Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 47

Standaard Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

Hi,

Ik word hier zot van men telenet draadloos.
    Volgens mij doet het WAP wirelss access point het niet goed.
    De ene tijd werkt het perfect da andere tijd is het ****.
    Heb al een nieuwe gekregen, nu duikt het weer op.
    Met telenet al aan de telefoon gehangen zonder oplossing.

Wat ik nu doe:
    - een pingtest naar hun servers via prompt in windows, deze
    laat dan (als ik problemen heb) skyhighe pingwaarden zien, loss of connections etc etc
    En een gemiddelde ping van 200-300 enzo...

Als ik hem zonder voeding zet en terug insteek is het SOMS beter, nu heb ik ook de netwerkkable die in het wap zit eruit gehaald en gewacht......
    Werkt weer (maar niet goed) en nu is ineens mijn netwerk 'default' zonder paswoord geworden ipv Wifi14 (men huisnummer) EN paswoord , arghhhhhh

Ligt het aan het feit dat dit altijd 's avonds en int weekend voorkomt?
    Kan telenet zen snelheden niet houden of connectiemogelijkheden??
    Kan ik van men netwerk terug een beveiligd netwerk maken?
    Hoe doe ik dat? Kan ik kanalen selecteren??

thx
    Glenn

ahja: ik heb men modemkaart op men laptop uitgezet en ik gebruik nu een LevelOne USB netwerk stick (omdat de laptop al wat ouder is dacht ik.....)
    Sinds die stick zijn mijn pings wel ietsje naar beneden gegaan maar het probleem is niet weg.
    Ik heb ook al een 'fresh' install van XP gedaan, zonder gevolg.
    Ook al een 2de laptop geprobeerd (nieuwe van familie) en die had ook problemen als de mijne problemen heeft (die ping was gemiddeld misschien 10ms lager, wat verwaarloosbaar is op 400ms gemiddelde pings )
    DUS het ligt NIET aan men laptop zoals telenet graag zou willen, tevens doet men PS3 het ook niet op die momenten (netwerken dan)

.......
    graag wat uitleg aub
    THX
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Standaard Re: Telenet DRAADLOOS hulp gevraagd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Hi,

Ik word hier zot van men telenet draadloos.
    Volgens mij doet het WAP wirelss access point het niet goed.
    De ene tijd werkt het perfect da andere tijd is het ****.
    Heb al een nieuwe gekregen, nu duikt het weer op.
    Met telenet al aan de telefoon gehangen zonder oplossing.

Wat ik nu doe:
    - een pingtest naar hun servers via prompt in windows, deze
    laat dan (als ik problemen heb) skyhighe pingwaarden zien, loss of connections etc etc
    En een gemiddelde ping van 200-300 enzo...

Als ik hem zonder voeding zet en terug insteek is het SOMS beter, nu heb ik ook de netwerkkable die in het wap zit eruit gehaald en gewacht......
    Werkt weer (maar niet goed) en nu is ineens mijn netwerk 'default' zonder paswoord geworden ipv Wifi14 (men huisnummer) EN paswoord , arghhhhhh

Ligt het aan het feit dat dit altijd 's avonds en int weekend voorkomt?
    Kan telenet zen snelheden niet houden of connectiemogelijkheden??
    Kan ik van men netwerk terug een beveiligd netwerk maken?
    Hoe doe ik dat? Kan ik kanalen selecteren??

thx
    Glenn

ahja: ik heb men modemkaart op men laptop uitgezet en ik gebruik nu een LevelOne USB netwerk stick (omdat de laptop al wat ouder is dacht ik.....)
    Sinds die stick zijn mijn pings wel ietsje naar beneden gegaan maar het probleem is niet weg.
    Ik heb ook al een 'fresh' install van XP gedaan, zonder gevolg.
    Ook al een 2de laptop geprobeerd (nieuwe van familie) en die had ook problemen als de mijne problemen heeft (die ping was gemiddeld misschien 10ms lager, wat verwaarloosbaar is op 400ms gemiddelde pings )
    DUS het ligt NIET aan men laptop zoals telenet graag zou willen, tevens doet men PS3 het ook niet op die momenten (netwerken dan)

.......
    graag wat uitleg aub
    THX
    Met de kabel werkt het wel goed vermoed ik? Dus lijkt het mij dat er ergens een stoorzender aan het werk is.

Al eens geprobeerd van je AP en je laptop ergens anders te zetten?
    Je hebt momenteel geen enkele encryptie meer, en het werkt nog steeds niet beter?
    Zelf heb ik ook een oudere laptop met een trage processor die eigenlijk ook niet werkt als de encryptie aanstaat, ondanks het feit dat ie het netwerk ziet. Het enige wat je dan min of meer kan doen om te beveiligen is filteren op mac adres, maar de eerste test is zonder encryptie.
    Vermits de andere laptop het ook niet goed doet, lijkt het me wel een ander probleem.
    Probeer eens op het AP een ander kanaal te kiezen. Lees dit eens.

Succes!

-c

Met de kabel werkt het idd wel goed (allez men desktop dan)
    Ik heb dat programma geinstalleerd en er zit 4man op kanaal 1 en 6man op kanaal 6 (ikzelf zit ook op kanaal 6)

Hoe stel ik een ander kanaal in??

mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

In de config van je router. ff in de handleiding kijken.
    Sommige kan je ook op automatisch zetten en kiezen dan het minst bezette kanaal.
    j.
    Met de kabel werkt het idd wel goed (allez men desktop dan)
    Ik heb dat programma geinstalleerd en er zit 4man op kanaal 1 en 6man op kanaal 6 (ikzelf zit ook op kanaal 6)

Hoe stel ik een ander kanaal in??

mvg
    glenn
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Als ik 'ipconfig' doe en ik gebruik de ip van de standard gateway, kan ik hier met men browser niet op inloggen. Ik vond dat je zo het kanaal anders zou kunnen instellen, maar ik raak er niet in

Iemand een idee?
    Kan ik ook gewoon die kl***** WAP eraf smijten en er een draadloze router opsteken op die switch van telenet?
    (dus kabelmodem>switch>router....)

thx
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
    In de config van je router. ff in de handleiding kijken.
    Sommige kan je ook op automatisch zetten en kiezen dan het minst bezette kanaal.
    j.
    Je post kruiste mijn post, ik raak daar niet in in die config van men router .....
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

toen ik euh.. bij een andere provider werkte lag het aan de browser waardoor ze niet konden inloggen als het inlogscherm zichtbar was. Dus firefox of IE gebruiken, hangt er vanaf welke je nu gebruikt.
    Ben net al de halve dag bezig met de wifi van een stel 50-plussers. Ik krijg er kop noch staart aan

WIFI zuigt zwaar !
    meestal
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Tja ik gebruik Firefox en ook IE ervoor
    SUX dus BIG TIME !!!

Mijn router is zo ingesteld dat ik hem enkel kan configureren met de kabel, om te vermijden dat iemand met een wireless verbinding gaat proberen je router te hacken. Probeer dus eens vanaf je vaste pc in te loggen.

-c

Die WiFi hardware van Telenet werkt voor geen meter.

Buitensmijten en deftige hardware kopen
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Die WiFi hardware van Telenet werkt voor geen meter.

Buitensmijten en deftige hardware kopen
    En die hang ik dan na de switch? gewoon de WAP vervangen door een router?

grtz
    glenn

ps: op men vaste pc raakte ik er ook niet op of moet ik dan de ipconfig daarop doen ipv die van de laptop te gebruiken?
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

grtz
    glenn

ps: op men vaste pc raakte ik er ook niet op of moet ik dan de ipconfig daarop doen ipv die van de laptop te gebruiken?
    Yup, maar normaal gezien gaat dat hetzelfde ipadres zijn. Je moet dus surfen naar:

http://192.168.0.1 of 100.1 of zoiets. Probeer ook eens https, want dat kan je soms ook instellen. Zelf heb ik ook een eigen wireless router.

-c

grtz
    glenn

Bij mij is 't zo.

Telenet kabelmodem, dan telenet switch; die verdeeld naar mijn digicorder/box en mijn Wifi Router.

Werkt perfect.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Yup, maar normaal gezien gaat dat hetzelfde ipadres zijn. Je moet dus surfen naar:

http://192.168.0.1 of 100.1 of zoiets. Probeer ook eens https, want dat kan je soms ook instellen. Zelf heb ik ook een eigen wireless router.

-c
    Bij Telenet zijn 't D-Link AP's en die hun admin page staat ingesteld op 192.168.0.50.

Bij Telenet zijn 't D-Link AP's en die hun admin page staat ingesteld op 192.168.0.50.
    Had het net gevonden op google In ieder geval ga je op dat ding moeten geraken om het kanaal te wijzigen.

thx voor allle hulp maar
    NIKS gaat.
    Niet vanop de laptop, niet vanop de desktop niet met 192.168.0.50
    Niet in IE of FF, of met https ....
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

je kunt hem wrs ook resetten met een pen of zo in dat gaatje duwen en dan wachten tot de lichtjes knipperen (maar wacht op iemand anders zijn bevestiging eer je dat doet )

heb zelf ook nog nie veel D-links/linksysen gezien die goed werken maar kom, degenen die werken kom ik nie tegen omdat ze werken wrs haha. Ik heb zelf met belkin gewerkt en nu met een hele goedkope topcom (lekker wit).

Inloggen doe je dus best met een eternetkabel, maar zie dan wel dat je bij Netwerkverbindingen ook daadwerkelijk verbinding hebt met ethernet he.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
    je kunt hem wrs ook resetten met een pen of zo in dat gaatje duwen en dan wachten tot de lichtjes knipperen (maar wacht op iemand anders zijn bevestiging eer je dat doet )

heb zelf ook nog nie veel D-links/linksysen gezien die goed werken maar kom, degenen die werken kom ik nie tegen omdat ze werken wrs haha. Ik heb zelf met belkin gewerkt en nu met een hele goedkope topcom (lekker wit).

Inloggen doe je dus best met een eternetkabel, maar zie dan wel dat je bij Netwerkverbindingen ook daadwerkelijk verbinding hebt met ethernet he.
    Hangt ook van het model af, check de handleiding. Maar inderdaad, je kan die resetten. Je bent dan wel alle beveiligingsinstellingen kwijt. Zoek ook eerst het standaard paswoord van dat ding op, zodat je zeker bent dat je wel kan inloggen. Meestal is dat admin/admin of zoiets.

-c

-edit: ik heb zelf ook een d-link na een US robotics gehad te hebben. Die US Robotics gaf zeer veel problemen, maar waren opgelost na een firmware update. Kort daarna ging de voeding er wel aan. Schijnt ook een probleem te zijn met die dingen. De d-link werkt goed, maar die moet ik soms ook wel eens resetten. Zal eens moeten checken of zij ook een firmware update hebben voor dit ding.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht

Ik heb hem al ongeveer een ZILLION keer gereset
    Ik raak niet ingelogd via een eternetkabel (men desktop steekt rechstreeks met zo'n kabel in de switch van telenet , dus voor de wap)

argh
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

thx voor allle hulp maar
    NIKS gaat.
    Niet vanop de laptop, niet vanop de desktop niet met 192.168.0.50
    Niet in IE of FF, of met https ....
    Normaalgezien is 't:

- AP afzetten
    - AP afkoppelen van Telenet netwerk
    - Laptop intellen met fixed addres in de 192.168.0.xx range (dus bijvoorbeeld: 192.168.0.10, Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: niet invullen)
    - laptop/pc via netwerk kabel verbinden met AP
    - AP opstarten
    - Een minuut of 5 a 10 wachten (die AP's zijn trage dingen en proberen eerste zelf een adres te krijgen via DHCP
    - Na die 5-tal minuten zou je vanop je laptop/pc het 192.168.0.50 adres moeten kunnen pingen.
    - Inloggen (dacht admin/admin of admin/blanco)

Succes!

Ow en als de config gedaan is, je laptop/pc terug op DHCP zetten.

Normaalgezien is 't:

- AP afzetten
    - Laptop intellen met fixed addres in de 192.168.0.xx range (dus bijvoorbeeld: 192.168.0.10, Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: niet invullen)
    - AP opstarten
    - Een minuut of 5 a 10 wachten (die AP's zijn trage dingen en proberen eerste zelf een adres te krijgen via DHCP
    - Na die 5-tal minuten zou je vanop je laptop/pc het 192.168.0.50 adres moeten kunnen pingen.

Succes!

WOW das totaal iet anders
    Zal ik eens proberen ze
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

En maar telenet afbreken dat het niet werkt... in het verhaal is het duidelijk dat er veel toch nie teveel van netwerken kennen .............. Access point moet volgens mij altijd via fixed ip gebeuren !!!! pak maar 192.168.0.55. en als wpa niet werkt schakel maar over naar wep en eventueel ander kanaal. Heb dit ook al paar keer tegengekomen bij klanten en het is pc/ruimte afhankelijk. Telenet kan instellen op uw pc en na uur werkt het niet meer. Probleem, niet bij telenet en niet bij u . de combinatie van de 2. Wat settings veranderen en probleem is opgelost
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
    En maar telenet afbreken dat het niet werkt... in het verhaal is het duidelijk dat er veel toch nie teveel van netwerken kennen .............. Access point moet volgens mij altijd via fixed ip gebeuren !!!! pak maar 192.168.0.55. en als wpa niet werkt schakel maar over naar wep en eventueel ander kanaal. Heb dit ook al paar keer tegengekomen bij klanten en het is pc/ruimte afhankelijk. Telenet kan instellen op uw pc en na uur werkt het niet meer. Probleem, niet bij telenet en niet bij u . de combinatie van de 2. Wat settings veranderen en probleem is opgelost
    Dat ze er bij telenet dan een deftige uitleg aan geven he, ik breek ze niet af, maar ze schepen me wel af met een betaalnummer voor ettelijke minuten en GEEN oplossing of mogelijke uitleg.
    Heb die helpdesk niet 1 keer horen zeggen dat ik misschien betere of andere settings moest gebruiken, nog straffer, toen de wap vervangen werd door telenet (want dit is men 2de wap) dan zei die kerel dat er echt wel iets aan haperde en dat ze al verscheidene kapotte waps hadden............
    Nou dan denk een mens toch snel dat deze wap ook naar de haaien aan het gaan is....
    Ik ga morgen verschillende settings uitproberen als ik er inraak.

Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties

grtz
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

FWIW .. de meeste router/waps die ik gezien en geconfig'd heb zitten met factory default niet in een 192.168.0.x domein maar in 192.168.1.x ttz uw router zit dan op 192.168.1.1 ... en afhankelijk van uw "proxy" instellingen kan uw pc nogal wat rondjes draaien voor hij die lokale bestemming ook daadwerkelijk vindt
    .. en ik heb nooit problemen met routers WiFi or otherwise ... behalve als ze kapot zijn natuurlijk ...

Normaalgezien is 't:

- AP afzetten
    - AP opstarten

Succes!

Dit werkt tot op een bepaald niveau, ik kan inloggen nu en het kanaal veranderen.
    Alleen als ik wil saven dan gaat het niet dan gaat hij 'offlin' ofzo en toont een boodschap 'offlinemodus'. Het wap program verdwijnt en als ik daar terug op aanlog staat hij natuurlijk terug op de oude '6' waarde van kanaal.......

enig idee?
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten