Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 54

Discussie: Tax-on-Web 2012

Standaard Tax-on-Web 2012

Door omstandigheden (ontbrekende fiche) de aangifte maar doorgestuurd rond 10 juli.
    Vandaag reeds het aanslagbiljet in de bus. Eind oktober centjes terug.

Dit is toch met lengtes de snelste verwerking die ik ooit meegemaakt heb, 1 maand.
    Proficiat FOD. Als het goed is mag het ook wel eens gemeld worden.

Zou dit nu een rekord zijn ? (2 juli - 14 augustus)
    Laatst gewijzigd door nete; 14 augustus 2012 om 22:29
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Standaard Re: Tax-on-Web 2012

Moet ik nu kwaad zijn?
    Was zelf bij een van de eerste aangiftes en natuurlijk nog niets.
    Maar jij kent er toch alles van om het rapper te laten gaan?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

De mijne heb ik op 17 mei doorgestuurd, en eind september krijg ik mijn geld...
    De verwerking was wel 2 maanden (17 juli) .
    Maar ze worden beter en beter...
    Groeten,

Polleke

mh ik weet het niet meer precies. Heb die van mij en mijn ma 1-1,5maand geleden doorgestuurd en reeds brief gehad dat het in september wordt gestort. Ik krijg nu maar een fractie terug van wat ik vroeger kreeg met papieren aangifte, niet dat het zou mogen uitmaken maar ik associeer Tax-on-web nu niet met positieve resultaten. En met mijn moeders aangifte had ik een getal van een lening niet toegevoegd wat op het einde 1500 euro minder deed terugkrijgen, en ik had het ding te snel doorgestuurd dus OEPS. Heb nog nooit zo snel gebeld en een brief geschreven :s Was daarna nog niet aangepast, en heb na de brief van het resultaat een mail gestuurd en daarna werd het op enkele dagen tijd gecorrigeerd. Pfffff kdenk dat ik het volgend jaar eens ga herbekijken of ik het via Tax-on-web doe want dat was toch ergens een geklooi met die verbinding naar die servers :s
    Canon 5D II- 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS- 580 ex en pijnlijke nek
    Mijn website

Oei, ik was Nena gevolg in de oudere topic van Tax-on-Web.

Wij gebruiken Tax-on-Web al van het eerste jaar, eerst was het met token, maar daarna rechtstreeks met eID.
    Dit jaar waren die van ons al ingevuld op 19-4-2012, we hebben ons berekening verleden maand ontvangen en einde september staan ze er dan op de bankrekening.
    Tot hier toe heb ik nog nooit problemen gehad met Tax-on-Web, maar ik vul ze ook niet op het allerlaatste in.
    Vroeger voor Tax-on-Web bestond, trokken pas eerst terug het jaar daarop in mei,juni,juli....ja soms augustus, maar dat is gelukkig voorbij.
    mvg FrançoisVM
    BD0046BE Canon 7D

Ik vul het al een paar jaar in via Tax on Web en er is toch niets gemakkelijker en sneller dan dat. En, wat we terugkrijgen is niet anders dan wanneer ik een papieren versie invul. Natuurlijk moet je wel zorgen dat je alle informatie die je voordien ingaf, nu ook ingeeft, natuurlijk.

Dit jaar moest ik voor mijn ouders zelfs niets meer doen, de BTW dienst had al dadelijk een afrekening gestuurd en ik moest enkel reageren indien daar fouten zouden opstaan. Daar ze perfect was ingevuld, heb ik niets moeten doen.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100

Nice...

Bij mij is het minder positief. Mijn vrouw is zelfstandige en dus verloopt onze aangifte via een boekhouder. Zelf moesten we in juni ons dossier overmaken aan het boekhoudkantoor. We hebben vervolgens ook vrij snel de berekening gekregen. Nu blijkt echter dat boekhoudkantoren tot in oktober de tijd hebben om alles door te sturen en ze bundelen al hun dossiers.
    Uiteindelijk zullen we dus weer eens tot midden volgend jaar kunnen wachten om alles terug te krijgen. Zonder boekhouder had ik steevast mijn geld al in september of oktober.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Moet ik nu kwaad zijn?
    Was zelf bij een van de eerste aangiftes en natuurlijk nog niets.
    Maar jij kent er toch alles van om het rapper te laten gaan?
    Waar is die 'like' button

Hier kregen we de berekening na een goeie maand ook al in de bus.
    Al doende leert men...

Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    .....
    Vandaag reeds het aanslagbiljet in de bus. Eind oktober centjes terug.
    OK....maar je hebt het dus nog niet.?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

kassa kassa eind september
    vroeger kan ni
    dus
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
    Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
    Ik krijg nu maar een fractie terug van wat ik vroeger kreeg met papieren aangifte, niet dat het zou mogen uitmaken maar ik associeer Tax-on-web nu niet met positieve resultaten.
    dat moet je dan toch es uitleggen
    wat maakt het nu uit in welke vorm je dat doet
    resultaat moet toch 't zelfde zijn ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
    Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime

Die opmerking van Monstertruckess begrijp ik toch ook niet. Of je dat nu op papier of digitaal invult : speelt helemaal geen rol. Voordeel van Tax-on-web is ook dat je berekening onmiddellijk al eens kan laten uitvoeren : zo kan je voor je het zaakje doorstuurt al eens kijken of het kan kloppen.
    Je kan het ook altijd berekenen met dit programma : http://users.skynet.be/louis.raets/.
    Maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een verschil opgemerkt tussen tax on web en dit. De berekening vooraf, en wat ik uiteindelijk terugkreeg was ook altijd hetzelfde...
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    OK....maar je hebt het dus nog niet.?
    grt,bouk.
    Hier moet je dan nog 2 maand wachten na het ontvangen van de aanslagbrief.
    Hoe werkt dat feitelijk in Nederland Bouk?
    mvg FrançoisVM
    BD0046BE Canon 7D

Ik schijn dus de enige L.L in België te zijn die steeds moet bijbetalen, zelfs nu ik op pensioen ben ... vreemd toch wel dat als je maar een simpel inkomen hebt dat je dan steeds de pineut bent ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    vreemd toch wel dat als je maar een simpel inkomen hebt dat je dan steeds de pineut bent ...
    Heb ook maar een 'simpel' inkomen hoor.. Wel 4 kinderen ten laste [remember andere topic voor-tegen kinderen ]
    Al doende leert men...

Flickr

Ja .. ik had schijnbaar altijd 1 kind te weinig (2) ...

van zodra je een lening hebt, krijg je al terug

ofwel wordt er veel te weinig afgehouden van je loon

Ik schijn dus de enige L.L in België te zijn die steeds moet bijbetalen, zelfs nu ik op pensioen ben ... vreemd toch wel dat als je maar een simpel inkomen hebt dat je dan steeds de pineut bent ...
    Waarschijnlijk weet jij het wel maar anderen misschien niet: Terugkrijgen of moeten betalen is een kwestie van teveel of te weinig ingehouden/voorafbetaald. Dus is het de kwestie wie er langer met het geld mag "spelen" voor ie het mag afgeven aan de andere partij.

Of anders gezegd: wanneer je terugkrijgt heb je een renteloze lening gegeven, moet je betalen heb je de intrest, hoe weinig ook dezer dagen, toch maar gehad.

maar psychologisch gezien is 't toch plezanter om terug te krijgen dan te moeten betalen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    van zodra je een lening hebt, krijg je al terug

ofwel wordt er veel te weinig afgehouden van je loon
    Ja .. da's bijzonder kort door de bochten ... alles hangt af van het soort lening en hoe groot deze is ...

.. en dat verhaal van "te weinig afhouden"? dat hoor ik al jaaaren, 't is de meest vastgerroestte fabel die je maar kan bedenken !! zoek zelf maar uit waarom!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Waarschijnlijk weet jij het wel maar anderen misschien niet: Terugkrijgen of moeten betalen is een kwestie van teveel of te weinig ingehouden/voorafbetaald. ...
    Zoals ik al zei .. dit is IMHO kletskoek ... het veronderstelt dat al mijn werkgevens, gedurende 45 jaar, foeffelaars waren .. ik heb daat jaaaren geleden de boekhouding ook eens op aangesproken omadt men steeds met dat "te weinig afgehouden" verhaal op de proppen kwam en die verklaarden dat zoiets tot het rijk der fabels behoort .. er wordt afgehouden pro rata van wat je verdient, daar zijn regels voor trouwens, punt aan de lijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
    Nice...

Bij mij is het minder positief. Mijn vrouw is zelfstandige en dus verloopt onze aangifte via een boekhouder. Zelf moesten we in juni ons dossier overmaken aan het boekhoudkantoor. We hebben vervolgens ook vrij snel de berekening gekregen. Nu blijkt echter dat boekhoudkantoren tot in oktober de tijd hebben om alles door te sturen en ze bundelen al hun dossiers.
    Uiteindelijk zullen we dus weer eens tot midden volgend jaar kunnen wachten om alles terug te krijgen. Zonder boekhouder had ik steevast mijn geld al in september of oktober.
    Dan zou ik die boekhouder (of boekhoudkantoor) toch eens stevig aan de oren trekken en eisen dat ze dat in juni doorsturen ofwel jou de mislopen interest betalen...
    Trouwens, niets belet jou om uiteindelijk zelf de aangifte door te sturen (gegevens kan je dan van je boekhouder krijgen). Als ze ook dat weigeren zou bij mij het licht uitgaan hoor.
    Het is onwaarschijnlijk hoe lichtzinnig sommige boekhouders met hun klanten omgaan (zo van, als ze terugkrijgen zijn ze kontent, dus waarom iets meer werk insteken).
    Laatst gewijzigd door nete; 21 augustus 2012 om 15:11
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Tja, nu moet ik mijn voorafbetalingen herzien.
    Die rente is berekent op een langere periode.
    Misschien heb ik nu voordeel met alles vooraf.
    Te veel vooraf, en dan terugkrijgen, is sowieso zot.
    Dan verdient ge niks aan.

Zoals ik al zei .. dit is IMHO kletskoek ... het veronderstelt dat al mijn werkgevens, gedurende 45 jaar, foeffelaars waren .. ik heb daat jaaaren geleden de boekhouding ook eens op aangesproken omadt men steeds met dat "te weinig afgehouden" verhaal op de proppen kwam en die verklaarden dat zoiets tot het rijk der fabels behoort .. er wordt afgehouden pro rata van wat je verdient, daar zijn regels voor trouwens, punt aan de lijn
    Correct. Tot op zekere hoogte. "Kletskoek" is dus niet op zijn plaats.

Want: net zoals er aftrekbare bedragen zijn die in een lagere eindbelasting resulteren (lening, pensioensparen, levensverzekering, giften, bewezen beroepskosten .... allez, iedereen kent ze wel) zijn er factoren die een omgekeerd effect hebben.

Voorbeelden?
    - de voorheffing die wordt ingehouden is berekend op een gemeente belasting van 6% en is inclusief die 6%, het effect op je aanslag als je gemeente 8% vraagt is dus ... bijbetalen of minder terug krijgen.
    - huizen die je niet of privé verhuurt tellen mee voor het Kadastraal inkomen, geïndexeerd, vervolgens maal een factor die ik niet van buiten ken. Ingehouden voorheffing die hier op is ingehouden? Nul komma nul. Belasting? de hoogste schijf.
    - hetzelfde voor gebouwen die beroepsmatig worden verhuurd, maar dan wordt de huur als belasting grondslag genomen.
    - zo zijn er nog veel andere inkomsten waar de voorheffing geen rekening mee houdt, maar de eindbelasting wel significant is.

M.b.t. pensioenen geldt een belastingaftrek tot op zekere hoogte van het pensioen. Dikke pensioenen genieten minder van die aftrek of helemaal niet. Kleinere inkomsten ten volle.
    En met "kleine pensioen" bedoel ik niet alleen de minimum pensioenen. Verder wordt ook gekeken naar het gezinsinkomen en de samenstelling van dat inkomen. Heeft de partner nog beroepsinkomsten? Zijn er verhuurbare panden in bezit? .... Het gevolg mag je raden.

Dat heeft niet veel te maken met dat werkgevers "foefelaars" zouden zijn, maar gewoon met het feit dat zij die die berekeningen uitvoeren niet alle gegevens (willen ?)weten. D
    Er zijn nogal wat factoren die die te betalen belastingen bepalen. Of je alleenstaand bent of getrouwd, aantal kinderen, maar uiteraard ook je lening en pensioensparen bv...
    Die sociale bureaus houden bv. met die laatste zaken geen rekening, en dus zullen de meeste mensen met een lening en pensioensparen effectief teveel belasting betalen, tot het wordt terugbetaald. Ik zou ook liever heb dat ik die lening aan de staat niet hoef te doen, en dus elke maand meer netto zou verdienen. Maar ik vraag me wel af of de werkgevers dat ook zo zien...
    Die werkgevers worden hiermee geen foefelaars : zij volgen gewoon de regels die er zijn...
    Groeten,

Polleke

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. 1 september 2012 - Sint Job Zomert 2012 - Brecht
    Door DoMiVa in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 3 september 2012, 21:41
  2. 15-19 augustus 2012 - Photoflying Days 2012 - Malle
    Door Jumpingjacquesflash in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 20 augustus 2012, 23:51
  3. Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 juli 2012, 20:13
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 juni 2012, 12:05
  5. Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 januari 2012, 23:19

Regels voor berichten