Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet - Yelo - buitenland?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet - Yelo - buitenland?

    Beste,

    Sedert korte tijd werken m'n echtgenote en ik voor een periode van 2 jaar in Zweden. De kinderen zijn bijna afgestudeerd en wonen in het ouderlijk huis. In België hebben we de kabel via Telenet en kunnen we programma's opnemen om later te bekijken. Ik heb al ontdekt dat je met Yelo wel van overal (ook buitenland) de opnames kan programmeren en de inventaris van de opnames kan zien op de harde schijf.
    Maar Yelo laat je niet toe om alle opnames achteraf bekijken (auteursrecht/distributierecht?). Zelfs als je dat thuis zou willen doen vanaf een tablet. (Dit kan enkel via de digicorder). Eigenlijk straf want je hebt betaald om te mogen ontvangen/opnemen, maar bekijken kan enkel daar waar de digicorder staat!

    Nu komen we maar om de maand enkele dagen terug naar België en ondertussen staat de harde schijf vol.
    Een eerste oplossing is 2 digicorders te gebruiken en bij elk bezoek de digicorders te wisselen, maar dat is een risico en een rompslomp om met het vliegtuig een digicorder mee te nemen op en af naar Zweden.

    Ik denk dat er hier ook mensen (vb. gepensioneerden) zijn die in de winter naar Spanje verhuizen maar daar ook willen genieten van hun TV kanalen zoals in België. Telenet vervangen door TV Vlaanderen vind ik geen oplossing omdat ons abonnement, gsm's van de kinderen, internetmailboxen van de familie en dergelijke omvat.

    Heeft iemand ervaring met deze situatie?

    Alvast bedankt om ideetjes uit te wisselen.
    Mvgr, Sven

  • #2
    Re: Telenet - Yelo - buitenland?

    Je opnames kan je inderdaad enkel thuis bekijken.

    Sommige programmas kan je downloaden of via streaming sites bekijken. Helemaal legaal zal datniet zojn, maar in Zweden zijn ze daarvoor nogal tolerant.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet - Yelo - buitenland?

      Misschien moet je eens naar Bhaalu kijken. Werkt perfect wereldwijd. Kosten naargelang welk soort licentie je hebt (tablet, PC, Bhaalubox). Omdat de zoon Mobile Vikings heeft op zijn tablet konden we Bhaalu gratis hebben voor tablet. Overal waar wireless is kunnen we all programma's van ons abo bekijken. Je hoeft enkel het bewijs te leveren dat je een geldig TV abo hebt (TVV, TN, BGC..). Je kan zonder op te nemen programma's herbekijken (op tablet een week terug) enz.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Telenet - Yelo - buitenland?

        Wij wonen in Singapore en kijken via Stievie naar de Vlaamse zenders voor iets minder dan 10 €/maand. Je kan Stevie installeren op je tablet en phone en als je Apple TV hebt kan je alles streamen naar je TV. Je kan tot een week terug kijken. Handig als je in een andere tijdzone woont zoals wij. Je helpt wel een snelle internetverbinding nodig anders durft het beeld wel eens bevriezen en de kwaliteit is niet denderend maar ik ben al lang content da'k kan kijken.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Telenet - Yelo - buitenland?

          Stevie kost het dubbele van Bhaalu en heeft minder zenders. Je kan 7 dagen ALLES herbekijken, "favorieten" tot 28 dagen en series het hele seizoen. Enige vereiste is een lopend tv abo.

          Je hebt in het buitenland 1Mbps nodig.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Telenet - Yelo - buitenland?

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Stevie kost het dubbele van Bhaalu en heeft minder zenders. Je kan 7 dagen ALLES herbekijken, "favorieten" tot 28 dagen en series het hele seizoen. Enige vereiste is een lopend tv abo.

            Je hebt in het buitenland 1Mbps nodig.
            Maar moet je dan niet eerst alles opgenomen hebben in België via een Bhaalu box of Bhaalu stick ? M.a.w als je constant in het buitenland zit kan je alles mobiel besturen zonder één van die devices in België ? Met Stevie heb ik niet eerst een stick of box moeten kopen om mobiel aan de slag te kunnen. De app is gratis. Ik betaal alleen maandelijks abonnementsgeld. Mijn echtgenoot moet voor zijn werk te wereld rond en kijkt overal Stevie...ik moet niks opnemen...alles is zo beschikbaar gedurende 1 week via streaming. Ik vraag mij dus af of dat via Bhaalu ook mogelijk is.
            Ik heb nog een telentabonnement lopen in België maar kom maar één of 2 keer naar huis per jaar.

            Ik probeer hier uit te vissen of ik mij zou kunnen verbeteren met Bhaalu maar geraak er nog niet goed wijs uit.
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Telenet - Yelo - buitenland?

              Eerste vraag of het interessant is. Heb je in Belgie nog een TV abo? Zo ja ben je beter af met Bhaalu aangezien je alle zenders kan herbekijken (om 1 of andere vreemde reden RTBf niet). Ik heb ook geen box of stick maar een app op mijn (Android) tablet. Je moet niets "opnemen" alles zenders zijn standaard "opgenomen" bij Bhaalu en binnen de 7 dagen (30 als je een box hebt)kan je naar alles kijken. Je kan programma's als "favoriet" aanduiden en die blijven dan 28 dagen (90 als je een box hebt) ter beschikking. Series een heel seizoen.

              Alles werkt via streaming.

              BTW, je kan Bhaalu gewoon 14 dagen gratis testen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                Thanks zal dat eens moeten proberen dan want heb inderdaad in België nog een TV abo (voor de enkele keren da'k thuis ben).

                grtjs
                Linda
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                  Ik heb de proefversie van Bhaalu geïnstalleerd. Het werkt, maar hoe geraak ik die balk onderaan met de programma's, home icoon, enz kwijt ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                    Eenvoudig: Je kan overal klikken...

                    Klik in't midden en je hebt je TV scherm zonder menu's.
                    Klik bovenaan en je krijgt een "progress bar" zodat je vooruit/achteruit kan (+ pauze)
                    Klik onderaan voor de programma's (en dan schuiven)
                    Klik rechts om "live" (2 min vertraging) te kijken of naar favorieten enz... te gaan
                    Klik links om de zender te kiezen.

                    "Klik" is eigenlijk meer "tap" op je scherm natuurlijk.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                      Hi,

                      Ik heb Bhaalu nu 4 dagen op proef en het werkt uitstekend.
                      Zoals ook hierboven vermeld, Bhaalu is veel uitgebreider dan Yelo and Stevie omdat je (bijna) alle kanalen hebt zoals thuis (de franstalige (RTBF en FR) kanalen worden niet gestreamed) en onze interesse gaat uit naar Een/Canvas/2BE/4/NL1,2,3/NGC/NBC/BBC1,2/FR1,2.
                      Met Stevie heb ik geen ervaring maar door hun beperkt aanbod van kanalen staakte ik verder onderzoek.
                      Er is ook geen gedoe met distributierechten zoals bij Yelo. (Sommige dingen kan je wel opnemen op je digicorder, maar herafspelen via tablet is niet toegelaten zelfs als je thuis bent).
                      Het is ook legaal, zie de vermeldingen van de arresten van de rechtbanken gepubliceerd op de site.
                      Streamen gaat goed zonder haperingen en de interface is zeer intuitief. Daar kunnen enkele providers nog iets van leren.
                      En dit voor de helft van de prijs van andere providers.

                      Bedankt vanwege een happy-chap.
                      Sven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Eenvoudig: Je kan overal klikken...
                        "Klik" is eigenlijk meer "tap" op je scherm natuurlijk.
                        Bedankt, waarschijnlijk was het teveel voor de hand liggend.
                        Last edited by notex; 14 augustus 2014, 14:25.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Bedankt, waarschijnlijk was het teveel voor de hand liggend.
                          Geen probleem, soms is het TE eenvoudig.

                          Ik ga er van uit dat het geluidsprobleem opgelost is?
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                            Heb zojuist ook die 14 dagen Bhaalu proef geactiveerd maar dat kijken verloopt via internet. En momenteel kan ik nog niet terug in de tijd. Ik heb nu zitten zoeken in de app store naar de Bhaalu app en mijn Search levert niks op. Er moet toch een app zijn voor op iPad ? Of moet ik eerst een licentie kopen van 49 € voor ik toegang heb tot die app ? Een app werkt toch altijd iets anders dan via je internet browser. Heb ook nog niet gevonden hoe ge moet 'opnemen'. Vree intuïtief vind ik het voorlopig niet.
                            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet - Yelo - buitenland?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                              Heb zojuist ook die 14 dagen Bhaalu proef geactiveerd maar dat kijken verloopt via internet. En momenteel kan ik nog niet terug in de tijd. Ik heb nu zitten zoeken in de app store naar de Bhaalu app en mijn Search levert niks op. Er moet toch een app zijn voor op iPad ? Of moet ik eerst een licentie kopen van 49 € voor ik toegang heb tot die app ? Een app werkt toch altijd iets anders dan via je internet browser. Heb ook nog niet gevonden hoe ge moet 'opnemen'. Vree intuïtief vind ik het voorlopig niet.
                              Uiteraard verloopt kijken via internet
                              Je kan maar terug tot het ogenblik dat je lid werd. Je kan niet verder terug dan de start van je abo. (geen idee of dat voor een seizoen van een serie ook zo is).
                              Uiteraard is er een app voor I-dinges. Misschien via deze link.

                              Je moet niet opnemen, alles IS opgenomen en blijft een week beschikbaar.

                              Bij problemen kan je hen gewoon mailen, stuur een tweet of ga via FB.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X