Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

    Prijs zegt natuurlijk niets. Wat krijg je, wat moet je ervoor betalen, wat zijn de alternatieven, met hun voor-en nadelen, en wat is de prijs daarvan ? Dus: zoals ze bij ons zeggen: 'vraag uw tandarts het ei uit zijn gat'. Het is uitermate belangrijk dat je als patient precies weet waar je aan begint. Vraag foto's, modellen, eventueel referenties naar andere patienten (maar dit zal soms wel wat gevoelig liggen, omdat patienten meestal wel op hun privacy gesteld zijn). Goed geïnformeerd zijn bespaart je veel leed achteraf.

    Comment


    • #17
      Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Hier zitten er ook 2 of 3 aan te komen: kostprijs 5,000 eur heb ik begrepen. Ik zou er een D4 van kunnen kopen
      Rare vergelijking. Het goed functioneren van het lichaam gaat boven alles.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Rare vergelijking. Het goed functioneren van het lichaam gaat boven alles.
        Met een D4 in mijn handen zal mijn lichaam EN geest zeer goed functioneren: je zal dit dadelijk zien door de glimlach die er op mijn gezicht komt.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

        Comment


        • #19
          Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
          Met een D4 in mijn handen zal mijn lichaam EN geest zeer goed functioneren: je zal dit dadelijk zien door de glimlach die er op mijn gezicht komt.
          Blijven glimlachen en als het even kan, met de tanden bloot, is de boodschap.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            blijven glimlachen en als het even kan, met de tanden bloot, is de boodschap.
            Cheers
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

            Comment


            • #21
              Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

              Na lang zoeken op internet over tandprothese kom ik hier terecht :-) nooit gedacht om op een foto forum de juiste inlichtingen te vinden, hartelijke dank hiervoor
              Heb sinds donderdag mijn 4 voorste boventanden en alle tanden links laten trekken, had al 40 jaar implantaten (sinds mijn 15 de , door een ongeval) de hoektand links en rechts en de rechter implantaten zijn er nog, en die blijven voorlopig, de reden van het trekken van de tanden is dat ik al een jaar sukkel met los komende implantaten, afbreken van de vijzen , ontstekingen enz, maar zeg zelf 44 jaar is een lange tijd, en nooit veel problemen gehad
              Ook onderaan rechts moeten er vier implantaten verwijderd worden, Is het slim om te kiezen voor een tandprothese die je in en uit neemt ? Ik denk dat in de komende jaren ook de andere implantaten eruit moeten, of kan ik nu al een prothese nemen die je in en uitklikt ? Opnieuw allemaal nieuwe implantaten zetten is me momenteel veel te kostelijk, het zou rond de 20.000 € komen,

              Comment


              • #22
                Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Hier een filmpje over die 3D mogelijkheden, als je het filmpje laat lopen zie je zo een tandprothese na 1 minuut 35 sec. KLIK
                Waaaaw !!!!

                Comment


                • #23
                  Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Hier een filmpje over die 3D mogelijkheden, als je het filmpje laat lopen zie je zo een tandprothese na 1 minuut 35 sec. KLIK
                  Miljaar...da's prachtig..Misschien krijg ik ooit nog mijn duim terug volledig ('k zou de gelukkigste mens ter wereld zijn).
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                    Bij het departement tandheelkunde in St Rafael kliniek te Leuven kun je ook terecht voor meer informatie en zelfs eventueel meestappen in een studie wat je dan allicht enkele duizenden euro's scheelt en d.i.v.m. het plaatsen van implantaten .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                      Wie verklaard, gisteren hadden we het over tanden met mijn schoonzus, zij heeft 7 jaar geleden een volledige mond implantaten
                      laten zetten toen ze in Zuid-Afrika woonde, is daar zéér tevreden over, en het oogt ook mooi, kostprijs (en zij kreeg er niets terug van
                      ziekenkas of verzekering) nog geen 2.000 € voor alles, gedaan in Kaapstad (grote schuur ziekenhuis KLIK).

                      Mijn schoonbroer betaalde hier voor hetzelfde bijna 20.000 € wat is het verschil.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                        Prijsverschil ? onder andere materiaal: er bestaat ook hier een merk dat beduidend goedkoper is dan de klassieke implantaat-merken, maar weinig implantologen maken er gebruik van. Verder de werkuren van iedereen die bij zo'n project betrokken is. Als ik een technieker nodig heb om iets te herstellen aan mijn tandartsinstallatie, dan betaal ik daar 90 € per uur voor + btw + verplaatsingskosten. Wat betaal je aan je garage voor een herstelling aan je auto ? En wat kost zoiets in Zuid Afrika, of Thailand, of Indonesie, waar je ook allemaal goedkope tandprotheses kunt laten plaatsen. De werkuren zijn daar gewoon stukken goedkoper. Een implantaat of kroon, die ginder gemaakt wordt, door goedkope werkkrachten, is gewoon veel en veel goedkoper dan hetzelfde, gemaakt in Duitsland of in Zweden. En ik ken ook mensen die daar tevreden over zijn. Allen op reis dus !
                        Alle gekheid op een stokje: wij leven hier met de levensstandaard van hier en dus het kostenplaatje van hier, voor alles, ook voor tandprotheses. En de mensen zijn (gelukkig) vrij om te gaan waar ze willen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          mijn ervaring is wat ik zie en hoor in het rusthuis waar mijn moeder verblijft.

                          je kan tand per tand laten inplanten op titanium pinnen die in de kaak worden geboord
                          hiervoor moet je wel over voldoende kaakbeen beschikken.
                          hierover hoor ik wel zeer veel klachten en het is ******duur, bij veel mensen moeten somige implantaten er na een tijd uit omdat ze afgestoten worden.

                          alternatief zijn er de vaste gebitjes
                          daar is het groot verschil tussen onder en bovengebit

                          het bovengebit kan je best uit 1 plaatje laten maken en eventueel laten aanhaken op bestaande tanden (ideaal is alle tanden bovenaan er uit laten trekken)
                          (ziekenkas komt er voor een basisbedrag in tussen als je ouder bent dan 50 en dekt grotendeels de totale kost, het trekken van een tand kost je 50 euro/stuk zonder tussenkomst)
                          een bovengebit kan veel draagkracht aan door zijn ontwerp en is zelden een probleem in gebruik.

                          voor het onderste gebit zit de zaak moeilijker omdat er geen voldoende draagvlak is op het tandvlees in de onderkaak, het ding gaat knellen, schuiven en je tandvlees ontsteken onder de druk.
                          normaal steken ze een gebit zonder aanhechtpunten, dat is het type gebit dat de mensen na een paar maand in de kast laten liggen omdat ze er gewoonweg geen weg mee kunnen.

                          hiervoor zijn 2 goede oplossingen bedacht:
                          1) werken met 2 implantaten waar "pressionetjes" worden opgezet, ideaal voor jonge mensen, is wel iets meer slijtgevoelig.
                          2) werken met 2 implantaten waar een titanium brug word op gezet. deze laatste kost je 750euro per implant + 1000 euro voor de brug (ziekenkas komt er in tussen voor de implantaten als je ouder bent dan 50) op die brug komt dan je kunstgebit vast te klikken. (het gebit komt de ziekenkas weer in tussen voor een forfetair bedrag die de kosten grotendeels dekt als je ouder bent dan 50)

                          het voordeel van de brug is dat het gebit een ruim houwvast heeft en veel draagkracht aankan. het gebit zit echt ook muurvast maar is wel uitneembaar voor reiniging.

                          conclusie:
                          vanboven een gewoon plaatje en vanonder 2 implantaten laten zetten + titaniumbrug + gebit
                          totale kost is een slordige 1000 euro opleg en je zit voor jaren goed

                          mijn ervaring is ook dat de ene tandarts de andere niet is. er zitten veel prutsers tussen die de gebitjes niet goed op maat maken of slecht afwerken
                          best is met referenties werken, als je een goed adres wil voor de regio brugge stuur je me maar een PM
                          Hey,

                          graag zou ik een goed adres weten voor de regio Brugge van een tandarts voor een prothese
                          en zoals jij schrijft weet je er wel ene, dus graag aub
                          Mvg,

                          Nathalie

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door natje0077 Bekijk bericht
                            Hey,

                            graag zou ik een goed adres weten voor de regio Brugge van een tandarts voor een prothese
                            en zoals jij schrijft weet je er wel ene, dus graag aub
                            Mvg,

                            Nathalie
                            fddent is van wachtebeke, zie tweede bericht hierboven.
                            Gisteren gekeken naar kanaalZ? De CEO Mario Fleurinck KLIK van de firma melotte uit Zonhoven gaf er een indrukwekkende uiteenzetting
                            over 3D printing van gebitprotheses, blijkbaar de toekomst, alles zou perfect mogelijk zijn en stukken beter en goedkoper dan de huidige
                            technieken, je kan hun firma contacteren en zij geven je dan adressen van tandartsen die met hen samenwerken.
                            Probleem hier in België is dat orthodontisten en tandtechniekers hun job proberen te beschermen, maar het initiatief is puur vlaams
                            en maakt reeds zijn volledige doorbraak in Nederland en Duitsland, waar hebben we dat nog gehoord.......

                            Hieronder een stukje tekst van een paar jaar geleden, nu reeds is te technologie via Melotte volledig beschikbaar.

                            Het is niet toevallig in de medische sector dat 3D-printing furore maakt. 3D-printing is vaak duurder dan traditionele massaproductie, maar voor maatwerk is het dan weer veel geschikter. En als er iets is waar er geen twee gelijke van zijn, dan is het het menselijk lichaam. ‘Stilaan verdwijnt de argwaan omdat nu bewezen is dat de producten kwalitatief zijn', zegt Jonas Van Vaerenbergh, ceo van Layerwise. Volgens Van Vaerenbergh worden binnenkort alle tandprotheses met 3D-printing gemaakt omdat handmatige productie veel tijdsintensiever en minder precies is.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tandprothese wat te kiezen ? Ervaringen, en voor wat zou je kiezen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door natje0077 Bekijk bericht
                              Hey,

                              graag zou ik een goed adres weten voor de regio Brugge van een tandarts voor een prothese
                              en zoals jij schrijft weet je er wel ene, dus graag aub
                              Mvg,

                              Nathalie
                              Ik ben als de dood voor tandartsen en mijn vrouw nog meer. Nu heb ik het geluk dat ik van nature heel goede tanden heb maar een tijd geleden viel een vulling die er al 20 jaar zat er voor de zoveelste keer weer uit. Bij iedere vakman heb je bijzonder goede en wat ik knoeiers zou willen noemen. De naam van de knoeier ga ik niet noemen maar ze heeft het bij mij nu écht wel gehad.
                              Een maand of twee geleden was het weer zo ver met die vulling en ik ben op aanraden van derden bij Alex Eneman geweest uit Wingene. Over een aanrader gesproken, dit is een aanrader. Ik overdrijf niet als ik zeg dat je het verschil echt voelt, ook in afwerking. Alex gebruikt de allernieuwste technologie (ik had in alle geval nog nooit gehoord van tanden die in glasvezel werden opgebouwd), hij doet iedere patiënt met een assistente waardoor hij zijn twee handen vrij heeft en je toch geen last hebt van dat "slurp"-slangetje. Het zit hem in deze belachelijke details. Bovendien heb je onmiddellijk door dat dit iemand is die plezier heeft in zijn werk.
                              Een detail : ik heb een afschuw van verdovingen en mijn pijndrempel is gelukkig nogal hoog. De vorige tandarts heeft een tand in mijn onderkaak gedaan en ik zat toen écht tegen de pijndrempel aan. Was aan het afbrokkelen. Alex heeft deze opnieuw opgebouwd uit glasvezel en ik heb geen moment echt last gehad.
                              Het is hier geen reclamebureau maar deze kerel is buitengewoon.

                              Ik heb gezegd, ugh

                              Comment

                              Working...
                              X