Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terugbetaling belastingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Terugbetaling belastingen

    Aangifte via Tax-on-web gedaan, we moeten terugkrijgen, al gebeld begin oktober waar onze brief bleef (vorig jaar rond die tijd ontvangen). Men zei ons dat alles goedgekeurd was maar dat de computer willekeurig beslist wanneer brieven worden verstuurd.
    Vandaag heeft m'n vrouw nog eens gebeld, antwoord was opnieuw hetzelfde maar ook dat ze tot juni 2014 hebben om alles op te sturen (!!!).
    Bij de opmerking dat mensen die moeten betalen hun brief veel sneller krijgen, was de repliek dat dat niet kan, dat alles willekeurig gebeurt. Ja ja…

    Maar is dat waar ? Tot juni 2014 om de brieven te versturen ? En dan nog eens een paar maand erbij tot je je geld terugkrijgt ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Terugbetaling belastingen

    Heb geleerd als zelfstandige niet teveel te betalen. Met dat geld in eigen beheer kan je meer verdienen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Terugbetaling belastingen

      Als zelfstandige kan je dat inderdaad zelf kiezen.
      Als loontrekkende is dat helaas niet mogelijk.
      Zelf vind ik het vrij oneerlijk dat de meeste loontrekkenden gedwongen worden om een gratis lening te geven.

      Wel denk ik dat het politiek wat gestuurd wordt dat mensen algemeen iets terugkrijgen. Het geeft (als je niet nadenkt) een goed gevoel, en heeft soms zelfs electorale gevolgen.
      Als mensen moeten bijbetalen worden ze kwaad, of, ze hebben de centen niet meer.

      Comment


      • #4
        Re: Terugbetaling belastingen

        Ik heb de berekening van de belastingen maandag aangekregen (ik moet bijbetalen omdat ik in 2012 heel wat dagen tijdelijk werkloos ben geweest, dan wordt er veel te weinig afgehouden van mijn loon).
        De aangifte is via de website gebeurd, maar ik denk dat ze die niet allemaal op een paar dagen kunnen verwerken, geef de belastingdienst wat tijd, het zal allemaal wel in orde komen.

        De laatste jaren kreeg ik gewoonlijk geld terug, en toen kwam de afrekening soms vroeger dan dat ik die nu heb gekregen.
        Ik kan dus niet zeggen dat ze brieven eerder versturen naar mensen die moeten betalen.

        Vroeger was het normaal dat je die brief pas een jaar later in de bus kreeg, nu krijg je die meestal wel in het jaar dat de aangifte is ingediend.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Terugbetaling belastingen

          Wij moeten elk jaar bijbetalen, deden onze aangifte via Tax-on-web, kregen onze berekening reeds een paar maanden geleden, en moeten nu denk ik ergens begin december betalen. Dus Kaneda......nog eventjes geduld, wanneer ze onze centen krijgen, kunnen ze jou terugbetalen .

          Comment


          • #6
            Re: Terugbetaling belastingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De aangifte is via de website gebeurd, maar ik denk dat ze die niet allemaal op een paar dagen kunnen verwerken, geef de belastingdienst wat tijd, het zal allemaal wel in orde komen.
            Als je via ToW gebruikt, dan krijg je bij het indienen direct de berekening te zien, dan is uw belasting eigenlijk al berekend.
            Het enige dat er moet gebeuren is een eventuele controle, meer niet.
            Dus in principe kan elke aangifte die via het web gebeurde direct uitgevoerd worden.
            Enige uitzondering is in geval van achterstallen en degelijke, maar dan krijg je bij de indiening ook de melding dat de berekening niet automatisch kan gebeuren.
            Ja, enkele maanden later krijg je dan je definitieve afrekening welke in de meeste gevallen hetzelfde zal zijn dan op de dag van indiening van je aangifte ... uitgezonderd als door controle blijkt dat er iets niet juist is.

            Als je via ToW werkt en kiest om uw berekening ook elektronisch te ontvangen via Zoomit, dan zou dit in principe binnen de paar seconden kunnen gebeuren (bij geen controle).
            Wie een controle zal krijgen ligt trouwens ook al vooraf vast ... dus voor wie er geen controle komt is er eigenlijk geen excuus dat dit niet direct verwerkt kan worden ... uitgezonderd het bewust rekken van de uitgaven om wat langer van uw geld te profiteren.

            Maar zoals je zelf aanhaalt is geduld het beste dat je kan hebben want hoe meer je zaagt, hoe langer je soms moet wachten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Terugbetaling belastingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wij moeten elk jaar bijbetalen, deden onze aangifte via Tax-on-web, kregen onze berekening reeds een paar maanden geleden, en moeten nu denk ik ergens begin december betalen. Dus Kaneda......nog eventjes geduld, wanneer ze onze centen krijgen, kunnen ze jou terugbetalen .
              Als je de berekening krijgt, dan is dat altijd binnen de 2 maanden dat je moet betalen, ontvangen is altijd het einde van de tweede maand volgend op de berekening.
              Dus als je moet betalen begin december, dan heb je de berekening normaal begin oktober gekregen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Terugbetaling belastingen

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Tot juni 2014 om de brieven te versturen ? En dan nog eens een paar maand erbij tot je je geld terugkrijgt ?
                Inderdaad de fiscus moet voor 1 juli de belastingplichtige taxeren (tenzij U via aangetekende zending op de hoogte wordt gesteld dat er gegevens ontbreken etc). Terugbetaling volgt eventueel op het einde van de tweede maand volgend op het einde van de maand waarin de taxatie is gebeurd.
                U begrijpt dat de belastingsadministratie niet iedereen tegelijkertijd kan taxeren. Het is zeker niet zo dat wie moet betalen sneller zijn taxatie ontvangt dan wie moet betalen !! Dat is een kwakkel die al jaren meegaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Terugbetaling belastingen

                  Ik heb dezelfde ervaring. Dit jaar trek ik deze maand terug en ik heb eigenlijk pas net voor de zomer betaald voor het jaar er voor. Je kan er echt geen lijn op trekken. Ik vermoed ook dat het te maken kan hebben met je naam. Het ene jaar ben je bij de eersten, het andere bij de laatsten. Het is me al voorgekomen dat ik binnen het zelfde kalenderjaar met niet meer dan ze maanden tussen twee keer meost betalen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb de berekening van de belastingen maandag aangekregen (ik moet bijbetalen omdat ik in 2012 heel wat dagen tijdelijk werkloos ben geweest, dan wordt er veel te weinig afgehouden van mijn loon).
                  De aangifte is via de website gebeurd, maar ik denk dat ze die niet allemaal op een paar dagen kunnen verwerken, geef de belastingdienst wat tijd, het zal allemaal wel in orde komen.

                  De laatste jaren kreeg ik gewoonlijk geld terug, en toen kwam de afrekening soms vroeger dan dat ik die nu heb gekregen.
                  Ik kan dus niet zeggen dat ze brieven eerder versturen naar mensen die moeten betalen.

                  Vroeger was het normaal dat je die brief pas een jaar later in de bus kreeg, nu krijg je die meestal wel in het jaar dat de aangifte is ingediend.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Terugbetaling belastingen

                    hier hetzelfde... moet ook een flink bedrag terugkrijgen ( gezien bij de ingave eind juni). Zou volgens de website van FOD eind september betaald moeten worden, nu ook nog steeds niets gehad..
                    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

                    Comment


                    • #11
                      Re: Terugbetaling belastingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
                      hier hetzelfde... moet ook een flink bedrag terugkrijgen ( gezien bij de ingave eind juni). Zou volgens de website van FOD eind september betaald moeten worden, nu ook nog steeds niets gehad..
                      Dit is echt zever, als ze zeggen dat je op een bepaalde datum betaald zal worden dan houden ze zich daar heel strikt aan.
                      Als je de afrekening krijgt, dan staat er duidelijk de datum van betaling op.
                      Vorige jaren stond er steeds "op het einde van de tweede maand volgend op de maand van inkohiering" en nu stond er zelfs letterlijk "op 29 november 2013".
                      Heb jij je afrekening al gekregen en indien ja, wanneer?
                      Last edited by VerSeg; 27 november 2013, 18:30.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Terugbetaling belastingen

                        Geen zever ik heb zelf gezien bij de indiening ( eind juni) dat ik X€ terug moest krijgen. Volgens de website moeten de aangiftes voor juli 2013 op 27 september terugbetaald worden. Tot op vandaag nog niets gehad...
                        In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

                        Comment


                        • #13
                          Re: Terugbetaling belastingen

                          Heb vandaag via zoomit bericht gekregen en bedrag wordt eind januari terugbetaald. Is wel 2 maand later dan vorig jaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Terugbetaling belastingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
                            Geen zever ik heb zelf gezien bij de indiening ( eind juni) dat ik X€ terug moest krijgen. Volgens de website moeten de aangiftes voor juli 2013 op 27 september terugbetaald worden. Tot op vandaag nog niets gehad...
                            Via Tax On Web kan je inderdaad zien (maar niet bindend !!!) hoeveel terug te krijgen of te betalen. Op het ogenblijk dat je je aangifte via Tax On Web verzendt ben je nog niet getaxeerd !!!!!! De taxaties gebeuren later en het is op het moment dat je je taxatie ontvangt dat je kan kijken wanneer de terugbetaling gebeurt. Er is geen speld tussen te krijgen....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Terugbetaling belastingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                              Heb vandaag via zoomit bericht gekregen en bedrag wordt eind januari terugbetaald. Is wel 2 maand later dan vorig jaar.
                              Dat klopt : twee maand na het einde van de maand waarin je je taxatie ontvangt is inderdaad eind januari, de exacte datum is ergens te vinden op de website. Deze maand is dat bijvoorbeeld de 28ste.

                              Comment

                              Working...
                              X