Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 193

Standaard Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Camera images are like women - to cure a flat one, give it some curves
    RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them

Ik begrijp ook niet goed dat men hier maar blijft speculeren op eventuele oorzaken of schuld. Het is het ongeval, dit is zeker. En wie of wat de oorzaak is zal zeker een magere troost zijn voor de getroffen families. Zoals hier al gezegd, dit brengt niemand terug.
    Wat niet weet, wat niet deert.

Rouwregister geopend door de Sint-Lambertusschool
    www.sintlambertusschool.be

Iedereen zou een fractie van de energie, die gebruikt wordt bij al het speculeren, kunnen aanwenden om zijn/haar medeleven te betuigen.
    Voorbarige conclusies zou men nu voor één keer misschien eens achterwege kunnen laten zodat nabestaanden niet onnodig gekwetst worden.
    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht

Iedereen zou een fractie van de energie, die gebruikt wordt bij al het speculeren, kunnen aanwenden om zijn/haar medeleven te betuigen.
    Voorbarige conclusies zou men nu voor één keer misschien eens achterwege kunnen laten zodat nabestaanden niet onnodig gekwetst worden.
    Consider it done!
    RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them

Stop toch eens met dat zinloze speculeren over de toedracht van het ongeluk en met het vingertje wijzen en wacht gewoon het onderzoek af.
    Mijn gedachten zijn alleen maar bij de slachoffers en hun familie die een heel zware periode tegemoet gaan.
    Begin zestigerjaren verongelukte een bus van het Eindhovens Vakantiecomite bij Dinant waarbij veel dodelijke slachoffer uit onze straat te betreuren waren en dat blijf je altijd bij.
    Voor de nabestaande is de dertiende maart voor altijd een zwarte dag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ik begrijp ook niet goed dat men hier maar blijft speculeren op eventuele oorzaken of schuld. Het is het ongeval, dit is zeker. En wie of wat de oorzaak is zal zeker een magere troost zijn voor de getroffen families. Zoals hier al gezegd, dit brengt niemand terug.
    Idd.
    Moet verschrikkelijk zijn voor de ouders om te moeten vertrekken naar zoon of dochter in Zwitserland niet wetende of ze nu....
    Kan het mij niet voorstellen hoe ik als Opa zou reageren wanneer ik te horen kreeg dat mijn kleinzoon/dochter op de bus zat en er geen enkele informatie doorkwam maar dat moet een verschrikkelijke klap zijn, kan niet anders.
    Mijn medeleven gaat in het bijzonder naar de getroffen ouders, de ganse familie, dat ze de sterkte vinden om er door te geraken.
    Mogen bij deze zeker niet de getroffene van de overleden volwassenen vergeten, ook zij hebben een dierbare verloren.
    Laatst gewijzigd door Debruri; 14 maart 2012 om 14:03
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
    reageert niet,,,denk te druk.
    straks nog maar eens proberen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    bedankt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Man man lan, wat er toch weer allemaal bijgesleurd wordt.

Toch even de onderstaande links lezen om enkele kwakkels die hier zijn geschreven recht te zetten:
    http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...0064668929.htm
    En wat denk je... dat de voorzitter van die federatie gaat toegeven dat de rij- en rusttijden niet gerespecteerd worden in de sector? Niet dat ik beweer dat dit hier het geval is, maar je moet toch dringend wakker worden en beseffen dat knoeien met de tachograaf/schijven/rijtijden voor veel chauffeurs dagelijkse (verplichte) kost is! En geen enkele federatie gaat dit toegeven!
    Jean Pierre.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    reageert niet,,,denk te druk.
    straks nog maar eens proberen.
    grt,bouk.
    Traag maar het lukt nu.
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Er word hier nogal wat onwetende uitspraken gedaan over knoeien met de tachograaf.
    Sinds enkele jaren zijn alle voertuigen ( uitgezonderd oude-en deze bus was zeker geen oude knar) voor bezoldigd vervoer uitgerust met een DIGITALE
    TACHOGRAAF.Met enorme voordelen, bijna onmogelijk om met te knoeien,dit toestel registreerd zelfs geknoei. Ieder chauffeur heeft zijn digitale chip kaart welke hij in de tacho moet steken voor hij start - te lang gereden tekorte rust of te hard gereden het toestel gaat in alarm en de chauffeur kan alleen het alarm van de hoge snelheid afzetten.
    Hoe kan een car te hard gaan, alleen bergaf en dan nog, want de meeste cars die Door Duitsland gaan zijn verplicht om 3 Drie remsystemen te bezitten en de meeste toerbussen hebben er 4tot 5 want andres krijgen ze van het Duitse verkeersambt geen TEMPO 100 km p/u vergunning. Nu de meeste moderne cars zijn uitgerust met een tempo controle, wat wil dit zeggen, dat wanneer je te hard gaat er automatisch geremd word, dus wat doen de chauffeurs stellen hun tempo in op 95 tot 98 km p/u want stel je in tot 100 en je gaat door een reden naar 101 dan remd de bus en zo rij je geen uren met om de averklap een rem op plus alarm van de tacho. De tacho bewaard alle gegevens ALLE van het afgelopen jaar wie erook op die bus gezeten heeft, ja zelfs de mekaniekers hebben een kaart nodig om de bus op de parking in en uit de garage te rijden.ER kan alleen geknoeid worden met een dubbele kaart, dus rijden met een kaart van iemand anders, maar dat wordt dan ook opgenomen, maar als dat later uitkomt bij een ongeval, ik wil het niet weten.Verder is een chauffer verplicht zijn kaart na een opdracht uit te lezen binnen een bepaalde tijd in een terminal welke bij controle moet kloppen met de gegevens op de kaart, in dit geval kan men dus moeilijk met drie kaarten rijden als ze maar twee chauffeurs gevonden hebben,en dus de fraude weer aan het licht zou komen met alle gevolgen vandien.De werkgever heeft ook een kaart met een ander volmacht maar alleen met betrekking tot uitlezen wat voor hem belangrijk is om het loon te berekenen, hij kan geen gegevens wissen of veranderen,ook de rijkswacht in binnen en buitenland kan zijn deel uitlezen en niets anders. Het geheel is gebaseerd op de kruispuntbank ( de centrale databank van belgie).
    Er zijn nog ander onderdelen om het knoeien tegen te gaan en beperkingen aangaande een bemanning op een car. Geloof me de laatste 4a5 jaar is het bijna onmogelijk.En het komt altijd boven als er een ernstig ongeval is, ik herinner mij zelfs bij een ongeval met licht gewonden er zelfs word nagegaan wat de chauffuer die dag ervoor gedaan , gegeten,geslapen heeft.
    ----------------------------------------

Dus laat in gods naam het wijzen en gissen naar de oorzaak, het is een klap voor KLAP voor alle families.
    Laatst gewijzigd door guido.g; 14 maart 2012 om 16:14

@Guido: als ik zo'n kaart heb, en jij ook... en ik rijd 4,5uur met de mijne, dan steken we de jouwe erin voor de volgende zoveel uur... hoe kan zo'n tacho graaf dit dan weten ?
    (ik heb geen kennis ter zake natuurlijk).

Verder vind ik dat vooral je allerlaatste zin de nagel op de klop slaagt:
    elke familie wie iemand verloren heeft in dit ongeval heeft al geneog te verwerken...
    "Wie een verkeerde weg inslaat, moet een heel eind lopen."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Er word hier nogal wat onwetende uitspraken gedaan over knoeien met de tachograaf.
    Sinds enkele jaren zijn alle voertuigen ( uitgezonderd oude-en deze bus was zeker geen oude knar) voor bezoldigd vervoer uitgerust met een DIGITALE
    TACHOGRAAF.Met enorme voordelen, bijna onmogelijk om met te knoeien,dit toestel registreerd zelfs geknoei. Ieder chauffeur heeft zijn digitale chip kaart welke hij in de tacho moet steken voor hij start - te lang gereden tekorte rust of te hard gereden het toestel gaat in alarm en de chauffeur kan alleen het alarm van de hoge snelheid afzetten.
    Hoe kan een car te hard gaan, alleen bergaf en dan nog, want de meeste cars die Door Duitsland gaan zijn verplicht om 3 Drie remsystemen te bezitten en de meeste toerbussen hebben er 4tot 5 want andres krijgen ze van het Duitse verkeersambt geen TEMPO 100 km p/u vergunning. Nu de meeste moderne cars zijn uitgerust met een tempo controle, wat wil dit zeggen, dat wanneer je te hard gaat er automatisch geremd word, dus wat doen de chauffeurs stellen hun tempo in op 95 tot 98 km p/u want stel je in tot 100 en je gaat door een reden naar 101 dan remd de bus en zo rij je geen uren met om de averklap een rem op plus alarm van de tacho. De tacho bewaard alle gegevens ALLE van het afgelopen jaar wie erook op die bus gezeten heeft, ja zelfs de mekaniekers hebben een kaart nodig om de bus op de parking in en uit de garage te rijden.ER kan alleen geknoeid worden met een dubbele kaart, dus rijden met een kaart van iemand anders, maar dat wordt dan ook opgenomen, maar als dat later uitkomt bij een ongeval, ik wil het niet weten.Verder is een chauffer verplicht zijn kaart na een opdracht uit te lezen binnen een bepaalde tijd in een terminal welke bij controle moet kloppen met de gegevens op de kaart, in dit geval kan men dus moeilijk met drie kaarten rijden als ze maar twee chauffeurs gevonden hebben,en dus de fraude weer aan het licht zou komen met alle gevolgen vandien.De werkgever heeft ook een kaart met een ander volmacht maar alleen met betrekking tot uitlezen wat voor hem belangrijk is om het loon te berekenen, hij kan geen gegevens wissen of veranderen,ook de rijkswacht in binnen en buitenland kan zijn deel uitlezen en niets anders. Het geheel is gebaseerd op de kruispuntbank ( de centrale databank van belgie).
    Er zijn nog ander onderdelen om het knoeien tegen te gaan en beperkingen aangaande een bemanning op een car. Geloof me de laatste 4a5 jaar is het bijna onmogelijk.En het komt altijd boven als er een ernstig ongeval is, ik herinner mij zelfs bij een ongeval met licht gewonden er zelfs word nagegaan wat de chauffuer die dag ervoor gedaan , gegeten,geslapen heeft.
    ----------------------------------------

Dus laat in gods naam het wijzen en gissen naar de oorzaak, het is een klap voor KLAP voor alle families.
    Ach, ik zal maar niet reageren... we zijn al voldoende afgeweken van het onderwerp.
    Jean Pierre.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Voor mij betekent dat veel maudy
    Vooral ALS de oorzaak van dit ongeval had kunnen vermeden worden.
    (wat we nu nog niet weten)

Ik kan er mij enkel bij neerleggen of aanvaarden als de eerlijke feiten van de oorzaak
    bekend zijn.
    Onzekerheid maakt "ne mens kapot" maudy.
    Ik hoop dat je mij een beetje kan begrijpen & volgen.
    Ik heb mijn broer verloren bij een auto ongeval hij was net 20 wij wisten ook van niets en moesten hem ook gaan herkennen dus ik weet heel goed hoe dit voelt .
    Ik ben hier om bij te leren ook al heeft dat een beetje tijd nodig .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
    Ik heb mijn broer verloren bij een auto ongeval hij was net 20 wij wisten ook van niets en moesten hem ook gaan herkennen dus ik weet heel goed hoe dit voelt .
    Heb zelf een nichtje en een neef verloren op jonge leeftijd.
    Twee identieke ongelukken.
    En wees er maar zeker van dat ik de oorzaken ken.
    Ik heb er veel van geleerd maudy en zeker als het gaat over oordelen of veroordelen.
    En ik heb er ook van opgestoken hoe iemand of sommigen dik in fout kunnen zijn.
    Zelfs vandaag de dag heeft de familie dit niet (kunnen) los gelaten.
    Het ligt nog altijd zeer gevoelig.

Omstreeks 16:14 uur kreeg ik een bericht van een intussen goede kennis.
    Zijn vriend kreeg bezoek van de politie met de droge mededeling dat zijn echtgenote
    en twee kinderen waren omgekomen bij een ongeluk met een vrachtwagen.
    Ik hoop dat die mens krijgt wat die nu nodig heeft.

Het houdt niet op he.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Ze hebben naar me geluisterd
    De tunnel blijkt perfect in orde, voldoet aan alle normen.
    Is een van de veiligste tunnels in Europa.
    Ik vind het verschrikkelijk, ik ben er niet goed van en ik wens de betrokkenen veel sterkte.

Maar als een tunnel waar om de 600m een uitwijkstrook is waar je op het einde ervan, als je niet tijdig kan stoppen, frontaal op een muur botst, als die tunnel als superveilig omschreven wordt, daar heb ik toch mijn bedenkingen over.
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik vind het verschrikkelijk, ik ben er niet goed van en ik wens de betrokkenen veel sterkte.

Maar als een tunnel waar om de 600m een uitwijkstrook is waar je op het einde ervan, als je niet tijdig kan stoppen, frontaal op een muur botst, als die tunnel als superveilig omschreven wordt, daar heb ik toch mijn bedenkingen over.
    Klik
    Mvg.
    Robert
    Experience is the name everyone gives to their mistakes. Oscar Wilde

Goed opgemerkt.
    Dat heeft nu "gewerkt" als een soort stormram.
    Maar ja, wat zijn de alternatieven.
    Obstakels in tunnels imho kan nooit niet goed zijn.
    Men zou die uitwijkplaatsen volledig in de zijwanden kunnen voorzien he.
    Een "gat" in de zijwand dus en links en rechts een ferm laag elastisch rubber van boven
    tot beneden over de hoek. Of een ander materiaal dat meegeeft.

Als ik mag
    Wij hebben hier ondergrondse garages.
    Het woord zegt het zelf.
    Je moet dus naar beneden rijden over een goede 15 meter.
    Als er ooit iemand zijn remmen begeven dan knalt die tegen de geparkeerde auto's.
    De wagens staan zij aan zij en vormen 2 lange rijen auto's in de garage.

De poort staat dus beneden op het laagste punt en de eerste geparkeerde auto
    staat op nog geen vier meter achter die poort.
    Als je beneden bent dan MOET je ook met de auto steeds naar links rijden om in het midden over de "gang" te rijden en om zo op de individuele plaats te geraken.
    't Was eenvoudig op te lossen met een soort stootbar of een rail.
    Die zou ook geen kat hinderen.
    Ma ja, ze hebben er geen oren naar.

Tot er iets gebeurt zeker?
    Er zijn er hier die naar beneden "vliegen" nete.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Ok, weten we dat ook weer
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

en moge ook hier de beste stuurlui, of zijn het de azijnpissers, wederom aan wal staan...

ik vind het er een beetje over al die media aandacht, de berichten op smoelenboek (ik lees al een hele dag dezelfde copy + paste berichtjes, hoe origineel kan je zijn...), om nog maar te zwijgen over de BS die ik hier allemaal lees...

is het erg wanneer zoiets gebeurd? nee, het ik kortweg verschrikkelijk!!

was de autocar wel uitgerust met winterbanden? kunnen ze ook nog heel gazet mee volschrijven...
    t is erg amaai Het leven is te kort om niet jezelf te zijn
    Pentax K10D+D-BG2 en enkele lenzen... Ich bin doch nicht blöd!
    •• flickr — | Blog — ••

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Past perfect in dit topic.
    Mvg.
    Robert
    Experience is the name everyone gives to their mistakes. Oscar Wilde

Goed opgemerkt.
    Dat heeft nu "gewerkt" als een soort stormram.
    Maar ja, wat zijn de alternatieven.
    Obstakels in tunnels imho kan nooit niet goed zijn.
    Men zou die uitwijkplaatsen volledig in de zijwanden kunnen voorzien he.
    Een "gat" in de zijwand dus en links en rechts een ferm laag elastisch rubber van boven
    tot beneden over de hoek. Of een ander materiaal dat meegeeft.
    De uitwijkplaatsen zijn zo uitgevoerd in de tunnel.
    Ik heb de foto's die er nu zijn bekeken.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

De uitwijkplaatsen zijn zo uitgevoerd in de tunnel.
    Ik heb de foto's die er nu zijn bekeken.
    Klopt, maar voor zover ik kan oordelen heb je op het einde van de uitwijkplaats een stuk muur van een paar meter breed dat loodrecht staat op de tunnelwand. En dat elke 600m.
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Klopt, maar voor zover ik kan oordelen heb je op het einde van de uitwijkplaats een stuk muur van een paar meter breed dat loodrecht staat op de tunnelwand. En dat elke 600m.
    Aaah, ok.
    Bekijk deze foto eens nete:
    http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120314_015
    en dit
    http://standaard.be/www.standaard.be/extra/busongeval
    ================================================== ================
    "In de tunnel, waar de maximumsnelheid 100 kilometer per uur bedraagt,...."
    Zegt de wegendienst in Sierre.

Zie pagina D10...
    http://www.standaard.be/krant/beeld/...2&oPage=292050
    Zie ik toch een verlicht verkeersbord met "60".
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Regels voor berichten