Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Tax-on-web

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Akkoord, maar als je 64 bent dan kan je kiezen om in het vervolg geen papieren meer te ontvangen
    Hier heeft u het fout, u kan kiezen om geen "papieren aangifte" meer te ontvangen, niet om geen papieren briefwisseling meer te ontvangen.
    Die brief is dan ook geen "aangifte" maar een "voorstel".
    U kan dit trouwens ook elektronisch in uw dossier terugvinden.
    Als je nooit meer een voorstel tot vereenvoudigde aangifte wil ontvangen, dan kan je dat ook aangeven via uw elektronisch dossier maar dan moet je wel terug elk jaar een aangifte invullen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hier heeft u het fout, u kan kiezen om geen "papieren aangifte" meer te ontvangen, niet om geen papieren briefwisseling meer te ontvangen.
      Die brief is dan ook geen "aangifte" maar een "voorstel".
      Fout: het is een "voorstel van vereenvoudigde aangifte" dat, als ik niet reageer automatisch de aangifte wordt.
      Verleden jaar zat er een vooraf ingevulde aangifte in TOW.
      Nu ook, identiek aan het papieren voorstel, maar wel na een paar weken wachttijd om het papieren voorstel "in te laden in het systeem".
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #48
        Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Fout: het is een "voorstel van vereenvoudigde aangifte" dat, als ik niet reageer automatisch de aangifte wordt.
        Neen, Nete, jij bent fout En Verseq is juist. Als je niet reageert, wordt het voorstel automatisch omgezet in de belastingaanslag. Jij bent vrijgesteld van aangifte.

        Comment


        • #49
          Re: Tax-on-web

          wat is hier grappig , of begrijp je het niet ? ze gaan gewoon uw belastingsbrief met reeds alles ingevuld voordien , met reeds vermelding hoeveel je terug krijgt of na betalen , ben je akkoord met het hun voorstel hoef je niks te doen , met giro briefje naar je bank instelling of doe via internet , doe het zo , wat is hier godverdomme moeilijk aan , niet opgelet op school ? is uwwnaaste omgeving slimmer , vraag het hun !

          Comment


          • #50
            Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Neen, Nete, jij bent fout En Verseq is juist. Als je niet reageert, wordt het voorstel automatisch omgezet in de belastingaanslag. Jij bent vrijgesteld van aangifte.
            Ik zal dringend naar de oogarts moeten denk ik.

            Bovenaan de brief die ik kreeg staat in een grijs kader en in het vet:

            Voorstel van vereenvoudigde AANGIFTE, aanslagjaar 2014 inkomsten van het jaar 2013 (het woord aangifte staat op de brief wel niet in hoofdletters).

            Vlak daaronder in een nieuw grijs kader:

            Dit is een simulatie van uw belastingberekening.
            U ontvangt later een aanslagbiljet met de definitieve berekening.
            Last edited by nete; 24 mei 2014, 16:32.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #51
              Re: Tax-on-web

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Die brief is dan ook geen "aangifte" maar een "voorstel".
              Je spreekt jezelf tegen: #9

              Ik citeer:

              "Een deels vooraf ingevulde aangifte heeft iedereen, maar hier gaat het om een "vereenvoudigde aangifte", dan is alles vooraf ingevuld en hoef je zelf niets te doen ... tenzij je niet gekende inkomsten of uitgaven wil aangeven, anders is dat de volledige definitieve aangifte."
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #52
                Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik zal dringend naar de oogarts moeten denk ik.

                Bovenaan de brief die ik kreeg staat in een grijs kader en in het vet:

                Voorstel van vereenvoudigde AANGIFTE, aanslagjaar 2014 inkomsten van het jaar 2013 (het woord aangifte staat op de brief wel niet in hoofdletters).

                Vlak daaronder in een nieuw grijs kader:

                Dit is een simulatie van uw belastingberekening.
                U ontvangt later een aanslagbiljet met de definitieve berekening.
                Neen, je ogen zijn goed. Maar jij begrijpt het toch nog altijd niet, lijkt het. Jij bent vrijgesteld van het indienen van een aangifte, zoals de meesten hier (ik o.a.) wel verplicht zijn om te doen. Daarom krijg je een voorstel van aangifte, vooraf ingevuld zoals jij die zou moeten hebben ingevuld en ingediend als je niet was vrijgesteld en nog een aangifte moest indienen, maar enkel gebaseerd op de gegevens die de belastingdiensten hebben doorgekregen. Als die gegevens juist en in orde zijn bevonden (door jou) krijg je een definitieve belastingaanslag. Maar dat heb je zelf wel gezien want het staat er in het vet
                Als die gegevens niet juist of onvolledig zijn (dus waarvan de belastingdiensten niet op de hoogte zijn) mag je dat voorstel van aangifte verbeteren. Daarom is het een voorstel. Het is pas definitief als jij het goedkeurt. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

                Comment


                • #53
                  Re: Tax-on-web

                  We zullen er maar mee stoppen zeker ?
                  Ik begrijp het zéér goed, ik heb dit topic gestart om het wat eigenaardige taalgebruik van de FOD te melden, meer niet.
                  Zeker omdat ik het vreemd vond dat ik nu terug papieren toegestuurd kreeg, nochtans na opteren voor TOW vorig jaar.
                  Ik ben dus niet vrijgesteld van het indienen van een aangifte, enkel als ik niets verander aan het "voorstel van aangifte" wordt het "voorstel" de werkelijke "aangifte".
                  Gisteren is het lichtjes gewijzigd voorstel trouwens al via TOW als "aangifte" doorgestuurd.
                  Last edited by nete; 26 mei 2014, 09:17.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #54
                    Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Je spreekt jezelf tegen: #9
                    Boom 7, tak 3, twijg 24.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Tax-on-web

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Boom 7, tak 3, twijg 24.
                      Tweede eikel... (ik zeg zo maar wat hé)

                      Comment


                      • #56
                        Re: Tax-on-web

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Tweede eikel... (ik zeg zo maar wat hé)
                        In een boom zit je nog altijd goed, het is pas erg mocht je je onderaan de stam, 4de hoofdwortel, 2de zijwortel links bevinden...
                        En daar bevinden zich ook veel eikels, die worden er nl. begraven door de eekhoorns.
                        Dus in de boom......heeft voor mij geen negatieve connotatie maar klinkt eerder amelioratief .

                        Groetjes

                        Comment


                        • #57
                          Re: Tax-on-web

                          Wordt interessant hier.
                          Straks over de vogeltjes en de bijtjes.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #58
                            Re: Tax-on-web

                            Voor de doe-het-zelvers: nog drie dagen om je aangifte elektronisch in te dienen (klik!).
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #59
                              Re: Tax-on-web

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Voor de doe-het-zelvers: nog drie dagen om je aangifte elektronisch in te dienen (klik!).
                              Ik heb een paar weken geleden alle nodige cijfertjes al ingevuld.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Tax-on-web

                                Tax-on-web boert achteruit lees ik.
                                Maar daar zorgt de overheid zelf voor door absoluut alle "voorstellen tot aangifte" op papier te willen zenden en ze dan ook nog niet vooraf in het TOW systeem in te brengen.
                                Wie dan toch iets wil wijzigen en niet wil zitten wachten doet dat dan ook maar op papier (dat ook al meegezonden wordt).
                                De bomen zullen minder gelukkig zijn.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X