; geen resultaat

                            man man man, ik ga slapen, ben het beu
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment

                            Working...
                            X