Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB Travel Charger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB Travel Charger

    Bij mijn GSM is er een Travel Charger 220/ USB om de batterij op te laden
    Nu stel ik mij de vraag of ik die ook kan gebruiken op andere toestellen die via USB opgeladen moeten worden?

    Gegevens Charger:
    Input 110- 240V
    50-60Hz 0.5A
    Output DC 5.0V 500mA.
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

  • #2
    Re: USB Travel Charger

    Officieel zal geen enkele fabrikant dat toegeven, maar ik doe het wel, en het werkt voor sommige toestellen;

    Voorbeeld: mijn iPad laadt niet op met een Nikon USB lader, wel aan de iMac USB, en niet aan mijn Dell USB poort.

    Comment


    • #3
      Re: USB Travel Charger

      Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
      Nu stel ik mij de vraag of ik die ook kan gebruiken op andere toestellen die via USB opgeladen moeten worden?
      Ja, natuurlijk kan dat. De meeste apparaten 'trekken' niet meer dan 500 mA want dat is de standaard waar ook pc's zich veelal aan houden. Een iPad is bijv. een uitzondering die meer nodig heeft maar dan nog gaat het vaak wel met 500 mA, alleen langzamer.

      Comment


      • #4
        Re: USB Travel Charger

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Ja, natuurlijk kan dat. De meeste apparaten 'trekken' niet meer dan 500 mA want dat is de standaard waar ook pc's zich veelal aan houden. Een iPad is bijv. een uitzondering die meer nodig heeft maar dan nog gaat het vaak wel met 500 mA, alleen langzamer.
        Dat kan ik tegenspreken,
        als ik mijn Ipad aansluit op de laptop hier, dan krijg ik de melding dat hij niet zal opladen.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: USB Travel Charger

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          als ik mijn Ipad aansluit op de laptop hier, dan krijg ik de melding dat hij niet zal opladen.
          Dat kan ik ook tegenspreken. Hij zegt wel dat-ie niet oplaadt, maar hij doet 't wel. Probeer maar. Wel even geduld hebben want het duurt wel even voordat je er 1% bij hebt.

          EDIT: Je hebt trouwens het recht niet om mij tegen te spreken want ik schreef 'vaak' dus laat ik ruimte open voor uitzonderingen.

          Comment


          • #6
            Re: USB Travel Charger

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Dat kan ik ook tegenspreken. Hij zegt wel dat-ie niet oplaadt, maar hij doet 't wel. Probeer maar. Wel even geduld hebben want het duurt wel even voordat je er 1% bij hebt.

            EDIT: Je hebt trouwens het recht niet om mij tegen te spreken want ik schreef 'vaak' dus laat ik ruimte open voor uitzonderingen.
            Idd, je meldt dat het "vaak" is, dus heb ik geen rechten meer...

            maar mijn ipad heeft 8u aan de laptop gehangen, en heeft geen %'tje bij gekregen hoor....
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: USB Travel Charger

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Idd, je meldt dat het "vaak" is, dus heb ik geen rechten meer...
              Je had eigenlijk sowieso geen rechten. Zie je handtekening...

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              maar mijn ipad heeft 8u aan de laptop gehangen, en heeft geen %'tje bij gekregen hoor....
              Staat-ie uit? Als de mijne aan staat verbruikt hij meer dan hij via de laptop kan bijladen...

              Comment


              • #8
                Re: USB Travel Charger

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Je had eigenlijk sowieso geen rechten. Zie je handtekening...
                Got me there

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Staat-ie uit? Als de mijne aan staat verbruikt hij meer dan hij via de laptop kan bijladen...
                stond inderdaad niet uit. maar stond wel met scherm uit en dergelijke, en geen applicaties draaiende,
                zal het nog eens proberen dan
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: USB Travel Charger

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  stond inderdaad niet uit. maar stond wel met scherm uit en dergelijke, en geen applicaties draaiende,
                  Dan zal het bij jou misschien inderdaad niet gaan, tenzij Wifi of zo wel aanstond.

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB Travel Charger

                    Alé, met post 2 en 3 ben ik toch een beetje verder
                    Als mijn toestelletje er is (moet het nog bestellen) zal ik het vlug weten of het met de lader werkt of niet.
                    Bedankt hé
                    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                    debruri.be

                    Comment

                    Working...
                    X