Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB charger hub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: USB charger hub

    Ik heb gisterenavond deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/Quick...311.0.0.0658Gp
    Ik heb niet alle meetapparatuur in huis om te testen of die werkelijk doet wat er beloofd wordt, maar ik kan wel een hoogspanningstest uitvoeren om te controleren of de elektrische veiligheid in orde is.
    Dezelfde lader (of die er toch hetzelfde uitziet aan de buitenkant) kost bij Amazon toch een stuk meer.
    Bij Aliexpress zit die nog onder de 22 Euro, dat is belangrijk om te voorkomen dat er invoerrechten moeten betaald worden.

    Het maximum vermogen dat de lader kan leveren is vooral belangrijk bij het begin van de laadcyclus.
    Alleen als je een aantal apparaten met een lege accu tegelijk aan de lader aansluit heb je het maximumvermogen nodig, want tegen het einde van de laadcyclus wordt de laadstroom voor een lithium-ion accu altijd een stuk lager.
    Ik zal hier nooit alle laadpoorten tegelijk nodig hebben, dan is het maximum vermogen van 40W geen enkel probleem.
    En kleinere apparaten trekken nooit een grote laadstroom, de ledlampjes die ik op mijn fiets gebruik trekken samen maximum ongeveer 600mA tijdens het laden.
    Dat geldt voor alle apparaten met een kleine accu, daar zal zeker geen 2A door gaan, want dan wordt de accu veel te warm.
    Last edited by Black B@ndit; 22 april 2018, 11:22.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: USB charger hub

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb gisterenavond deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/Quick...311.0.0.0658Gp
      Ik heb niet alle meetapparatuur in huis om te testen of die werkelijk doet wat er beloofd wordt, maar ik kan wel een hoogspanningstest uitvoeren om te controleren of de elektrische veiligheid in orde is.
      Dezelfde lader (of die er toch hetzelfde uitziet aan de buitenkant) kost bij Amazon toch een stuk meer.
      Bij Aliexpress zit die nog onder de 22 Euro, dat is belangrijk om te voorkomen dat er invoerrechten moeten betaald worden.
      Ziet er ook nog es mooi uit !
      En ja steeds onder de 22 euro proberen te blijven
      Tof dat er tegenwoordig reeds meer en meer Ali handelaars zijn die een EU plug-keuze voorzien !

      Review binnen een maandje, Bart ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: USB charger hub

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ziet er ook nog es mooi uit !
        Zoiets moet vooral deftig zijn en wat betrouwbaar ... sommige Chinese brol zorgt meer voor brandweer dan opgeladen batterijen ... wat niet wil zeggen dat alles slecht is want ook topmerken laten veel in China maken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: USB charger hub

          Daarom de woorden "ook nog"

          Nu, die producten van Xstorm en Anker zien er ook wel degelijk uit. ( als je die specs mag geloven ).
          En yep, tegenwoordig komt haast alle electronica uit China.
          Belangrijk is de veiligheid en de eindcontrole van die producten.

          Maar Bart kennende zal hij die lader wel snel op de onderzoekstafel leggen

          Enne... je kan nog altijd dit nabestellen:

          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: USB charger hub

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

            Review binnen een maandje, Bart ?
            Voor zover ik de mogelijkheden heb zal ik die testen, maar ik ga die niet uit elkaar halen.
            Voor een betere review zou je een exemplaar naar deze persoon kunnen sturen, die heeft er alle nodige meetapparatuur voor in huis: http://lygte-info.dk/

            Als het over de brandveiligheid gaat dan zijn het tot nu toe altijd de spotgoedkope laders van een paar Euro die falen.
            En van die laders zijn er hier in België en de omliggende landen een heleboel gewoon in de lokale winkels verkocht geweest.
            Het is dus niet zeker dat een lader die je hier in de winkel koopt, dat die veiliger is dan eentje die je zelf rechtstreeks in China hebt besteld.
            Waarschijnlijk wordt meer dan 90% van alle laders die wereldwijd verkocht worden in China geproduceerd, ook de laders die bij heel dure tablets en smartphones worden geleverd.
            Maar die laders worden dan waarschijnlijk wel beter getest en gecontroleerd vooraleer ze bij zo'n apparaat worden geleverd.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              USB charger hub

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als het over de brandveiligheid gaat dan zijn het tot nu toe altijd de spotgoedkope laders van een paar Euro die falen.
              En van die laders zijn er hier in België en de omliggende landen een heleboel gewoon in de lokale winkels verkocht geweest.
              Het is dus niet zeker dat een lader die je hier in de winkel koopt, dat die veiliger is dan eentje die je zelf rechtstreeks in China hebt besteld.
              Het zijn inderdaad ook die spotgoedkope versies dat malafide verkopers hier tot zelfs 50 keer de prijs durven verkopen.
              Wel zien dat deze dat men zelf bestelt wel steeds een CE merkteken hebben, of bij een simpele controle kan de douane die al in beslag nemen.

              Maar soit ... dat is weer iets anders. [emoji41]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: USB charger hub

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wel zien dat deze dat men zelf bestelt wel steeds een CE merkteken hebben, of bij een simpele controle kan de douane die al in beslag nemen.
                En zorgen dat CE niet voor China Export staat. Zie hier en hier.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: USB charger hub

                  Amai, ongelooflijk, 't zijn toch "sjarels", die mannen!!!
                  Da's al zo erg als Leo en Olé
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: USB charger hub

                    Het "CE" merkteken op zich stelt eigenlijk ook niet veel voor want het is de fabrikant zelf die verklaart dat het apparaat aan de gestelde eisen voldoet.
                    Als die fabrikant zoveel mogelijk winst wil maken door brol te maken, dan trekt die zich waarschijnlijk ook niets aan van de veiligheid, en zet die er het CE merkteken ook wel gewoon op...

                    Ik weet dat ze bij ons op het werk flinke bedragen moeten betalen om bepaalde koelmodules te laten keuren voor het "UL" keurmerk, maar als er klanten zijn die die modules gebruiken in een apparaat dat de hele wereld rond gebruikt moet kunnen worden, dan is dat verplicht omdat dat apparaat anders niet overal mag worden gebruikt https://en.wikipedia.org/wiki/UL_(safety_organization) .
                    Voor die koelmodules krijgen we ook maar net even veel UL goedkeuringsstickers als dat er modules worden geproduceerd.
                    Het is dus niet dat ze zomaar een rolletje van die stickers verkopen, want elk stickertje moet verantwoord worden volgens de productie.
                    Dat keurmerk mag dus zeker niet zomaar ergens op worden aangebracht, als ze in China spullen produceren met een onterechte UL markering, dan zullen die niet zo gemakkelijk in de VS op de markt kunnen worden gebracht, want daar wordt wel degelijk op gecontroleerd. Als dat keurmerk ergens op staat, dan is er al een veel grotere kans dat het ook werkelijk een typegoedkeuring heeft verkregen, maar net omdat die keuring zo duur is zal de prijs van die spullen ook wat hoger zijn...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      USB charger hub

                      En als de Chinezen de UL markering ook namaken?
                      Ze maken zo goed als alles na, waarom ook niet dat label?
                      Al is het maar met een iets langer beentje aan de L om in geval van problemen te kunnen zeggen dat het iets anders beteken.
                      Toch net hetzelfde als met CE dan?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: USB charger hub

                        Een CE label is geen garantie - dat heb ik net ervaren bij een lader van WD. Bij die lader zit een adapter om de VS-stroomaansluiting om te zetten naar EU of UK stopcontact. Het opklikken ging prima - tot de stekker uit het stopcontact gehaald werd. Dan kon je in contact komen met 230V en gratis een nieuwe haarsnit aangemeten krijgen. Er zitten zelfs bij merkprodukten soms serieuze designfouten of produktiefouten in de produkten.

                        In dit geval begrijp ik niet dat die adapters niet dichtgegoten zijn ipv. in mekaar geklikt met te zwakke plastieken kliksysteempjes (en dan ben ik nog een erg voorzichtig gebruiker, ik neem zo'n stekker dan nog op een veilige manier vast - een 12-jarige zou er kunnen blijven aan plakken).
                        We wachten nu op antwoord van WDC - en als me dat niet bevalt gaan we de zaken laten omruilen via zo'n keuringsautoriteit - maar da's een veel langere weg. Heel die voeding staat vol met keurmerken, maar op de adapters staat - niets... (en Western DIgital is een A-merk bij de harde schijven met hun 12V adapters gebruikt men ook zoiets, maar dat is veel steviger qua constructie - hun 5V 2.5A blokjes zijn dus gevaarlijk - het spijt me dat ik dat moet schrijven, maar da's mijn persoonlijk staalhard oordeel)...

                        CE is dus een teken van zelfregulering denk ik dan - waarvan we dankzij de bankencrisis zeker weten dat het vooral niet werkt. Dus 't mag best verbeterd worden - afdwingbaar gemaakt worden, met kosten voor het behalen van certificaten - dat zal ook de wildgroei aan koloniale waren afstoppen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: USB charger hub

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                          gratis een nieuwe haarsnit aangemeten krijgen.
                          Daar doen we het toch voor, wie wil nu niet een gratis een haarsnit
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Re: USB charger hub

                            Ik heb de lader vandaag opgehaald bij het postpunt ( https://nl.aliexpress.com/item/Quick...311.0.0.0658Gp ).
                            Bij het uitpakken hoorde ik iets rammelen in de lader, wat er los zit dat weet ik niet, voor ik die uit elkaar haal wil ik wel eerst toestemming krijgen van de verkoper (om te voorkomen dat de garantie daardoor vervalt).
                            Ik heb de verkoper net gecontacteerd, hoe het afloopt, dat laat ik nog wel weten.
                            In de lader zitten geen zichtbare schroeven, anders had ik die wel even open gemaakt.
                            Maar als er geen schroeven te zien zijn, dan is die waarschijnlijk flink beschadigd tegen dat die open is, en dan wordt die ook onbruikbaar (elektrische veiligheid kan problemen geven met een beschadigde behuizing).
                            Ik heb die wel even in het stopcontact gestoken, de lader werkt (display licht op), maar omdat ik niet weet wat er mis is aan de binnenkant lijkt het mij toch niet verstandig om die zo te gebruiken (er is met dat soort apparaten altijd risico op brand of elektrocutie, ik ben wat dat betreft dus liever voorzichtig).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: USB charger hub

                              Zou ik ook niet betrouwen, maar waarom heeft die lader nu een display nodig?
                              Overkill of overengineering.

                              Comment


                              • #30
                                Re: USB charger hub

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Zou ik ook niet betrouwen, maar waarom heeft die lader nu een display nodig?
                                Overkill of overengineering.
                                Ik heb wel graag dat er een display op een lader zit, daarmee is heel gemakkelijk te controleren of alles werkt zoals het hoort.
                                Bij een lader zonder display weet je niet wat er gebeurt tijdens het laden, en dan zie je ook niet dat er iets niet correct verloopt.
                                Er zijn ook wel meetapparaatjes die je gewoon tussen de lader en de kabel steekt, die werken ook goed, maar de displays van die apparaatjes zijn vrij klein (en dan moet ik een straffere bril opzetten om te kunnen lezen wat er op staat).

                                Als (koel)technieker gebruik ik graag meetapparatuur om alles te controleren, daarmee is het dikwijls mogelijk om grotere problemen (onkosten) te voorkomen door op tijd in te grijpen voor alles stuk gaat.
                                Zo wordt hier de temperatuur van de koelkast/vriezer ook geregeld gemeten, op die manier heb ik eind vorig jaar gezien dat die niet meer de juiste temperatuur haalde, en dan heb ik die nog kunnen vervangen voor alles wat er inzat helemaal onbruikbaar werd.
                                Met de thermostaat op de koudst mogelijke stand werd de koelkast op de koudste plaats nog +5°C (de 0° zone werd dus +5°C in plaats van 0°C, eerst was dat ook effectief 0°C), de vriezer haalde nog -10, en dat moet minstens -18°C zijn om alles voor een langere periode te kunnen bewaren.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X