Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TLS handshake

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TLS handshake

    Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
    Als er zich zo iets “raars” voordoet dan is het eerste wat ik doe -> een zoekopdracht.

    Op sommige Firefox fora is dit probleem vroeger, ca 2015, maar ook recent, juni/juli 2017, gemeld geweest en verdween dan na een update naar de laatste versie van Firefox.
    Mijn versie is momenteel 55.0.2.

    Verder werd er ook melding gemaakt dat je best eens kon nakijken of er geen proxy-server geconfigureerd staat in jouw browser.
    Normaal gezien heb je dat thuis niet nodig. Tenzij de provider het vraagt.
    In het laatste geval dan best eens nakijken of het nog de juiste instelling is.

    Weer anderen spreken dan dat er ergens een provider probleem is op de route naar de gevraagde website en anderen dat het aan de virusscanner kan liggen (ik gebruik de Windows Defender).

    In ieder geval ik heb het niet en ik heb het ook voordien niet meegemaakt.

    En inderdaad het wordt tijd dat BD en hun host Minoc naar https gaan.

    Ok is aangepast aan de 55.0.2.
    en hoe weet je of er geen proxy-server geconfigureerd is ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #17
      Re: TLS handshake

      Rechts bovenaan op de 3 horizontale strepen klikken = Options -> Advanced -> Tab:Network en bij veld Connection klik je op Settings en daar zou No Proxy actief moeten staan.

      Voor NL: https://support.mozilla.org/nl/kb/fi...e-browsers-wel
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #18
        Re: TLS handshake

        Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
        Rechts bovenaan op de 3 horizontale strepen klikken = Options -> Advanced -> Tab:Network en bij veld Connection klik je op Settings en daar zou No Proxy actief moeten staan.

        Voor NL: https://support.mozilla.org/nl/kb/fi...e-browsers-wel
        stond op : proxyinstellingen van systeem gebruiken, nu dus veranderd, bedankt
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: TLS handshake

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ja, ik zou die ook eerst ferm met een hamer bewerken
          Hopelijk zit er in je nieuwe een SSD, dat zal enorm veel verschil maken....
          Zijn die gemakkelijker kapot te kloppen?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: TLS handshake

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            stond op : proxyinstellingen van systeem gebruiken, nu dus veranderd, bedankt
            En hoe staan de instellingen van "systeem"? Want daar gaat het om. Als "systeem" "no proxy" staat dan had FF sowieso ook "no proxy". Ik dacht trouwens dat Telenet lang geleden de enige was die een proxy gebruikte (of waar je het moest gebruiken). Het grappige daarvan was dat wanneer ik aanpassingen maakte aan de website van onze club en daarvoor een mailing rondstuurde met wat er nieuw was, ik steevast de melding kreeg dat de aanpassing niet te zien was. De keren dat ik moest zeggen om CTRL-F5 te gebruiken om de nieuwe versie van de website te zien waren niet te tellen. De TN klanten zagen altijd een paar uur tot zelfs een dag de oudere versie die in de cache/proxy server zat.
            Gezien de snelheid en bandbreedte van internet tegenwoordig zijn proxies overbodig.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: TLS handshake

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Zijn die gemakkelijker kapot te kloppen?
              Ja, vooral op den één of den andere zijne kop.

              Comment


              • #22
                Re: TLS handshake

                Twee SSD'S in één slag
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: TLS handshake

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ja, vooral op den één of den andere zijne kop.
                  Hopelijk ketst het dan ook wat terug. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: TLS handshake

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Hopelijk ketst het dan ook wat terug. [emoji1]
                    Kets niet terug van de kop van een. trol.
                    Last edited by Guest17; 19 augustus 2017, 10:42.

                    Comment


                    • #25
                      Re: TLS handshake

                      Ik heb bij mij op m'n linux van versie 55.0.1 moeten downgraden naar 54.0.1 - m'n broer heeft 55.0.2 en die heeft geen problemen gehad met de upgrade.
                      't is niet omdat een toestel 6 jaar oud is dat 't niet zou werken (alleen is men gestopt met vista te ondersteunen - en dat is nog iets ouder dan 6 jaar).
                      Bij mij toonde die zelfs dat niet - ik dacht eerst dat het profile stuk was - maar ook een restore daarvan (ik maak backups) - hielp niks.
                      Opstarten in safe-mode zonder plugins - als dat niet helpt - is't downgraden of upgraden (via help-about firefox kan je 'm een update/upgrade nagaan). Downgraden is manueel een uninstall doen (via control panel) - en dan op de website van mozilla firefox een oudere versie zoeken https://support.mozilla.org/en-US/kb...ion-of-firefox
                      Bij TLS handshake problemen zou ik eens natrekken of er geen oud certificaat ergens in de cache is blijven hangen en dat eerst weghalen.
                      groeten

                      Comment


                      • #26
                        Re: TLS handshake

                        Heb er weer last van op mijne win7 ....
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #27
                          Re: TLS handshake

                          Valt niet meer met te werken, hoe krijg ik dat ding er af, instellingen FF staan op geen proxy ...
                          Ik geraak eveneens niet op IE.
                          Bericht vanaf mijn laptop win10 , waar ik dat ding ook al 's tevoorschijn zag komen, staat nu ook op no proxy .
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment

                          Working...
                          X