Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

Hoi,

Een niet-HD digicorder kon je nog kopen vroeger en moet je geen abonnementgeld voor betalen.

Een kennis kreeg een HD-digicorder van iemand, waarvoor Telenet €125 voor aanrekende en hij kreeg zelfs een factuur, dus waarschijnlijk door één of andere medewerker van Telenet verkocht per vergissing.

Via de activatielijn gaf dit een technische fout, m'n kennis belde telenet om de kaart te activeren, en voor HD-digicorders is dit niet mogelijk zeiden ze. De persoon die hem kocht mocht wel hem terug inleveren.

Maw: Telenet is toch wel gebrand om die €8/mnd -- €96 per jaar, per gebruiker te innen, ivp een éénmalige kost, wegens meer opbrengsten over x aantal jaar.

Een geluk, want soms zie je HD-digicorders te koop staan op tweedehands.be (hoe ze dit doen weet ik ook niet), maar wees dus gewaarschuwd, als u één koopt ben je er niets mee, je moet hem daadwerkelijk huren!

Mvg,
    2010

Standaard Re: Telenet is gebrand op €8/mnd abonnementsgeld HD digicorder!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Hoi,

Een niet-HD digicorder kon je nog kopen vroeger en moet je geen abonnementgeld voor betalen.

Een kennis kreeg een HD-digicorder van iemand, waarvoor Telenet €125 voor aanrekende en hij kreeg zelfs een factuur, dus waarschijnlijk door één of andere medewerker van Telenet verkocht per vergissing.

Via de activatielijn gaf dit een technische fout, m'n kennis belde telenet om de kaart te activeren, en voor HD-digicorders is dit niet mogelijk zeiden ze. De persoon die hem kocht mocht wel hem terug inleveren.

Maw: Telenet is toch wel gebrand om die €8/mnd -- €96 per jaar, per gebruiker te innen, ivp een éénmalige kost, wegens meer opbrengsten over x aantal jaar.

Een geluk, want soms zie je HD-digicorders te koop staan op tweedehands.be (hoe ze dit doen weet ik ook niet), maar wees dus gewaarschuwd, als u één koopt ben je er niets mee, je moet hem daadwerkelijk huren!

Mvg,
    2010
    Ik zie het probleem niet echt ivm het huren, de mijne was defect na 2.5 jaar, gewoon omgeruild ...
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Inderdaad, als je hem had gekocht, mocht je gewoon een nieuwe kopen na 2.5 jaar.

Dus in het geval van 8€/maand heb je wel recht op 'levenslange' garantie
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Een digicorder zou toch langer dan 2 of 3 jaar moeten meegaan. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar als dat eerder normaal is dan uitzonderlijk, is het toch maar rommel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Een digicorder zou toch langer dan 2 of 3 jaar moeten meegaan. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar als dat eerder normaal is dan uitzonderlijk, is het toch maar rommel.
    Heb zelf zo'n INDI receiver (dus zonder de harddisk). Deze werkt al een 3-tal jaar zonder problemen (ik heb hem ook gekocht). Mijn eerste was wel een DOA (maar dat is vlot opgelost door INDI). In die digicorders is het meestal de harddisk die het begeeft (oa door de redelijke hitte die die dingen durven op te wekken (toch de oudere toestellen).
    Ik dacht dat een harddisk normaal het een jaar of 5 zou moeten doen. 2.5 jaar is dus in elk geval veel te weinig.

PS : Qua hardware waren die INDI toestellen en die van Telenet identiek (op de software na dus).

De echte mizerie van Telenet vind ik hun politiek i.v.m. "andere" hardware. Er zijn steeds meer TV's waar een DBV-C ontvanger (met decoderkaart mogelijkheid) standaard ingebouwd zit. Maar deze kan je gewoon niet gebruiken omdat Telenet het decoderkaartje koppelt aan de hardware. Het kaartje werkt dus enkel in die Digicorder...
    Ikzelf heb een TV met dergelijke tuner. Met INDI kon ik de meeste zenders zo digitaal ontvangen, sinds Telenet enkel nog de VRT's...
    Groeten,

Polleke

Achter 2.5j ben je ook €240 kwijt, daarmee zou je toch al een nieuwe kunnen kopen, denk niet dat zo'n toestel zoveel kost in realiteit.
    Telenet heeft waarschijnlijk een technische hersteldienst, enkel harde schijf vervangen en komt nog goedkoper uit.

Telenet is toch de snelste (of ons te snel af ) hoe staat hun aandeel eigenlijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Inderdaad, als je hem had gekocht, mocht je gewoon een nieuwe kopen na 2.5 jaar.

Dus in het geval van 8€/maand heb je wel recht op 'levenslange' garantie

Achter 2.5j ben je ook €240 kwijt, daarmee zou je toch al een nieuwe kunnen kopen, denk niet dat zo'n toestel zoveel kost in realiteit.
    Telenet heeft waarschijnlijk een technische hersteldienst, enkel harde schijf vervangen en komt nog goedkoper uit.

Telenet is toch de snelste (of ons te snel af ) hoe staat hun aandeel eigenlijk
    In het begin stond hun aandeel aan 17...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Ge denkt toch niet dat Telenet aan een Digicorder gaat werken als het goedkoper is een nieuwe te nemen dan een kwartier werkuren en een wisselstuk te betalen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ge denkt toch niet dat Telenet aan een Digicorder gaat werken als het goedkoper is een nieuwe te nemen dan een kwartier werkuren en een wisselstuk te betalen?
    Defecte boxen worden hersteld maar niet in Belgie

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Defecte boxen worden hersteld maar niet in Belgie

mir
    Denk je echt dat ze daar geld in steken? Zo'n box kost in fabricage nog geen 20€, zolang deze bij de fabricant onder waarborg is zal Telenet ze laten ruilen maar eens daarna wordt er niet echt veel mee gedaan vrees ik.
    En als het naar het buitenland moet, dan is transport al duurder dan de waarde van de box.
    Nu ja, dat ze ermee doen wat ze willen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Denk je echt dat ze daar geld in steken? Zo'n box kost in fabricage nog geen 20€, zolang deze bij de fabricant onder waarborg is zal Telenet ze laten ruilen maar eens daarna wordt er niet echt veel mee gedaan vrees ik.
    En als het naar het buitenland moet, dan is transport al duurder dan de waarde van de box.
    Nu ja, dat ze ermee doen wat ze willen.
    Natuurlijk smijten ze die boxen niet gewoon weg. Ook huur boxen die wegens einde contract terug binnen komen worden nagekeken schoongemaakt en zijn terug als nieuw.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Ik heb er ook geen probleem mee, in een shake is die HD-box gratis inbegrepen en dus beter dat hij niet van jou is, maar van hen blijft.

En die 8 euro is wel digitale-TV plus huur digibox hé. Dus je mag niet met 8 euro per maand voor die box alleen tellen. Maar ze vermelden blijkbaar nergens de opgesplitste prijs, dus misschien kan je het inderdaad niet los van elkaar krijgen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ik heb er ook geen probleem mee, in een shake is die HD-box gratis inbegrepen en dus beter dat hij niet van jou is, maar van hen blijft.

En die 8 euro is wel digitale-TV plus huur digibox hé. Dus je mag niet met 8 euro per maand voor die box alleen tellen. Maar ze vermelden blijkbaar nergens de opgesplitste prijs, dus misschien kan je het inderdaad niet los van elkaar krijgen.
    Die 8 € is ENKEL de huur van de digicorder. Voor de rest heb je enkel nog een kabelabonnement nodig en je kan digitaal kijken... De interactieve diensten betaal je volgens dat je ze gebruikt...

En bij een shake is die huur niet gratis : die zit gewoon in de prijs van de shake inbegrepen...
    Groeten,

Polleke

Ik ga binnenkort ook over op telenet Digitale TV. Zelf ben ik tevreden met mijn gratis ontvangst van Eén en Canvas met mijn DVB-T antenne op mijn 22" pc scherm, meer heb ik niet nodig om beetje actualiteit te volgen... maar ik woon hier niet alleen dus ja

Iemand tips, dingen waar ik moet op letten? Ik wil niet ongewild optionele pakketen bestellen of voor onverwachte facturen staan.

En het is inderdaad huur (8 euro) + kabelabo = totale kost

En dan nog eens 50 euro activatie dacht ik? (30 euro indien online)

Hoe wordt de maandelijkse kost berekend? Maandelijke 8 euro + 1/12 van kabelabo? Of moét je kabelabon in één keer betalen?

Hoelang duurt het vooraleer je daadwerkelijke beeld hebt, als je besteld via internet? Iemand ervaring?

Even on topic.
    Ik heb een jaar geleden op eBay een (tweede) HD digicorder gekocht.
    Op een zondagnamiddag heb ik dan naar de Helpdesk gebeld, en die hebben die gewoon geactiveerd.
    En zonder kosten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort ook over op telenet Digitale TV. Zelf ben ik tevreden met mijn gratis ontvangst van Eén en Canvas met mijn DVB-T antenne op mijn 22" pc scherm, meer heb ik niet nodig om beetje actualiteit te volgen... maar ik woon hier niet alleen dus ja

Iemand tips, dingen waar ik moet op letten? Ik wil niet ongewild optionele pakketen bestellen of voor onverwachte facturen staan.

En het is inderdaad huur (8 euro) + kabelabo = totale kost

En dan nog eens 50 euro activatie dacht ik? (30 euro indien online)

Hoe wordt de maandelijkse kost berekend? Maandelijke 8 euro + 1/12 van kabelabo? Of moét je kabelabon in één keer betalen?

Hoelang duurt het vooraleer je daadwerkelijke beeld hebt, als je besteld via internet? Iemand ervaring?

Als je bestelt via Internet, en kiest voor zelfinstallatie (is best mogelijk als je wat kabels kan verbinden en bv kiest voor powerline), dan kan je 1-2 dagen na je bestelling het pakket ophalen in een Telenet shop.
    Als er al internet aanwezig is thuis, dan heb je een dik halfuurtje werk om alles aan te sluiten, en na ten hoogste een halfuurtje werkt alles.

Als je activatie mislukt de eerste keer, begin dan met de stekkers eens uit te trekken en start opnieuw. Nadien loopt alles behoorlijk stabiel!

Tip: koop je HDMI kabel niet in die Telenet shop, je betaalt zeker te veel.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Laatst gewijzigd door Scherpie; 23 augustus 2010 om 23:55 Reden: ******

Het kabelabonnement van Telenet is altijd al het duurste geweest. Zelfs INDI was stukken goedkoper (een 15%)...
    Groeten,

Polleke

Dat had ik ook gevonden :
    - 2e hands niet-hd digicorder : €50
    - kabelabonnement €13,33/mnd
    - activatiekost niet hd digicorder : gratis

Indien huur hd digicorder
    - €8 / mnd
    - €13,33 (kabelabonnement)
    = €21.33/mnd digitale TV totaal
    + evt activatiekost HD digicorder ? (niets of €50?).

Ik heb zelf een gewone digicorder, ik zie wel hoelang hij meegaat.
    Indien niet te lang schakel ik later wel over, de tijd zal het uitwijzen

Vorige week mijn digirecorder defect, wél kunnen omruilen, doch programma's die opgenomen waren was ik wel kwijt
    Geen mogelijkheid om vb een backup te nemen van zaken( vb van kinderen die in een bepaald programma iets gepresteerd hebben).

Voor dergelijke dingen koop je dan best nog eens een dvd recorder....men weze gewaarschuwd!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    maandelijks 8 euro, en 1 maal per jaar kabelabo.. ( dacht iets van een 170 euro )
    off topic
    daarom ben ik naar tv vlaanderen gegaan, 120 euro abo, 10 euro per maand en het steeds minderen van zenders.. bij tv vlaanderen komen er alleen maar bij .
    Maarja de investering in de schotel & ontvanger kwam dacht ik op rond de 200 euro, de laatste keer dat ik keek.

Laatst gewijzigd door Scherpie; 23 augustus 2010 om 23:43

Regels voor berichten