Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trekt dat op iets?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trekt dat op iets?

    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Trekt dat op iets?

    Ik heb deze gekocht vorig jaar in promo bij Hubo met de luchtkit bij voor 100 euro.

    Zelfde specs maar met kleiner reservoir. Verticaal is praktisch omdat deze minder ruimte inneemt.
    Geen idee of die van Duro goed is maar volgens mij kan je weinig verkeerd doen daarmee. 't is niet dat er zoveel onderdelen inzitten en als die van mij een half uur per week draait zal 't veel zijn.
    En ze maken volgens mij allemaal zoveel lawaai dat je er knettergek van wordt 😀

    Groeten!

    Comment


    • #3
      Re: Trekt dat op iets?

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Ik heb deze gekocht vorig jaar in promo bij Hubo met de luchtkit bij voor 100 euro.

      Zelfde specs maar met kleiner reservoir. Verticaal is praktisch omdat deze minder ruimte inneemt.
      Geen idee of die van Duro goed is maar volgens mij kan je weinig verkeerd doen daarmee. 't is niet dat er zoveel onderdelen inzitten en als die van mij een half uur per week draait zal 't veel zijn.
      En ze maken volgens mij allemaal zoveel lawaai dat je er knettergek van wordt ��

      Groeten!
      De reden dat k die zou aanschaffen is omdat die kan rechtstaan, mijn oud bakje lig er nog één waarvan het reservoir ligt. Het gebruik beperkt zich hier om de banden van de wagens op de gepaste druk te houden, eigenlijk meer niet. Ik vermoed dat die ook geen onderhoud vergen?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Trekt dat op iets?

        Zoals hier dus...
        Inderdaad onderhoudsvrij.
        Opzetten, 2 minuten gaan lopen voor 't lawaai en dan blazen maar 👍

        Comment


        • #5
          Re: Trekt dat op iets?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Ik heb deze gekocht vorig jaar in promo bij Hubo met de luchtkit bij voor 100 euro.

          Zelfde specs maar met kleiner reservoir. Verticaal is praktisch omdat deze minder ruimte inneemt.
          Geen idee of die van Duro goed is maar volgens mij kan je weinig verkeerd doen daarmee. 't is niet dat er zoveel onderdelen inzitten en als die van mij een half uur per week draait zal 't veel zijn.
          En ze maken volgens mij allemaal zoveel lawaai dat je er knettergek van wordt ��

          Groeten!
          Misschien maar goed dat je die maar een half uur per week gebruikt...
          Heel lang mag je die niet laten draaien, ik heb net even de handleiding bekeken, die compressor mag op maximum 25% bedrijfscyclus draaien, anders treedt de oververhittingsbeveiliging van de elektromotor in werking.
          Dat lijkt mij geen heel goed vooruitzicht voor de bedrijfszekerheid op lange termijn.
          In de handleiding van de compressor van de Lidl die ik heb is dat al zeker niet vermeld.
          Bij die rechtopstaande compressors is alles volledig ingepakt, daardoor kan de warmte niet zo goed weg.
          Bij de meeste compacte compressors met oliesmering die op een horizontaal drukvat gemonteerd zijn is de motor rechtstreeks gekoppeld aan de krukas van de compressor, op die manier kan de motor en de compressor veel gemakkelijker gekoeld worden.

          Op YouTube heb ik onlangs een heleboel filmpjes gevonden over reparaties van dat soort compressor, die zijn met een riem aangedreven en ze draaien op een hoger toerental dan compressors met smeerolie.
          Als die maar af en toe moet draaien, dan zal die wel vele jaren meegaan, als die intensief wordt gebruikt, dan zou ik dat soort compressor niet aanraden.

          Deze heb ik zelf: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...-A3/p100243254
          En er is ook een versie met een groter drukvat en dezelfde compressor: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...-A1/p100232477
          De compressor die ik heb ik nog heel compact, die heeft wel wat meer plaats nodig dan zo'n olievrije rechtopstaande compressor, maar ik heb meer vertrouwen in een oliegesmeerde compressor.
          Last edited by Black B@ndit; 11 oktober 2018, 16:44.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Trekt dat op iets?

            Bedankt voor de interessante uitleg Bart.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Trekt dat op iets?

              Ik heb destijds ook uitleg aan Bart gevraagd en toch van het idee van die "olie-vrije" compressor afgestapt.
              ( zoek misschien even dat topic op )
              Heb me deze aangeschaft en ben er heel tevreden over. Hier voornamelijk reinigen van de allerlei tuin-toestellen.
              Neemt ook niet zo heel veel plaats in en is makkelijk verrijdbaar.

              Deze oliegesmeerde 2-cilinder compressor van Powerplus X kan werkelijk alles aan. Hij heeft een tankinhoud van 50 liter, een krachtige 2200W-motor en een


              Is wel een beetje duurder, maar jou kennende Pol, ga je ook liever voor iets degelijks....

              Mijn keuze voor het model van Hubo was louter omdat de Hubo hier ook veel dichterbij is, anders had het evengoed dat Lidl-model kunnen zijn.
              Maar wel olie-gesmeerd. Ik denk dat Bart wel vaak bewezen heeft dat hij echt goede raad kan geven.
              Last edited by Alfa Centauri; 11 oktober 2018, 17:11.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Trekt dat op iets?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb destijds ook uitleg aan Bart gevraagd en toch van het idee van die "olie-vrije" compressor afgestapt.
                ( zoek misschien even dat topic op )
                Heb me deze aangeschaft en ben er heel tevreden over. Hier voornamelijk reinigen van de allerlei tuin-toestellen.
                Neemt ook niet zo heel veel plaats in en is makkelijk verrijdbaar.

                https://www.hubo.be/nl/p/powx1771-co...rd/367611.html
                Moet je daar dan ook soms olie aan toevoegen of (laten) vervangen?
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Trekt dat op iets?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Moet je daar dan ook soms olie aan toevoegen of (laten) vervangen?
                  Ja, maar dat is niet echt het groot werk hoor....
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trekt dat op iets?

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Moet je daar dan ook soms olie aan toevoegen of (laten) vervangen?
                    Mijn vorige compressor was ongeveer 30 jaar oud, de olie heb ik op al die jaren maar een paar keer ververst, olie toevoegen heb ik nooit moeten doen.
                    Als die dagelijks wordt gebruikt, dan is het best om de olie wat vroeger te vervangen.
                    Dat kan iedereen die een heel klein beetje handig is gemakkelijk zelf, het is niet meer dan onderaan een schroef los te draaien en de olie opvangen, daarna moet die schroef er terug in en giet je langs de vulopening verse olie in de compressor tot aan het maximum oliepeil (tegenwoordig is er bijna altijd een oliepeilglaasje, bij mijn vorige compressor was het een peilstokje dat een de vuldop zat, dat was niet zo handig).
                    Die oude compressor wordt nu nog door iemand anders gebruikt, die werkt dus nog altijd (ik heb ooit wel de startcondensator moeten vervangen).

                    Normaalgezien moet daar "speciale compressorolie" in, ik heb er altijd dezelfde olie in gedaan als die in mijn Clio werd gebruikt (er was meestal wel een overschotje na een smeerbeurt).
                    Die oude compressor heeft nooit gereclameerd dat er verkeerde olie in zat.
                    Last edited by Black B@ndit; 11 oktober 2018, 17:43.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trekt dat op iets?

                      Als je daarmee om de maand of zo uw banden oppompt, dan krijg je die niet meer versleten.
                      Die ketel van 50 liter is dan eigenlijk gewoon overkill. Je pompt die tot 8 bar , en eigenlijk heb je maar 2,5 bar nodig.

                      Voor die prijs ga je er niet aan bedrogen zijn, en er meer geld aan uitgeven is pure overkill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trekt dat op iets?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als je daarmee om de maand of zo uw banden oppompt, dan krijg je die niet meer versleten.
                        Die ketel van 50 liter is dan eigenlijk gewoon overkill. Je pompt die tot 8 bar , en eigenlijk heb je maar 2,5 bar nodig.

                        Voor die prijs ga je er niet aan bedrogen zijn, en er meer geld aan uitgeven is pure overkill.
                        en als dit om de maand moet gebeuren, zou ik de banden eens nakijken ;-)

                        --
                        mlap.
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trekt dat op iets?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          en als dit om de maand moet gebeuren, zou ik de banden eens nakijken ;-)

                          --
                          mlap.
                          T.T.
                          Een goeie chauffeur controleert "tenminste" om de maand zijn banden. Meestal hoeft daar niks bij. Maar afhankelijk van temperaturen kan er wel een verschil opzitten. Het is ook niet altijd gemakkelijk de druk van banden te controleren en bij te regelen in ideale temperatuuromstandigheden.
                          Sommigen zien daar natuurlijk nooit naar en treden pas op als een band te rond staat of al doorgezakt is. Ik noem dit verwaarlozing en spelen met veiligheid.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trekt dat op iets?

                            Ik kijk naar mijn dashboard en blaas bij, bij een tankstation. Als ze op druk staan en er geen nagel in zit is dat maanden goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trekt dat op iets?

                              Hier staat reeds 35 jaar een Abac compressor van 3Pk met luchtdroger op de zolder van mijn werkplaats, van uit de werkplaats
                              ligt een leiding naar beide garages in het huis, maar ook een leiding naar de foto kamer dit van uit de tijd dat ik
                              nog analoge film ontwikkelde.
                              Ik heb het niet zo voor droog lopende compressoren met serie motor en open carter....
                              Geef mij maar een olie gesmeerde compressor met inductie motor.
                              Op verplaatsing gaat deze de koffer in. https://www.hbm-machines.com/product...uchtcompressor
                              Last edited by Guest42; 12 oktober 2018, 08:48.

                              Comment

                              Working...
                              X