Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

    Mijn vraag is :wat is de beste oplossing voor alles in een packet.
    Heeft er iemand daar inlichting over?
    grt
    Met Vele Groeten-Cuvoll-
    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
    BD 1000BE

  • #2
    Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

    Ik heb hier Scarlet One, dat kost 50 euro per maand.
    Daarin zit het basispakket van Belgacom-tv, een vrij snelle internetverbinding (VDSL), telefoonabonnement met gratis bellen tijdens de daluren, en mijn gsm-abonnement (daarvoor betaal ik alleen wat ik verbruik).

    De volledige installatie was gratis, maar ik weet niet of dat ook zo is voor nieuwe klanten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

      Ik ben sedert 2004 lid van scarlet.
      Nooit geen problemen gehad.
      grt
      Met Vele Groeten-Cuvoll-
      Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
      BD 1000BE

      Comment


      • #4
        Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

        Als ex-Expressnetter bij Telenet ben ik vorig jaar voor internet & vaste telefonie naar Dommel overgestapt (en vorige maand na een studie nog een goedkoper internetabonnement die ruimschoots volstaat).
        Indien u regelmatig download, webspace wenst voor uw eigen site, voor vaste telefonie geen supplement wenst te betalen tijdens de piekuren (tss 8u-16u) en geen supplement wenst te betalen voor nummerweergave:

        Een combinatie digitale TV Telenet (€13,33 per maand) + een betere prijs/kwaliteit provider (Dommel Netconnect,Scarlet,...).
        De meesten geven een "gratis" draadloze modem erbij (wat verdoken in de éénmalige activatiekost volgens mij, tenzij u een promo neemt zonder activatiekost)
        Dit is beter dan vroeger, als je ooit nog eens overstapt of verandert van abonnement (waarvoor soms een andere modem vereist is) moet je je modem niet meer verkopen.

        Voor de snelheid moet je Telenet niet meer nemen want de alternatieve providers zijn met +-12 mbps (+-8 mbps in de praktijk) meer dan snel genoeg om te downloaden en surfen.

        Vergelijking Internet + vaste Telefonie (Dommel Netconnect vs Telenet Comfortnet XL)
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Dommel Netconnect €28,95/mnd
        - 100 GB download
        - 100 MB webruimte (http:www.uwkeuze.be, niet users/telenet/...)
        - 12mbps snelheid (theoretisch, praktijk +-8mbps)
        - upload zonder limiet
        - onbeperkt Europees bellen
        - 5 emailadressen
        - vaste telefonie inbegrepen (ongeacht piekuren/daluren geen supplement)
        - nr-weergave inbegrepen


        Telenet Comfortnet XL €45 (+ evt extra opties zie hieronder)
        - 30 GB download (vanaf Juli 50 GB maar nog steeds slechts de helft)
        - geen enkele MB webruimte
        - 20 mbps snelheid (ook theoretisch)
        - wel uploadlimiet
        - Europees bellen met inbegrepen belminuten
        - indien u geen supplement wenst te betalen om et bellen tss 16u-8u : +€5 freephone 24
        - indien u het nr van uw beller wenst te kenne + €3.97 (optie "ken je beller)
        = €53,97 met deze laatste 2 opties.

        Dit is maar één voorbeeldvergelijking, maar in het algemeen kun je wel stellen dat de alternatieve providers veel meer bieden voor het product "internet".

        Voor Dommel netconnect betaal je dus slechts €28,95 (voor bijna alles dubbel, behalve de snelheid), je belt wanneer je wilt zonder toeslag en nummerweergave beller ook inbegrepen.
        Totaal €42,28/mnd voor Telenet Digitale TV + Dommel Netconnect, maar er zit veel meer in je totaalprijs dankzij de alternatieve provider, 2 domiciëringen en je bent ervan af.

        De kinderziektes van de startende alternatieve providers zijn eruit (er zijn altijd uitzonderingen die hier gaan reageren), een jaar geleden heb ik ook gevloekt, maar bij de overschakeling vorige maand merkte ik dat de service sterk verbeterd is (snel iemand aan de lijn vd helpdesk en snel antwoord op tickets, vorige week s'avonds om 19u 2x binnen het uur zelfs!).

        Alles bij éénzelfde provider is de makkelijkste oplossing maar niet de meest prijsbewuste in het geval van Telenet.
        Telenet heeft maar 1 argument in hun reclame's : de snelste, ze hebben ingezien dat ze klanten beginnen verliezen en in Juli gaan ze hun volume wat aanpassen, maar niemand is echt onder de indruk.

        Wat ben je met de snelste te zijn als je maar 100 meter kan lopen
        Last edited by CanonYouCan; 22 mei 2010, 08:37.

        Comment


        • #5
          Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

          Voor digitale tv bij Telenet betaal je 8 euro per maand (huur digicorder inbegrepen) + een jaarlijks kabelabonnement. Hoeveel dat kabelabonnement juist kost voor digitale tv dat kan ik eigenlijk nergens vinden op de Telenet website (hebben ze heel goed verstopt), een analoog kabelabonnement kost 165,23 euro (laatste factuur ligt hier nog). Je moet minder btw betalen op een digitaal abonnement, maar als je dan die 8 euro per maand erbij telt, dan zit je nog steeds in de buurt van 20 euro per maand in plaats van 13,33...

          Als er een firma is die heel vaag is over wat je moet betalen, en die overal extra kosten aanrekent voor het minste dat je wil laten veranderen (de minste aanpassing aan je contract kost daar telkens 50 euro), dan moet je wel bij Telenet zijn.

          Kijk op de website van Telenet steeds naar de "kleine lettertjes" dan krijg je geen "verrassingen" in de bus.

          Bij Scarlet is 50 euro ook werkelijk 50 euro per maand, zonder bijkomende kosten. Voor 5 euro per maand extra kan je ook in de daluren zoveel bellen als je wil (maar ik kom niet aan 5 euro per maand, voor mij is het basispakket dus goedkoper).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

            Voor dat kabelabonnement betalen wij ong 16.5 euro per maand bij Telenet
            Mvg
            Leo
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

            Comment


            • #7
              Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

              Wij hebben alles bij Belgacom, de enige kost die ik heb gehad is bij aanvang 75€ voor een draadloze verbinding tssn modem en TV. Onlangs geupgrade naar VDSL2 en HDTV dit heeft ons niets gekost, de volledige installatie werd vernieuwd (Decoder, modem, draadloze verbinding) Ik heb hiervoor een factuur en creditnota mogen ontvangen voor ongeveer 300€.
              Nadeel Belgacom TV die afstandsbediening reageert tergend traag
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                Nee, het basisbedrag bij telenet voor digitaal kabelabonnement is €13,33 btw incl, scheelt dit in prijs ofzo, heb nog nooit van €16,5 geweten
                Huur digicorder €8 is optioneel, heb ik niet echt nodig, weer een extra vaste kost per maand en kan met mediacenter ook programma's opnemen moest het nodig zijn (digital unmapped of analoog).
                De niet-hd digitale scherpte is nu al goed (en we kijken nooit films van tv zenders), mijn schoonpa en schoonbroer huren wel een digicorder, maar zien het verschil niet zeggen ze (buiten het "hd logo" )

                Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                Voor dat kabelabonnement betalen wij ong 16.5 euro per maand bij Telenet
                Mvg
                Leo
                Last edited by CanonYouCan; 23 mei 2010, 00:01.

                Comment


                • #9
                  Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                  Nadeel Belgacom TV die afstandsbediening reageert tergend traag
                  Amaai nog niet!!
                  Wij hebben dat hier ook thuis en moet zeggen, frustrerend!!
                  Nu met Telenet heb ik in mijn vorige woonst enorm veel nare toestanden meegemaakt, echt te schandalig voor woorden, maar kan niet zeggen dat ik van Belgacom oh zo content ben...nu gaan we binnenkort wederom verhuizen, naar iets definitiever en weet begot niet wat kiezen voor men tv en internetaansluiting...
                  Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                    'k heb hier ook het scarlet pakket in huis. Werkt vrij goed, maar voor alles in dienst was is er een lijdensweg van meer dan 2 maand aan vooraf gegaan.

                    Zij hebben geen kantoren / winkels. dus alles moet via de helpdesk-miserie. Eenmaal meer dan 1,5h blijven volhouden. Toen werd de hoorn opgenomen... en gewoon weer ingelegd.

                    Laatste voorval: voor het afsluiten van het abonnement verschillende keren gevraagd naar mogelijkheid om 2é tv aan te sluiten. Steeds zelfde antwoord: "geen probleem, extra decoder aan 6€ per maand." Nu ik een tweede decoder aanvroeg: "Is niet mogelijk, eerst moet het ganse netwerk een upgrade krijgen..."

                    toch tweemaal nadenken voor je de stap zet! Is misschien goedkoper, zolang alles werkt!!!
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                    Comment


                    • #11
                      Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                      Ach, ik schimp af en toe ook op telenet, maar het werkt wel.

                      Ik kan me in de laatste 5 jaar maar één keer herinneren dat de verbinding plat lag, en toen had een aannemer de kabel doorgesneden bij rioleringswerken. Meer dan een paar uur heeft dat niet geduurd.

                      Mijn ouders zijn bij Base met hun internet en telefoon. Goedkoper ja, maar 2 keer op de 10 dat ik naar hen bel krijg ik een bezettoon, of 'nummer niet toegekend'.
                      Van Dommel heb ik vroeger ook al minder mooie stories gehoord.

                      Mijn telenetverbinding is nu ook sneller geworden, maar echt merken doe ik dit niet.
                      Zelfs met 6 PC's een lijn van 10 Mbps delen was geen probleem, en sinds de overgang naar 20 Mbps merk ik amper dat het surfen sneller gaat.
                      Ik ben wel blij dat het volume hoger wordt, want dat werd af en toe krap. Met die 50 GB zal het wel lukken.
                      In elk geval had Telenet voldoende redelijkheid om de prijzen niet op te trekken bij de verhoging.

                      Mijn ervaring met de helpdesk van Telenet is posititief. Toen ik digitale TV installeerde kreeg ik het ding eerst niet aan de praat. Je bent vrij snel in verbinding met de desk, en de tips waren efficiënt.

                      Dus eigenlijk ben ik wel tevreden, en als ik iets verwacht van Telenet, zijn het prijsverlagingen.

                      Ik vraag me nog steeds af wat mensen doen met 100 Mbps. Wanneer heb je die snelheid nodig, als je die bandbreedte toch niet krijgt van de verzender?

                      Comment


                      • #12
                        Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik heb hier Scarlet One, dat kost 50 euro per maand.
                        Daarin zit het basispakket van Belgacom-tv, een vrij snelle internetverbinding (VDSL), telefoonabonnement met gratis bellen tijdens de daluren, en mijn gsm-abonnement (daarvoor betaal ik alleen wat ik verbruik).

                        De volledige installatie was gratis, maar ik weet niet of dat ook zo is voor nieuwe klanten.
                        Hou er wel rekening mee dat Scarlet niet in heel België momenteel Belgacom-tv aanbied.
                        Enkel indien het netwerk geupgrade is naar VDSL en je HD-zenders kan ontvangen, kan je via Scarlet TV ontvangen.
                        Bij ons hier is het netwerk nog niet geupgrade en wij moeten dus nog wachten op de digitale tv.

                        Dit kan je controleren door op de website van Belgacom tv te controleren of het beschikbaar is bij u. Als de HD-zenders niet beschikbaar zijn, kan je via Scarlet geen tv hebben.

                        mvg,
                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                          Hoi,
                          Misschien schakel ik over naar Scarlet-One. Heb momenteel digitale TV van Telenet en ben daar tevreden over.
                          Internet momenteel via fulladsl (lerarenkorting....)
                          Als Scarlet-abonnees met digitale TV me kunnen geruststellen dat de kwaliteit en performantie van TV-kijken in combinatie met relatief intens surfgedrag (drie studerende kinderen en ikzelf) geen problemen oplevert, dan denk ik dat ik wel de sprong waag, niettegenstaande reeds minder goede ervaring met technische dienst.
                          VDSL zou hier beschikbaar zijn volgens ingevulde telefoonnummer..
                          Dus wie surft en tv-kijkt via Scarlet, gelieve graag uw ervaringen mee te delen.
                          Vooral ook hen die er positief over zijn...
                          Merci,
                          Guy
                          Canon EOS400d - EF-S-17-85mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens e.a.
                          Homepagina : https://reisblog.guyrotty.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                            Ik heb hier bijna altijd de tv aanstaan terwijl ik aan de computer zit, zelfs als ik een programma aan het opnemen ben, tegelijk een andere zender bekijk, en surf op het internet merk ik eigenlijk niets van vertragingen.

                            Ik kan dus helemaal niet klagen over het Scarlet One pakket. Als je echt op de limiet zit van de maximale afstand waarbij VDSL nog net werkt, dan zal je waarschijnlijk wel een verschil zien als alles tegelijk door dat dunne kabeltje moet...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: telenet tv-belgacom telefoon- scarlet internet

                              Mijn telefoonlijn is geupdate naar adsl2+ binnen enkele dagen.
                              Ik heb een modem speedtouch 510 en alles ging altijd vlot.
                              Mijn vraag is zou deze modem 510 ook werken met de adsl lijn.
                              groeten
                              Last edited by cuvoll; 26 mei 2010, 21:16. Reden: scarlet update
                              Met Vele Groeten-Cuvoll-
                              Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
                              BD 1000BE

                              Comment

                              Working...
                              X