Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verisure alarm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verisure alarm

    Oorspronkelijk geplaatst door fishione Bekijk bericht
    Even terzijde de installateur is verplicht de installateurscode te geven aan de klant op het moment dat die deze wil kennen!

    Ik werk zelf al 10 jaar in de sector, als een klant de installateurscode vraag krijgt hij deze.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Probleem is dat veel installateurs (zeker vroeger) bij alle klanten dezelfde code gebruikten en deze dus niet willen vrijgeven om welgekende reden.
    Hier idem, meer dan 20 jaar dezelfde code gehad als andere klanten.
    Twee jaar geleden hebben ze die aangepast gebaseerd op het klantennummer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Verisure alarm

      Wij hebben voor alle klanten dezelfde en het moment dat de klant deze vraagt passen we deze aan naar de standaartcode


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #18
        Re: Verisure alarm

        Als je deze praktijken leest... dan stel ik me toch stevige vragen bij de veiligheid. Terwijl dat net het doel moet zijn.

        Iemand die ontslagen wordt (omdat hij bv ingebroken heeft), die kan bij iedereen het systeem zo maar plat leggen?

        Comment


        • #19
          Re: Verisure alarm

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als je deze praktijken leest... dan stel ik me toch stevige vragen bij de veiligheid. Terwijl dat net het doel moet zijn.

          Iemand die ontslagen wordt (omdat hij bv ingebroken heeft), die kan bij iedereen het systeem zo maar plat leggen?
          Normaal niet platleggen, wel aanpassen.

          Als een alarm ingeschakeld is met de gebruikerscode (actief dus), dan mag de installateurscode niet bruikbaar zijn om het uit te schakelen.
          Enkel indien de gebruiker het alarm uitgeschakeld heeft, dan mag de installateurscode bruikbaar zijn.

          Het is dus niet zo dat als jij je alarm opzet, dat een installateur met zijn code het alarm kan afzetten.
          Maar nooit kan 100% uitgesloten worden dat een installateur tijdens een onderhoud wat foefelt met het alarm ... een overbrugging is vlug gemaakt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Verisure alarm

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Als je deze praktijken leest... dan stel ik me toch stevige vragen bij de veiligheid. Terwijl dat net het doel moet zijn.

            Iemand die ontslagen wordt (omdat hij bv ingebroken heeft), die kan bij iedereen het systeem zo maar plat leggen?
            Echt gebeurd, wel +- 20 jaar geleden :
            Bij een juwelier stapt de onderhoudstechnieker, ongevraagd , binnen voor een nazicht van het alarm systeem.
            Vermits het de technieker was die het systeem geïnstalleerd had en het onderhoud deed was er geen vuiltje aan de lucht.
            Hij was nog niet buiten of er kwam een telefoontje van de meldkamer met de melding van een stil alarm, de veiligheidsvragen, moet de politie komen? enz.
            Wat was er gebeurd?
            Die technieker was pas ontslagen en kwam doodleuk de interne code's van de systemen wijzigen. Saboteren eigenlijk.
            Bij een hele reeks klanten.
            De gewijzigde code was willekeurig gekozen.!!!!
            De man heeft achteraf wel een tijdje vastgezeten.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #21
              Re: Verisure alarm

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Als je deze praktijken leest... dan stel ik me toch stevige vragen bij de veiligheid. Terwijl dat net het doel moet zijn.

              Iemand die ontslagen wordt (omdat hij bv ingebroken heeft), die kan bij iedereen het systeem zo maar plat leggen?
              Daarmee dat wij onze installateurscode ook regelmatig eens aanpassen


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #22
                Re: Verisure alarm

                Oorspronkelijk geplaatst door fishione Bekijk bericht
                Daarmee dat wij onze installateurscode ook regelmatig eens aanpassen
                In principe wordt 1 keer per jaar een onderhoud gedaan bij de klant, als je iemand zou ontslaan en dit als reden neemt om de code te veranderen ... dan zou het 1 jaar duren voordat alle klanten een andere code gekregen hebben, tenzij je maar 2 klanten hebt.
                Ik ken ook niet veel klanten die een installateur van alarmsystemen binnen zullen laten als daar geen onderhoud voor ingepland is, want bij mijn weten doet men dit steeds op afspraak.
                Bij sommige bedrijven zou dat misschien eens lukken, maar niet zo snel bij particulieren.

                Trouwens, als de klant u toch binnenlaat omdat hij u vertrouwt, dan staat zijn alarm af.
                Als men de code niet meer zou kennen, dan doet men het systeem gewoon open en doet men een reset ... dat de sirene ondertussen afgaat, daar gaat de klant niets van zeggen want hij denkt dat het bij het onderhoud hoort.
                Wie echt kennis van zaken heeft en echt wil saboteren, die kan dat altijd en hoe opvallender hij dit doet, hoe minder argwaan de klant heeft.
                Een klant gaat echt niet de politie bellen omdat zijn alarm afgaat als de installateur ter plaatse is.

                Het is even eenvoudig om er met de buitensirene vandoor te gaan, zelfs als het alarm aanstaat.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Verisure alarm

                  Ik zou het ook niet meer nemen bij Verisure hoor, maar hang er nu wel aan vast....
                  Ze (externe firma) pushen elk jaar (meestal onbeleefd nog ook blijkbaar dat dit verplicht is) voor een onderhoud (batterijen uitlezen en vervangen indien nodig)....Dat doe ik zelf wel ondertussen...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verisure alarm

                    Je mag je systeem perfect zelf onderhouden hoor als particulier het is juist als je incert wil dat dit moet gebeuren door een erkende firma


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verisure alarm

                      Oorspronkelijk geplaatst door fishione Bekijk bericht
                      Je mag je systeem perfect zelf onderhouden hoor als particulier het is juist als je incert wil dat dit moet gebeuren door een erkende firma


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      En dat laatste is net wat verzekeringen willen als een alarm verplicht is of als je er korting voor krijgt ... Incert.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verisure alarm

                        Hier thuis al een paar jaar Verisure en héél tevreden van.
                        Er werd verleden jaar 's nachts ingebroken. Mijn echtgenote was alleen. De agent was binnen de 10 à 15 minuten ter plaatse, heeft alles binnen en buiten gecheckt, rijkswacht gealarmeerd met zijn GSM ( gsm van mijn vrouw was gestolen ) en is bij haar gebleven tot ik er was. Een alarm hebben en niet verbonden zijn met de alarmcentrale is niet erg productief.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verisure alarm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                          Hier thuis al een paar jaar Verisure en héél tevreden van.
                          Er werd verleden jaar 's nachts ingebroken. Mijn echtgenote was alleen. De agent was binnen de 10 à 15 minuten ter plaatse, heeft alles binnen en buiten gecheckt, rijkswacht gealarmeerd met zijn GSM ( gsm van mijn vrouw was gestolen ) en is bij haar gebleven tot ik er was. Een alarm hebben en niet verbonden zijn met de alarmcentrale is niet erg productief.
                          Dat laatste is zeer afhankelijk van de situatie ... meeste dieven blijven minder dan 3 minuten in uw huis en geen enkele hulpdienst of bewakingsdienst kan zo snel bij u zijn met uitzondering dat ze net voor uw deur staan.
                          De meeste mensen zijn niet aangesloten aan een alarmcentrale maar velen krijgen nu wel een bericht op hun GSM en/of deze van familieleden of vrienden.
                          Is vooral een persoonlijke keuze, iets dat mensen nemen als ze zich daar "zekerder" bij voelen maar het belet niet dat er dieven komen of dat er gestolen wordt ... ze zijn 99% toch weg voor er iemand kan komen.
                          En de Rijkswacht ... is wel iets dat je enkel nog in musea kan vinden denk ik.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verisure alarm

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dus geven ee zelf aan dat het moet kunnen werken, dan is er niets verkeerd aan hun manier van werken ... enkel is er nu iets fout met de instellingen.
                            Dan moet je waar je het aangekocht hebt een interventie vragen om uw systerm terug operatief te krijgen.

                            In al de reacties op de klachten geven ze ook aan dat de basisfuncties bruikbaar moeten zijn, ze zeggen toch nergens dat het niet bruikbaar is zonder meldkamer?

                            Als dat bij u wel zo is ... dan moet dit in orde gebracht worden.
                            Weigeren ze support te verlenen als je vraagt dit op te lossen?

                            Dat ze de installateurscode niet geven kan ik nog begrijpen.
                            Je moet niet hun code vragen, je moet vragen het systeem operatief te maken met uw eigen code en badge.

                            Valt het nog in de garantieperiode?
                            Dat is het allemaal juist, zij kunnen het voor mij niet meer laten werken zeggen ze of ik moet terug een abonnement nemen van 2 jaar.
                            Heb dit bij Verisure zelf aangekocht.
                            En het enigste wat ik wil is dat ik het met een code kan aan- en uitzetten. Ik hoef geen installateurscode.
                            Ik heb gevraagd om het systeem operatief te maken met een eigen code en badge en dat kan blijkbaar niet.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verisure alarm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                              Kan je geen factory reset doen zodat alles terug naar fabrieksinstellingen gezet wordt.
                              Daarna is de code terug zoals in de handleiding, vaak 1234... of zo.

                              Bij een deftig alarmsysteem kan dat, ik heb zo enkele jaren terug zelf een 'Bosch Easy Series' alarmsysteem geplaatst en door met een schroevendraaier of zo 2 pinnen in de centrale te verbinden kon je alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, codes terug op 123...).


                              Er zijn deftige systemen zoals Bosh Easy Series, Jablotron 100, etc...
                              Volgens hen niet, gebeurd allemaal vanop afstand. (wat ik moeilijk kan geloven)
                              Heb een handleiding gevraagd maar dat hebben ze ook al niet...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verisure alarm

                                Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
                                Dat is het allemaal juist, zij kunnen het voor mij niet meer laten werken zeggen ze of ik moet terug een abonnement nemen van 2 jaar.
                                Heb dit bij Verisure zelf aangekocht.
                                En het enigste wat ik wil is dat ik het met een code kan aan- en uitzetten. Ik hoef geen installateurscode.
                                Ik heb gevraagd om het systeem operatief te maken met een eigen code en badge en dat kan blijkbaar niet.
                                Dat kunnen ze wel, vermoedelijk weer ene dat geen goesting heeft om te werken.
                                Last edited by VerSeg; 12 augustus 2016, 17:01. Reden: Typfout
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X