Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top tien rampauto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Top tien rampauto's.

    De betrouwbaarheid van een wagen blijkt pas uit de ervaringsresultaten jaren nadien, als niemand die wagen nog wil of kan kopen.
    Ik wil geen nieuwe auto : ze stelen ze liever en de winkelkarren maken ook geen verschil tussen oud en nieuw.
    Ik heb liever werkpaarden dan showmodellen

    Comment


    • #17
      Re: Top tien rampauto's.

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik heb de allerbeste Mercedes ooit gehad : de ijzeren OMD617 5 cilinder 300D.
      Als ik die nog nieuw zou kunnen kopen : meteen. Laat de anderen dan maar lachen met mijn oude bak.
      Een van ons achterburen heeft voor zijn zoon Arthur een Mercedes G met die vijf cilinder motor er in gekocht Paul, (ik ken die jongen zéér goed, een voorbeeld voor onze maatschappij) dat terloops.
      Het ding heeft nu + 400.000 Km en nog veel voor betaald, maar die dingen schijnen onverslijtbaar te zijn.
      Last edited by Guest42; 31 januari 2014, 17:40.

      Comment


      • #18
        Re: Top tien rampauto's.

        Als je over veiligheid spreekt in combinatie met de Mercedes G-klasse moet je DIT gezien hebben.
        www.photo-rudi.be

        Comment


        • #19
          Re: Top tien rampauto's.

          En hier de top-20 van meest populaire bedrijfsauto's.


          Vroeger was in een bedrijf waarvoor ik contracteer er 1 merk, Peugeot. Nu gaat het met budget en zie ik nog weinig Peugeot's rijden maar Audi's en BMW's want blijkt dat men een klasse hoger kan met hetzelfde budget omwille van de hogere overnameprijs.

          Comment


          • #20
            Re: Top tien rampauto's.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zo was het vroeger (2006) Luc, een echte Japanner, daar kan niets aan, en volgens mij is dat nog steeds zo. KLIK
            Ach, ik vond het eigenlijk raar dat een merk als MB met twee auto's in de top 5 stonden.
            Dat de Smart geen hoge toppen zou scheren was te voorspellen door het feit dat het een pure stadswagen(tje) is. Goed voor de pizza's thuis te brengen.
            Maar de eerste A-Klasse, hun eerste kleine MB, was een regelrechte ramp. Die Elandtest heeft heel de wereld rondgegaan.
            De tweede serie A-Klasse, waar ik nu mee rondsnor, is ondertussen héél wat beter.
            De huidige A-Klasse is een pracht van een wagen en in niks te vergelijken met zijn voorgangers. Die moet de strijd aangaan met de Golf en de BMW1.
            Maar nu is de Mazda 3 op de proppen gekomen en dat is er eentje dat die Duitsers in het hoekje gaat duwen.
            Zelf heb ik dertien jaar met een Mazda 323F Trsi gereden. Ongelooflijke wagen. Nooit iets aan de hand gehad. Er is in die dertien jaar niet één lampje stuk gegaan. Bij mijn MB al 3 knipperlichten en een groot voorlicht.
            En sinds kort blijft het controle lampje van de voorverwarming een tijdje branden. Verleden maand ook vier nieuwe banden moeten leggen na +/- 55.000 Km.
            Mijn voordeur is al aan het doorroesten. Toen ik zeer tegen mijn zin die Mazda verkocht was er zelfs nog geen bout die roest vertoonde. De eerste keer dat ik nieuwe banden moest leggen op die Mazda was na 85.000 Km. Een nieuwe batterij na 5 jaar.
            En ik heb die Mazda echt niet gespaard hoor. Weg gedaan omdat die 12,5L/100Km zoop (lag merendeels aan mijn rijstijl natuurlijk, normaal 8,5L/Km). Nu rij ik met een strijkijzer, een 2 liter diesel die slechts 5,2L/Km verbruikt, inhalen is hiermee levensgevaarlijk is op gewone wegen.
            Qua kwaliteit en betrouwbaarheid kan niks tippen aan de Japanse wagens.
            Onbegrijpelijk dat ze nooit of zelden in de top tien staan van de best verkochte wagens. Qua luxe en afwerking moeten ze niet onderdoen voor de Europese wagens, wel qua vering tegenover de Franse rammelbakken.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Top tien rampauto's.

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Toen mijn vader zaliger in '85 van de vorige eeuw stierf, verkocht ik zijn gele Lada, aan een collega. Wat die daar allemaal mee heeft meegemaakt op korte tijd!! Niet te geloven! Om te beginnen reed hij naar Spanje, maar, o hilarisch, hij kreeg de verwarming niet afgezet!! Raampje open dan maar. Maar dat ging niet zomaar: die ruit schoof enigszins schuin naar beneden en blokkeerde dan, en dus moest hij twee draaien naar onder en terug een duwtje naar boven geven, en zo een tijdje tot die ruit naar beneden was. En in omgedraaide volgorde om ze terug boven te krijgen. Dan werd het winter. Achterruitverwarming werkte niet. Alles laten nakijken en de uiteindelijke boosdoener: de achterruit zelf, daar zag je hoe de elektrische draad van bij het begin een onderbreking had, in het glas. Die had nooit gewerkt en zou nooit kunnen werken. Dan werd het tijd om de olie te verversen. De man in het servicecentrum draait met zijn Engelse sleutel aan de bout van het carter en Kràk, een stuk van het carter mee....
              Enfin, om maar te zeggen dat notoire merken als Lada, Wartburg en Yugo niet zijn opgenomen in die top tien. Logisch misschien, want zij stonden op eenzame hoogte als het onbetrouwbaarheid betrof, hors catégorie zeg maar...

              Walter
              De reden dat die merken er niet in staan is omdat ze geen MILJARDEN verloren hebben maar zodra er een verlies was ven enkele miljoenen ze de band hebben stil gelegd.
              In lang vervlogen tijden ooit eens een lada gehad kon wel geen berg (heuvel) op maar siot.
              Maar op vlakke wegen was het een tank he, je kan daar gerust eens mee tegen een paaltje rijden je zag het niet op het koetswerk

              Comment


              • #22
                Re: Top tien rampauto's.

                Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                Maar op vlakke wegen was het een tank he, je kan daar gerust eens mee tegen een paaltje rijden je zag het niet op het koetswerk
                HA maar ook daar kan ik van antwoord dienen: een vriend van me had ook een Lada, een witte. En die reed er mee tegen een paaltje. Gevolg: je zag inderdaad haast geen koetswerkschade. Maar die auto trok vanaf toen altijd naar de rechterkant van de weg. En heel bizar: achteraan een spatbord gekreukt, wat vooraan niet was ingedrukt geraakt, was achteraan in de kreukels gegaan haha.

                Walter
                D850

                Comment


                • #23
                  Re: Top tien rampauto's.

                  Jaguar X-Type:
                  toch een mooie wagen hoor.
                  past wel een beetje bij mij.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Top tien rampauto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Jaguar X-Type:
                    toch een mooie wagen hoor.
                    past wel een beetje bij mij.
                    grt,bouk.
                    Al eens de Nieuwe E- Type gezien? Maar naar het schijnt zouden er de laatste tijd een paar Jaguars in brand "gevlogen" zijn.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Top tien rampauto's.

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Al eens de Nieuwe E- Type gezien? ...
                      das me veel te duur hoor.
                      maar een mooie tweedehands X Type zitten we serieus aan te denken.
                      ben nl nogal weg van Ford.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Top tien rampauto's.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Een van ons achterburen heeft voor zijn zoon Arthur een Mercedes G met die vijf cilinder motor er in gekocht Paul, (ik ken die jongen zéér goed, een voorbeeld voor onze maatschappij) dat terloops.
                        Het ding heeft nu + 400.000 Km en nog veel voor betaald, maar die dingen schijnen onverslijtbaar te zijn.
                        Ik heb er met mijn 300D dik 450.000 gedraaid en hem tenslotte na 21 jaar weg gedaan omwille van de torenhoge dieseltaks.
                        Originele radiator, waterpomp, koppeling, alternator, brandstofpomp en lijnpomp, injectoren (jawel) en 4 van de 5 gloeibougies.... ik moet even denken wat ik heb moeten vervangen : de voorste remschijven, eenmaal de uitlaat en de vacuumpomp voor de remmen, banden natuurlijk, een batterij of 2 en remblokjes en één gloeibougie maar voor de rest .....
                        Die 5 cil is de beste motor die ze ooit hebben gemaakt, vertel dat maar aan Arthur. Als er soms kleppen moeten worden geregeld, ik heb de speciale sleutels daarvoor. De OM617 was compleet compromisloos gebouwd, zo werd de lijnpomp niet bediend met een Bowdenkabel maar met een stangenstelsel, dat kon onmogelijk haperen.
                        De differentieelsperren van de G werken onafhankelijk apart op voor- en achterwielen. Hydraulisch, ik ken geen enkele andere 4x4 die deze optie biedt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Top tien rampauto's.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          das me veel te duur hoor.
                          maar een mooie tweedehands X Type zitten we serieus aan te denken.
                          ben nl nogal weg van Ford.
                          grt,bouk.

                          Ik heb er 2 gehad, een goeie en een slechte. De tweede was een Taunus made in Spain, ik kan er boeken over schrijven. Noem iets op en het is kapot gegaan, tot en, met een spiraalveer. Halverwege in een draai blokkeerde het stuurhuis een rollager aan gort gedraaid en de kogeltjes waarin in de tandlat beland.
                          Fabrication Ordinaire Reparation Difficile zeg ik.

                          Comment

                          Working...
                          X