Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

    Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
    Dan trek je toch gewoon je coaxkabel tot op een plaats waar wel alles centraal staat? Zo doen wij dat thuis ook.
    Nieuwe modem vervangt oude telenetmodem én telenetrouter én ons eigen wifi acces point (dus zonder ingebouwde router).
    Ons oud wifi acces point gaan we in de hal monteren voor een beter signaal naar boven toe. Gewoon perfect zo. :-)
    Dat is niet altijd mogelijk of wenselijk. Plus met een AP zit je nog altijd met het privacy issue. TN heeft niks op mijn private LAN te zoeken.

    Soit ik heb er geen last van, mijn Docsis modem laat wel alles door en aan mijn eigen router hangt een publiek IP.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

      Vrijdag ook zo'n modem gaan halen om zelf te installeren ... idem als tienduizend voor mij al hebben gehad!
      Installatie gaat vlot maar activeren van modem gaat niet!
      Ganse nacht gewacht en niets ... nu terug met oude modem bezig tot installateur komt om modem te activeren.

      Is niet erg zeggen ze, is gratis ... maar betalen ze dan ook een dag verlof?

      Blijkbaar is dat probleem al van eerste dag gekend en zijn er al meer dan tienduizend wachtenden met zelfde probleem, het is dan toch maar een kleintje om eerlijkheidshalve de mensen te informeren dat dit probleem zich kan voordoen?

      Versterker zou goed zijn mar modem is blijkbaar niet correct geregistreerd bij afhaling.
      Welke uitleg ze ook geven, het is wat schandalig dat ze de mensen laten sukkelen en er geen info te vinden is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

        in mijn geval heeft da meiske in Telenetcenter da zelf geactiveerd
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #19
          Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

          Ik ben verleden donderdag naar het bureel van Telenet Mechelen gereden, en deze morgen heeft er al een technieker geweest.
          Iedere keer dat ik belde kreeg ik een andere versie van het verhaal.
          Want soms moet de versterker ook vervangen worden en daar moet een technieker voor komen.
          Alles werkt perfect tot hier toe.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

            Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
            Want soms moet de versterker ook vervangen worden en daar moet een technieker voor komen.
            Klopt maar is bij mij niet het geval.
            Als die versterker niet goed is, dan heb je normaal helemaal geen toegang tot internet en dus ook niet tot de activatiepagina.

            Tot de activatiepagina geraak ik wel maar daar staat een waarschuwing dat deze manier van activeren wegens technische redenen tijdelijk niet mogelijk is en de vraag de actie niet uit te voeren.

            In het Telenetcenter hebben ze de modem ingegeven maar daar vinden ze later bij Telenet niets van terug.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Woensdag komt een technieker langs... heel de affaire kost mij al meer twintig euro aan gsm want mijn telefoon gaat ook niet meer !

              Comment


              • #22
                Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Woensdag komt een technieker langs... heel de affaire kost mij al meer twintig euro aan gsm want mijn telefoon gaat ook niet meer !
                Ook niet met de oude modem?
                Zou moeten lukken tenzij je de waarschuwing genegeerd hebt dat je niet mocht proberen activeren.
                Is toch wat ze zeggen en blijkt te kloppen.
                Of heb jij de oude modem moeten afgeven?
                Ik denk dat ze het zelf ook niet meer weten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                  nog net op tijd ExpressNet XL afgesloten Happy surfer hier
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                    Vorige week dinsdagavond de nieuwe modem gaan ophalen in de Telenet verdeler.
                    Aansluiting verliep moeiteloos, toen was het wachten...

                    Toen ik na ruim 45 min nog niet online kon, 2de lampje bleef flikkeren, maar naar de support gebeld: "excuses mijnheer, we hebben wat achterstand met de registraties door het grote succes, morgenvroeg is dat zeker in orde" Zucht, wachten dan maar.

                    Woensdagavond, toen ik van m'n werk thuiskwam, geen wijziging wat betreft statuslampjes op de modem. Maar effe boel herstart en nog eens gewacht alvorens helpdesk terug te bellen. Wederom hetzelfde verhaal maar omdat ik een btw nr heb zou ik morgenvroeg al online zijn (donderdagochtend dus) "gewone" klanten moeten tot 5 dagen wachten. Moet ik me nu gelukkig prijzen, na 2 dagen internet/telefoon loos

                    Donderdagavond, ik hoopvol want er brandde een extra lampje...helaas
                    Wederom helpdesk...tijdens gesprek bleek plots het probleem mijn versterker, die moest vervangen worden. Toen sloeg Murphy toe, gsm belkrediet op...gesprek verbroken alvorens afspraak gemaakt kon worden...ze belden niet terug
                    GSM herlanden doe ik via internet...ik was dus nu compleet van de buitenwereld afgesloten.

                    Vrijdagochtend, eerste werk gsm opladen, moest zeker zaterdag bereikbaar zijn (SD Luik) en bellen naar telenet. Maandag zou technieker komen. Dus dagje verlof nemen, en wachten...

                    Gisteren kwam dus die brave technieker langs en ben ik weer online...echter niet zonder de nodige ergernissen.

                    De "all-in-one" modem heeft een aantal serieuze tekortkomingen.
                    • Je kan deze niet louter als modem gebruiken, routerfunctie uitschakelen gaat niet.
                    • Je kan de DHCP ook niet uitschakelen, noch de range aanpassen.
                    • Ben dus namiddagje zoet geweest met alle netwerkapparaten die met een vast IP werken een nieuw IP te geven in hun range.
                    • Mijn router moest ik in bridge mode zetten.
                    • Configuratie van dat "onding" kan enkel via mijn.telenet, handig als je offline bent dus

                    Dan zullen we over privacy maar zwijgen zeker, door deze opzet heeft volgens mij telenet toegang tot ieders huisnetwerkje.

                    Er zou een moterola modem zijn met louter modem functie, ga die proberen los te krijgen, maar ze doen daar nogal lastig over 't schijnt.

                    Mijn overstap verliep alles behalve vlekkeloos, 6 dagen offline en nieuwe modem zorgt voor frustraties, enige positieve noot is dat ik wat meer snelheid en downloadvolume heb.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                      Ik dacht dat alle dagen die je na 2 dagen nog offline bent kunt laten compenseren door per dag een maand gratis internet.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                        nog iemand een sms gekregen van Telenet om gratis de installatie te komen doen ipv self starter ?

                        alé zo te zien een hoop problemen en frustraties met de installatie vd nieuwe modem
                        hier gaat alles (nog) goed (hout vasthouden)
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Ik dacht dat alle dagen die je na 2 dagen nog offline bent kunt laten compenseren door per dag een maand gratis internet.
                          Staat dat ergens zwart op wit?
                          4 maand compensatie, mooi begin ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                            Bron: ZDnet
                            Telenet schrapt zelfinstallatie FiberNet:

                            Tot tien dagen wachten
                            Telenet heeft het zelfinstallatiepakket tijdelijk geschrapt, tot de problemen van de baan zijn. In ruil biedt het voor alle klanten een gratis comfortinstallatie aan. Zakelijke klanten krijgen binnen twee dagen een installateur over de vloer. Particulieren moeten tot tien dagen wachten.

                            Meer info hier.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                              Ik mag me blijkbaar gelukkig prijzen dat na m'n verhuis ik nog een 'routerloze-modem' heb voor mijn Fibernet ... en een gewone modem voor de telefoon en HD-digicorder ...

                              hout vasthouden ... totaal geen problemen
                              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

                                Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                                Staat dat ergens zwart op wit?
                                4 maand compensatie, mooi begin ...
                                Heb die info van een collega die ook miserie had, ga morgen eens vragen hoe hij daaraan komt.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X