Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verisure alarm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verisure alarm

    Heb 500 euro betaald voor een alarm van Verisure maar de meldkamer deed haar werk niet zoals het moest dus contract opgezegd. Nu dus een waardeloos alarm aan de muur hangen want niets werkt nog...
    Iemand een idee van hoe dit op te lossen ?

    Mvg,

    Paul.

  • #2
    Re: Verisure alarm

    Wel weinig informatie om er iets zinnigs op te kunnen antwoorden. Niets werkt nog omdat je hebt opgezegd, is nogal logisch.
    Betrof het een technisch mankement, of heeft de meldkamer niet gereageerd op een alarm ?

    Comment


    • #3
      Re: Verisure alarm

      Op 1 januari 2024 is de website van Klachtenkompas offline gegaan. Heb je een klacht? Geef deze dan zelf door aan het bedrijf. Of bekijk hoe we je kunnen helpen met onze andere juridische diensten.

      Comment


      • #4
        Re: Verisure alarm

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Wel weinig informatie om er iets zinnigs op te kunnen antwoorden. Niets werkt nog omdat je hebt opgezegd, is nogal logisch.
        Betrof het een technisch mankement, of heeft de meldkamer niet gereageerd op een alarm ?
        Ik heb de meldkamer opgezegd maar het alarm wat ik betaald heb werkt niet meer nu. Logisch lijkt me dat verre van. Mijn eigen alarm dat werkt gewoon niet meer omdat het vanop afstand werd geblokkeerd. Ik wil het gewoon kunnen aanzetten wanneer ik thuis vertrek en het kunnen uitschakelen als ik terug thuis kom.

        Comment


        • #5
          Re: Verisure alarm

          Zal je leren om de kleine lettertjes van het contract niet te lezen. In onze residentie zitten een tiental eigenaars met hetzelfde probleem.
          Die hebben opgezegd omdat er geen actie wordt ondernomen, of het nu om een echt of een vals alarm gaat. In geval van alarm wordt de eigenaar pas na een dag of tien opgebeld. Zelf komen ze nooit ter plaatse kijken, en de politie wordt ook nooit verwittigd.
          Er was er zelfs één waarvan het alarm om de 10 minuten gedurende 1 minuut afging. Eigenaar is een Zweed die hier enkel 1 keer per jaar met vakantie komt.
          Ik ken enkel zijn naam, maar de centrale vroeg zijn contractnummer dat ik natuurlijk niet kende. Omdat ik het contractnummer niet kende, wou Verisure niet langskomen.
          Ik kreeg van hen de raad om de sirenekast met een hamer kapot te slaan

          Comment


          • #6
            Re: Verisure alarm

            En wat zegt de installateur ervan als je melding maakt van een niet werkend systeem?
            Lijkt me logisch dat je de verkoper zijn technische dienst contacteert.

            Je hebt de meldkamer opgezegd, maar heb je ook een eventueel onderhoudscontract opgezegd

            In elk geval moet een alarm ook zonder meldkamer kunnen werken ... tenzij je een specifiek contract afgesloten had.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Verisure alarm

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En wat zegt de installateur ervan als je melding maakt van een niet werkend systeem?
              Lijkt me logisch dat je de verkoper zijn technische dienst contacteert.

              Je hebt de meldkamer opgezegd, maar heb je ook een eventueel onderhoudscontract opgezegd

              In elk geval moet een alarm ook zonder meldkamer kunnen werken ... tenzij je een specifiek contract afgesloten had.
              Er was geen onderhoudscontract enkel een contract van twee jaar met de meldkamer. Ik ben blijkbaar niet de enige die in de zak wordt gezet door Verisure.

              Comment


              • #8
                Re: Verisure alarm

                Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
                Er was geen onderhoudscontract enkel een contract van twee jaar met de meldkamer. Ik ben blijkbaar niet de enige die in de zak wordt gezet door Verisure.
                Maar heb je gevraagd om het op te lossen en weigeren ze?
                Je haalt wel aan dat het niet werkt, maar niet dat ze specifiek weigeren u te helpen het standalone te gebruiken.
                Ik heb de klachten even gelezen en blijkbaar zijn er verschillende codes ... eigenlijk de installateurscode en de gebruikerscode.
                De gebruikerscodes moet je kennen en moeten u in staat stellen het alarm stand-alone te gebruiken.
                Maar verder kennen wij uw contractvoorwaarden niet natuurlijk.

                En wat deed de meldkamer verkeerd?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Verisure alarm

                  Dat je de remote app en internet niet meer kan gebruiken kan ik begrijpen aangezien dit een service van Verisure is.
                  Dat het alarm niet meer werkt standalone zou ik niet aanvaarden (heb trouwens ook een Verisure alarm, wel met contract voor de meldkamer op de moment).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verisure alarm

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Maar heb je gevraagd om het op te lossen en weigeren ze?
                    Je haalt wel aan dat het niet werkt, maar niet dat ze specifiek weigeren u te helpen het standalone te gebruiken.
                    Ik heb de klachten even gelezen en blijkbaar zijn er verschillende codes ... eigenlijk de installateurscode en de gebruikerscode.
                    De gebruikerscodes moet je kennen en moeten u in staat stellen het alarm stand-alone te gebruiken.
                    Maar verder kennen wij uw contractvoorwaarden niet natuurlijk.

                    En wat deed de meldkamer verkeerd?
                    Ze kunnen mij de code niet geven en mijn eigen code die ik gebruikt heb werkt niet meer. Volgens hen zou ook mijn badge nog moeten werken maar dat is ook het geval niet. De meldkamer belde mij in geval van alarm niet op en mijn schoonvader die op de lijst stond wanneer wij op vakantie waren, heeft nooit een oproep gekregen desondanks er twee keer alarm is geweest.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verisure alarm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Dat je de remote app en internet niet meer kan gebruiken kan ik begrijpen aangezien dit een service van Verisure is.
                      Dat het alarm niet meer werkt standalone zou ik niet aanvaarden (heb trouwens ook een Verisure alarm, wel met contract voor de meldkamer op de moment).
                      Hou dat contract dan maar of je hebt ook een waardeloos systeem aan de muur...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verisure alarm

                        Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
                        Hou dat contract dan maar of je hebt ook een waardeloos systeem aan de muur...
                        Is inderdaad wel degoutant als je de basisfuncties niet meer kan gebruiken...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verisure alarm

                          Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
                          Ze kunnen mij de code niet geven en mijn eigen code die ik gebruikt heb werkt niet meer. Volgens hen zou ook mijn badge nog moeten werken maar dat is ook het geval niet.
                          Dus geven ee zelf aan dat het moet kunnen werken, dan is er niets verkeerd aan hun manier van werken ... enkel is er nu iets fout met de instellingen.
                          Dan moet je waar je het aangekocht hebt een interventie vragen om uw systerm terug operatief te krijgen.

                          In al de reacties op de klachten geven ze ook aan dat de basisfuncties bruikbaar moeten zijn, ze zeggen toch nergens dat het niet bruikbaar is zonder meldkamer?

                          Als dat bij u wel zo is ... dan moet dit in orde gebracht worden.
                          Weigeren ze support te verlenen als je vraagt dit op te lossen?

                          Dat ze de installateurscode niet geven kan ik nog begrijpen.
                          Je moet niet hun code vragen, je moet vragen het systeem operatief te maken met uw eigen code en badge.

                          Valt het nog in de garantieperiode?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verisure alarm

                            Kan je geen factory reset doen zodat alles terug naar fabrieksinstellingen gezet wordt.
                            Daarna is de code terug zoals in de handleiding, vaak 1234... of zo.

                            Bij een deftig alarmsysteem kan dat, ik heb zo enkele jaren terug zelf een 'Bosch Easy Series' alarmsysteem geplaatst en door met een schroevendraaier of zo 2 pinnen in de centrale te verbinden kon je alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, codes terug op 123...).

                            Er zijn deftige systemen zoals Bosh Easy Series, Jablotron 100, etc...
                            Last edited by Sennheiser; 3 augustus 2016, 14:34.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verisure alarm

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dus geven ee zelf aan dat het moet kunnen werken, dan is er niets verkeerd aan hun manier van werken ... enkel is er nu iets fout met de instellingen.
                              Dan moet je waar je het aangekocht hebt een interventie vragen om uw systerm terug operatief te krijgen.

                              In al de reacties op de klachten geven ze ook aan dat de basisfuncties bruikbaar moeten zijn, ze zeggen toch nergens dat het niet bruikbaar is zonder meldkamer?

                              Als dat bij u wel zo is ... dan moet dit in orde gebracht worden.
                              Weigeren ze support te verlenen als je vraagt dit op te lossen?

                              Dat ze de installateurscode niet geven kan ik nog begrijpen.
                              Je moet niet hun code vragen, je moet vragen het systeem operatief te maken met uw eigen code en badge.

                              Valt het nog in de garantieperiode?
                              Even terzijde de installateur is verplicht de installateurscode te geven aan de klant op het moment dat die deze wil kennen!

                              Ik werk zelf al 10 jaar in de sector, als een klant de installateurscode vraag krijgt hij deze.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X