Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarmingsketel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwarmingsketel

    Toevallig iemand ervaring met een van volgende ketels?

    Chaffoteaux Talia Green 30 FF
    Chaffoteaux Eurocondens Delta 35
    Junkers Cerapur Comfort Top 30-3 ZWBR

    Vorige week heeft onze FER wandketel het begeven na 15 jaar en daar zijn niet echt nog veel stukken van te vinden ... als het moet zouden we dus een nieuwe condensatieketel zetten.

    Veel boiler hebben we niet nodig, een doorstromer is zelfs al goed want de leidingen naar badkamer en keuken zijn zeer kort en we zijn toch maar met twee. Tot nu toe ook altijd een doorstromer gehad en nooit iets gemist van comfort.

    Onze installateur duwt meer in de richting van Chaffoteaux dat een Frans merk is. Gemiddeld 500€ goedkoper dan een vergelijkbare in Junkers maar de kwaliteit van beiden is ons volledig ongekend.

    Nadeel is dat ik van Chaffoteaux nog nooit gehoord had maar het voordeel is dat er 4 jaar omniumgarantie op zit en dat de installateur erkend hersteller is en dus ook garanties mag afhandelen. Bij Junkers moet er iemand van Junkers zelf komen in geval van.

    Dus als iemand raad kan geven?
    En ja, het moet een wandketel zijn, een vloerketel is onmogelijk.
    De installateur werkt ook met Viessmann, Bulex, ACV, Vaillant en zo.

    Ik had ook al de ACV Prestige 32 in het oog gehad maar die raadt hij eerder af net als Vaillant.

    Zelf ken ik niemand dat een van deze ketels heeft.

    Alvast bedankt.
    Last edited by VerSeg; 25 januari 2009, 01:41.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Verwarmingsketel

    't Is allemaal een kwestie van de juiste man op de juiste plaats.

    Je kan kiezen tussen een Loodgieterke of een Hot radiator, mannen van 't vak.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Verwarmingsketel

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Je kan kiezen tussen een Loodgieterke of een Hot radiator, mannen van 't vak.
      Bedankt Jos.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Verwarmingsketel

        Ik zou gaan om de 500€ meer uit te geven, dat franse merk geeft redelijk wat problemen op termijn, ik doe de onderhoud van een maatshapij met een duizend wooneenheden en dat franse merk springt er uit met de problemen.

        Comment


        • #5
          Re: Verwarmingsketel

          Chaffoteaux komt er hier nooit meer in . Niks dan last mee gehad. Werd hier bij de bouw in alle appartementen geplaatst en ik denk niet dat er veel de 10 jaar hebben gehaald. Veel onafhankelijke installateurs wilden er zelfs niet aankomen voor het jaarlijkse onderhoud en beweerden dat ze niet aan reservestukken konden geraken (misschien is klantenbinding wel een reden voor het advies van je installateur?). Goede ervaringen met Vaillant en Bulex.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: Verwarmingsketel

            Bij Viessman is de kans ook heel groot dat bij een iets ernstiger defect dan 'n contactje dat stuk is ook iemand van Viessman moet komen, en dan ben ja rap 'n tijdje aan het wachten ...

            Uit de opgenoemde merken zou ik persoonlijk gaan voor Bulex.

            Comment


            • #7
              Re: Verwarmingsketel

              Hier ook Bulex, niet de toprange met de "Duitse kwaliteitsreputatie" maar tot hier toe goede service met vooral efficiënte en correct nageleefde afspraken en dat telt toch ook mee. Een halve of hele dag verlof moeten nemen voor een service technieker die niet opduikt is er niet meer bij ....
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

              Comment


              • #8
                Re: Verwarmingsketel

                Hier is geen twijfel mogelijk de Junkers Cerapur Comfort Top 30-3 ZWBR is het beste wat hier tussen staat al is junker DE JUNKERS niet meer zoals 20 jaar terug maar dat geld voor alle merken maar dit toestel kan ik demonteren in 12 min ligt deze helemaal uit mekaar op tafel dus kan je heel gemakkelijk aan werken

                de groetes van de loodgieter
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: Verwarmingsketel

                  Een paar reacties maakt mij al heel veel duidelijk ... liever geen Chaffoteaux dus.
                  Junkers had nu ook wel mijn voorkeur en die 500€, daar zal het ook niet meer op aankomen want het is toch een investering voor jaren en ge moogt 40% inbrengen in de belastingen. Ik zal toch de andere merken nog eens bekijken uit zekerheid.
                  Bedankt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verwarmingsketel

                    Als installateur verwarmingketels, geef ik mee dat Junkers Cerapur top 30-3 combi prijs kwaliteit zeker goed is. Daalderop Combifort 24 of 32/80 is ook een geschikte HR ketel als U uit 2 of 3 kranen tegelijk warm water gebruikt.(3060 eur ipv 2050 eur voor de junkers) het ideale vermogen is meestal 25.000 kw. Heel belangrijk als u een bestaande schouw heeft moet die getubeerd worden met een waterdichte flexible .
                    Ook niet te vergeten een afloop om het condens water op te vangen.
                    Dit nog even over Chaffoteaux, de nieuwe condenserende ketels moeten zeker niet meer onderdoen voor bv junkers- vaillant enz, in de Field test is al gebleken dat chaffoteaux in kwaliteit vel verbeterd is.( Fiscaal is het ook voordelig om een condenserende ketel te plaatsen de overheid geeft 40% terug van het bedrag)
                    Groetjes Willem

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verwarmingsketel

                      Ikzelf ook gekozen voor Bulex.
                      - gekend merk
                      - kwaliteit
                      - opstart wordt (gratis) door Bulex gedaan
                      - mist een kleine meerprijs te betalen aan Bulex heb je 10 jaar garantie op enkele onderdelen van de ketel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verwarmingsketel

                        Misschien nog een bijkomend punt ... is er ook een korting te verwachten op ketels met Batibouw?
                        Het zou stom zijn een pak korting te verliezen als die eraan komt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verwarmingsketel

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Misschien nog een bijkomend punt ... is er ook een korting te verwachten op ketels met Batibouw?
                          Het zou stom zijn een pak korting te verliezen als die eraan komt.
                          Ik denk het niet, Bulex verkoopt niet rechtstreeks aan particulieren maar gebeurt via groothandels (zoals een VAM) en dan zijn er de vastgestelde verkoopsprijzen naar particulieren toe.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verwarmingsketel

                            hier heb ik een Vaillant muurwandketel geplaatst met ww boiler erin,
                            heel tevreden van
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verwarmingsketel

                              Hier ook problemen gehad met Chaffoteaux.
                              Ik had in mijn vorige woning een doorstromer van Chaffoteaux. Die gaf na 2 jaar al de geest, en toen ik de service belde zeiden ze me dat ze binnen 2 weken zouden komen. Lokale loodgieters wouden er niet aan komen.
                              Omdat we toen met een baby in huis zaten zagen we het echt niet zitten om 2 weken in de winter te overbruggen zonder warm water. Ik ben toen zelf naar een sanitairhandel gegaan en heb gevraagd wat het zou kunnen zijn. Op basis van een eenvoudige beschrijving wisten ze dat de anti kalk 'bol' met membraan er in defect was. Omdat dit stuk maar 1000 BF kostte heb ik het gekocht en vervangen. Toen werkte alles weer, maar van de bewoners na ons weet ik dat dit ding iedere 2 jaar kapot ging...

                              Comment

                              Working...
                              X