Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 56

Discussie: Stuur trekt tegen

Standaard Stuur trekt tegen

Mijn stuur trekt tegen bij het draaien, wat zou dit kunnen zijn en dure herstelling? Een aantal maand geleden heb ik nog maar nieuwe vering laten steken vooraan. Nog geen tijd gehad voor garage.

Standaard Re: Stuur trekt tegen

Ik zou dan de zaak eens laten uitlijnen.
    Maar kan ook een probleem zijn van de stuurbekrachtiging.

Je kan inderdaad het oliepeil van de stuurbekrachtiging al eens snel nakijken.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Stuurservo met oliedruk of electrisch ?

Misschien tijd om dat stuk tussen de twee nummerplaten eens te vervangen?

Ze hebben toch alle bouten goed aangedraaid toen ze een paar maanden geleden aan de vering hebben gewerkt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Nog geen tijd gehad voor garage.
    Zou ik toch eerst en vooral tijd voor maken hoor, een stuurinrichting die niet doet wat moet......

Normaal is het niet zo best om aan je stuur te draaien als je volledig stilstaat, maar als je nu aan je stuur draait terwijl je stil staat, trekt het dan ook tegen ?

En de bandendruk is toch OK?
    Want ook dat kan redelijk wat impact hebben.

En wringt het tegen in beide richtingen?
    Anders toch eens raad vragen in de garage want een diagnose stellen via internet is niet echt correct.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Is de alternator nog in orde ?

Ik zou ook eens de wagen grondig laten controleren. Hoeveel km heeft die wagen? Hoe oud is die?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik zou gewoon eens naar de garage gaan ... internet-diagnose kan zoiets toch niet oplossen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Let ook op eventuele asymmetrische slijtage van de banden. Dat komt de veiligheid niet ten goede.
    Hoe meer de meester zich als meester laat gelden, des te meer wordt de knecht écht slaaf! (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik zou gewoon eens naar de garage gaan ... internet-diagnose kan zoiets toch niet oplossen.
    En zeker niet als er niet wordt geantwoord op de vraag of het stuur ook tegentrekt wanneer er bij stilstand aan gedraaid wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    En zeker niet als er niet wordt geantwoord op de vraag of het stuur ook tegentrekt wanneer er bij stilstand aan gedraaid wordt.
    Of als er al helemaal geen reactie meer komt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Raar genoeg is het vanzelf opgelost, na het werk enkele rotondes gereden en gans de week ook geen last meer gehad, heb m'n afspraak voorlopig afgezegd bij de garage.

Raar genoeg is het vanzelf opgelost, na het werk enkele rotondes gereden en gans de week ook geen last meer gehad, heb m'n afspraak voorlopig afgezegd bij de garage.
    Geen goed idee vind ik. Met een stuurinrichting die dergelijke symptomen vertoont/vertoond heeft, zou ik toch voor alle zekerheid eens tot bij de dealer gaan.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Als er iets mis is met remmen, banden of stuur.... direct laten controleren.

Met veiligheid speel ik niet.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

De losse bout die het probleem veroorzaakte is er uiteindelijk uit gevallen.

Als het elektrische stuurbekrachtiging is met een motortje dat een collector en koolborsteltjes heeft (bv Toyota), dan kunnen die borsteltjes slecht contact maken door slijtage of vuil. Herstelt zich in het begin wel als het motortje even (schokkend) draait, maar naarmate de slijtage hoger wordt, komt de storing regelmatiger voor. Sommige garagisten monteren een volledig nieuwe stuurbekrachtiging (>1000€), anderen plaatsen 2 nieuwe koolborsteltjes (5€/stuk) en rekenen 2 werkuren aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    de losse bout die het probleem veroorzaakte is er uiteindelijk uit gevallen.
    rofl....
    Tommie

Als dat maar goed afloopt. Een maand geleden heeft TS een offerte gekregen om nieuwe remblokken en remschijven te steken, maar dat werd in twijfel getrokken of dat wel nodig is.
    Als nu de stuurinrichting nog eens faalt en je remmen doen het ook niet al te best .......

Hang maar een medaillon van St Christoffel aan je binnenspiegel

Hang maar een medaillon van St Christoffel aan je binnenspiegel
    Misschien is dat ook te duur of scheelt er wel iets aan de spiegel?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ja waar is de tijd dat onze ouders St Christoffels aan hun binnenspiegel hingen. Maar het geloof in de man bestaat hier nog steeds hoor, in onze streek is er nl. nog jaarlijks een autowijding aan de kerk met naam heilige St Christoffel. De pastoor zwaait dan overvloedig in het rond met zijn borstel.
    Leeft en LAAT LEVEN !

En zo van die magnetische St-Christoffels, toen zat er nog hier en daar metaal in een dashbord.

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. handen aan het stuur
    Door yveske in forum Actie
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 2 januari 2011, 15:47
  2. Stuur je me een kaartje?
    Door Hawkie in forum Showcase Zwart-Wit
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 augustus 2008, 17:11

Regels voor berichten