Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vacuummachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vacuummachine

    Mijn vacuummachine heeft de geest gegeven. De verwarmingsdraad om toe te lassen is doorgebrand. Hier in Waardamme zit er ene die in dat soort spullen doet maar die houdt de boot af : "ik verkoop dat merk niet".
    Bon, ik ga eerst proberen om dat te solderen. Wat ik wou vragen : het gaat niet over een gloeidraad maar eerder over een metalenlint van zo'n 4 Ohm de meter en naar ik schat 1/10 mm dik. Nu heb ik al zoiets gevonden op het internet maar in einden van 10 meter en dat vind ik een beetje zinloos.
    Heeft er niemand een of ander adres waar ze zoiets wél zouden willen verkopen ?

  • #2
    Re: vacuummachine

    Gaat het over zo’n toestellen die men voor 25€ al nieuw kan kopen?
    Is het een herstelling wel waard?
    Of heeft u een dure versie ervan?

    Als die draad doorgebrand is, dan zou ik toch eerder afvragen waarom ... mogelijks nog iets anders defect, tenzij gewoon slijtage.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: vacuummachine

      Neenee, professioneel type. Weegt 35 kilo, compleet in inox. Last toe binnenin de vacuumkamer. Het lint is doorgebrand in de bocht, doet me eerder denken aan metaalmoeheid. Destijds bijna 1000 € voor betaald, dus reparatie loont wel de moeite denk ik.

      Maar ik had vroeger ook zo'n 25€-exemplaar, heb ik uit pure frustratie weg gedaan, onmogelijk om daar een hermetische las mee te maken. Machine wordt heel veel gebruikt, daar niet van.

      Iets in deze zin (maar geen Henkelman)

      Comment


      • #4
        Re: vacuummachine

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Neenee, professioneel type. Weegt 35 kilo, compleet in inox. Last toe binnenin de vacuumkamer. Het lint is doorgebrand in de bocht, doet me eerder denken aan metaalmoeheid. Destijds bijna 1000 € voor betaald, dus reparatie loont wel de moeite denk ik.

        Maar ik had vroeger ook zo'n 25€-exemplaar, heb ik uit pure frustratie weg gedaan, onmogelijk om daar een hermetische las mee te maken. Machine wordt heel veel gebruikt, daar niet van.

        Iets in deze zin (maar geen Henkelman)

        https://www.henkelman-webshop.nl/nl/...4aAjxmEALw_wcB
        Haal meer uit je apparaat: Onderdelen, accessoires en meer… ✔ Voor 22.00 uur besteld, morgen bezorgd ✔ 30 recht op retour ✔ Alles voor jouw apparaat


        En als je wat tijd hebt, 0,15mm dik en de breedte kan je kiezen Paul. https://nl.aliexpress.com/item/BateR...808214962.html
        Last edited by Guest42; 9 december 2017, 12:25.

        Comment


        • #5
          Re: vacuummachine

          Prachtig, dit is wat ik zocht. Dankjewel Geert.

          Comment


          • #6
            Re: vacuummachine

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Neenee, professioneel type. Weegt 35 kilo, compleet in inox.B/url]
            Eerlijk gezegd nog nooit gezien en wist niet eens waar men zoiets kon vinden.
            Aan die prijs is een herstelling natuurlijk gerechtvaardigd. [emoji3]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: vacuummachine

              Geert heeft me op het juiste spoor gezet (en dat is zeker niet de eerste keer).
              Na nog wat fine-tuning via zijn link ben ik op de perfecte keuze gekomen. Ik heb uiteindelijk één meter NiCrlint gevonden voor een habbekrats. Het zal voor mijn nog te verwachten aardse bestaan wel genoeg zijn denk ik.
              Dankjewel Geert.

              Comment


              • #8
                Re: vacuummachine

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Ik heb uiteindelijk één meter NiCrlint gevonden voor een habbekrats.
                Ook 4 Ohm per meter ?

                Comment

                Working...
                X