Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Tax-on-web


    Ik vraag me af waar de meeste bomen sneuvelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Tax-on-web

      In ieder geval één bedenking over bomen:
      afgezien van tax-on-web (en het nut ervan - of gebrek eraan, maar dat is weer een andere discussie) is een voorstel van aangifte of aanslag hoeveel bladzijden ? Eén? Twee? Zal niet veel meer zijn. En een aangifte 2014? Kom je toe met 12 bladzijden voor het kladexemplaar van deel 1? En dan nog het "lottoformulier" (A3tje dicht geplooid) en nog het boekje met "uitleg". Plus de portkosten. (De Staat verzend niet gratis). Alleszins een besparing voor de fiscus (monetair), dus voor de belastingbetaler. En minder bomen. Of zie ik iets over het hoofd?
      Juist, ja. Sommigen gebruikten vorig jaar nog Tax-on- Web en krijgen dit jaar ineens een brief, dat is inderdaad pure papierverspilling.

      Comment


      • #63
        Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Juist, ja. Sommigen gebruikten vorig jaar nog Tax-on- Web en krijgen dit jaar ineens een brief, dat is inderdaad pure papierverspilling.
        Voilà.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #64
          Re: Tax-on-web

          "Sommigen" is een understatement. Ik ben het juiste cijfer kwijt. waren het nu 200.000 of 300.000? In ieder geval zijn er een half miljoen meer vereenvoudigde aangiften.
          Dus zijn er 300.000 of 200.000 belastingbetalers die nu wel heel wat minder papier toegezonden krijgen. Dus hoe je ook draait. Er is papier bespaard.

          Comment


          • #65
            Re: Tax-on-web

            [QUOTE=nabi;4165201Er is papier bespaard.[/QUOTE]
            In #62 schrijf je juist het tegenovergestelde

            Wat was er verkeerd aan om bij de TOW-ers van vorige jaren die "vereenvoudigde aangiftes" klaar te zetten in TOW ipv (hoeveel ?) duizenden pagina's papier te verzenden en dan de gegevens een paar weken later toch in TOW te steken ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #66
              Re: Tax-on-web

              Ja, je hebt gelijk. Of toch niet? Wie gaat het zeggen?
              Er zijn er weer een hoop die toch weer papier kregen toegezonden die ze het jaar voordien (of jaren voordien) niet kregen toegestuurd. Of wel kregen toegestuurd. Want je kon er voor kiezen om toch een papieren aangifte te ontvangen, ook al gebruikte je TOW. En t.o.v.van die papieren aangifte is een voorstel van aangifte wel een papierbesparing.

              Comment


              • #67
                Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Ja, je hebt gelijk. Of toch niet? Wie gaat het zeggen?
                Per saldo zal de besparing door vele eenvoudige papieren aangiftes die ze verstuurden ipv het dikke pak, de overbodige papieren aangiftes verzonden naar TOW-ers, wel ruim overtreffen denk ik.
                Dat ze TOW een beetje kanibaliseren blijft wel bizar.
                Maar dat zal wel ergens in een ivoren toren beslist worden hé.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #68
                  Re: Tax-on-web

                  Een "inside joke" van het personeel van de fiscus:
                  Vroeger zat het management in de Financietoren in Brussel. Dat was hun ivoren toren. Sinds enige jaren is er een nieuwe locatie, de "North Galaxy", vlak aan het Noordstation. Dat noemt het personeel "de melkweg". Nu zijn ze nog verder van de wereld.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Per saldo zal de besparing door vele eenvoudige papieren aangiftes .../... wel ruim overtreffen denk ik.
                    Natuurlijk zullen ze hiermee besparen.
                    Elke vereenvoudigde aangifte dat ze versturen en waar mensen geen correctie op laten uitvoeren is al uitgesloten van een controle.
                    Die paar cent aan papier en zegel wegen inderdaad niet op tegen de administratieve kost mochten al deze mensen manueel een aangifte doen en ze nagekeken moeten worden ... ook al controleren ze inderdaad niet elke aangifte.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Tax-on-web

                      Hoe zit het met de verzending van de aanslagen ?

                      Hier nog niks, een "vereenvoudigde", vooraf ingevulde aangifte waar ik wel 1 iets aan gewijzigd heb.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #71
                        Re: Tax-on-web

                        Hier ook nog niks, geld mag nog even op het spaarboekje blijven staan ( brengt veel rente op)
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #72
                          Re: Tax-on-web

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Hier ook nog niks, geld mag nog even op het spaarboekje blijven staan ( brengt veel rente op)
                          Bij mij staat het nog efkes op het "spaarboekje" van FOD.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #73
                            Re: Tax-on-web

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Bij mij staat het nog efkes op het "spaarboekje" van FOD.
                            Dan krijgt ge wellicht nog rente bij
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #74
                              Re: Tax-on-web

                              Hier ook nog niks ontvangen.
                              Vorig jaar stonden de centen eind november al op de rekening .
                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #75
                                Re: Tax-on-web

                                Nog 22 dagen en het geld zal hier op de rekening staan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X