Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

    Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
    Is Nanolex ergens in winkel of autoshop te koop ? Of enkel via web ?
    Mvg
    Ik heb dat online besteld (andere winkel dan enero) en de dag nadien geleverd.
    Nog niet in winkels gezien.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

      Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
      Is Nanolex ergens in winkel of autoshop te koop ? Of enkel via web ?
      Mvg
      Af en toe koop ik ook eens hier :


      Zijn nogal eens goedkoopst, alhoewel, de grotere op de markt passen hun prijzen aan mekaar wat aan.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

        Belangrijk bij het poetsen van ramen is dat de doek waarmee jet het doet (meestal een waffle) niet vettig is. Had de laatste tijd ook nog wat vettige resten en strepen die vooral in de zon zichtbaar werden. Bij even nadenken kwam ik tot de vaststelling dat het aan de doek lag. Het is nl. zo dat al mijn doeken waarmee ik de wagens wekelijks was samen in de wasmachine gaan. Daar zit dan ook een doek bij die doordrenkt is met een vloeibare wax als afwerking na het wassen van de wagens. Dat maakt dat ook de doek voor de ruiten hierdoor een vettige film achterliet.Er zijn dus meerdere factoren belangrijk pù goed ramen te kunnen poetsen. Er op het eind nog eens overgaan met papier is misschien wel geen slecht idee, maar ik zou dan best keukenrol papier nemen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

          Dat laatste is de clou.
          Elke ontvetter lost vet op in water of alcohol. Als dat nadien uitdroogt, dan verdampt natuurlijk alleen water of alcohol, en het vet blijft achter.

          Dus instanet of anders spul werkt allen als je daarna de ruit goed af veegt. En keukenrol of kranten werken voor mij.

          O ja, als je het met doeken doet, nooit wasverzachter gebruiken. Wasverzachter is vet.

          Comment


          • #20
            Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Af en toe koop ik ook eens hier :


            Zijn nogal eens goedkoopst, alhoewel, de grotere op de markt passen hun prijzen aan mekaar wat aan.
            En mocht je het ooit in het groot zien ... dan meteen 5 liter.
            Misschien aan te sluiten aan een hogedrukreiniger? [emoji16][emoji16][emoji16]

            Last edited by VerSeg; 6 mei 2018, 22:36.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Dat laatste is de clou.
              Elke ontvetter lost vet op in water of alcohol. Als dat nadien uitdroogt, dan verdampt natuurlijk alleen water of alcohol, en het vet blijft achter.

              Dus instanet of anders spul werkt allen als je daarna de ruit goed af veegt. En keukenrol of kranten werken voor mij.

              O ja, als je het met doeken doet, nooit wasverzachter gebruiken. Wasverzachter is vet.
              En zeker niet doen waar de temperatuur te hoog is. Dat spul verdampt dus onmiddellijk.
              Wat die wasverzachter betreft, deze mag je zowiezo al niet gebruiken bij microvezeldoeken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                Ter info. Het Nanolex-gamma is via klassiek winkelkanaal ook te koop bij WAX-IT in Oudenaarde. Aangenaam verrast. Ze verkopen de producten maar ook de juiste poetsdoeken en de beste toepassingsmethode. Het gebeurt niet elke dag dat je bij de aankoop ook nog de praktijkervaring from the floor meekrijgt.

                Comment


                • #23
                  Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dit verkoopt men in de Action Shop @ 2,50€, maar in plaats van vierkant loopt de onderkant uit in een punt.
                  Ik giet er wat Mr Proper op om de ruiten te reinigen, dan spoel ik het microfiberdoekje uit in zuiver water en ga nogmaals over de ruiten.
                  Daarna wikkel ik een droog microfiberdoekje rond het driehoekje om de voorruit te drogen.

                  Comment


                  • #24
                    Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                    Ter info. Het Nanolex-gamma is via klassiek winkelkanaal ook te koop bij WAX-IT in Oudenaarde. Aangenaam verrast. Ze verkopen de producten maar ook de juiste poetsdoeken en de beste toepassingsmethode. Het gebeurt niet elke dag dat je bij de aankoop ook nog de praktijkervaring from the floor meekrijgt.
                    Dat stond in #5 toch ook al dat zij dat verkopen? [emoji16]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Dit verkoopt men in de Action Shop @ 2,50€, maar in plaats van vierkant loopt de onderkant uit in een punt.
                      Ik giet er wat Mr Proper op om de ruiten te reinigen, dan spoel ik het microfiberdoekje uit in zuiver water en ga nogmaals over de ruiten.
                      Daarna wikkel ik een droog microfiberdoekje rond het driehoekje om de voorruit te drogen.
                      Bij sommige wagens lukt dat misschien, hier alvast niet.

                      Ofwel moet men daarmee zo ver dat men onvoldoende druk kan uitoefenen, ofwel kan het langs de onderkant niet tussen de ruit en dashboard/hoedenplank.

                      Het blijft natuurlijk maar een hulpmiddel, voor de ene goed genoeg, voor de andere ontoereikend.
                      Ligt niet aan dat spul, eerder het ontwerp van de wagen. [emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                        Waarom altijd sofort met dure producten afkomen.
                        Mijn ex kuiste altijd de binnenkanten van de ruiten met regenwater en een scheut azijn erin.
                        De ruiten bleven langer zuiver en azijn is ongeveer het beste wat er is om vieze geurtjes uit je auto te krijgen.
                        Wij rookten toen alle twee nog veel in de wagen en dat was niet zo'n aangename geur voor de niet rokers, en door azijn te gebruiken verdwenen die geurtjes.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Dit verkoopt men in de Action Shop @ 2,50€, maar in plaats van vierkant loopt de onderkant uit in een punt.
                          Ik giet er wat Mr Proper op om de ruiten te reinigen, dan spoel ik het microfiberdoekje uit in zuiver water en ga nogmaals over de ruiten.
                          Daarna wikkel ik een droog microfiberdoekje rond het driehoekje om de voorruit te drogen.
                          Maar het is en blijft één van de moeilijkste plaatsen van de wagen om steeploos of zonder vetsporen te reinigen. Wat ook frequent voorkomt is het stotteren van de ruitenwisserbladen over de ruit. Dit heeft meestal te maken met een vette film over het ruitoppervlak. Bewijs, als je even spuit met wat ruitenwisservloeistof gaan dat meestal weg. Komt zeer veel voor. En het is zo dat er nogal wat vettige smurrie op een voorruit terecht komt.
                          Als het bij mij gebeurt zou ik het wijten aan regendruppels die met waxresten vanop mijn motorkap opspatten en zo vettige resten achterlaten. Zelf heb ik er dus soms last van. En het ligt niet aan de wisserbladen, want die worden jaarlijks vervangen.
                          Last edited by enero; 9 mei 2018, 06:12.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Waarom altijd sofort met dure producten afkomen.
                            Noem je 15€ voor een bus waar je misschien een paar jaar je ruiten mee kan kuisen duur?
                            En dat is dan nog de fles met deftige sproeikop bij, navulling zou men ook nog kunnen bekomen en dat is nog goedkoper ... al bieden ze die blijkbaar niet overal aan.
                            Voor mij telt het gebruiksgemak en ook de eventueel bijkomende geur van sommige producten.
                            Geen strepen (of zo weinig mogelijk), niet te snel droog, goed ontvettend en geen geur.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                              (Beetje offtopic)
                              Duur hoeft blijkbaar niet altijd beter te zijn: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ppen-duracell/
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vetvlekken op de binnenkant van autoruiten verwijderen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Duur hoeft blijkbaar niet altijd beter te zijn
                                Dat klopt volledig ... daarom koop ik altijd wat het beste aan de verwachtingen voldoet.
                                Soms is dat zeker niet het duurste, maar heel vaak spijtig genoeg wel bij de duurdere.
                                Maar meningen en ervaringen schelen gelukkig wat, anders kocht iedereen hetzelfde. [emoji16]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X