Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Voor een betrouwbare lijntest heb je mijn telefoonnr of adres nodig.. so?
    Klopt, die test is dan ook op uw adres uitgevoerd tenzij je zeer recentelijk verhuisd bent. [emoji6]
    Last edited by VerSeg; 17 september 2018, 13:03.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Als 100/30 i.p.v. 100/40 25% is moet je trouwens wat beter leren rekenen.
      Misschien moet je dat ook nog eens gaan doen. [emoji6]

      Bij herberekening lijkt 30 nog steeds maar 75% van 40 te zijn en bij deze dus 25% lager.

      Klopt mijn vorige reactie “25% niet te krijgen” dan niet?
      Of ik zal het omdraaien ... maar 75% krijgen. [emoji106]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

        En wat heeft TS ondertussen al in gedachten?
        Overstappen of niet?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Misschien moet je dat ook nog eens gaan doen. [emoji6]

          Bij herberekening lijkt 30 nog steeds maar 75% van 40 te zijn en bij deze dus 25% lager.

          Klopt mijn vorige reactie “25% niet te krijgen” dan niet?
          Of ik zal het omdraaien ... maar 75% krijgen. [emoji106]
          Omdat je alleen upload rekent, Download is 100% maar daar kijk je over.

          De enige correcte info krijg je na een lijnmeting en daar staat veel meer info in.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #35
            Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Omdat je alleen upload rekent, Download is 100% maar daar kijk je over.
            Omdat jij zo de nadruk legt op de hoge upload dat zoveel hoger zou liggen dan bij TN ... theoretisch dan want je kaart zelf aan dat het al 25% lager is dan aangegeven.
            De 100 Mbps download (als je die haalt) is alvast geen bit sneller dan het TN abo dat TS heeft.

            Maar het maakt niet uit voor TS mits hij niet bij u gedomicilieerd is en dus toch andere resultaten kan hebben. [emoji6]
            Last edited by VerSeg; 17 september 2018, 19:46.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Omdat jij zo de nadruk legt op de hoge upload dat zoveel hoger zou liggen dan bij TN ... theoretisch dan want je kaart zelf aan dat het al 25% lager is dan aangegeven.
              De 100 Mbps download (als je die haalt) is alvast geen bit sneller dan het TN abo dat TS heeft.

              Maar het maakt niet uit voor TS mits hij niet bij u gedomicilieerd is en dus toch andere resultaten kan hebben. [emoji6]
              Ja ik haal die 100Mb/s zelfs nadat ik 750GB verbruikt heb overdag of 's avonds.

              Voor de rest heb je gelijk, je mag de grootste hebben, proficiat.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #37
                Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ja ik haal die 100Mb/s zelfs nadat ik 750GB verbruikt heb overdag of 's avonds.
                Tot je een paar maand na elkaar echt veel verbruikt. [emoji6]

                Wat ongelimiteerd betreft heb ik een kennis dat zo al bij enkele providers buiten gevlogen is ... ongelimiteerd krijgen maar toch opgezegd volgens de regels van “fair use policy” omdat hij overdreef en zich niet aanpaste na een verwittiging.

                Zo heeft ook EDPnet zijn “fair use policy” en wees maar zeker dat men bij grootverbruik ook wordt beperkt en/of opgezegd als men elke maand overdrijft.
                Ook dit staat in hun voorwaarden, grote of kleine letters maakt niet uit.
                Lees anders maar eens (5). [emoji17]

                Alsook:


                Dus ongelimiteerd is bij geen enkele provider echt ongelimiteerd, maar ik heb dan toch liever de limiet te kennen dan de vermelding “meer dan het gemiddelde van andere klanten”.
                Verder download of surf ik toch liever aan 200 Mbps dan aan 100 Mbps.
                Last edited by VerSeg; 18 september 2018, 00:55.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                  :-)

                  Ik moet toch altijd lachen met discussies over deze provider is de beste, de snelste, enz....

                  Ik zou wel eens een test willen doen, en de snelheid eens een stuk verlagen.

                  Ben toch benieuwd wie het verschil echt merkt zonder er testen op uit te voeren.

                  Het zullen er maar wijnig zijn, zeker weten.

                  En zeker niet vergeten, veel hangt af van waar je woont en in welke staat het netwerk is.

                  Natuurlijk zoals gezegd de binnenhuis installatie niet vergeten.
                  En zeker bij wiffi kun je problemen krijgen . Zeker als men de router in de kelder hangt.



                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                    Ik zou wel eens een test willen doen, en de snelheid eens een stuk verlagen.

                    En zeker niet vergeten, veel hangt af van waar je woont en in welke staat het netwerk is.
                    Wat surfen betreft denk ik niet dat iemand nog verschil merkt vanaf 20/30Mb

                    Ik denk dat alles in grote lijnen in post #2 uitgelegd was.
                    TS is de prijzen en volumebeperking van TN beu en heeft zelf een alternatief gevonden. Hopelijk heeft de info geholpen om een besluit te nemen.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #40
                      Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Wat surfen betreft denk ik niet dat iemand nog verschil merkt vanaf 20/30Mb

                      Ik denk dat alles in grote lijnen in post #2 uitgelegd was.
                      TS is de prijzen en volumebeperking van TN beu en heeft zelf een alternatief gevonden. Hopelijk heeft de info geholpen om een besluit te nemen.
                      Pas als Telenet leeg loopt, zal er iets veranderen.

                      Ik ben zelf al meer dan 15jaar met internet weg bij Telenet en al een jaar of 5 a 6 met alles weg ;-)

                      --
                      mlap.
                      T.T.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                        Pas als Telenet leeg loopt, zal er iets veranderen.

                        Ik ben zelf al meer dan 15jaar met internet weg bij Telenet en al een jaar of 5 a 6 met alles weg ;-)
                        TN is het nieuwe Electrabel. Het grote probleem is dat veel mensen niet eens weten dat er buiten TN en Px nog iets is voor internet (Scarlet is ook Px).
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #42
                          Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Het grote probleem is dat veel mensen niet eens weten dat er buiten TN en Px nog iets is voor internet (Scarlet is ook Px).
                          En dat al die andere het netwerk van een van die grote gebruikt omdat ze geen eigen netwerk hebben en dus “technisch gezien” niets beter kunnen aanbieden. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Ik denk dat alles in grote lijnen in post #2 uitgelegd was.
                            TS is de prijzen en volumebeperking van TN beu en heeft zelf een alternatief gevonden.
                            Correctie ...
                            Hij is de beperkingen van zijn huidig contract beu.
                            Hij kan inderdaad overstappen naar een provider met minder duidelijke voorwaarden en mogelijks eerst wat geld uitgeven om te kunnen overstappen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              TN is het nieuwe Electrabel. Het grote probleem is dat veel mensen niet eens weten dat er buiten TN en Px nog iets is voor internet (Scarlet is ook Px).
                              Electrabel is tegenwoordig één van de goedkopere leveranciers, nadat ze onder druk kwamen te staan. Maar concurrentie werkt hier te lande zéér slecht.

                              Had voor GSM de "kudde" (die zijn GSM rekening wél zelf moet betalen), jaren geleden Mobile Vikings de serieuze kans gegeven die ze verdienden dan hadden die nu de meeste klanten.

                              Trouwens, ze zijn nog altijd zéér interessant door hun Vikingdeals, waar je punten (= geld) verdient bij aankopen bij (beperkte lijst) Coolblue, Bol.com, Vandenborre, Travelbird, enz...)
                              Volledige lijst hier: https://mobilevikings.be/nl/viking-d...xoC4b4QAvD_BwE
                              De lijst winkels waar ze NIET mee samenwerken wordt alsmaar kleiner, bovendien zijn het geen obscure of exotische namen.
                              Vanaf begin volgend jaar zitten ze op het Orange netwerk.
                              Zo heb ik dit jaar nog geen enkele keer mijn 15 euro abbo moeten betalen. En bel ik tot 1 uur per dag naar andere MV klanten zonder mijn belminuten op te eten.

                              Maar ja, als honderd mensen het woord GSM operator horen zullen er wel een 75 zeggen: ah ja, Proxumus (of Belgacom bij de ouderen). Als je dan Orange of Base vermeldt dan horen ze het in Keulen donderen.

                              Zoals tegenwoordig: ze vragen me soms of ik een iphone heb. Als ik "nee" antwoord: ah dan heb je een Samsung ? Het merk dat Samsung begint te bedreigen, Huawei, nooit van gehoord..., laat staan het merk dat ik nu heb: Motorola.

                              Waarmee ik nu niet wil beweren dat een Samsung phone slecht zou zijn, en dat MV alleen zaligmakend zou zijn als operator.
                              Last edited by nete; 22 september 2018, 15:02.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #45
                                Re: Telenet prijzen & slowband beu ---> wie stapte reeds over op EDP Net ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Electrabel is tegenwoordig één van de goedkopere leveranciers, nadat ze onder druk kwamen te staan.

                                Dat bedoelde ik. Nadat men een "electrabelleke" had gedaan kon de prijs wel naar beneden. Helaas is dat voor telecom nog niet het geval geweest, het zou de duopolisten misschien eens doen nadenken.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X