Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuur trekt tegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Stuur trekt tegen

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Die stond ook (meestal) afgebeeld aan de achterkant van het plastieken schijfje met zuignap waar je toen je bewijs van betaling van de verkeersbelasting moest insteken meen ik mij te herinneren .
    Klopt, heb dit ook nog gekend in de eerste wagen van mijn ouders. Dat was jaren '50. Waar is de tijd...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Stuur trekt tegen

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Klopt, heb dit ook nog gekend in de eerste wagen van mijn ouders. Dat was jaren '50. Waar is de tijd...
      Dan beseft men hoe oud men wordt ... ik vrees dat die St. Christoffel langer zal meegaan dan ons.

      Binnen 100 jaar rijdt misschien iedereen rond met een St. Pol. [emoji1][emoji1][emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Stuur trekt tegen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dan beseft men hoe oud men wordt ... ik vrees dat die St. Christoffel langer zal meegaan dan ons.

        Binnen 100 jaar rijdt misschien iedereen rond met een St. Pol. [emoji1][emoji1][emoji1]
        Ik denk niet dat mijn mirakels niet zwaar genoeg wegen daarvoor Freddy...
        Last edited by enero; 11 april 2018, 17:46.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Stuur trekt tegen

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Klopt, heb dit ook nog gekend in de eerste wagen van mijn ouders. Dat was jaren '50. Waar is de tijd...
          Ik denk dat dat afgeschaft is midden jaren 60, alleszins, in 1964 was het nog verplicht, ik vind het niet zo direct op het net ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #35
            Re: Stuur trekt tegen

            En nog een sticker met SOS op de voor of achterruit. Blauwe cirkel met een wit kruis al heb ik nooit goed geweten wat de juiste bedoeling er van was.

            Comment


            • #36
              Re: Stuur trekt tegen

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Ik denk dat dat afgeschaft is midden jaren 60, alleszins, in 1964 was het nog verplicht, ik vind het niet zo direct op het net ...
              Klopt, maar daarna nog jaren gebruikt geweest voor het tax bewijs dat je nodig had voor een lichte aanhanger,
              waar je nu geen tax meer hoeft voor te betalen.

              Comment


              • #37
                Re: Stuur trekt tegen

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                En nog een sticker met SOS op de voor of achterruit. Blauwe cirkel met een wit kruis al heb ik nooit goed geweten wat de juiste bedoeling er van was.
                De bedoeling van die SOS sticker was dat je bij een eventueel, zwaar, ongeval vooral nood had aan een priester. Of het voor een laatste biecht was of voor het h.oliesel weet ik niet zo goed.
                Daarna mochten de overige hulpdiensten hun werk doen.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #38
                  Re: Stuur trekt tegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  De bedoeling van die SOS sticker was dat je bij een eventueel, zwaar, ongeval vooral nood had aan een priester. Of het voor een laatste biecht was of voor het h.oliesel weet ik niet zo goed.
                  Daarna mochten de overige hulpdiensten hun werk doen.
                  Ja, dat die SOS stickers waren bedoeld voor de katholieke gelovigen die lieten blijken om bij dodelijk ongeval, indien een priester in de omgeving was, nog de laatste gebeden toegediend te krijgen. Ik herinner mij wel nog dat een priester bij een dodelijk ongeval nogal eens ter plaatse ging.
                  Last edited by enero; 11 april 2018, 20:47.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Stuur trekt tegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ja, dat die SOS stickers waren bedoeld voor de katholieke gelovigen die lieten blijken om bij dodelijk ongeval, indien een priester in de omgeving was, nog de laatste gebeden toegediend te krijgen. Ik herinner mij wel nog dat een priester bij een dodelijk ongeval nogal eens ter plaatse ging.
                    Dus die SOS stickers zijn met de jaren in stilte verdwenen of te wel door te weinig priesters nu of te weinig gelovigen. maar de rijtaks is wel gebleven.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Stuur trekt tegen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                      Dus die SOS stickers zijn met de jaren in stilte verdwenen of te wel door te weinig priesters nu of te weinig gelovigen. maar de rijtaks is wel gebleven.
                      Als ze nu bij elk zwaar ongeval een priester moeten laten komen, dan staat men op een wachtrij van enkele weken of maanden.
                      Niet dat er zoveel meer slachtoffers zijn, maar zo weinig priesters.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Stuur trekt tegen

                        Nog een mogelijkheid tegen een stuur dat tegentrekt, een takje Buxus, het alhier foutief benoemde fameuze palmtakje, "zichtbaar" achter het zonnescherm plaatsen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Stuur trekt tegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Nog een mogelijkheid tegen een stuur dat tegentrekt, een takje Buxus, het alhier foutief benoemde fameuze palmtakje, "zichtbaar" achter het zonnescherm plaatsen.
                          Daar is heden een veel modernere versie van, je staat achter Pol. [emoji16]
                          Heden is dat het “ICE-contact” in de smartphone. [emoji41]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Stuur trekt tegen

                            Als je nog wat Buxus nodig hebt, er ligt ongeveer 5m³ op mijn oprit in België. Daar kun je heel wat boeketjes mee maken. Enkel nog laten zegenen door een priester. Rond 15h wordt het opgehaald en naar het containerpark gebracht. De motten en larven krijg je er gratis bij.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Stuur trekt tegen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Daar is heden een veel modernere versie van, je staat achter Pol. [emoji16]
                              Heden is dat het “ICE-contact” in de smartphone. [emoji41]
                              Ofte "In Case of Emergency". Hopelijk heeft iedereen dan zijn Smartphone bij of heeft de App erop staan. Betwijfelbaar voor een ouder publiek...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Stuur trekt tegen

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Als je nog wat Buxus nodig hebt, er ligt ongeveer 5m³ op mijn oprit in België. Daar kun je heel wat boeketjes mee maken. Enkel nog laten zegenen door een priester. Rond 15h wordt het opgehaald en naar het containerpark gebracht. De motten en larven krijg je er gratis bij.
                                Vorig jaar de plaag gekregen misschien?
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X