Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet op reportage voor backup?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tablet op reportage voor backup?

    Is er iemand die een tablet meeneemt om een backup te maken van de genomen foto's?
    Ga er van uit dat er een 32Gb microSD in de tablet steekt en dus voldoende is.

    Indien zo; had ik graag de ervaring geweten van transfertsnelheid en eventueel welke tablet je daarvoor gebruikt. Voor mij maakt het niet uit of het IMac of iets anders is.
    Het gaat mij enkel over de toepassing.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: Tablet op reportage voor backup?

    Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
    Is er iemand die een tablet meeneemt om een backup te maken van de genomen foto's?
    Ga er van uit dat er een 32Gb microSD in de tablet steekt en dus voldoende is.

    Indien zo; had ik graag de ervaring geweten van transfertsnelheid en eventueel welke tablet je daarvoor gebruikt. Voor mij maakt het niet uit of het IMac of iets anders is.
    Het gaat mij enkel over de toepassing.
    Ik gebruik op verlof een eye-fi x2 kaartje, je kan de foto's onmiddellijk transfereren ( kan automatisch) . Direct foto beoordelen op groot formaat.
    Ik gebruik daarvoor een iPad. Maar het kan perfect met androďd gestuurde tablets.
    Máár ik ben zeker geen professionele fotograaf...
    In de iPad zit flash.
    Om geheugenkaartjes rechtstreeks te laden op de iPad moet je een accessoireke bij kopen. Dit is niet duur.
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #3
      Re: Tablet op reportage voor backup?

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Ik gebruik op verlof een eye-fi x2 kaartje, je kan de foto's onmiddellijk transfereren ( kan automatisch) . Direct foto beoordelen op groot formaat.
      Ik gebruik daarvoor een iPad. Maar het kan perfect met androďd gestuurde tablets.
      Máár ik ben zeker geen professionele fotograaf...
      In de iPad zit flash.
      Om geheugenkaartjes rechtstreeks te laden op de iPad moet je een accessoireke bij kopen. Dit is niet duur.


      EDIT: ik heb de vraag in ACCESOIRES gesteld, lijkt me beter dan chitchat.

      ( Ik heb mijn vraag hoier gewist, want anders doe ik aan cross posting
      Last edited by Alfa Centauri; 29 januari 2012, 15:24.
      ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Tablet op reportage voor backup?

        eeeeuh, niemand die daarmee werkt?
        Blijkt toch heel wat iPad gebruikers hier aanwezig te zijn?
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: Tablet op reportage voor backup?

          Ik heb een iPad (eerste generatie) maar weet bij God niet hoe ik mijn foto's (op verlof) van een CompactFlashkaart op mijn iPad zou krijgen.

          Dus ik zeul ook heel de tijd een portable PC mee
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Tablet op reportage voor backup?

            Zo een tablet komt maximaal met 64GB geheugen als ik me niet vergis. Dat lijkt me dus vrij nutteloos om daar veel backups op te zetten gezien de grootte van de kaartjes tegenwoordig.

            Ik denk dat je beter een netbook meeneemt om een backup te maken en voldoende kaartjes zodat je ze niet hoeft te wissen.

            Comment


            • #7
              Re: Tablet op reportage voor backup?

              Als ik die Ipad van mijne schoonzoon zo eens bekijk, lijkt dat lunaparc me toch iets te fragiel om als backup te dienen.

              Groeten,
              Geert

              Comment


              • #8
                Re: Tablet op reportage voor backup?

                Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                Ik heb een iPad (eerste generatie) maar weet bij God niet hoe ik mijn foto's (op verlof) van een CompactFlashkaart op mijn iPad zou krijgen.

                Dus ik zeul ook heel de tijd een portable PC mee
                Sluit de camera gewoon aan op de USB van de iPad.
                Last edited by mil1; 30 januari 2012, 07:28.
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #9
                  Re: Tablet op reportage voor backup?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                  Als ik die Ipad van mijne schoonzoon zo eens bekijk, lijkt dat lunaparc me toch iets te fragiel om als backup te dienen.

                  Groeten,
                  Geert
                  Nog zo ene die door iets te bekijken een oordeel kan vellen...of hoe de beste stuurlui nog steeds aan wal staan
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tablet op reportage voor backup?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Zo een tablet komt maximaal met 64GB geheugen als ik me niet vergis. Dat lijkt me dus vrij nutteloos om daar veel backups op te zetten gezien de grootte van de kaartjes tegenwoordig.

                    Ik denk dat je beter een netbook meeneemt om een backup te maken en voldoende kaartjes zodat je ze niet hoeft te wissen.
                    Als we veronderstellen dat een foto 20 MB is en je 50 GB gebruikt van je flash geheugen, zijn dat toch nog altijd 2.500 foto's.
                    Als je 14 dagen op verlof gaat zijn er dat 178 per dag...
                    Op een 'werkdag' van 10 uur zijn er dat bijna 18 per uur
                    Gemiddeld hé
                    En dan moeten het allemaal 'goei' zijn, want de 'slechte' kan je er ineens afgooien en dan klopt mijn berekening niet meer....
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tablet op reportage voor backup?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Nog zo ene die door iets te bekijken een oordeel kan vellen...of hoe de beste stuurlui nog steeds aan wal staan
                      Ik heb het niet over de kwalitieit van dat ding, jongen. Enkel over het fragiele ervan als je het overal gaat meezeulen als backup. Een backup wordt verondersteld uiterst betrouwbaar te zijn, en moet mijner inziens tegen een serieuze stoot kunnen, en dat is niet het geval voor een ipad.

                      Groeten,

                      Geert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tablet op reportage voor backup?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        Ik heb het niet over de kwalitieit van dat ding, jongen. Enkel over het fragiele ervan als je het overal gaat meezeulen als backup. Een backup wordt verondersteld uiterst betrouwbaar te zijn, en moet mijner inziens tegen een serieuze stoot kunnen, en dat is niet het geval voor een ipad.

                        Groeten,

                        Geert
                        Uw inziens? Wat weet jij daar nu van? Uit ondervinding?
                        Mijn iPad steekt in een beschermhoes met flap. En je mag gerust zijn die wordt niet te zacht behandeld.....én is uiterst betrouwbaar
                        Mijns inziens weet jij er niet veel van jongen.....
                        D90 - D70 - F80 + glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tablet op reportage voor backup?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Uw inziens? Wat weet jij daar nu van? Uit ondervinding?
                          Mijn iPad steekt in een beschermhoes met flap. En je mag gerust zijn die wordt niet te zacht behandeld.....én is uiterst betrouwbaar
                          Mijns inziens weet jij er niet veel van jongen.....
                          Is het nu de bedoeling dat ik ook een zakje modder ga kopen?
                          Ik denk niet dat TS daarmee gediend is. Ik gaf gewoon een antwoord op zijn vraag. Is het dan echt nodig de boodschapper neer te schieten, omdat de boodschap niet met uw mening overeenstemt?
                          Last edited by Appendix; 30 januari 2012, 12:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tablet op reportage voor backup?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                            Is het nu de bedoeling dat ik ook een zakje modder ga kopen?
                            Ik denk niet dat TS daarmee gediend is. Ik gaf gewoon een antwoord op zijn vraag. Is het dan echt nodig de boodschapper neer te schieten, omdat de boodschap niet met uw mening overeenstemt?
                            Neen, het is de bedoeling van de ts om serieuze info te horen, en niet van horen zeggen, of nog erger: van te denken .
                            Hoe kan jij nu ernstig antwoorden op zijn vraag als je er nooit mee gewerkt hebt?
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tablet op reportage voor backup?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Neen, het is de bedoeling van de ts om serieuze info te horen, en niet van horen zeggen, of nog erger: van te denken .
                              Hoe kan jij nu ernstig antwoorden op zijn vraag als je er nooit mee gewerkt hebt?
                              Ja, goed hoor...

                              ik stel voor dat we hier in dit topic onze mond houden zodat er terug on-topic kan gediscussieerd worden.

                              Vriendelijke groeten,,
                              Geert

                              Comment

                              Working...
                              X