Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steenmarter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steenmarter

    Iemand ervaring met die apparaatjes die alleen hoog frequent geluidjes maken die de marter zou verjagen...er zij er echter ook die die geluidjes maken maar waar je daarnaast plaatjes in de motorruimte moet plaatsen die een schokje geven...of is dat teveel van het goede..je leest natuurlijk allerlei reviews en iedereen is tevreden over zijn product...misschien hier ervaringsdeskundigen.

  • #2
    Re: Steenmarter

    Na een kapot gebeten kabel en het moeten laten vervangen van de isolatie van de motorkap een marter toestelletje laten plaatsen. Shocker staat er op geschreven. Dus zal wel schokken geven...nu 3 maanden later nog niks opnieuw kapot gebeten.

    Comment


    • #3
      Re: Steenmarter

      Hoogfrequent geluidjes zijn niet alleen irritant voor marters maar ook voor heel wat andere dieren (poezen, honden) in de omgeving. Zelfs baby's kunnen er ellendig van worden. Twee keer een antimarter spuitbus de motorruimte ingespoten, nadien geen last meer van gehad.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Steenmarter

        Hier zo een geluid makend toestel gekocht na vierde keer doorgeknabbelde darmpjes.
        Doet geen knijt, ze wennen er aan.
        Enkel die met stroomstoten helpen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Steenmarter

          Dan gaan we maar op zoek naar geluiden met stroomstootjes...en ff iemand /garage zoeken die die dingen kan plaatsen..laten we dan maar aan de deskundigen over..
          Oh...als het ook baat tegen katten is dat mooi mee genomen...geen katte****** meer in de tuin en geen krassen meer op motorkap..

          Comment


          • #6
            Steenmarter

            Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
            Oh...als het ook baat tegen katten is dat mooi mee genomen...geen katte****** meer in de tuin en geen krassen meer op motorkap..
            Heb er daarom ook eentje gezet op hoogte van motorkap ... zelfs een van de meest positief beoordeelde.
            En weet je wat ... de katten komen er gewoon voor zitten. [emoji17]
            De eerste twee keer kijken ze wat en daarna niet meer, op welke frequentie we dat spel ook zetten.
            Misschien dove katten?
            Zelf wel last van die hoge tonen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Steenmarter

              Zelf zal ik die tonen niet horen....en voor de katten dan maar misschien een luchthoorn...maar er zijn toch ook van die dingen die automatisch de frequentie wijzigen (dacht ik gelezen te hebben)...maar eerst eens zoeken naar een behoorlijk systeem/merk...er zijn natuurlijk tig soorten maar volgens mij komt het steeds op hetzelfde neer....wil gewoon die beestjes niet.

              Comment


              • #8
                Re: Steenmarter

                Voor de wagen is enkel het systeem met stroomschokjes effectief indien correct geplaatst.
                Maar best laten plaatsen in de garage want vaak moeten er al een paar redelijk laag geplaatst worden waar men zelf moeilijk bij kan.
                Een garantie is het echter nooit voor 100%.

                Van die (gaas-) kiekendraad onder de wagen leggen helpt ook, maar is geen zicht.

                Tot nu toe beperken ze zich hier tot de darmpjes van de ruitensproeier.
                Ik heb het grootste deel ervan ingepakt, maar een stuk darm ook ter beschikking gelaten ... dan beginnen ze hopelijk aan niets anders.

                Er bestaan ook sprays, maar dat is maar voor een paar dagen, echter waren ze er hier niet zo van gedaan.

                Lichtflitsen zou ze ook afschrikken, maar ook daar zou gewenning parten spelen.

                Van een hond moeten ze niet weten, zelfs niet van de geur van het haar ... nog niets van gemerkt.

                Men weet wanneer ze komen, niet wanneer ze vertrekken. [emoji20]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Steenmarter

                  Hondenhaar wist ik niet...zal ik eens proberen...
                  Systeem met stroomschokjes wordt dan sowieso door garage gedaan...
                  las ook iets over ammoniak...zal eens over grond gieten...gebruik het ook op een plaats waar honden in verleden regelmatig een plasje deden en een "berg" achter lieten...moet het wel regelmatig doen maar al lange tijd geen last meer van...natuurlijk niet zo goed voor milieu maar om regelmatig pindakaas onder je schoen te hebben is ook ..

                  Buurman heeft een week 2/3 geleden bezoek gehad van die beestjes dus ik verwacht ze zo..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steenmarter

                    Als je het Duits een beetje machtig bent: https://www.auto-motor-und-sport.de/...rder-attacken/ en https://www.auto-motor-und-sport.de/...beissattacken/

                    Kort gezegd, geurstoffen en hoge-frequentie afweer werken niet. Geregeld motorruimte wassen zou kunnen helpen. Drie oplossingen die wel werken: auto in (goed afgesloten!) garage zetten, afweer gebaseerd stroomstoten als alles op juiste manier is ingebouwd, en motorruimte ontoegankelijk maken. Als ik me niet vergis hebben de meeste Duitse merken hier wel een kit voor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steenmarter

                      In garage gaat niet lukken, wordt gebruikt voor andere doeleinden..laat VW nu voor verschillende modellen wel pakketten hebben die de auto goed afsluiten naar motorblok toe...behalve niets voor Tiguan...ben van plan om deze te laten plaatsen.."HJH Sensor 737 Marderschutz"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steenmarter

                        Bij VW verkopen en plaatsen ze zeker en vast anti-marter systemen die met schokjes werken.
                        Als men die in de garage laat plaatsen, dan zou ik persoonlijk kiezen voor deze dat zij aanbieden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steenmarter

                          Deze gaat het worden https://www.kuk-marderabwehr.de/kauf...das-intensive/...wordt bij VW in Duitsland gekocht en ingebouwd.
                          Last edited by Mullie; 7 juli 2018, 09:59.

                          Comment

                          Working...
                          X