Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in modems/routers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil in modems/routers

    Daar ik mijn philips router niet meer gebruik omwille van de straling, dacht ik iemand plezier te doen om hem aldaar aan te sluiten. Echter, de aansluiting (stekkertje) is te smal (ingang).
    Bij mij (adsl) gaat het prima, bij telenet is de stekker te breed, de uitgangen zijn wel het normale formaat. Moet voor telenet dan een andere router worden gebruikt ?
    We opteren voor een router ipv draadloos internet van telenet zelf, omwille van het kunnen uitzetten van die router.
    nog iets: op die router staat wel adsl, dus is die niet bruikbaar voor telenet.
    Bestaan er routers die je voor beide kan gebruiken (telenet en belgacom) ?
    Last edited by toerist; 3 april 2009, 21:32.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Verschil in modems/routers

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Daar ik mijn philips router niet meer gebruik omwille van de straling, dacht ik iemand plezier te doen om hem aldaar aan te sluiten. Echter, de aansluiting (stekkertje) is te smal (ingang).
    Bij mij (adsl) gaat het prima, bij telenet is de stekker te breed, de uitgangen zijn wel het normale formaat. Moet voor telenet dan een andere router worden gebruikt ?
    We opteren voor een router ipv draadloos internet van telenet zelf, omwille van het kunnen uitzetten van die router.
    nog iets: op die router staat wel adsl, dus is die niet bruikbaar voor telenet.
    Bestaan er routers die je voor beide kan gebruiken (telenet en belgacom) ?
    Beste op een ADSL router zit een RJ 42 aansluiting en een TElenet heeft een RJ45 aansluiting.
    Het verschil zit hem in de pinnetjes. RJ 45 heeft er namelijk 8 voor een UDP kabel waar telenet mee werkt.
    Dus je moet een andere router gaan halen.

    Ik raad je aan een Lynksys te nemen omdat dit wel de stabielste zijn die je hebt.
    Ik zelf heb een apple TIME CAPSULE van 500 GIG en dat is router en opslag samen.Zeer interesant moet ik zeggen.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Verschil in modems/routers

      Een "router" is een "router" en heeft voor beiden dezelfde stekker, het enige verschil is dat bij een router met ingebouwde ADSL-modem een stekker voorzien is voor de telefoonverbinding (ADSL-signaal). Dit is dan de connector van het modem-gedeelte in dat toestel.
      De modem is dan intern verbonden aan de router zodat het router-gedeelte meestal geen externe ingang heeft.
      Voor netwerkverbindingen is dat inderdaad een RJ45, voor ADSL is dat normaal een RJ11 (in principe geen RJ42).
      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Beste op een ADSL router zit een RJ 42
      Last edited by VerSeg; 3 april 2009, 23:53.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Verschil in modems/routers

        Okay, bedankt
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Verschil in modems/routers

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Daar ik mijn philips router niet meer gebruik omwille van de straling
          Straling? Is het bewezen dat wifi schadelijk is?
          En wat als je buur wel philips router heeft?



          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een "router" is een "router" en heeft voor beiden dezelfde stekker,
          een router voor adsl kan toch nooit een RJ45 aansluiting hebben?
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

          Comment


          • #6
            Re: Verschil in modems/routers

            Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
            Straling? Is het bewezen dat wifi schadelijk is?
            Nee, niet bewezen, wel vermoedens dat al die soorten straling enigszins schadelijk zouden kunnen zijn. Als ik mijn wireless laat aanstaan dan slaap ik met mijn hoofd op ongeveer 1 meter van de router. Er zit enkel een binnenmuur tussen. Ik zet die zaak 's nachts toch maar spanningsloos, kost weinig moeite en brengt nog iets op aan uitgespaard el. vebruik. Als ik een vaste lijn in de buurt heb zal ik ook mijn GSM niet nodeloos gebruiken. En da's ook nog eens goedkoper.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Verschil in modems/routers

              Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
              snip ...
              een router voor adsl kan toch nooit een RJ45 aansluiting hebben?
              Ha neen ? tiens ik heb er hier een staan met niet een maar 4 ethernet aansluitingen ...

              Comment


              • #8
                Re: Verschil in modems/routers

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ha neen ? tiens ik heb er hier een staan met niet een maar 4 ethernet aansluitingen ...
                ok.. voor de LAN kant.. maar toch niet voor de WAN kant ?
                WAN dient RJ11 te zijn als er modem in zit...
                Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil in modems/routers

                  Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                  ok.. voor de LAN kant.. maar toch niet voor de WAN kant ?
                  WAN dient RJ11 te zijn als er modem in zit...
                  Die RJ11 is niet de WAN van de router maar de ingang van de modem. Je hebt inderdaad twee toestellen ineen.

                  Een "router" heeft altijd een RJ45 aan LAN en WAN kant, enkel een router met ingebouwde ADLS modem heeft alleen aan de LAN kant een RJ45, de andere kant is ook niet de WAN maar de modemingang.
                  Bij een ADSL-router (als je het zo wil noemen) is de WAN intern verbonden met de uitgang van de ingebouwde ADSL-modem.

                  Er wordt blijkbaar nogal veel met termen gegooid ...

                  Een router is een router, een ADSL-router of kabel-router bestaat eigenlijk niet want dat zijn termen dat ze er voor het gemak bijgegooid hebben maar normaal niet bestaan.
                  Een ADSL-router is om correct te zijn een router met ingebouwde ADSL-modem.
                  Een kabel-router is een gewone router.

                  Als je met afzonderlijke modem en router werkt dan is er geen knijt verschil tussen de router voor ADSL en voor kabel ... het is een gewone router.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil in modems/routers

                    amen to that ...

                    Comment

                    Working...
                    X