Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 261

Discussie: Tax-on-web

Standaard Re: Tax-on-web

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Die brief is dan ook geen "aangifte" maar een "voorstel".
    Je spreekt jezelf tegen: #9

Ik citeer:

"Een deels vooraf ingevulde aangifte heeft iedereen, maar hier gaat het om een "vereenvoudigde aangifte", dan is alles vooraf ingevuld en hoef je zelf niets te doen ... tenzij je niet gekende inkomsten of uitgaven wil aangeven, anders is dat de volledige definitieve aangifte."
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik zal dringend naar de oogarts moeten denk ik.

Bovenaan de brief die ik kreeg staat in een grijs kader en in het vet:

Voorstel van vereenvoudigde AANGIFTE, aanslagjaar 2014 inkomsten van het jaar 2013 (het woord aangifte staat op de brief wel niet in hoofdletters).

Vlak daaronder in een nieuw grijs kader:

Dit is een simulatie van uw belastingberekening.
    U ontvangt later een aanslagbiljet met de definitieve berekening.
    Neen, je ogen zijn goed. Maar jij begrijpt het toch nog altijd niet, lijkt het. Jij bent vrijgesteld van het indienen van een aangifte, zoals de meesten hier (ik o.a.) wel verplicht zijn om te doen. Daarom krijg je een voorstel van aangifte, vooraf ingevuld zoals jij die zou moeten hebben ingevuld en ingediend als je niet was vrijgesteld en nog een aangifte moest indienen, maar enkel gebaseerd op de gegevens die de belastingdiensten hebben doorgekregen. Als die gegevens juist en in orde zijn bevonden (door jou) krijg je een definitieve belastingaanslag. Maar dat heb je zelf wel gezien want het staat er in het vet
    Als die gegevens niet juist of onvolledig zijn (dus waarvan de belastingdiensten niet op de hoogte zijn) mag je dat voorstel van aangifte verbeteren. Daarom is het een voorstel. Het is pas definitief als jij het goedkeurt. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

We zullen er maar mee stoppen zeker ?
    Ik begrijp het zéér goed, ik heb dit topic gestart om het wat eigenaardige taalgebruik van de FOD te melden, meer niet.
    Zeker omdat ik het vreemd vond dat ik nu terug papieren toegestuurd kreeg, nochtans na opteren voor TOW vorig jaar.
    Ik ben dus niet vrijgesteld van het indienen van een aangifte, enkel als ik niets verander aan het "voorstel van aangifte" wordt het "voorstel" de werkelijke "aangifte".
    Gisteren is het lichtjes gewijzigd voorstel trouwens al via TOW als "aangifte" doorgestuurd.
    Laatst gewijzigd door nete; 26 mei 2014 om 08:17
    BD0473BE / www.nete.be

Je spreekt jezelf tegen: #9
    Boom 7, tak 3, twijg 24.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Boom 7, tak 3, twijg 24.
    Tweede eikel... (ik zeg zo maar wat hé)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Tweede eikel... (ik zeg zo maar wat hé)
    In een boom zit je nog altijd goed, het is pas erg mocht je je onderaan de stam, 4de hoofdwortel, 2de zijwortel links bevinden...
    En daar bevinden zich ook veel eikels, die worden er nl. begraven door de eekhoorns.
    Dus in de boom......heeft voor mij geen negatieve connotatie maar klinkt eerder amelioratief .

Groetjes

Wordt interessant hier.
    Straks over de vogeltjes en de bijtjes.
    BD0473BE / www.nete.be

Voor de doe-het-zelvers: nog drie dagen om je aangifte elektronisch in te dienen (klik!).
    Vriendelijke groet,

Jos

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Voor de doe-het-zelvers: nog drie dagen om je aangifte elektronisch in te dienen (klik!).
    Ik heb een paar weken geleden alle nodige cijfertjes al ingevuld.

Tax-on-web boert achteruit lees ik.
    Maar daar zorgt de overheid zelf voor door absoluut alle "voorstellen tot aangifte" op papier te willen zenden en ze dan ook nog niet vooraf in het TOW systeem in te brengen.
    Wie dan toch iets wil wijzigen en niet wil zitten wachten doet dat dan ook maar op papier (dat ook al meegezonden wordt).
    De bomen zullen minder gelukkig zijn.
    BD0473BE / www.nete.be

Ik vraag me af waar de meeste bomen sneuvelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

In ieder geval één bedenking over bomen:
    afgezien van tax-on-web (en het nut ervan - of gebrek eraan, maar dat is weer een andere discussie) is een voorstel van aangifte of aanslag hoeveel bladzijden ? Eén? Twee? Zal niet veel meer zijn. En een aangifte 2014? Kom je toe met 12 bladzijden voor het kladexemplaar van deel 1? En dan nog het "lottoformulier" (A3tje dicht geplooid) en nog het boekje met "uitleg". Plus de portkosten. (De Staat verzend niet gratis). Alleszins een besparing voor de fiscus (monetair), dus voor de belastingbetaler. En minder bomen. Of zie ik iets over het hoofd?
    Juist, ja. Sommigen gebruikten vorig jaar nog Tax-on- Web en krijgen dit jaar ineens een brief, dat is inderdaad pure papierverspilling.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Juist, ja. Sommigen gebruikten vorig jaar nog Tax-on- Web en krijgen dit jaar ineens een brief, dat is inderdaad pure papierverspilling.
    Voilà.
    BD0473BE / www.nete.be

"Sommigen" is een understatement. Ik ben het juiste cijfer kwijt. waren het nu 200.000 of 300.000? In ieder geval zijn er een half miljoen meer vereenvoudigde aangiften.
    Dus zijn er 300.000 of 200.000 belastingbetalers die nu wel heel wat minder papier toegezonden krijgen. Dus hoe je ook draait. Er is papier bespaard.

[QUOTE=nabi;4165201Er is papier bespaard.[/QUOTE]
    In #62 schrijf je juist het tegenovergestelde

Wat was er verkeerd aan om bij de TOW-ers van vorige jaren die "vereenvoudigde aangiftes" klaar te zetten in TOW ipv (hoeveel ?) duizenden pagina's papier te verzenden en dan de gegevens een paar weken later toch in TOW te steken ?
    BD0473BE / www.nete.be

Ja, je hebt gelijk. Of toch niet? Wie gaat het zeggen?
    Er zijn er weer een hoop die toch weer papier kregen toegezonden die ze het jaar voordien (of jaren voordien) niet kregen toegestuurd. Of wel kregen toegestuurd. Want je kon er voor kiezen om toch een papieren aangifte te ontvangen, ook al gebruikte je TOW. En t.o.v.van die papieren aangifte is een voorstel van aangifte wel een papierbesparing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ja, je hebt gelijk. Of toch niet? Wie gaat het zeggen?
    Per saldo zal de besparing door vele eenvoudige papieren aangiftes die ze verstuurden ipv het dikke pak, de overbodige papieren aangiftes verzonden naar TOW-ers, wel ruim overtreffen denk ik.
    Dat ze TOW een beetje kanibaliseren blijft wel bizar.
    Maar dat zal wel ergens in een ivoren toren beslist worden hé.
    BD0473BE / www.nete.be

Een "inside joke" van het personeel van de fiscus:
    Vroeger zat het management in de Financietoren in Brussel. Dat was hun ivoren toren. Sinds enige jaren is er een nieuwe locatie, de "North Galaxy", vlak aan het Noordstation. Dat noemt het personeel "de melkweg". Nu zijn ze nog verder van de wereld.

Per saldo zal de besparing door vele eenvoudige papieren aangiftes .../... wel ruim overtreffen denk ik.
    Natuurlijk zullen ze hiermee besparen.
    Elke vereenvoudigde aangifte dat ze versturen en waar mensen geen correctie op laten uitvoeren is al uitgesloten van een controle.
    Die paar cent aan papier en zegel wegen inderdaad niet op tegen de administratieve kost mochten al deze mensen manueel een aangifte doen en ze nagekeken moeten worden ... ook al controleren ze inderdaad niet elke aangifte.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Hoe zit het met de verzending van de aanslagen ?

Hier nog niks, een "vereenvoudigde", vooraf ingevulde aangifte waar ik wel 1 iets aan gewijzigd heb.
    BD0473BE / www.nete.be

Hier ook nog niks, geld mag nog even op het spaarboekje blijven staan ( brengt veel rente op)
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Hier ook nog niks, geld mag nog even op het spaarboekje blijven staan ( brengt veel rente op)
    Bij mij staat het nog efkes op het "spaarboekje" van FOD.
    BD0473BE / www.nete.be

Bij mij staat het nog efkes op het "spaarboekje" van FOD.
    Dan krijgt ge wellicht nog rente bij
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Hier ook nog niks ontvangen.
    Vorig jaar stonden de centen eind november al op de rekening .
    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Nog 22 dagen en het geld zal hier op de rekening staan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten