Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSD verschillen in merken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SSD verschillen in merken ?

    Ben aan het uitkijken naar een SSD.

    Ik weet dat Samsung veruit de populairste is, maar zijn er verschillen (redenen om ze eventueel te mijden ) tussen Samsung - WD en Crucial ?

    En is er een noemenswaardig verschil tussen een SATA III en een M.2 SSD ?
    Wel op papier, maar ik bedoel in de praktijk ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: SSD verschillen in merken ?

    Ik gebruik alleen Samsung, altijd tevreden van geweest.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: SSD verschillen in merken ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik gebruik alleen Samsung, altijd tevreden van geweest.
      Recent nog een bestaande Samsung laten upgraden. Beste wat er is. Mijn locale PC winkel wil niks anders.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: SSD verschillen in merken ?

        Hier Samsung 250GB 960Evo M.2 SSD gekozen voor mijn nieuwe PC. Heel tevreden

        Comment


        • #5
          Re: SSD verschillen in merken ?

          Zal dan ook maar bij Samsung blijven - uiteindelijk is wat gemoedsrust ook wat waard.
          Buiten mijn allereerste SSD ( was van Intel - eveneens perfect) , heb ik ook steeds Samsung gebruikt.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: SSD verschillen in merken ?

            Ik heb ook een 960 EVO 250GB. Ze zeggen dat er in de praktijk bijna geen verschil is met een goede sataIII SSD. Ik heb ervoor zo eentje gehad en eerlijk gezegd merk ik weinig verschil. Sequentieel lezen en schrijven is veel sneller bij de 960 EVO maar dat wordt niet benut omdat de andere harde schijven die snelheid niet aankunnen. Bijvoorbeeld bij het kopiëren van data tussen ssd en harde schijf.

            Voor de prijs van een 250GB 960 EVO heb je waarschijnlijk een 500GB sataIII of misschien wel een 1TB SSD. Voor mij is 250GB voldoende. Mijn vorige was een Corsair Neutron 120GB en dat was net iets te weinig.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: SSD verschillen in merken ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              En is er een noemenswaardig verschil tussen een SATA III en een M.2 SSD ?
              Wel op papier, maar ik bedoel in de praktijk ?
              Een ex Studienoot had een ocz of iets dergelijks en die ging kapot.
              Maar SATA 3 is een bepaalde standaard/connector met zijn maximale snelheid en zo heb je ook M2 met een eigen standaard/connector met bijbehorende maximale snelheid. En de afmeting is anders. Misschien is het wel dezelfde vergelijking als vroeger pata en ide schijven
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: SSD verschillen in merken ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Een ex Studienoot had een ocz of iets dergelijks en die ging kapot.
                Maar SATA 3 is een bepaalde standaard/connector met zijn maximale snelheid en zo heb je ook M2 met een eigen standaard/connector met bijbehorende maximale snelheid. En de afmeting is anders. Misschien is het wel dezelfde vergelijking als vroeger pata en ide schijven
                YMMV ... Eind 2010 kocht ik een OCZ Vertex-2 SSD en dan kwamen al de horrorverhalen over hoe krakkemikkig die wel was samen met alle andere OCZ spullen ... tough luck, die draait nog steeds als een zonnetje in de Windows Insider PC ... Het enige probleem is dat hij niet meer compatibel is met de nieuwere South bridge chips, zelfs al niet meer met de Z97 chipset, wat al oud spul is.
                Voor de rest heb ik niets anders dan Samsung en daar blijf ik ook bij (830, 840 en 850)
                Last edited by Guest41; 25 april 2018, 22:03.

                Comment

                Working...
                X