Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

    Telenet vraagje... zonder einde ?
    De nieuwe modem die kan afgehaald worden bij telenet bevat reeds een ingebouwde router eveneens voor draadloos internet. Nu mijn eenvoudige vraag : dat draadloze kan toch uitgeschakeld worden ? Ik heb pas een nieuwe router aangekocht die prima (beveiligd) werkt !
    Hoe gaat dat technisch in zijn werk dat draadloze uitschakelen ?
    En is het moeilijkdie nieuwe modem zelf te installeren ?
    Met dank voor antwoord.

  • #2
    Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

    Ik heb ook zo'n Docsis modem, maar ik zie iig geen wifi actief staan, dus het moet mogelijk zijn, misschien door de technieker zelf?

    Router is ergens in juli vorig jaar geïnstalleerd voor m'n Fibernet 50.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

      Inloggen op mijn.telenet.be en dan bij "mijn internet" ergens vanonder in het keuzemenu, zitten de instellingen van je router/modem verstopt. Je kan er zelfs een DMZ mee instellen als je wil.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

        Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
        Inloggen op mijn.telenet.be en dan bij "mijn internet" ergens vanonder in het keuzemenu, zitten de instellingen van je router/modem verstopt. Je kan er zelfs een DMZ mee instellen als je wil.
        Die optie heb ik niet (en moet ik ook niet hebben).

        Ik kan enkel op mijn modem klikken en dan zie ik de gegevens van mijn modem.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

          Kan iemand precies zeggen waar dat ergens juist staat in "mijn telenet" ?
          Tweede vraagje : is het moeilijk de modem te installeren ?
          Met dank.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Tweede vraagje : is het moeilijk de modem te installeren ?
            Met dank.
            kabels insteken en wachten tot die synchroniseert (5 minuutjes normaal gezien)... kan dus het kleinste kind

            Normaal gezien kan je op iedere zichzelf respecterende router draadloos netwerk uitzetten. Zal dus wel ergens in de handleiding van dat ding staan.

            Ik ben allesinds happy met mijne gewone bekabelde modem-router van Telenet...
            Draadloos loopt als een trein via een Linksys WRT610n
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

              Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
              Kan iemand precies zeggen waar dat ergens juist staat in "mijn telenet" ?

              Inloggen Mijn Telenet - klik Mijn Internet - Onderaan Wireless modem - Instellingen

              Comment


              • #8
                Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                Waarom niet de ingebouwde router gebruikern? Nu ga je 2 toestellen stroom laten verbruiken. Je kan die ingebouwde router ook beveiligen. Jammer van je aankoop maar om daarvoor 2 toestellen stroom te laten verbruiken??

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                  Ik ben maandag die router in Leuven gaan halen.
                  Na installatie zou ik bInnen het half uur on line moeten zijn, zei men.

                  Installatie is idd zo simpel als maar kan zijn, maar ..... on line vergeet het maar

                  Maandagavond gebeld met Telenet:
                  - heel druk, is iets misgegaan met de gegevens die de Telenet winkel van Leuven ons doorgezonden heeft. Sorry, zal voor dinsdagochtend zijn.

                  Dinsdag middag gebeld met Telenet:
                  - heel druk etc etc . Zal voor deze avond zijn. Er is een update al 3 dagen aan het lopen

                  Dinsdag avond:
                  - heel druk etc etc. "ze" zijn bezig achteraan alles manueel in te voeren. Misschien morgen. Kan ook 2 dagen duren

                  Woensdag ochtend:
                  - Heel druk, veeeel problemen.
                  U bent echt niet allen hoor. Kan wel 2 dagen duren, kan ook 5 dagen zijn.
                  Als het deze avond niet in orde is dan heeft u recht op een financiële compensatie.

                  Woensdag avond:
                  T:- neen mijnheer nog steeds niet in orde. Het kan 10 dagen in beslag nemen etc etc
                  Probleem is dat de winkel in Leuven U een modem meegegeven heeft om zelf te installeren maar in het programma dit niet aangeduidt heeft als " starterkit "
                  Deze fout is in gans Vlaanderen gemaakt en moet bij ons manueel gecorrigeerd worden vermits U geen technieker wenst.
                  Ik
                  Geen technieker wens?
                  T: Ha neen, u wou het toch zelf doen?
                  Ik: Ja ja om het sneller te laten verlopen , maar ... Gaat mijn probleem opgelost zijn als er een technieker langskomt?
                  T: natuurlijk mr, op 10 minuten is dat gefikst en ... Het is gratis !!!
                  Ik: en dat kom ik nu pas te weten wanneer kan die man komen?
                  T: vrijdag ochtend !!!

                  Deze ochtend dus ( 15 uur ) stond die brave man hier.
                  Verdict: mr al had U nog 100 jaar gewacht, dit had nooit kunnen werken en hadden ze vanuit Mechelen nooit aan de praat gekregen. De nieuwe modem en de splitter ( nic ) zijn niet compatibel

                  Na een half uurtje werk en een nieuwe ( gratis) nic werkt internet terug.
                  Een ganse week zonder internet, e-mail, problemen met mijn werk en met de bank etc door de stommiteiten van de Telenet helpdesk.

                  Btw: het bereik van de router is verre van uitstekend.
                  Waar ik vroeger mijn ganse huis en het terras dekte met mijn d-link is dit nu absoluut niet meer waar.
                  Conclusie: het router gedeelte zal terug uitgeschakeld worden en de D-link gaat terug aan het werk vermits range extenders blijkbaar niet werken met deze nieuwe modem :
                  Last edited by Jo; 21 januari 2011, 23:58.
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                    heb de oude vervangen door Fibernetmodem
                    (wel mss best eentje reserveren want ik had toevallig de laatste die dag!, groot succes in Ninove)
                    de D-link switch weggenomen
                    en mijn Belkin wireless router (buro) hangt rechtstreeks via draad aan nieuwe modem in garage
                    de interactieve kabel van digitale tv hangt ook rechtstreeks aan nieuwe modem
                    telefoonkabel ook
                    alles werkt zoals voorheen maar haal nu 38Mbps ipv 28Mbps (en up 1.9Mbps) en ik betaal 4€ minder voor mijn shake
                    de telenet wifi uitgeschakeld via www.telenet.be/mijntelenet
                    mijn Belkin geeft beter resultaat dan telenet-wifi (omdat ie boven staat, telenet-wifi in garage)
                    op half uurke was alles in orde (ruim gemeten)
                    Last edited by Dirtyharry71; 22 januari 2011, 15:57.
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      heb de oude vervangen door Fibernetmodem
                      (wel mss best eentje reserveren want ik had toevallig de laatste die dag!, groot succes in Ninove)
                      de D-link switch weggenomen
                      en mijn Belkin wireless router (buro) hangt rechtstreeks via draad aan nieuwe modem in garage
                      de interactieve kabel van digitale tv hangt ook rechtstreeks aan nieuwe modem
                      telefoonkabel ook
                      alles werkt zoals voorheen maar haal nu 38Mbps ipv 28Mbps (en up 1.9Mbps) en ik betaal 4€ minder voor mijn shake
                      de telenet wifi uitgeschakeld via www.telenet.be/mijntelenet

                      op half uurke was alles in orde (ruim gemeten)
                      Ik kom net terug van een telenet center .
                      Ik moest daar mijn router gaan omwisselen voor één van die nieuwe fibermodems.
                      Krijg er gewoon te horen dat ze er geen mogen meegeven , daar telenet ze geblokkeerd heeft .
                      Ze moeten nu geinstalleerd worden door een erkend technicus , en wel gratis.
                      Wou dit toch eventjes laten weten
                      Groeten , VDSDigit@l

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                        Ik ben bij de (on)gelukkige die nog een modem hebben meegekregen.

                        Donderdag: Shake laten veranderen en digicorder meegenomen bij winkel naast de deur.
                        Uitleg van verkoper: kan je makkelijk zelf installeren op 5 minuten.
                        De modem kon hij niet meegeven, die kon afgehaald worden bij een telenet-center.
                        Winkel "A" in Geel, was zo een center.

                        Moest wel een dag wachten voor die modem op te halen, zo stond alles mooi in het telenetsysteem.

                        Thuisgekomen de digibox eraf en de digicorder erin.
                        Alles werkt.

                        Vrijdag: naar winkel "A". Wij zijn geen Telenet-center meneer, gelieve naar winkel "B3 te gaan 15km verderop.

                        Winkel "B": ik krijg de modem mee.
                        Ik vraag nog eens of ik dit zelf kan;
                        Geen probleem, na installatie wel eens bellen naar Telenet voor activatie.

                        Modem geinstalleerd. Geen internet!!
                        Telenet gebeld: geen probleem meneer, modem nachtje uitzetten en morgen gaat dat.

                        Zaterdag: Nog steeds niets, Telenet gebeld.
                        Na 35 minuten muziek:
                        Ja meneer, je moet die zelf activeren. Heb je het boekje niet gevolgd.
                        Neen, ik heb de bijgeleverde cd-rom gevolgd.
                        Kijk dan maar in boekje staat alles piekfijn uitgelegd.
                        OK, bedankt.

                        Boekje erbij gehaald, stond natuurlijk niets bruikbaars in.

                        Terug gebeld, 20 minuten gewacht.
                        Ja meneer, dat kun je niet zelf installeren. Daar moet iemand voor langskomen.
                        Ten vroegste volgende week donderdag

                        Ondertussen heb ik de oude modem terug gezet, met mijn eigen D-link voor WIFI (zoals ervoor).

                        MAAR.. op de laptop heb ik geen internet. Gaat altijd terug naar pagina om de fibernet moden te installeren, om dan de boodschap te geven dat ik Telenet moet bellen voor activatie.
                        Op de telefoon en tablet wel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                          Hier ook zeer grote problemen, heb de modem vrijdag afgehaald in Ninove, marcheert niet, 't ergste is ook dat mijn telefoon niet meer gaat. Al voor ettelijke euro's gebeld via GSM naar klantendienst. Zou in orde komen tussen 5 à 10 werkdagen. Ondertussen oude modem terug geplaatst. Ik vind als TELENET een product op de markt brengt moet het ONMIDDELLIJK marcheren. Ook mijn nieuwe digicorder gaat niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                            Wat meer info:

                            Er zijn blijkbaar 2 types Docsis (=Fibernet) routers.
                            1. Het type dat vorig jaar in productie werd gesteld voor de Fibernet 50 en Fibernet 100 formules?
                              Dit type fungeert enkel als modem en niet als (wifi) router. Indien je wifi nodig hebt dien hiervoor een aparte AP of WifiRouter tussen te hangen. Of het zou moeten zijn dat je die modules kunt aanzetten op de router zelf (door Telenet).
                            2. Het tweede type werd vorige week op de markt gebracht voor de Fibernet 40,60 en 100 formules.
                              Dit type heeft een ingebouwde router en ingebouwd WiFi aan boord. WiFi is uit te schakelen, de router niet (toch niet door jezelf). Het gerucht is dat de eerstgenoemde modem nu enkel nog voor business geldt en voor particulieren enkel het tweede model kan worden geïnstalleerd.


                            Dit kan wel wat problemen met zich meebrengen waar Telenet duidelijk niet goed heeft over nagedacht.
                            • Privacy! Met de tweede oplossing heeft Telenet unrestricted access tot je eigen thuisnetwerk! Schandalig eigenlijk. Ze zien hoeveel devices er online zijn en kunnen als ze dat zouden willen je pc's benaderen en intern datatraffiek analyseren.
                            • Veel Telenetaansluitingen komen gewoon binnen in de kelder terwijl de bureau een paar verdiepingen en muren verder staat. Dus ben je sowieso weer genoodzaakt om een aparte WiFi bridge of AP bij te zetten.
                            • Een tweede router (met wifi) bij plaatsen om bovengenoemde problemen op te lossen zorgt er dan weer voor dat je met double NAT-ing zit, dus dit is om problemen vragen bij Telewerk (VPN werkt namelijk niet zo lekker met double NAT-ing).
                            Mijns insziens gaat Telenet hier toch wel serieus in de fout, en lijkt me heel ondoordacht Fibernet gelanceerd te hebben.

                            Dat ze dan die Wifi routers leveren aan mensen die expliciet om een Telenet Wifi installatie vragen, maar voor de rest gewoon zorgen dat het werkt als voordien.

                            Ik ben in ieder geval blij dat ik vorig jaar reeds op Fibernet gestapt ben en nog met een goede modem zit.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              [*] Veel Telenetaansluitingen komen gewoon binnen in de kelder terwijl de bureau een paar verdiepingen en muren verder staat. Dus ben je sowieso weer genoodzaakt om een aparte WiFi bridge of AP bij te zetten.
                              Dan trek je toch gewoon je coaxkabel tot op een plaats waar wel alles centraal staat? Zo doen wij dat thuis ook.
                              Nieuwe modem vervangt oude telenetmodem én telenetrouter én ons eigen wifi acces point (dus zonder ingebouwde router).
                              Ons oud wifi acces point gaan we in de hal monteren voor een beter signaal naar boven toe. Gewoon perfect zo. :-)

                              Comment

                              Working...
                              X