Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoongesprekken opnemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telefoongesprekken opnemen.

    Is het mogelijk mijn telefoongesprekken van mijn SamsungS5620 op te nemen voor het gesprek begint of tijdens het gesprek?

  • #2
    Re: Telefoongesprekken opnemen.

    Voor Android bestaan er wel applicaties maar wettelijk mag dit normaal niet.
    Je moet de gesprekspartner de keuze laten dit te weigeren na duidelijke voorafgaandelijke aankondiging.
    Er is dus een verschil tussen kunnen en mogen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telefoongesprekken opnemen.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Voor Android bestaan er wel applicaties maar wettelijk mag dit normaal niet.
      Je moet de gesprekspartner de keuze laten dit te weigeren na duidelijke voorafgaandelijke aankondiging.
      Er is dus een verschil tussen kunnen en mogen.
      Ik heb me altijd laten vertellen dat het wel mag bij een inkomend gesprek, en bij een uitgaand gesprek moet je voorafgaand aan het gesprek steeds toestemming vragen.
      Maar dit is een weetje van "horen zeggen".

      Groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: Telefoongesprekken opnemen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
        Ik heb me altijd laten vertellen dat het wel mag bij een inkomend gesprek, en bij een uitgaand gesprek moet je voorafgaand aan het gesprek steeds toestemming vragen.
        Maar dit is een weetje van "horen zeggen".

        Groeten,
        Geert
        Volgens mij moet je altijd toestemming hebben, als ik naar een helpdesk bel krijg ik ook altijd zo'n boodschap : 'dit gesprek kan opgenomen worden om onze dienstverlening te verbeteren' ... yeah right

        Nu on-topic, ik heb indertijd bij 'den Tandy' nog een kleine microfoon met een zuignap gekocht, die kon je gewoon op je telefoonhoorn 'kleven' en dan zo met op een cassette opnemen ... werkt nog steeds trouwens ... maar ben er vrij zeker van dat het niet legaal is (gebruik het ook nooit hoor) ...

        Ik vraag altijd om het even op mail te zetten zodat ik het niet vergeet ... heb je ondertussen ook bewijs
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Telefoongesprekken opnemen.

          het is mogelijk, hoe exact weet ik niet ...

          Maar om even op die waarschuwing terug te komen: moet inderdaad op VOORHAND gezegd worden dat het gesprek opgenomen wordt, anders kan dit door de andere partij aangeklaagd worden als inbreuk op de privacy.
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

          Comment


          • #6
            Re: Telefoongesprekken opnemen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Ik heb me altijd laten vertellen dat het wel mag bij een inkomend gesprek, en bij een uitgaand gesprek moet je voorafgaand aan het gesprek steeds toestemming vragen.
            Maar dit is een weetje van "horen zeggen".

            Groeten,
            Geert
            Het is wel degelijk bij een inkomend gesprek zo, de boodschap dat de klant krijgt als hij naar een helpdesk belt is om hem de mogelijkheid te bieden het gesprek te beëindigen alvorens de opname of het meeluisteren begint.
            Als je een gesprek opneemt zonder verwittigen kan je er later toch niets mee doen buiten voor eigen gebruik dan ... geen wettelijke waarde om iets te bewijzen omdat het illegaal bekomen werd.
            Maar daarom wil het niet zeggen dat de mogelijkheid niet bestaat ... met de meeste klassieke antwoordapparaten (vaste lijn) had je trouwens standaard die mogelijkheid, al gaven veel een biep bij het begin van de opname.

            Voor de rest kom ik terug op mijn eerste reactie, voor Android bestaan er applicaties dat dit mogelijk maken, bestaat er niets voor het OS van deze GSM?
            Is maar een tip hé.
            Last edited by VerSeg; 28 april 2011, 14:15.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X