Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veranda of bijbouw ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Veranda of bijbouw ???

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Lang geleden dat je nog eens in een nieuwe "moderne" veranda gestaan hebt?
    Moet dienen als computerkamer. Veranda glas rondom. Bij veel zon veel lichtinval, niet ideaal voor computerscherm. Veel zonnewering, zon buiten, nut van veranda jerommeke niet zien. Genoeg nu. Stenen halen...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Veranda of bijbouw ???

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik denk dat je een veranda van vandaag niet mag vergelelijken met een van 20 jaar geleden.
      Inderdaad ... alsook de ene veranda de andere niet is.
      De buren hebben ook een recente veranda met dezelfde ligging als bij ons, in de winter te koud en in de zomer te warm ... de tussenseizoenen goed als het niet te veel zon is en als het niet te slecht is. Met zo'n veranda ben je dus helemaal niets!
      Wij hebben naar de betere kwaliteit gekeken en die moet niet specifiek duurder zijn.
      Wij kunnen er het gans jaar in zitten zonder enige last, Vorige winter bij -18°C of deze zomer bij +38°C ... altijd perfect doenbaar met een aangename temperatuur (normaal 21,5°C continu uitgezonderd het heetste van de zomer).
      Living of veranda ... temperatuur is overal dezelfde. Wat isolatie betreft, ons huis is 16 jaar oud en dus al redelijk geïsoleerd (minder dan recente woningen) maar in de veranda blijft het beter dan in de kamers die onder het dak zitten!

      Waar nu het schuifraam zit is onze keuken. Als we een b ijbouw gaan zetten gaan we zeker minder licht hebben in de keuken. Probleem met privacy hebben we niet, achter onze tuin is een akker. De ruimte zal voornamelijk dienst doen als computer ruimte.
      Wat ik al aanhaalde ... durf afwijken van de traditionele aquarium-veranda ... dat is passé. Kijk naar iets met deels gesloten dak, te veel licht is ook niet plezant, vooral in de zomer.

      We zouden aan de zijkanten een muur metselen. Linkse muur tot aan de plafond, daar kan ik dan mijn boekenrek plaatsen. Rechts ook een mur maar dan 80cm hoog , daar zou ik dan bureau plaatsen. Over de volledige breedte zou ik dan schuifraam plaatsen.
      Voldoende muren plaatsen is zeker niet overbodig of ge kunt inderdaad geen enkele kast zetten.

      Dak zou ik volledig in glas nemen afhellend naar achteren.
      Ge moet uw goesting nemen maar kijk zeker ook eens naar andere daken, niet volledig in glas. Ge zult versteld staan wat een verschil dit is en wat een meerwaarde.

      Volgende week eens op de BIS beurs gaan rondneuzen. Ondertussen heb ik vanavond al iemand over de vloer gehad en die spreekt met alle metselwerken betonplaat en veranda rond de 20.000 euro.
      Ik hoop voor die 20.000€ dat ge dan de beste kwaliteit krijgt en niet voor een PVC-veranda.
      Neem ook uw dak niet in acrylplaten of zo want dat maakt te veel kabaal als het regent.
      Een volledig lichthellend glazen dak, net als acryl, wordt redelijk rap vuil, een plat dak met lichtstraat in zadeldakvorm voorkomt dit grotendeels.
      Wat de prijs betreft, wij hadden een offerte gekregen van ene in de buurt (zeer gekende) en daar was alles berekend op een standaard PVC veranda met schuin hellend dak en één schuifraam en acryl dak, geen verlichting, geen vloer en geen blauwe steen rondom en geen vliegenramen.
      Dan hebben we elders geweest en daar de prijs gekregen voor een grotere veranda met een dubbel schuifraam, een deur, vliegenramen, verlichting, funderingen, vloer, plat dak met lichtstraat, nog beter isolerend en op de hoop toe overal veiligheidsglas en veiligheidsbeslag ... dit in de betere materialen van Reynaers (aluminium), bepleistering en volledige afwerking.
      En wat denk je dat het resultaat was ... dat tweede was bijna 7000€ goedkoper dan het eerste niettegenstaande alu normaal ook nog 30% duurder is dan PVC.
      Offertes en offertes vragen ... ge kunt niet weten hoeveel ge kunt uitsparen door wat moeite te doen.

      We zouden vvvvoor een deel een groene lening nemen, dan kunnen we 4 jaar 2770 euro maxium inbrengen in de belastingen.
      Alles uitgerekend kwam een hypothecair krediet goedkoper uit bij ons ... ge kunt dan ook uw beglazing inbrengen.

      De ligging zou noord-west zijn. Ik denk om ofwel de centrale verwarming te plaatsen of een warmte pomp lucht/lucht.
      Is ongeveer dezelfde ligging als bij ons, een radiator hebben wij direct voorzien (leidingen onder de vloer).

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      3000 euro wat heb je daar nu nog voor. Ik denk voor een veranda van 4x4 dat we snel aan 20 a 30k zullen zitten.
      Voor 3000€ heb je een schuifraam om in uw veranda te zetten.
      Voor een veranda van 4x4 is 30k fors overdreven, héél fors zelfs of ge zou gouden klinken moeten monteren op uw schuifraam.

      En breder maken is geen optie, die doorgang links waar nu dat hout staat moet bereikbaar blijven om naar de garage te gaan.
      In een veranda of aanbouw kunt ge ook een gewone deur steken hé ... ook in de toegang naar uw garage als het moet.
      Last edited by VerSeg; 8 oktober 2010, 23:27.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Veranda of bijbouw ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Moet dienen als computerkamer. Veranda glas rondom. Bij veel zon veel lichtinval, niet ideaal voor computerscherm. Veel zonnewering, zon buiten, nut van veranda jerommeke niet zien. Genoeg nu. Stenen halen...
        In elke ruimte zet je ramen, veranda's hebben dus ook ramen op zijkant. Rondom kan al niet bij hem wegens de noordelijke ligging waar het vooral laat op de avond invallend zonlicht zal zijn. En mat glas of getint glas bestaat ook nog.
        Waarom denk je dat ik een veranda met plat dak en een lichtstraat aanhaal?
        Voor de rest is er warmtewerend glas, dat kan je hebben in verschillende types en dat houdt ook deels het licht tegen!
        Met een plat dak en een lichtstraat heb je ALTIJD een deel schaduw in uw veranda maar geen donkerte (overdag), vooral dat het bij hem ook langs de noorderkant gelegen is!
        OK dat het voor een computerruimte is maar als ge te veel stenen gebruikt dan zit je nadien met zo'n donkere living dat het daar niet plezant meer vertoeven is!
        Veel zonwering ... ja, als die verkeerd berekend werd wel ja maar met een hoop stenen kunt ge in volle dag vaak uw licht moeten aansteken en dat is ook alles behalve plezant!

        Ga gewoon kijken bij mensen die het hebben en uit ervaring kunnen spreken!
        Ge hebt er met negatieve en positieve ervaringen en uit het geheel kunt ge leren!
        Zoals ik al aanhaalde ... onze buren hebben een veranda en in deze zou ik geen tien dagen op een jaar kunnen verblijven! Als ge daar dan de ervaring en mening van moet horen is dat volledig negatief, niets valt daar goed te spreken.
        Maar ... het moest rap gaan, de eerste de beste en het goedkoopste! Ja, dat hebben ze dan hé. Enfin ... goedkoopste is wat ze denken, veel te duur voor hetgeen het is.

        En voor de rest ... ik deel enkel onze ervaring, de keuze moet mir zelf maken!
        Last edited by VerSeg; 8 oktober 2010, 23:37.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Veranda of bijbouw ???

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Lang geleden dat je nog eens in een nieuwe "moderne" veranda gestaan hebt?
          nee, heb jij er ooit al eens geplaatst?
          ik al heel veel en moet er geen hebben,
          al verdien ik er mijn boterham mee

          Moest je toch voor een veranda gaan , neem dan glazen dak , met de nodige dikke glas . zie link

          http://www.bbri.be/antenne_norm/ener...f/dig_nl08.pdf

          en voor hellende vlakken gelaagd..
          Last edited by Peter EOS-500D; 8 oktober 2010, 23:47.
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #20
            Re: Veranda of bijbouw ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            nee, heb jij er ooit al eens geplaatst?
            ik al heel veel en moet er geen hebben, al verdien ik er mijn boterham mee
            Een product verkopen of plaatsen waar ge zelf niet in gelooft ... dat wekt vertrouwen.
            Als ik uw profiel zie ... "reis veel ..." ... echt iets voor iemand in de bouw.

            Moest je toch voor een veranda gaan , neem dan glazen dak , met de nodige dikke glas . zie link
            .../...
            en voor hellende vlakken gelaagd..
            Natuurlijk gelaagd glas, dat is ook verplicht voor daken en hellende vlakken.
            Last edited by VerSeg; 9 oktober 2010, 00:36.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Veranda of bijbouw ???

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een product verkopen of plaatsen waar ge zelf niet in gelooft ... dat wekt vertrouwen. .
              Ik verkoop ze niet , da's voor mijn baas en de vertegenwoordigers ..
              Tja, kwalitatief zijn die van de betere , maar ieder zijn zin hee .
              Ik zeg niet dat ze slecht of niet goed zijn , alleen , ik hou er nie van ..
              Ik persoonlijk ben voorstander van traditionele achterbouwsels ..

              Peter
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #22
                Re: Veranda of bijbouw ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                Ik persoonlijk ben voorstander van traditionele achterbouwsels.
                Met de jaren dat er al veranda's als achterbouw geplaatst worden zal dat ondertussen ook wel wat traditioneel geworden zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Veranda of bijbouw ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Met de jaren dat er al veranda's als achterbouw geplaatst worden zal dat ondertussen ook wel wat traditioneel geworden zijn.
                  Ja , maar daarmee bedoelen ze de dag van vandaag nog altijd bakstenen , vensters en deuren ,... je weet wel hee , de traditionele manier maar volgens de laatste nieuwe richtlijnen die om de haverklap veranderen ...( das ook nog eens iets om een topic over te starten . )
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #24
                    Re: Veranda of bijbouw ???

                    Als we voor een veranda zouden gaan zal het natuurlijk met een glazen dak zijn en geen PVC toestanden.

                    Verseg, misschien kan je me eens meegeven wie bij jouw je veranda heeft geplaatst.

                    Hier is Willems al langs geweest, wacht nog op een offerte. Vraag me af hoe hij die al kan maken weet niet wat ik eigenlijk wil. Was hier zeer snel terug buiten...
                    En gisteren is Vandebauwhede langsgeweest. Deze wou perce dat we eens een kijkje kwamen nemen in hun showroom zodat we weten wie ze zijn en met wat ze werken. Dus afspraak vast gelegd voor binnen 2 weken.

                    Bij een traditionele achterbouw met bakstenen ramen en een gewoon dak gaan we veel licht verliezen in onze keuken. Maar we zullen eens horen op de BIS beurs wat er allemaal mogelijk is. Ook moeten we als we voor een bakstenen achterbouw kiezen ook met architect werken 'grote bouwvergunning' aanvragen enz...

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Veranda of bijbouw ???

                      beste , informeer je vooraf heel goed , kijk niet op de centen , de grote bekende merken spenderen juist een heel groot budget om naambekendheid te verwerven , wie betaalt dit denk je ????? ( idem voor bouwbeurzen en verkopers ). zoek eens wat verder en spreek eens wat monteurs en plaatsers aan van veranda's ; die weten wat kwaliteit is en wat prutsen zijn . Kijk ook eens om je heen of je iemand vindt die al 20 of 30 jaar veranda's plaatst en babbel daar eens mee , als je een kleine zelfwerkende patroon vindt die trots is op zijn werk zal deze je wel graag meenemen om je in te wijden in de moderne techniek van veranda's.
                      ik wil je geenszins beinvloeden in de keuze van veranda of bijgebouw , maar je hebt ook tegenwoordig top daglichtdakvensters die je binnen ruim voldoende licht geven en waarbij je meer mogelijkheden hebt om kasten ed tegen wanden te plaatsen in een bijgebouw , creatief zijn en veel schetsjes maken laten je ook meer mogelijkheden ontdekken.
                      Voor de rest wou ik je nog meegeven dat er voldoende vakmannen zijn die zulke projecten tot volle tevredenheid kunnen afwerken , en die heel dikwijls veel betere kwaliteit materiaal gebruiken dan de grote jongens die hun verdiende centjes opnieuw dienen te investeren in weer een nieuwe auto, gsm ,laptop voor de verkoper en enorme publiciteitskosten ( kijk eens wie er reclame maakt in de kleine reclaamboekjes nav wedstrijden,opendeurdagen ed van lokale verenigingen en ga daar eens mee babbelen)
                      veel succes op je queeste , Dewiene
                      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                      Comment


                      • #26
                        Re: Veranda of bijbouw ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        opgegroeid en actief in de bouw zijnde...

                        bijbouwen is het beste...
                        veel glas is mooi...
                        isolerend glas haalt het belange niet tegenover een goede muur en dak..
                        in de dag aangenaam in de winter als de zon schijnt, maar eenmaal de zon weg is
                        of 's nachts ijskoud..ofwel moet je ze een maken met je huidige living..

                        dus bijbouwen..

                        grts
                        Peter
                        Juist Peter.
                        En voor Mir: maak er iets mooi's van.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Veranda of bijbouw ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                          beste , informeer je vooraf heel goed , kijk niet op de centen , de grote bekende merken spenderen juist een heel groot budget om naambekendheid te verwerven , wie betaalt dit denk je ????? ( idem voor bouwbeurzen en verkopers ). zoek eens wat verder en spreek eens wat monteurs en plaatsers aan van veranda's ; die weten wat kwaliteit is en wat prutsen zijn . Kijk ook eens om je heen of je iemand vindt die al 20 of 30 jaar veranda's plaatst en babbel daar eens mee , als je een kleine zelfwerkende patroon vindt die trots is op zijn werk zal deze je wel graag meenemen om je in te wijden in de moderne techniek van veranda's.
                          ik wil je geenszins beinvloeden in de keuze van veranda of bijgebouw , maar je hebt ook tegenwoordig top daglichtdakvensters die je binnen ruim voldoende licht geven en waarbij je meer mogelijkheden hebt om kasten ed tegen wanden te plaatsen in een bijgebouw , creatief zijn en veel schetsjes maken laten je ook meer mogelijkheden ontdekken.
                          Voor de rest wou ik je nog meegeven dat er voldoende vakmannen zijn die zulke projecten tot volle tevredenheid kunnen afwerken , en die heel dikwijls veel betere kwaliteit materiaal gebruiken dan de grote jongens die hun verdiende centjes opnieuw dienen te investeren in weer een nieuwe auto, gsm ,laptop voor de verkoper en enorme publiciteitskosten ( kijk eens wie er reclame maakt in de kleine reclaamboekjes nav wedstrijden,opendeurdagen ed van lokale verenigingen en ga daar eens mee babbelen)
                          veel succes op je queeste , Dewiene


                          Hier zit veel waarheid in..

                          grts
                          Peter
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #28
                            Re: Veranda of bijbouw ???

                            Bang voor het donker, had ik zes van de kleinste dakvensters laten zetten. Bij de drie aan de zonnekant is het scherm echter altijd naar beneden. Met een schuifraam en één relatief klein dakvenster heb je al gauw licht zat.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Veranda of bijbouw ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Verseg, misschien kan je me eens meegeven wie bij jouw je veranda heeft geplaatst.
                              Dit stuur ik u wel per PM.

                              Hier is Willems al langs geweest, wacht nog op een offerte. Vraag me af hoe hij die al kan maken weet niet wat ik eigenlijk wil. Was hier zeer snel terug buiten...
                              Daar hadden we ook een offerte gevraagd ... is nu al sinds maart 2009 geleden en we hebben ze nog niet.
                              Als het voor die mannen niet groot of duur genoeg is komen ze niet en als ze komen moet ge hééééééééél veeeeeeeel geduld hebben!
                              Afspraak gemaakt en nooit iemand komen opduiken! Teruggebeld en de verkoper zou ons terugbellen ... dit heeft hij gedaan als de veranda er al stond dat we elders gekocht hebben! Hij zou eens kunnen komen maar we moesten nog 8 maand wachten (om eens te komen zien voor een offerte). Die hebben te veel te doen (zoals velen) en kunnen gewoon niet volgen.

                              Voor de rest ... al die dat hier anti-veranda zijn, hoeveel van jullie hebben zelf een recente veranda en hebben er negatieve ervaringen mee?
                              Last edited by VerSeg; 10 oktober 2010, 02:17.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Veranda of bijbouw ???

                                Als je al achter de verkopers moet zitten om een offerte te krijgen, dan hoeft het voor mij niet meer.

                                Ik heb begin dit jaar zonnepanelen gelegd.

                                Ik heb een halve dag verlof gepland en zo'n 2 weken vooraf gebeld met een firma of 3-4 en gezegd dat ze die namiddag mochten langskomen om een offerte te maken.
                                Ik had uiteindelijk 3 offertes, en een week later heb ik beslist.

                                Eén firma belde me 3 maand later om te vragen of hij nog mocht langskomen om prijs te vragen ... En dat was dan een firma waarmee vrienden van ons gewerkt hebben. Eerst alles Ok, maar nu regent het binnen doordat de kabeldoorvoer slecht gemaakt is, en een paar pannen te ver zijn afgeslepen.

                                Nog één goede raad: betaal geen voorschotten, en hou steeds een bedrag achter tot alles VOLLEDIG in orde is.

                                Comment

                                Working...
                                X