Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7 8 9 10 11
Weergegeven resultaten: 251 t/m 261 van 261

Discussie: Tax-on-web

Standaard Re: Tax-on-web

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Een tip: wel geen online berekening maar een uitstekend berekeningsprogrammaatje om te downloaden is dat van Louis Raets (google is your friend )

Dat programma is na al die jaren nog steeds te vinden op zijn website.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Iemand al een anonieme berekening site gevonden voor aanslagjaar 2018?

Tax Calc staat nog op aanslagjaar 2017 (ieder jaar hetzelfde spelletje dat dat niet op tijd geupdate wordt).
    DVV gebruikte ik ook al eens, maar is daar precies ook niet meer beschikbaar.
    Tja, ze hebben te veel werk met het aanmaken van steeds maar nieuwe (vrij waardeloze) sites (zoals recent die over je beroepsloopbaan waar ik vind dat ik tussen 1965 en 1990 gewerkt heb, zonder verdere details, inderdaad zeer leerzaam..)
    Na 1990 weten ze toch al waar ik gewerkt heb.

Verleden week nog maar eens een nieuwe site met je gezondheidsgegevens: één grote verzameling van meldingen "binnenkort kan je hier...." De overheid zet een kaal geraamte online en kondigen dat met veel troela aan in het nieuws. Meelijwekkend...
    Moet toch echt frustrerend zijn voor de IT mensen bij de overheid of bij de firma's die de overheid inhuurt om die programma's te maken.
    Laatst gewijzigd door nete; 13 mei 2018 om 15:38
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Dat programma is na al die jaren nog steeds te vinden op zijn website.
    Merci. Zit er handig uit, vooral omdat je een aangifte kan bewaren zodat ik niet telkens alles terug moet invullen om een scenario uit te rekenen.
    Crashte net wel op de berekeningsmodule voor hypothecaire aflossingen.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    500px - Instagram

Merci. Zit er handig uit, vooral omdat je een aangifte kan bewaren zodat ik niet telkens alles terug moet invullen om een scenario uit te rekenen.
    Dit kan toch ook op de site van Tax on Web.
    Zolang je de aangifte niet indient blijven je gegevens bewaard en kan je deze aanpassen en opnieuw laten berekenen en saven.

Pas na aangifte kan je niets meer veranderen (alez een keer kan nog)

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    Dit kan toch ook op de site van Tax on Web.
    Zolang je de aangifte niet indient blijven je gegevens bewaard en kan je deze aanpassen en opnieuw laten berekenen en saven.

Pas na aangifte kan je niets meer veranderen (alez een keer kan nog)

mvg
    Ik heb het over Tax Calc, niet Tax On Web. Op Tax On Web kan je geen anonieme berekening uitvoeren, of scenario's met elkaar vergelijken.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    500px - Instagram

Ik heb nu ook itsme op mijn smartphone geïnstalleerd, maar eigenlijk nog nergens gebruikt.

Ik wil me dit we eens aan de belastingen zetten.

Hoe gaat dat nu in de praktijk met die itsme? Heb ik meer nodig buiten mijn telefoon en een computer?
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik heb nu ook itsme op mijn smartphone geïnstalleerd, maar eigenlijk nog nergens gebruikt.

Ik wil me dit we eens aan de belastingen zetten.

Hoe gaat dat nu in de praktijk met die itsme? Heb ik meer nodig buiten mijn telefoon en een computer?
    Sinds kort ook overgestapt op Itsme. Enkel GSM met Itsme app nodig om in te loggen op de site van de overheid.

Wanneer je de Itsme optie selecteerd op de site, wordt automatisch die request naar je GSM gestuurd. Daar moet je dan a.d.h.v. je PIN code even bevestigen.
    Werkt perfect.
    500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Tijd en met wat pech nadien ook wat geld.
    Neen, eens dat Itsme geactiveerd is en werkt, dan is er niets anders meer nodig om in te loggen en de aangifte in te vullen en door te sturen.
    Voor mij toch een forse verbetering tegenover de kaartlezer omdat men daar niet van afhankelijk is … en bij elke PC heb ik wel meer mijn smartphone bij de hand dan een kaartlezer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Tijd en met wat pech nadien ook wat geld.
    Neen, eens dat Itsme geactiveerd is en werkt, dan is er niets anders meer nodig om in te loggen en de aangifte in te vullen en door te sturen.
    Voor mij toch een forse verbetering tegenover de kaartlezer omdat men daar niet van afhankelijk is … en bij elke PC heb ik wel meer mijn smartphone bij de hand dan een kaartlezer.
    Alternatief is een OTP code generator te gebruiken, zoals bvb de Google Code Generator of FreeOTP.
    Deze laatste gebruikte ik in het verleden, en dan heb je ook enkel je GSM nog nodig.
    500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Alternatief is een OTP code generator te gebruiken, zoals bvb de Google Code Generator of FreeOTP.
    Deze laatste gebruikte ik in het verleden, en dan heb je ook enkel je GSM nog nodig.
    Die heb ik ook en dat werkt inderdaad even goed als Itsme.
    Een beetje overbodig dat ze beiden bestaan, maar ik begrijp dat ze daarmee meer zekerheid willen inbouwen dat jij het echt bent want Itsme kan men niet activeren zonder zichzelf correct te identificeren.
    Enfin, de controle erop is toch een stuk groter.
    Maar vermoedelijk is het binnen enige tijd toch weer iets anders.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dit weekend ook maar eens aan Taxonweb begonnen.
    Ingelogd met itsme (kaartlezer op de iMac had er geen zin in), en dat is inderdaad een droom.
    Gewoon telefoonnummer invullen, en dan via face recognition op de telefoon. Geweldig!!

En dan het invullen van de belastingen.
    Er waren nog 3 dingen die ik moest corrigeren.
    - 1 van mijn 3 giften aan goede doelen was niet geregistreerd, de rest wel
    - interesten van groene lening waren niet ingevuld alhoewel het attest van de bank wel al bij de "bijlagen" zat
    - een paar fondsen waarvan ik de dividenden moet aangeven (Flossback, Ethna)

En dan.... wonder boven wonder 2600€ terug te krijgen.
    Ik snap niet waar het vandaan komt. Dat moet toch een effect zijn van de tax-shift.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7 8 9 10 11

Regels voor berichten