Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 92

Standaard Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Telenet vraagje... zonder einde ?
    De nieuwe modem die kan afgehaald worden bij telenet bevat reeds een ingebouwde router eveneens voor draadloos internet. Nu mijn eenvoudige vraag : dat draadloze kan toch uitgeschakeld worden ? Ik heb pas een nieuwe router aangekocht die prima (beveiligd) werkt !
    Hoe gaat dat technisch in zijn werk dat draadloze uitschakelen ?
    En is het moeilijkdie nieuwe modem zelf te installeren ?
    Met dank voor antwoord.

Standaard Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Ik heb ook zo'n Docsis modem, maar ik zie iig geen wifi actief staan, dus het moet mogelijk zijn, misschien door de technieker zelf?

Router is ergens in juli vorig jaar geïnstalleerd voor m'n Fibernet 50.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Inloggen op mijn.telenet.be en dan bij "mijn internet" ergens vanonder in het keuzemenu, zitten de instellingen van je router/modem verstopt. Je kan er zelfs een DMZ mee instellen als je wil.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
    Inloggen op mijn.telenet.be en dan bij "mijn internet" ergens vanonder in het keuzemenu, zitten de instellingen van je router/modem verstopt. Je kan er zelfs een DMZ mee instellen als je wil.
    Die optie heb ik niet (en moet ik ook niet hebben).

Ik kan enkel op mijn modem klikken en dan zie ik de gegevens van mijn modem.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Kan iemand precies zeggen waar dat ergens juist staat in "mijn telenet" ?
    Tweede vraagje : is het moeilijk de modem te installeren ?
    Met dank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    Tweede vraagje : is het moeilijk de modem te installeren ?
    Met dank.
    kabels insteken en wachten tot die synchroniseert (5 minuutjes normaal gezien)... kan dus het kleinste kind

Normaal gezien kan je op iedere zichzelf respecterende router draadloos netwerk uitzetten. Zal dus wel ergens in de handleiding van dat ding staan.

Ik ben allesinds happy met mijne gewone bekabelde modem-router van Telenet...
    Draadloos loopt als een trein via een Linksys WRT610n
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Kan iemand precies zeggen waar dat ergens juist staat in "mijn telenet" ?

Inloggen Mijn Telenet - klik Mijn Internet - Onderaan Wireless modem - Instellingen

Waarom niet de ingebouwde router gebruikern? Nu ga je 2 toestellen stroom laten verbruiken. Je kan die ingebouwde router ook beveiligen. Jammer van je aankoop maar om daarvoor 2 toestellen stroom te laten verbruiken??

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen en mijn weerstation live : http://www.sunnybeam.be/

Ik ben maandag die router in Leuven gaan halen.
    Na installatie zou ik bInnen het half uur on line moeten zijn, zei men.

Installatie is idd zo simpel als maar kan zijn, maar ..... on line vergeet het maar

Maandagavond gebeld met Telenet:
    - heel druk, is iets misgegaan met de gegevens die de Telenet winkel van Leuven ons doorgezonden heeft. Sorry, zal voor dinsdagochtend zijn.

Dinsdag middag gebeld met Telenet:
    - heel druk etc etc . Zal voor deze avond zijn. Er is een update al 3 dagen aan het lopen

Dinsdag avond:
    - heel druk etc etc. "ze" zijn bezig achteraan alles manueel in te voeren. Misschien morgen. Kan ook 2 dagen duren

Woensdag ochtend:
    - Heel druk, veeeel problemen.
    U bent echt niet allen hoor. Kan wel 2 dagen duren, kan ook 5 dagen zijn.
    Als het deze avond niet in orde is dan heeft u recht op een financiële compensatie.

Woensdag avond:
    T:- neen mijnheer nog steeds niet in orde. Het kan 10 dagen in beslag nemen etc etc
    Probleem is dat de winkel in Leuven U een modem meegegeven heeft om zelf te installeren maar in het programma dit niet aangeduidt heeft als " starterkit "
    Deze fout is in gans Vlaanderen gemaakt en moet bij ons manueel gecorrigeerd worden vermits U geen technieker wenst.
    Ik
    Geen technieker wens?
    T: Ha neen, u wou het toch zelf doen?
    Ik: Ja ja om het sneller te laten verlopen , maar ... Gaat mijn probleem opgelost zijn als er een technieker langskomt?
    T: natuurlijk mr, op 10 minuten is dat gefikst en ... Het is gratis !!!
    Ik: en dat kom ik nu pas te weten wanneer kan die man komen?
    T: vrijdag ochtend !!!

Deze ochtend dus ( 15 uur ) stond die brave man hier.
    Verdict: mr al had U nog 100 jaar gewacht, dit had nooit kunnen werken en hadden ze vanuit Mechelen nooit aan de praat gekregen. De nieuwe modem en de splitter ( nic ) zijn niet compatibel

Na een half uurtje werk en een nieuwe ( gratis) nic werkt internet terug.
    Een ganse week zonder internet, e-mail, problemen met mijn werk en met de bank etc door de stommiteiten van de Telenet helpdesk.

Btw: het bereik van de router is verre van uitstekend.
    Waar ik vroeger mijn ganse huis en het terras dekte met mijn d-link is dit nu absoluut niet meer waar.
    Conclusie: het router gedeelte zal terug uitgeschakeld worden en de D-link gaat terug aan het werk vermits range extenders blijkbaar niet werken met deze nieuwe modem :
    Laatst gewijzigd door Jo; 22 januari 2011 om 00:58
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

heb de oude vervangen door Fibernetmodem
    (wel mss best eentje reserveren want ik had toevallig de laatste die dag!, groot succes in Ninove)
    de D-link switch weggenomen
    en mijn Belkin wireless router (buro) hangt rechtstreeks via draad aan nieuwe modem in garage
    de interactieve kabel van digitale tv hangt ook rechtstreeks aan nieuwe modem
    telefoonkabel ook
    alles werkt zoals voorheen maar haal nu 38Mbps ipv 28Mbps (en up 1.9Mbps) en ik betaal 4€ minder voor mijn shake
    de telenet wifi uitgeschakeld via www.telenet.be/mijntelenet
    mijn Belkin geeft beter resultaat dan telenet-wifi (omdat ie boven staat, telenet-wifi in garage)
    op half uurke was alles in orde (ruim gemeten)
    Laatst gewijzigd door Dirtyharry71; 22 januari 2011 om 16:57
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    heb de oude vervangen door Fibernetmodem
    (wel mss best eentje reserveren want ik had toevallig de laatste die dag!, groot succes in Ninove)
    de D-link switch weggenomen
    en mijn Belkin wireless router (buro) hangt rechtstreeks via draad aan nieuwe modem in garage
    de interactieve kabel van digitale tv hangt ook rechtstreeks aan nieuwe modem
    telefoonkabel ook
    alles werkt zoals voorheen maar haal nu 38Mbps ipv 28Mbps (en up 1.9Mbps) en ik betaal 4€ minder voor mijn shake
    de telenet wifi uitgeschakeld via www.telenet.be/mijntelenet

op half uurke was alles in orde (ruim gemeten)
    Ik kom net terug van een telenet center .
    Ik moest daar mijn router gaan omwisselen voor één van die nieuwe fibermodems.
    Krijg er gewoon te horen dat ze er geen mogen meegeven , daar telenet ze geblokkeerd heeft .
    Ze moeten nu geinstalleerd worden door een erkend technicus , en wel gratis.
    Wou dit toch eventjes laten weten
    Groeten , VDSDigit@l

Ik ben bij de (on)gelukkige die nog een modem hebben meegekregen.

Donderdag: Shake laten veranderen en digicorder meegenomen bij winkel naast de deur.
    Uitleg van verkoper: kan je makkelijk zelf installeren op 5 minuten.
    De modem kon hij niet meegeven, die kon afgehaald worden bij een telenet-center.
    Winkel "A" in Geel, was zo een center.

Moest wel een dag wachten voor die modem op te halen, zo stond alles mooi in het telenetsysteem.

Thuisgekomen de digibox eraf en de digicorder erin.
    Alles werkt.

Vrijdag: naar winkel "A". Wij zijn geen Telenet-center meneer, gelieve naar winkel "B3 te gaan 15km verderop.

Winkel "B": ik krijg de modem mee.
    Ik vraag nog eens of ik dit zelf kan;
    Geen probleem, na installatie wel eens bellen naar Telenet voor activatie.

Modem geinstalleerd. Geen internet!!
    Telenet gebeld: geen probleem meneer, modem nachtje uitzetten en morgen gaat dat.

Zaterdag: Nog steeds niets, Telenet gebeld.
    Na 35 minuten muziek:
    Ja meneer, je moet die zelf activeren. Heb je het boekje niet gevolgd.
    Neen, ik heb de bijgeleverde cd-rom gevolgd.
    Kijk dan maar in boekje staat alles piekfijn uitgelegd.
    OK, bedankt.

Boekje erbij gehaald, stond natuurlijk niets bruikbaars in.

Terug gebeld, 20 minuten gewacht.
    Ja meneer, dat kun je niet zelf installeren. Daar moet iemand voor langskomen.
    Ten vroegste volgende week donderdag

Ondertussen heb ik de oude modem terug gezet, met mijn eigen D-link voor WIFI (zoals ervoor).

MAAR.. op de laptop heb ik geen internet. Gaat altijd terug naar pagina om de fibernet moden te installeren, om dan de boodschap te geven dat ik Telenet moet bellen voor activatie.
    Op de telefoon en tablet wel

Hier ook zeer grote problemen, heb de modem vrijdag afgehaald in Ninove, marcheert niet, 't ergste is ook dat mijn telefoon niet meer gaat. Al voor ettelijke euro's gebeld via GSM naar klantendienst. Zou in orde komen tussen 5 à 10 werkdagen. Ondertussen oude modem terug geplaatst. Ik vind als TELENET een product op de markt brengt moet het ONMIDDELLIJK marcheren. Ook mijn nieuwe digicorder gaat niet.

Wat meer info:

Er zijn blijkbaar 2 types Docsis (=Fibernet) routers.
    1. Het type dat vorig jaar in productie werd gesteld voor de Fibernet 50 en Fibernet 100 formules?
      Dit type fungeert enkel als modem en niet als (wifi) router. Indien je wifi nodig hebt dien hiervoor een aparte AP of WifiRouter tussen te hangen. Of het zou moeten zijn dat je die modules kunt aanzetten op de router zelf (door Telenet).
    2. Het tweede type werd vorige week op de markt gebracht voor de Fibernet 40,60 en 100 formules.
      Dit type heeft een ingebouwde router en ingebouwd WiFi aan boord. WiFi is uit te schakelen, de router niet (toch niet door jezelf). Het gerucht is dat de eerstgenoemde modem nu enkel nog voor business geldt en voor particulieren enkel het tweede model kan worden geïnstalleerd.

Dit kan wel wat problemen met zich meebrengen waar Telenet duidelijk niet goed heeft over nagedacht.

• Privacy! Met de tweede oplossing heeft Telenet unrestricted access tot je eigen thuisnetwerk! Schandalig eigenlijk. Ze zien hoeveel devices er online zijn en kunnen als ze dat zouden willen je pc's benaderen en intern datatraffiek analyseren.
    • Veel Telenetaansluitingen komen gewoon binnen in de kelder terwijl de bureau een paar verdiepingen en muren verder staat. Dus ben je sowieso weer genoodzaakt om een aparte WiFi bridge of AP bij te zetten.
    • Een tweede router (met wifi) bij plaatsen om bovengenoemde problemen op te lossen zorgt er dan weer voor dat je met double NAT-ing zit, dus dit is om problemen vragen bij Telewerk (VPN werkt namelijk niet zo lekker met double NAT-ing).
    Mijns insziens gaat Telenet hier toch wel serieus in de fout, en lijkt me heel ondoordacht Fibernet gelanceerd te hebben.

Dat ze dan die Wifi routers leveren aan mensen die expliciet om een Telenet Wifi installatie vragen, maar voor de rest gewoon zorgen dat het werkt als voordien.

Ik ben in ieder geval blij dat ik vorig jaar reeds op Fibernet gestapt ben en nog met een goede modem zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    [*] Veel Telenetaansluitingen komen gewoon binnen in de kelder terwijl de bureau een paar verdiepingen en muren verder staat. Dus ben je sowieso weer genoodzaakt om een aparte WiFi bridge of AP bij te zetten.
    Dan trek je toch gewoon je coaxkabel tot op een plaats waar wel alles centraal staat? Zo doen wij dat thuis ook.
    Nieuwe modem vervangt oude telenetmodem én telenetrouter én ons eigen wifi acces point (dus zonder ingebouwde router).
    Ons oud wifi acces point gaan we in de hal monteren voor een beter signaal naar boven toe. Gewoon perfect zo. :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
    Dan trek je toch gewoon je coaxkabel tot op een plaats waar wel alles centraal staat? Zo doen wij dat thuis ook.
    Nieuwe modem vervangt oude telenetmodem én telenetrouter én ons eigen wifi acces point (dus zonder ingebouwde router).
    Ons oud wifi acces point gaan we in de hal monteren voor een beter signaal naar boven toe. Gewoon perfect zo. :-)
    Dat is niet altijd mogelijk of wenselijk. Plus met een AP zit je nog altijd met het privacy issue. TN heeft niks op mijn private LAN te zoeken.

Soit ik heb er geen last van, mijn Docsis modem laat wel alles door en aan mijn eigen router hangt een publiek IP.

Vrijdag ook zo'n modem gaan halen om zelf te installeren ... idem als tienduizend voor mij al hebben gehad!
    Installatie gaat vlot maar activeren van modem gaat niet!
    Ganse nacht gewacht en niets ... nu terug met oude modem bezig tot installateur komt om modem te activeren.

Is niet erg zeggen ze, is gratis ... maar betalen ze dan ook een dag verlof?

Blijkbaar is dat probleem al van eerste dag gekend en zijn er al meer dan tienduizend wachtenden met zelfde probleem, het is dan toch maar een kleintje om eerlijkheidshalve de mensen te informeren dat dit probleem zich kan voordoen?

Versterker zou goed zijn mar modem is blijkbaar niet correct geregistreerd bij afhaling.
    Welke uitleg ze ook geven, het is wat schandalig dat ze de mensen laten sukkelen en er geen info te vinden is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

in mijn geval heeft da meiske in Telenetcenter da zelf geactiveerd
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Ik ben verleden donderdag naar het bureel van Telenet Mechelen gereden, en deze morgen heeft er al een technieker geweest.
    Iedere keer dat ik belde kreeg ik een andere versie van het verhaal.
    Want soms moet de versterker ook vervangen worden en daar moet een technieker voor komen.
    Alles werkt perfect tot hier toe.
    mvg FrançoisVM
    BD0046BE Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
    Want soms moet de versterker ook vervangen worden en daar moet een technieker voor komen.
    Klopt maar is bij mij niet het geval.
    Als die versterker niet goed is, dan heb je normaal helemaal geen toegang tot internet en dus ook niet tot de activatiepagina.

Tot de activatiepagina geraak ik wel maar daar staat een waarschuwing dat deze manier van activeren wegens technische redenen tijdelijk niet mogelijk is en de vraag de actie niet uit te voeren.

In het Telenetcenter hebben ze de modem ingegeven maar daar vinden ze later bij Telenet niets van terug.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard

Woensdag komt een technieker langs... heel de affaire kost mij al meer twintig euro aan gsm want mijn telefoon gaat ook niet meer !

Woensdag komt een technieker langs... heel de affaire kost mij al meer twintig euro aan gsm want mijn telefoon gaat ook niet meer !
    Ook niet met de oude modem?
    Zou moeten lukken tenzij je de waarschuwing genegeerd hebt dat je niet mocht proberen activeren.
    Is toch wat ze zeggen en blijkt te kloppen.
    Of heb jij de oude modem moeten afgeven?
    Ik denk dat ze het zelf ook niet meer weten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

nog net op tijd ExpressNet XL afgesloten Happy surfer hier
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Vorige week dinsdagavond de nieuwe modem gaan ophalen in de Telenet verdeler.
    Aansluiting verliep moeiteloos, toen was het wachten...

Toen ik na ruim 45 min nog niet online kon, 2de lampje bleef flikkeren, maar naar de support gebeld: "excuses mijnheer, we hebben wat achterstand met de registraties door het grote succes, morgenvroeg is dat zeker in orde" Zucht, wachten dan maar.

Woensdagavond, toen ik van m'n werk thuiskwam, geen wijziging wat betreft statuslampjes op de modem. Maar effe boel herstart en nog eens gewacht alvorens helpdesk terug te bellen. Wederom hetzelfde verhaal maar omdat ik een btw nr heb zou ik morgenvroeg al online zijn (donderdagochtend dus) "gewone" klanten moeten tot 5 dagen wachten. Moet ik me nu gelukkig prijzen, na 2 dagen internet/telefoon loos

Donderdagavond, ik hoopvol want er brandde een extra lampje...helaas
    Wederom helpdesk...tijdens gesprek bleek plots het probleem mijn versterker, die moest vervangen worden. Toen sloeg Murphy toe, gsm belkrediet op...gesprek verbroken alvorens afspraak gemaakt kon worden...ze belden niet terug
    GSM herlanden doe ik via internet...ik was dus nu compleet van de buitenwereld afgesloten.

Vrijdagochtend, eerste werk gsm opladen, moest zeker zaterdag bereikbaar zijn (SD Luik) en bellen naar telenet. Maandag zou technieker komen. Dus dagje verlof nemen, en wachten...

Gisteren kwam dus die brave technieker langs en ben ik weer online...echter niet zonder de nodige ergernissen.

De "all-in-one" modem heeft een aantal serieuze tekortkomingen.

• Je kan deze niet louter als modem gebruiken, routerfunctie uitschakelen gaat niet.
    • Je kan de DHCP ook niet uitschakelen, noch de range aanpassen.
    • Ben dus namiddagje zoet geweest met alle netwerkapparaten die met een vast IP werken een nieuw IP te geven in hun range.
    • Mijn router moest ik in bridge mode zetten.
    • Configuratie van dat "onding" kan enkel via mijn.telenet, handig als je offline bent dus

Dan zullen we over privacy maar zwijgen zeker, door deze opzet heeft volgens mij telenet toegang tot ieders huisnetwerkje.

Er zou een moterola modem zijn met louter modem functie, ga die proberen los te krijgen, maar ze doen daar nogal lastig over 't schijnt.

Mijn overstap verliep alles behalve vlekkeloos, 6 dagen offline en nieuwe modem zorgt voor frustraties, enige positieve noot is dat ik wat meer snelheid en downloadvolume heb.

Ik dacht dat alle dagen die je na 2 dagen nog offline bent kunt laten compenseren door per dag een maand gratis internet.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten