Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

    Ik ben van plan om Telenet of Indi in huis te halen.

    Alleen twijfel ik nu nog of het de moeite loont om voor een HD Digicorder te gaan ipv een Digibox.
    Ik ben al wel in het bezit van een DVD-recorder.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

    Als ik u een raad mag geven. Zo ver mogelijk van telenet wegblijven. Want hoe je het nu draait of keert, bij uw kl.... hebben ze u toch



    Een tevreden telenet gebruiker voor zowel tv als internet
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Als ik u een raad mag geven. Zo ver mogelijk van telenet wegblijven. Want hoe je het nu draait of keert, bij uw kl.... hebben ze u toch



      Een tevreden telenet gebruiker voor zowel tv als internet
      Wij zijn al 9 jaar klant bij Telenet (internet en telefonie) en heb nog nooit enig probleem gehad
      Maar dat was ook niet de vraag, hé.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
        Wij zijn al 9 jaar klant bij Telenet (internet en telefonie) en heb nog nooit enig probleem gehad
        Maar dat was ook niet de vraag, hé.
        telenet heeft indi overgenomen.... dus hoe je het nu draait of keert, je neemt telenet in huis





        Ja, 'k zal wel bij die ongelukkige 0,01% horen zeker waar alles misgaat, wat er kan misgaan bij telenet, toch als het op facturatie aankomt
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
          Ik ben van plan om Telenet of Indi in huis te halen.

          Alleen twijfel ik nu nog of het de moeite loont om voor een HD Digicorder te gaan ipv een Digibox.
          Ik ben al wel in het bezit van een DVD-recorder.
          tja, het mes snijd aan twee kanten. tis te zeggen koop je een box, dan ben je beperkt tot de opname van enkel het analoge tv-signaal op je dvd-recorder. De digitale zenders kan je niet programeren op je DVD-recorder. Met een recorder van telenet heb je die mogelijkheid wel, maar een DVD kan je hier niet mee branden.
          Een Dvd kan je enkel maken als je afspeelt met je digicorder, en dit dan opneemt met je DVD-recorder. met een digibox kan je wel digitale zenders live opnemen op je dvd-recorder. klink ingewikkeld he.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            tja, het mes snijd aan twee kanten. tis te zeggen koop je een box, dan ben je beperkt tot de opname van enkel het analoge tv-signaal op je dvd-recorder. De digitale zenders kan je niet programeren op je DVD-recorder. Met een recorder van telenet heb je die mogelijkheid wel, maar een DVD kan je hier niet mee branden.
            Een Dvd kan je enkel maken als je afspeelt met je digicorder, en dit dan opneemt met je DVD-recorder. met een digibox kan je wel digitale zenders live opnemen op je dvd-recorder. klink ingewikkeld he.
            Mijn DVD-Reorder kan het materiaal Upscalen naar 1080p, dus ik heb ook beeld in HD-kwaliteit.
            Mis ik nog andere zaken die een HD-recorder biedt
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #7
              Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

              Zeker geen box meer kopen !!! Heb het 1 maand geleden ook nog gedaan (mijn vorige was kapot), beter u een van die shakes nemen, zit huur van een hd digicorder in, en je betaalt nog minder per maand, voor je internet, dan wat je met express net betaald.



              Mijn frustratie dus momenteel. express net kost me 42 euro, vorige maand is mijn digibox naar de kl... gegaan (juist uit grantantie natuurlijk), ik heb me direct een nieuwe gekocht, was me beloofd dat ik geen activatie kosten moest betalen, omdat ik al geactiveerd was (50 euro), natuurlijk werdt me de activatie aangerekend op de factuur, en volgens die van het call center is dat normaal omdat ik een nieuwe kaart gekregen heb...... Maar soit nu 1 maand later krijg je dus internet met webspace met hd digicorder voor 2 euro minder dan wat een mens voor express net betaald en je mag dan nog 10 mb meer downloaden / maand ...... 't zal wel aan mij liggen dat dit me altijd overkomt bij telenet.... Maar dus best niks meer kopen en van die shakes profiteren
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                Ik heb de HD Digicorder van Telenet al een tijdje en wat makkelijk is is om via de digitale tv-gids te programmeren wat je wil opnemen. Dit gaat waarschijnlijk ook met je DVD-recorder maar moest het niet gaan, dat is voor mij een enorme plus. En op 320Gb gaan best al wel wat tv-programma's

                Verder nog nooit problemen gehad met Telenet, al 5 jaar klant en een heel pak beter dan mijn vorige provider (Skynet).

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  Ik heb de HD Digicorder van Telenet al een tijdje en wat makkelijk is is om via de digitale tv-gids te programmeren wat je wil opnemen. Dit gaat waarschijnlijk ook met je DVD-recorder maar moest het niet gaan, dat is voor mij een enorme plus. En op 320Gb gaan best al wel wat tv-programma's

                  Verder nog nooit problemen gehad met Telenet, al 5 jaar klant en een heel pak beter dan mijn vorige provider (Skynet).
                  Het programmeren gaat met mijn Pioneer DVD-Recorder ook via een (Guide) Tv-gids en is inderdaad zeer makkelijk
                  Dus de HD-recorder biedt geen echte meerwaarde tov mijn DVD-Recorder
                  Sony A7 mkIII
                  Is all I need :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                    Het programmeren gaat met mijn Pioneer DVD-Recorder ook via een (Guide) Tv-gids en is inderdaad zeer makkelijk
                    Dus de HD-recorder biedt geen echte meerwaarde tov mijn DVD-Recorder
                    Met uw DVD-recorder kunt ge alleen van een analoog signaal opnemen of uw Guide dient tot niks.
                    Als ge digitaal wil opnemen kunt ge alleen opnemen van de zender waar de Digibox op dat moment op afgestemd is.
                    Als ge een klein beetje gebruiksgemak wil en ook het digitaal signaal wil opnemen van een andere zender dan die waar je naar kijkt, dan neem je zeker en vast beter een Digicorder.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                      Hangt er allemaal af wat je wil kijken/wat je kijkgedrag is

                      Heb Indi...de recorder...heel erg tevreden...
                      Indi heeft nen boel HD (heb HD intro 4.95euro...bestaat wel niet meer...is nu HD plus en is duurder...9.95Euro)... Mijn TV is HD en voor de dingen die ik kijk is het tof om HD te hebben...als ik opneem is het ook HD (als het in HD uitgezonden wordt)
                      Ik heb ook nen DVD recorder met harde schijf maar merk dat ik hem eigenlijk nooit meer gebruik...maar dat hangt uiteraard van je opneem gedrag af....ik hoef de dingen niet op DVD...voor mij is het eigenlijk uitgesteld kijken

                      Wat internet betreft....ik zat op skynet...goed...geen problemen...(pakweg 35Euro)
                      Ben overgestapt naar Academic Broadband.. stuk goedkoper...25 Euro (enkel voor studenten of lesgevers)...goed geen probleem
                      Ik ben nu aan het wachten om over te stappen naar Dommel....xDSL....24Mbit upload, 3 Mbit download...15GB....14Euro...vanaf eind van het jaar beschikbaar...qua prijs onklopbaar..maar ik heb wel nog geen ervaring mee
                      Last edited by araes; 14 september 2008, 22:12.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door araes Bekijk bericht
                        Hangt er allemaal af wat je wil kijken/wat je kijkgedrag is

                        Heb Indi...de recorder...heel erg tevreden...
                        Indi heeft nen boel HD (heb HD intro 4.95euro...bestaat wel niet meer...is nu HD plus en is duurder...9.95Euro)... Mijn TV is HD en voor de dingen die ik kijk is het tof om HD te hebben...als ik opneem is het ook HD (als het in HD uitgezonden wordt)
                        Ik heb ook nen DVD recorder met harde schijf maar merk dat ik hem eigenlijk nooit meer gebruik...maar dat hangt uiteraard van je opneem gedrag af....ik hoef de dingen niet op DVD...voor mij is het eigenlijk uitgesteld kijken

                        Wat internet betreft....ik zat op skynet...goed...geen problemen...(pakweg 35Euro)
                        Ben overgestapt naar Academic Broadband.. stuk goedkoper...25 Euro (enkel voor studenten of lesgevers)...goed geen probleem
                        Ik ben nu aan het wachten om over te stappen naar Dommel....xDSL....24Mbit upload, 3 Mbit download...15GB....14Euro...vanaf eind van het jaar beschikbaar...qua prijs onklopbaar..maar ik heb wel nog geen ervaring mee
                        Ik gebruik mijn DVD-Recorder ook maar om programma's op een later tijdstip te bekijken en dus zelden of bijna niet wordt er iets op een DVD-schijfje iets weggeschreven.
                        Sony A7 mkIII
                        Is all I need :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                          Mijn DVD-Reorder kan het materiaal Upscalen naar 1080p, dus ik heb ook beeld in HD-kwaliteit.
                          Mis ik nog andere zaken die een HD-recorder biedt
                          upscalen is nutteloos. Dit gebeurd bij mijn weten automatisch door de TV. waar haalt je recorder die extra informatie vandaan ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                            Ik gebruik mijn DVD-Recorder ook maar om programma's op een later tijdstip te bekijken en dus zelden of bijna niet wordt er iets op een DVD-schijfje iets weggeschreven.
                            Dan hangt het er vanaf wat je kijkgedrag is...als je voornamelijk naar HD uitgezonden programma's kijkt bvb EXQI, national Geographic, HD1....dan is het wel tof om het in HD te zien als je het opgenomen hebt....voor zoiets is de beeldkwaliteit ook wel een belangrijk gegeven..

                            de zevende dag, het nieuws kijk ik ook, nu ook in HD (VRT of VTM...bij Indi)...maar dat vind ik nu niet zo belangrijk om in HD te zien...

                            Om het kort te houden...kijk je naar dingen die je graag in HD ziet...ga je die opnemen...ga dan voor de recorder...

                            van telenet kan ik niet veel zeggen, maar toen ik moest beslissen had Indi duidelijk een voorsprong in HD
                            Last edited by araes; 14 september 2008, 22:30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                              upscalen is nutteloos. Dit gebeurd bij mijn weten automatisch door de TV. waar haalt je recorder die extra informatie vandaan ?
                              Niet elke TV gaat upscalen zoals bepaalde DVD-spelers dit doen.
                              De winst in kwaliteit is met een deftige upscaling anders wel enorm.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X