Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard Tussen Barcelona en Valencia

Hoi,

Komende zomer ga ik richting Barcelona tot Valencia op reis.
    Wie kent de streek en heeft tips over plaatsen die je zeker niet mag missen?

Alvast dank

Groetjes
    Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

Standaard Re: Tussen Barcelona en Valencia

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenbombeke Bekijk bericht
    Komende zomer ga ik richting Barcelona tot Valencia op reis.
    Wie kent de streek en heeft tips over plaatsen die je zeker niet mag missen?
    Plaatsen die je niet mag missen: Barcelona en Valencia. Daartussenin ligt weinig bijzonders, tenzij je van plaatsen houdt met heel veel toeristen. Nou, ok, vooruit dan, Sitges is wel aardig.
    http://www.pbase.com/lschell/es2007

Heb vorige herfst Valencia gedaan. Loont echt de moeite. Twee gedeelten te bezichtigen:
    - de oude stad : met tal van prachtige bezienswaardigheden waaronder :
    *Plaza de Reina met Kathedraal en ernaast de Basiliek (Basílica de la Virgin de Los Desamparados)
    *Plaza Redonda
    *Mercado Central
    *Museo del Marquis de dos aguas (Keramisch museum)
    *La lonja de Seda : de oude zijdebeurs, nu museum
    Proef in de oude stad eens van de verfrissende "Horchata", drankje dat door de Valencianen als verfrissein op warme dagen wordt genoten. "een ervaring op zich".
    - de nieuwe stad : "Ciudad de las artes y de las ciencias" Stad van kunst en wetenschappen van de hand van Santiago Calatrava (Valenciaans architect); Hou je camera maar in aanslag. Vier gebouwen met veel glas en mozaïk met elk een andere bestemming. Stuk voor stuk pareltjes van modernistische architectuur.

Recht tegenover de nieuwe stad is het "Museo de las Fallas" te bezoeken. Hier staat een prachtige collectie van poppen in "papier maché" tentoon gesteld. Exemplaren door lokale kunstenaars gemaakt sedert begin van vorige eeuw. Jammer dat je er geen foto's mag nemen.
    "Las Fallas" is een jaarlijks terugkomende gebeurtenis in de maand maart die gans Valencia in beweging brengt (op stelten zet) en waar lokale groepen monumenten van poppen maken en tentoon stellen op pleinen en straten in de stad. Zeer groots evenement.

De moeite waard is ook eens een 10-tal km voorbij Valencia (richting Alicante) het Albufera meer te bezoeken. Je kan er "de beste Paella"(de Valenciaanse specialiteit bij uitstek) eten. Het is hier in deze zone dat de rijst wordt gecultiveerd die moet dienen voor de goeie Paella. Je kan er ook een rondvaart maken met een platbodem en een typische barak bezoeken waar de rijstboeren hun werk doen.

Groetjes,
    Pol.
    Laatst gewijzigd door enero; 3 maart 2008 om 20:45
    Wat niet weet, wat niet deert.

Bedankt! Heel bruikbare tips! Nu kan ik al wat beginnen plannen :-)

mmm, ik heb al zin om te vertrekken...

Groetjes

Geloof het of niet, dit forum heeft een reisfotografie-forumonderderdeel.
    Check it out!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
    Geloof het of niet, dit forum heeft een reisfotografie-forumonderderdeel.
    Check it out!
    Ik geloof het!

Kan het misschien verplaats worden naar het passende forumonderdeel?

Bedankt!

Regels voor berichten