Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

visa of mastercard?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • visa of mastercard?

    Zijn ons erin aan het verdiepen (beter laat dan nooit maar het is toch wel makkelijk om er eentje te hebben voor internetaankopen enz..Erg vaak zal hij wel niet gebruikt worden, denk ik.
    Nu zie ik dat er visa en master cards bestaan. Kan iemand mij het verschil en eventuele voor of nadelen vertellen?
    Bij de bank raden ze er wel eentje aan maar weet dan nooit of dat in hun voordeel is...
    Bedankt!

  • #2
    Re: visa of mastercard?

    Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
    Bij de bank raden ze er wel eentje aan maar weet dan nooit of dat in hun voordeel is...
    Bedankt!
    Ik heb al een jaar of 15 een VISA kaart en mijn vrouw ook één.
    Gratis, allebei.
    Meer moet dat niet zijn.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: visa of mastercard?

      Bedankt voor je reactie.

      Gratis?!? Moet je per jaar geen vast bedrag betalen (20 euro zeiden ze mij bij de ING, enkel het eerste jaar zou gratis zijn...)

      Comment


      • #4
        Re: visa of mastercard?

        Het verschil tussen VISA en MASTERCARD ken ik niet.
        Wel heb ik al vele jaren ( zal zo'n 25 jaar zijn) een Visa kaart.

        Een ruwe schatting in marktaandeel ( ervaringen voor Brugge ) ziet er als volgt uit :
        VISA : 75%
        Mastercard/Eurocard : +20%
        American Express e.a.: -5%
        Diners Club , JCB (Japan) : bijna te verwaarlozen.

        Wel opmerken dat Mastercard/Eurocard stilletjes aan in marktaandeel groeit.

        Misschien helpt dit je keuze maken?

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: visa of mastercard?

          ook bedankt!
          Denk dus niet dat het veel uitmaakt. Ze zullen zowel visa als Master wel accepteren als betaling.
          Nog even een vraagje. Is 20 euro per jaar redelijk of zijn ze gewoonlijk gratis zoals Nete zei?

          Comment


          • #6
            Re: visa of mastercard?

            20€ per jaar is heel redelijk... 't is te zeggen is heel normaal.
            Rekening houdend met al de voordelen die je er mee hebt (als klant) is het in je grote voordeel. Maar dan moet je die kaart wel echt gebruiken.......
            In het buitenland kan je bijna niet zonder.....

            Als je een handelaar vraagt hoeveel % hij moet afgeven aan VISA / Mastercard / e.a. per transactie dan zal hij altijd zeggen : dat is teveel. Logisch hé.
            Maar service geven aan een klant hoort bij zakendoen.

            Groetjes
            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: visa of mastercard?

              Ok bedankt voor de hulp
              Het eerste jaar is gratis dus we zullen daar maar mee beginnen

              Comment


              • #8
                Re: visa of mastercard?

                bij argenta is alles gratis,rekeningen,kaarten,ook visa....scheelt op eind van jaar toch wel etentje tegenover grootbanken...

                Comment


                • #9
                  Re: visa of mastercard?

                  Er zijn landen waar Mastercard niet geaccepteerd wordt maar Visa wel. Ik heb dit bijvoorbeeld in Peru gehad. Andersom komt misschien ook voor, maar ik denk dat Visa toch een betere dekking heeft.

                  Ik heb het als volgt opgelost: ik heb naast mijn mastercard een visa aangevraagd, waar ik pas voor hoef te betalen na het eerste gebruik (niet via bank, maar via anwb). Deze houdt ik voor de zekerheid gewoon achter de hand. Kost me momenteel dus niks, maar ik kan hem wel gebruiken in geval van nood (daarna betaal je dus wel).
                  http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                  http://rouwkema.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: visa of mastercard?

                    Ik heb ze beiden en gebruik ze ook beiden. Op reis zijn er soms winkels die de ene of de andere aanvaarden. De transactiekosten kunnen verschillen van land tot land naargelang de kaart. Visa is wel wereldwijd de meest geaccepteerde. Mastercard heeft soms mooie promoties lopen.
                    Argenta verstrekt de VISA-kaart gratis.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: visa of mastercard?

                      Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                      bij argenta is alles gratis,rekeningen,kaarten,ook visa....scheelt op eind van jaar toch wel etentje tegenover grootbanken...
                      Klopt maar uw rekening afsluiten en u een cheque opsturen met het resterend bedrag is ook gratis bij hen ... ik ken er al verschillende die volgens Argenta te weinig geld op hun rekening staan hadden (positief maar niet genoeg naar hun zin) om rendabel te zijn.

                      Dus ik betaal ook liever die 20€ voor VISA bij ING.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: visa of mastercard?

                        Verseg, jij hebt blijkbaar een paar slechte ervaringen met Argenta.
                        Ik moet wel zeggen dat ikzelf nog nooit enig probleem met hen heb ondervonden.

                        Maar toch lekker al 15 x 2 x 20 = 600 euro uitgespaard enkel en alleen op de VISA kaarten gedurende 15 jaar.

                        Verleden jaar samen met mijn zoon een Fortis rekening voor hem geopend (intussen heeft hij ze wijselijk al terug afgesloten).
                        Ik werd daar bijna ongemakkelijk: kijk meneer, we hebben formule 1, kost zoveel, formule 2, kost zoveel, formule 3, kost zoveel......
                        Ik heb daar niet het minste bezwaar tegen.... als ze me dan ook interest geven op het uitstaande bedrag.

                        En de grootbanken hebben 200 % gelijk dat ze zo handelen (eigenlijk kunnen ze gerust nog wat meer vragen), want de overgrote meerderheid blijft toch hondstrouw.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: visa of mastercard?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                          Ok bedankt voor de hulp
                          Het eerste jaar is gratis dus we zullen daar maar mee beginnen
                          Dus toch maar liever het 2de, 3de, 4de, 5de..., 10de..., 20ste jaar betalen voor die kaart ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: visa of mastercard?

                            Ik heb een Visa en een Amex.

                            Visa nemen ze bijna overal. Amex bijna nergens in frankrijk en engeland. Andere landen dan weer wel.

                            Maar voor persoonlijk gebruik zou ik toch voor Visa gaan, landen hier dichtbij nemen die kaart meestal.

                            Oh en ik dacht dat je bij ING zo'n online "visa" kon gebruiken voor aankopen op het internet, dan krijg je een "kaartcode" als je een aankoop wilt doen. Als het vooral voor online aankopen is kan dat misschien interessant zijn. (heb wel al gezien dat het op een bepaalde site niet aanvaard werd)

                            Comment


                            • #15
                              Re: visa of mastercard?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Klopt maar uw rekening afsluiten en u een cheque opsturen met het resterend bedrag is ook gratis bij hen ... ik ken er al verschillende die volgens Argenta te weinig geld op hun rekening staan hadden (positief maar niet genoeg naar hun zin) om rendabel te zijn.

                              Dus ik betaal ook liever die 20€ voor VISA bij ING.
                              Ik heb zowat al mijn rekeningen bij Argenta staan. Ze hebben nog geen rekening afgesloten (ze zouden moeten durven...). Ben er wel weg gegaan met mijn auto-verzekering : dat begon stukken van mensen te kosten bij die mannen.

                              Hoeveel hebben jullie dan op die rekening staan ? Dode rekeningen worden zowat bij alle banken afgesloten...

                              En ALLE verrichtingen zijn gratis bij Argenta. Niet alleen die VISA hé...
                              Bancontact, overschrijvingen, uittreksels...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X