Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speciaal voor de NMBS.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speciaal voor de NMBS.

    Ter vervanging van de Fyra zou deze best wel eens beter kunnen zijn.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Speciaal voor de NMBS.

    Zou weleens kunnen Robert.
    Zouden ze voor dat ding in staat zijn een sluitend lasten cohier op te stellen?.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Speciaal voor de NMBS.

      Dit is maar 1 EK (ezelskracht), in het parlement zijn wellicht nog meerdere te vinden om een resem wagons te trekken ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Speciaal voor de NMBS.

        Zouden ze voor dat ding in staat zijn een sluitend lasten cohier op te stellen?
        Ik vrees ervoor. Ezels stoten zich maar 1 keer aan dezelfde steen, maar er zijn er al veel die met de fabrikant van de Fyra in de problemen zijn gekomen.

        Comment


        • #5
          Re: Speciaal voor de NMBS.

          NS en NMBS wilden hun verouderde Benelux stellen vervangen door een hoge snelheidstrein maar geld voor een degelijke trein was er niet.
          Dus gingen ze aankloppen bij het Italiaanse AnsaldoBreda met in hun aktentas een lasten cohier die ook een peuter kon opstellen.
          De Fyra werd jaren later afgeleverd dan voorzien was en onmiddellijk waren er allerhande ernstige problemen die de veiligheid in gedrang brachten.
          Toen het begon te winteren kwamen pas de gebrekkige kwaliteit van de trein pas goed aan het licht.
          Afhangende carrosserie delen en deuren, allerhande kasten aan het onderstel enzoverder enzovoort.
          De Italianen gingen alle problemen binnen de vijftien dagen oplossen maar na een maand was er nog geen enkele trein rijvaardig.
          Toen er eindelijk een klaar was om te testen deden zich weer andere problemen voor, daarop werd de Fyra onveilig verklaard.

          Als NS en NMBS nu niet op hun centen gezeten dan hadden ze de Duitse ICE moeten kopen die zijn sporen allang verdient had bij DB (Die Bahn) en zeer betrouwbaar bleek te zijn.
          Maar ja, de blijkbaar hadden ze teveel centen gestoken in de EUROSTAR en de TGV.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Speciaal voor de NMBS.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            NS en NMBS wilden hun verouderde Benelux stellen vervangen door een hoge snelheidstrein maar geld voor een degelijke trein was er niet.
            Dus gingen ze aankloppen bij het Italiaanse AnsaldoBreda met in hun aktentas een lasten cohier die ook een peuter kon opstellen.
            De Fyra werd jaren later afgeleverd dan voorzien was en onmiddellijk waren er allerhande ernstige problemen die de veiligheid in gedrang brachten.
            Toen het begon te winteren kwamen pas de gebrekkige kwaliteit van de trein pas goed aan het licht.
            Afhangende carrosserie delen en deuren, allerhande kasten aan het onderstel enzoverder enzovoort.
            De Italianen gingen alle problemen binnen de vijftien dagen oplossen maar na een maand was er nog geen enkele trein rijvaardig.
            Toen er eindelijk een klaar was om te testen deden zich weer andere problemen voor, daarop werd de Fyra onveilig verklaard.

            Als NS en NMBS nu niet op hun centen gezeten dan hadden ze de Duitse ICE moeten kopen die zijn sporen allang verdient had bij DB (Die Bahn) en zeer betrouwbaar bleek te zijn.
            Maar ja, de blijkbaar hadden ze teveel centen gestoken in de EUROSTAR en de TGV.
            En die had geen problemen?
            Hoeveel assen hebben ze niet moeten vervangen omdat die gewoon braken.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Speciaal voor de NMBS.

              Het waren geen assen dacht ik maar wielbanden en er is maar één ongeluk mee gebeurd.
              Maar ondertussen zitten ze al aan de derde generatie ICE's.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Speciaal voor de NMBS.

                Ik stel deze voor :
                Awesome Lego Duplo railway - two LEGO DUPLO Trains on MEGA circuit. Four electric locomotives drag 8 wagons. Crashes and Accidents of this circuit are in the...


                Uitbreiden kan altijd en de kosten blijven laag.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Speciaal voor de NMBS.

                  Presies alsof NMBS en NS anders konden dan bij Ansaldo-Breda gaan kopen. Zo'n aankopen moet verplicht door een europese aanbestedingsprocedure gebeuren. En elk bedrijf in europa dat op die markt de nodige licenties bezit mag mee doen. De goedkoopste heeft door de reglementering al direct 80% kans om het binnen te halen en moet al serieuse steken laten vallen om het te missen. Dat je al spullen geleverd hebt voor andere gelijkaardige aanbestedingen die ook niet voldoen is geen enkele reden om niet te mogen meedoen. De enige mogelijkheid om te zorgen dat zo'n prutsers niet mogen meedoen is via gerechterlijke stappen hun licentie te laten intrekken. De DSB had dit kunnen doen maar heeft het niet gedaan. De ICE is niet geschikt voor het traject en Alsthom wou enkel dubbeldeks tgv's aanbieden. Vermits er niemand anders meedeed...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Speciaal voor de NMBS.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Presies alsof NMBS en NS anders konden dan bij Ansaldo-Breda gaan kopen. Zo'n aankopen moet verplicht door een europese aanbestedingsprocedure gebeuren. En elk bedrijf in europa dat op die markt de nodige licenties bezit mag mee doen. De goedkoopste heeft door de reglementering al direct 80% kans om het binnen te halen en moet al serieuse steken laten vallen om het te missen. Dat je al spullen geleverd hebt voor andere gelijkaardige aanbestedingen die ook niet voldoen is geen enkele reden om niet te mogen meedoen. De enige mogelijkheid om te zorgen dat zo'n prutsers niet mogen meedoen is via gerechterlijke stappen hun licentie te laten intrekken. De DSB had dit kunnen doen maar heeft het niet gedaan. De ICE is niet geschikt voor het traject en Alsthom wou enkel dubbeldeks tgv's aanbieden. Vermits er niemand anders meedeed...
                    Klopt, bij EU aanbestedingen moet men de goedkoopste nemen en doet men dit niet zal men dit moeten motiveren met zéér goede argumenten en mss nog een rechtzaak ook. Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat het lastenboek werd aangepast zodat Ansaldo-Breda kon meedingen nadat de maximum snelheid werd aangepast.
                    Bron: http://www.inkopers-cafe.nl/fyra-te-...snelheidslijn/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Speciaal voor de NMBS.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Presies alsof NMBS en NS anders konden dan bij Ansaldo-Breda gaan kopen. Zo'n aankopen moet verplicht door een europese aanbestedingsprocedure gebeuren. En elk bedrijf in europa dat op die markt de nodige licenties bezit mag mee doen. De goedkoopste heeft door de reglementering al direct 80% kans om het binnen te halen en moet al serieuse steken laten vallen om het te missen. Dat je al spullen geleverd hebt voor andere gelijkaardige aanbestedingen die ook niet voldoen is geen enkele reden om niet te mogen meedoen. De enige mogelijkheid om te zorgen dat zo'n prutsers niet mogen meedoen is via gerechterlijke stappen hun licentie te laten intrekken. De DSB had dit kunnen doen maar heeft het niet gedaan. De ICE is niet geschikt voor het traject en Alsthom wou enkel dubbeldeks tgv's aanbieden. Vermits er niemand anders meedeed...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Klopt, bij EU aanbestedingen moet men de goedkoopste nemen en doet men dit niet zal men dit moeten motiveren met zéér goede argumenten en mss nog een rechtzaak ook.
                      Voila, 2 andere forummers zeggen het ook.

                      Maar toen ik dat gisteren schreef was het allemaal niet waar volgens Red Falcon -omdat hij vroeger bij NMBS werkte, en mijn mening daardoor dus plots niet meer mocht meetellen.

                      Gelukkig weet ik nu dat het helemaal niet aan mij ligt.
                      Ik heb nog al onredelijke aanvaringen gehad, en elke keer maar met 1 en dezelfde moderator. Het zal allemaal wel toeval zijn.
                      Last edited by Red Falcon; 16 januari 2014, 23:42.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Speciaal voor de NMBS.

                        Al 30 jaar dagelijks pendelaar, ik kan enkel zeggen dat het bij de NMBS van kwaad naar erger gaat inzake stiptheid.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment

                        Working...
                        X