Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terugbetaling belastingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Terugbetaling belastingen

    Ik moet ook terugkrijgen : heb de betaling eind vorige maand op mijn rekening zien passeren. Ik heb dus ook dikke twijfels dat die datum van betalen/terugkrijgen zou beïnvloed worden door wat vadertje staat moet doen...
    Vorig jaar waren ze zelfs nog een maand vroeger met die betaling...

    Waar zien jullie trouwens die exacte datum ? Op mijn aanslagbiljet staat "Dit bedrag wordt in principe eind OKTOBER 2013 overgeschreven". En dat is dus ook zo gebeurd... Een exacte datum vind ik nergens terug.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Terugbetaling belastingen

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Waar zien jullie trouwens die exacte datum ? Op mijn aanslagbiljet staat "Dit bedrag wordt in principe eind OKTOBER 2013 overgeschreven". En dat is dus ook zo gebeurd... Een exacte datum vind ik nergens terug.

      Hier zie je de data, zie punt 2
      Last edited by Grupello; 27 november 2013, 18:55.

      Comment


      • #18
        Re: Terugbetaling belastingen

        Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Hier zie je de data, zie punt 2
        En het klopt nog ook . Allé : ongeveer toch, want hier stond het al 1 dag vroeger op de rekening...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Re: Terugbetaling belastingen

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          En het klopt nog ook . Allé : ongeveer toch, want hier stond het al 1 dag vroeger op de rekening...
          In dit geval kan de administratie interesten aanrekenen vanwege vroegere betaling....

          Comment


          • #20
            Re: Terugbetaling belastingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            In dit geval kan de administratie interesten aanrekenen vanwege vroegere betaling....
            Godver : ze gaan toch daar niet mee beginnen, hé... .
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Terugbetaling belastingen

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Godver : ze gaan toch daar niet mee beginnen, hé... .
              'k zal ze morgen eens tippen !!!

              Aan iedereen nog een gezellige avond toegewenst !

              Comment


              • #22
                Re: Terugbetaling belastingen

                Hier ook behoorlijk laat ivm de vorige jaren. En heb ik net dit jaar dat aanslagbiljet ook nodig voor de schooltoelage Mag ik nu alle documenten apart gaan opsnorren omdat de afrekening maar niet komt. Nu ja, we klagen altijd eh. Had het geld dat we moesten terugkrijgen ook liever deze maand gekregen (net zoals de vorige jaren), maar ja, zal dan maar wat later komen zeker. Wat ik onnozel vind is dat je in een systeem geraakt waar je dan bv. het ene jaar 2 keer je belastingen terugkrijgt of betaalt en het andere jaar helemaal niet. Of zouden ze dat zo verrekenen dat je maar 1 keer per jaar moet betalen of terug krijgen?
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Terugbetaling belastingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Of zouden ze dat zo verrekenen dat je maar 1 keer per jaar moet betalen of terug krijgen?
                  Verwar een Aanslagjaar niet met een taxatie : een aanslagjaar is een kalenderjaar ttz van 1/1/ tot 31/12 de taxatie telt vanaf het ogenblik dat je aangifte binnen moet zijn en eind juni het jaar daarop.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Terugbetaling belastingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Verwar een Aanslagjaar niet met een taxatie : een aanslagjaar is een kalenderjaar ttz van 1/1/ tot 31/12 de taxatie telt vanaf het ogenblik dat je aangifte binnen moet zijn en eind juni het jaar daarop.
                    Jaja, maar dan kun je dus in een jaar bv. in eerste helft van het jaar moeten betalen of terugkrijgen en in 2de helft ook, maar van 2 verschillende taxatiejaren.
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Terugbetaling belastingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Jaja, maar dan kun je dus in een jaar bv. in eerste helft van het jaar moeten betalen of terugkrijgen en in 2de helft ook, maar van 2 verschillende taxatiejaren.
                      Inderdaad, men spreekt echter van Aanslagjaren en niet Taxatiejaren.
                      Erger nog : in principe kan het zelfs over meer dan twee aanslagjaren gaan ! De fiscus kan immers de datum van eind juni stuiten bij middel van een aangetekend schrijven waarin de motivatie staat. Nog erger : ze kunnen een periode terug gaan om een diepere controle te doen. En als je gaat reclameren dat je bv heelveel moet betalen en dat je het geld niet heb dat zeggen ze dat je het wel ontvangen hebt....

                      Comment


                      • #26
                        Re: Terugbetaling belastingen

                        Na het invullen (op Tax-On-Web) van mijn aangifte van dit jaar, had ik gemerkt dat ik een fout gemaakt had bij de aangifte van 2012 (inkomstenjaar 2011).
                        Herziening aangevraagd via e-mail en vorige week (73 dagen later) een brief gekregen dat de herziening is goedgekeurd.
                        Een datum van terugbetaling geven ze niet, in de brief staat alleen "binnenkort". Snieklaas brengt hoop.

                        Van dit jaar nog geen nieuws.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #27
                          Re: Terugbetaling belastingen

                          Op 15/04/2013 aangifte ingevuld via TOW voor mezelf, vader en schoonmoeder.
                          Verleden vrijdag kreeg mijn vader een brief dat zijn aangifte nog niet binnen was. Ik gebeld naar de belastingsdienst. Ze konden bevestigen dat de aangifte gedaan was op 15/04 , maar ze stond nog in de functie "bewaard". Volgens hun had ik vergeten om op "bevestigen" te drukken. Bij de belastingen konden of wilden ze niet op het vakje "bevestigen" drukken.
                          Ik had nochtans voor alle 3 aangiften de berekening afgedrukt en mijn vader moet 2350€ terugtrekken.
                          Gisteren terug ingelogd en op het knopje "bevestigen" gedrukt. Ben eens benieuwd wanneer dat gaat terugbetaald worden.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Terugbetaling belastingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Op 15/04/2013 aangifte ingevuld via TOW voor mezelf, vader en schoonmoeder.
                            Verleden vrijdag kreeg mijn vader een brief dat zijn aangifte nog niet binnen was. Ik gebeld naar de belastingsdienst. Ze konden bevestigen dat de aangifte gedaan was op 15/04 , maar ze stond nog in de functie "bewaard". Volgens hun had ik vergeten om op "bevestigen" te drukken. Bij de belastingen konden of wilden ze niet op het vakje "bevestigen" drukken.
                            Ik had nochtans voor alle 3 aangiften de berekening afgedrukt en mijn vader moet 2350€ terugtrekken.
                            Gisteren terug ingelogd en op het knopje "bevestigen" gedrukt. Ben eens benieuwd wanneer dat gaat terugbetaald worden.
                            Bevestigen staat tegenover "handtekenen".... Voor gehuwden moet dat zelfs 2x gebeuren. Derden (dus ook belastingambtenaren) kunnen bezwaarlijk handtekenen .... voor jou !
                            Je kan alleszins niet inschatten wanneer je de taxatie zal ontvangen, alleszins voor eind juni 2014.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Terugbetaling belastingen

                              Ik heb vandaag, via Zoomit, mijn berekening gekregen en heb ze ook maar dadelijk betaald. Het was €2,73, het is maar een beetje maar ik hoop dat ik iets heb kunnen bijdragen voor diegenen die wachten op een terugbetaling .
                              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                              Comment


                              • #30
                                Re: Terugbetaling belastingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Waar zien jullie trouwens die exacte datum ? Op mijn aanslagbiljet staat "Dit bedrag wordt in principe eind OKTOBER 2013 overgeschreven".
                                Op onze berekening staat dus wel degelijk een effectieve datum.
                                En ook als ik in Zoomit ga kijken zie ik dezelfde dag als uitvoeringsdatum staan en dat is 29 november.


                                Sent from my GT-N5100 using Tapatalk 4
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X