Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie in Zweden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vakantie in Zweden?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Maak ik ook zelf, water en een deel ammoniak (zou het percentage moeten opzoeken).....héél effectief.

    Heel juist : de verhouding is 20%
    Ik heb er ooit nog een prijs mee gewonnen in het ledenblad van de VAB
    Even nauwkeuriger : ik bedoel één volume ammoniak (ammoniumhydroxide) tegenover vier volumes water. Ik heb er meer dan 20 jaar ervaring mee.
    After-Bite is te koop in de apotheek tegen woekerprijzen aan 3% ammoniak.
    Last edited by Guest2; 11 januari 2014, 11:30.

    Comment


    • #17
      Re: Vakantie in Zweden?

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Heel juist : de verhouding is 20%
      Ik heb er ooit nog een prijs mee gewonnen in het ledenblad van de VAB
      Even nauwkeuriger : ik bedoel één volume ammoniak (ammoniumhydroxide) tegenover vier volumes water. Ik heb er meer dan 20 jaar ervaring mee.
      After-Bite is te koop in de apotheek tegen woekerprijzen aan 3% ammoniak.
      Is dat de ammoniak die gewoon te koop is in plastiek flessen bij de drogist of doe-het-zelf?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #18
        Re: Vakantie in Zweden?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Is dat de ammoniak die gewoon te koop is in plastiek flessen bij de drogist of doe-het-zelf?
        Ik weet niet of er verschillende soorten bestaan, maar het is toch deze die je 'overal' kan kopen die ik reeds nu reeds jaren gebruik.
        Misschien weet PaulM er meer van. Ik heb het me tijdens een verblijf aan de Thunersee in 1986 laten vertellen door een reisgenoot/laborant.
        En van toen af maak/gebruik ik het.

        Comment


        • #19
          Re: Vakantie in Zweden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Is dat de ammoniak die gewoon te koop is in plastiek flessen bij de drogist of doe-het-zelf?
          Dat klopt Robert, met één fles doe je een heel leven.
          Ik gebruik een oude after-bite stift die ik steeds opnieuw opvul.

          Comment


          • #20
            Re: Vakantie in Zweden?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik weet niet of er verschillende soorten bestaan, maar het is toch deze die je 'overal' kan kopen die ik reeds nu reeds jaren gebruik.
            Misschien weet PaulM er meer van. Ik heb het me tijdens een verblijf aan de Thunersee in 1986 laten vertellen door een reisgenoot/laborant.
            En van toen af maak/gebruik ik het.
            NH4OH wordt verward met NH3 (ammoniakgas). In de praktijk heb je altijd te maken met de eerste, een oplossing in water van NH3 die correct gesproken ammoniumhydroxide moet worden genoemd.
            En zoals Djivan zei : het werkt wonderbaarlijk, in de eerste plaats tegen dazenbeten en bijensteken is het ongelofelijk effectief.
            Het stinkt een paar minuten maar dat is het enige nadeel.
            Niet gebruiken in de buurt van de ogen.

            Comment


            • #21
              Re: Vakantie in Zweden?

              Over de muggen weet ik nu genoeg.
              Kent er nog iemand goede sites om woningen te vinden in de omgeving van Stockholm?
              Er lijken me daar genoeg mogelijkheden om zowel de stad als de rest te bezoeken.

              En ideeen waar ik betaalbaar een kleine motorboot kan huren zijn zeker ook welkom.

              Comment


              • #22
                Re: Vakantie in Zweden?

                Wel ja, ik ben wel niet gewoon om vooraf iets te boeken als ik die kant op ga, vooraf alleen beetje orienteren op plaatsnamen/wegen op route/bestemming waar/waarlangs cabin/cottage parken/campings zijn en nooit teleurgesteld dat er niets beschikbaar was. Ik weet echter niet hoe dat zit in de omgeving - in een straal van 200km - Stockholm.

                cottages near stockholm als je dit in typed bij ene zoekmachine krijg je genoeg terug, moet je wel zelf beoordelen
                visitsweden.com

                Zoek: cottage plaatsnaam
                dalaro
                sandhamm
                vaxholm
                Last edited by in2lapland; 11 januari 2014, 14:41.

                Comment


                • #23
                  Re: Vakantie in Zweden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  I


                  Geef mij maar een stekje langs de (zoute) kust.....

                  Off-Topic weliswaar maar dan heb je de (zilte) Camargue nog niet meegemaakt...
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vakantie in Zweden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Dat klopt Robert, met één fles doe je een heel leven.
                    Ik gebruik een oude after-bite stift die ik steeds opnieuw opvul.
                    Bedankt Paul, zal hier zeker geprobeerd worden. Mijn vrouw is natuurgids en anti-mug is altijd binnen handbereik.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vakantie in Zweden?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Bedankt Paul, zal hier zeker geprobeerd worden. Mijn vrouw is natuurgids en anti-mug is altijd binnen handbereik.
                      Leeft Mien nog?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vakantie in Zweden?

                        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                        Off-Topic weliswaar maar dan heb je de (zilte) Camargue nog niet meegemaakt...
                        Toen wij ooit op een camping stonden in Le Barcares, kwamen er een drietal gezinnen toe met een caravan om plaats te vragen op de camping.
                        Ze waren gevlucht uit de Camargue omwille van de muggen, en wilden er zeker van zijn dat het in Le Barcares niet idem was.
                        Je had die kinderen moeten zien, precies of ze hadden allemaal de mazelen.
                        Vandaar dat de Camargue reeds uit mijn Frankrijkbestemmingen geschrapt is sedert 1980, en er nooit meer zal inkomen ook .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vakantie in Zweden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Bedankt Paul, zal hier zeker geprobeerd worden. Mijn vrouw is natuurgids en anti-mug is altijd binnen handbereik.
                          Die water/ammoniak is wel voor NA de (muggen)beet hé, ik denk niet dat het preventief werkt .
                          Ik heb het althans nog niet geprobeerd, maar na de beet kan je geen betere hebben.
                          Paul heeft 20 jaar ervaring er mee, en ik bijna 30 jaar.....dat kan dus reeds tellen niet ?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vakantie in Zweden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Leeft Mien nog?
                            Ben even niet mee.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vakantie in Zweden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Die water/ammoniak is wel voor NA de (muggen)beet hé, ik denk niet dat het preventief werkt .
                              Ik heb het althans nog niet geprobeerd, maar na de beet kan je geen betere hebben.
                              Paul heeft 20 jaar ervaring er mee, en ik bijna 30 jaar.....dat kan dus reeds tellen niet ?
                              Oei, even verkeerd begrepen, maar dan kan het nog altijd nuttig zijn.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vakantie in Zweden?

                                Op vakantie in Noorwegen, jaren geleden, stonden wij te vissen aan een rivier.
                                We werden letterlijk opgegeten door muggen. Tot mijn man een sigaret aanstak. Muggen verdwenen!
                                Niet bijster gezond maar wel effectief
                                Touch the Earth...Gently
                                www.passionsenfrance.com

                                Comment

                                Working...
                                X