Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Nog een vraagje (misschien domme vraag) maar ik ben nog een leek op het vlak van smarthphones en de info die ik vind op internet is hier nogal vaag over :
    de Nokia C6 krijgt het gratis OVI-maps navigatiepakket mee. M'n vraag is of je om dit te gebruiken constant online moet zijn zoals dit voor je internet en mail het geval is. Zo ja, dan kan GPS'en met dit systeem behoorlijk duur uitvallen (gezien het data-abonnement dat ik zou nemen slechts 200 Mb per maand biedt)
    Of werkt de GPS net zoals een gewone GPS ttz zonder telkens verbindingskosten te moeten betalen?

    Tweede vraagje : als ik m'n Gmail op m'n foon heb, moet ik online zijn om die te checken, zoveel is duidelijk. Zelfde met Gmail calendar. Maar is er een manier om verwittigd te worden van nieuwe mail of een upcoming event in de kalender zonder dat je online bent (een systeem vergelijk baar met SMS) ? Ofwel verwacht ik teveel en kan je enkel je mail en kalender checken als je online bent ? Tenzij je synced met je foon waar je bv. de events van een week download en zo ze steeds beschikbaar blijven offline (en alleen online gaan om iets te wijzigen of toe te voegen? ) ?

    Vragen van een noob, ik weet het, maar 't zou me vooruit helpen.
    Probleem één: programma's worden regelmatig gesynct dus die gaat online.
    Je kan dat uitschakelen zo niet vliegen jouw centen de deur uit.
    Ik heb het voor gehad.

    GPS via die maps kosten jou ook centen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Je kan dat uitschakelen zo niet vliegen jouw centen de deur uit.
      Ik heb het voor gehad.
      Had ik ook voor met de N97 ... elk programma maakte de eerste keer een GPRS verbinding tot je dit omgezet had naar WiFi ... ondertussen telkens een gestarte GPRS-verbinding.
      Bij Mobistaar betaal je zonder abo per sessie van 1 uur maar mits elk programma op zijn beurt een korte sessie opstartte was het x aantal keren een sessie van een uur dat aangerekend werd. Heeft mij 35€ extra gekost op enkele uren tijd om die GSM te configureren.
      Pas later gemerkt dat je GPRS kon adzetten door in het profiel van de verbindingen dit aan te passen. Smerig want de eerste keer dat ge dit voor hebt weet je niet beter.
      Zoaiet zou standaard moeten uitstaan tot je het zelf activeert!
      Met de Samsung idem maar daar heb ik direct APNdroid opgesmeten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

        Dus als ik het goed begrijp moet je bv. als je een route uitstippelt van Kortrijk naar het Antwerpse een dik uur online blijven via 3G (of Edge) ? Dan moet dat een fortuin kosten.
        OVI maps zijn gratis voor het leven, maar als je GPS alleen maar werkt met een dataverbinding...

        Ik wou enkel heel sporadisch 3G/Edge gebruiken als er echt geen wifi in de buurt is (om eventjes iets op te zoeken op internet, gmail te checken). Instellingen en apps downloaden, kaartupdates downloaden, enz. wou ik thuis via wifi doen. Vertellen jullie dat dit niet zou mogelijk zijn ?
        Ik zou het telenet abo nemen met het 200Mb data abo voor 10 euro per maand. Als je een data abo hebt, moet je toch niet elke keer betalen als je een internet connectie maakt ?
        Last edited by Kaneda; 29 augustus 2010, 18:54.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          OVI maps zijn gratis voor het leven, maar als je GPS alleen maar werkt met een dataverbinding...
          Wie zegt dat? Lees eens de info van je GSM hoe GPS werkt.
          Op mijn N97 kon ik kiezen om GPS enkel via GPS te gebruiken en niet via GPRS, assisted GPS gewoon afzetten dus!
          Of je GPS kan gebruiken zonder GPRS hangt af van de navigatiesoftware dat je gebruikt ... de ene heeft het nodig, de andere niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wie zegt dat? Lees eens de info van je GSM hoe GPS werkt.
            Op mijn N97 kon ik kiezen om GPS enkel via GPS te gebruiken en niet via GPRS, assisted GPS gewoon afzetten dus!
            Of je GPS kan gebruiken zonder GPRS hangt af van de navigatiesoftware dat je gebruikt ... de ene heeft het nodig, de andere niet.
            Bij de specs van de Nokia C6 wat betreft GPS staat ondersteuning voor GPS en a-GPS. Ik veronderstel dat a-GPS de assisted GPS is ?
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

              Neem gewoon een data-abonnement en je moet je geen zorgen maken...mobile vikings, mobistar, proximus...maakt niet uit. Voor een luttele €12/maand heb je al 500Mb. Daar kan je al heel wat mee binnenhalen. Zoals in vorige post gezegd, een smartphone koop je toch niet zonder hem te combineren met een data-abonnement?

              Comment


              • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Bij de specs van de Nokia C6 wat betreft GPS staat ondersteuning voor GPS en a-GPS. Ik veronderstel dat a-GPS de assisted GPS is ?
                Assisted GPS maakt gebruik van GPRS om mee de positie te helpen bepalen.
                Dit zou sneller moeten gaan dan GPS alleeen maar is zeker geen must.
                Nu zijn er routeplanners die hun gegevens op het toestel staan hebben en andere die alles online staan hebben.
                Bij de eerste heb je dan niet echt een GPRS verbinding nodig maar bij de tweede soort is dat wel echt nodig want anders kan die u geen gegevens bezorgen en krijg je weinig route te zien.
                Als je een deftig pakket gebruikt, al dan niet betalend, dan staat alles op uw toestel ... dan heb je niet altijd dure dataverbindingen nodig.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                  Je kan bij Ovi de maps op je gsm zetten, dus connectie met databasen is niet nodig voor de gps indien je dat niet wenst. Kaarten er op voorhand op zetten, aGSP afzetten, en op weg maar...

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                    Je kan bij Ovi de maps op je gsm zetten, dus connectie met databasen is niet nodig voor de gps indien je dat niet wenst. Kaarten er op voorhand op zetten, aGSP afzetten, en op weg maar...
                    Voilà, da's een duidelijk antwoord. Thx !
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Voilà, da's een duidelijk antwoord. Thx !
                      En als er dan nog een gps-ontvanger in de Nokia zit geraak je er helemaal
                      In mijn 5530 is er geen ingebouwd.
                      (de kaarten heb ik allemaal binnen gehaald via OVI)

                      Intussen een leuke ontdekking gedaan: de USB-kabel van de Samsung Galaxy past in de Nokia.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

                        Intussen een leuke ontdekking gedaan: de USB-kabel van de Samsung Galaxy past in de Nokia.
                        Tuurlijk, da's Micro-USB.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Tuurlijk, da's Micro-USB.

                          Dave
                          Tuurlijk... als je het weet

                          Is dit oud nieuws?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                            Ik denk dat de Nokia C6 nog meer dan een jaartje zal moeten wachten. Ik wou overstappen naar Telenet (Walk & Surf 30 + data met C6 voor 1 euro), maar heb juist gebeld naar de klantendienst van Proximus en m'n Proxitime abonnement loopt nog tot oktober 2011.

                            Annulatiekosten : 150 euro. Ouch !

                            Weet niemand toevallig een achterpoortje ?
                            Last edited by Kaneda; 30 augustus 2010, 15:32.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Tuurlijk... als je het weet

                              Is dit oud nieuws?
                              Dit is nu verplicht! Europese regel dat alle toestellen dezelfde stekker moeten gebruiken.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Weet niemand toevallig een achterpoortje ?
                                Sterven.

                                Niet echt doen hé!
                                Maar bij een stefgeval willen ze wel kosteloos een abo stoppen ... doet bijna elke provider.
                                Anders u gewoon aan uw contract houden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X