Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spam filter Outlook 365

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spam filter Outlook 365

    Nee, dus geen probleem bij mij, maar een kennis (kleine onderneming) die mij het volgende meldt: hij speelt een toelage van 650 euro de Vlaamse overheid kwijt omdat een mail die ze stuurden voor een betaling van 1300 euro door de Spam-filter van Outlook 365 als Spam beoordeeld werd. Betaaltermijn verstreken en dan krijgt hij een mail (deze keer niet in de Spam-folder) dat hij wegens niet tijdige betaling van de factuur geen recht meer had op de subsidie.
    Als ik wat zoek op internet geraak ik er niet uit of je die Spam-filter in Outlook 365 volledig kan uitschakelen (wat zijn wens is).
    Wat ik wel lees is dat er velen steen en been klagen dat die filter véél te agressief is en véél te véél zaken als Spam aanziet.

    Weet iemand hier meer over ? Thx om mee te denken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Spam filter Outlook 365

    't Ja, en als ze die gaan afzwakken zullen anderen dan weer reclameren hé.
    En er is nog altijd webmail natuurlijk.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Spam filter Outlook 365

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als ik wat zoek op internet geraak ik er niet uit of je die Spam-filter in Outlook 365 volledig kan uitschakelen (wat zijn wens is).
      Wat ik wel lees is dat er velen steen en been klagen dat die filter véél te agressief is en véél te véél zaken als Spam aanziet.

      Weet iemand hier meer over ? Thx om mee te denken.
      Waar gaat die spam dan naartoe? Zonder menselijke interventie gewist?

      Ik filter ook op spam (spamassassin + filters op mijn hosting) maar die mails komen allemaal in een speciale SPAMfolder terecht waar ik alles nog kan controleren. NIETS wordt automatisch verwijderd.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Spam filter Outlook 365

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Waar gaat die spam dan naartoe? Zonder menselijke interventie gewist?

        Ik filter ook op spam (spamassassin + filters op mijn hosting) maar die mails komen allemaal in een speciale SPAMfolder terecht waar ik alles nog kan controleren. NIETS wordt automatisch verwijderd.
        Die mail was niet gewist, maar die mens oordeelt dat een mail van een overheidsinstelling door Microsoft allicht niet als Spam zal beoordeeld worden. Helaas wél dus.
        Hij zou dus liever zien dat de zogezegde Spam en de echte Spam gewoon in zijn "Postvak in" terecht komt zodat hij het direct kan verwijderen en niet alle dagen moet gaan controleren of er toch niets belangrijks zit in die Spammap en dat dan gaan verslepen naar "Postvak in".
        Dus mijn vraag aan outlook 365 kenners: kan je de Spamfilter volledig uitschakelen ? Anders misschien een optie, indien je ook regels kan opmaken zoals in de gewone Outlook uit Office: alle mail die in de Spammap terechtkomt verplaatsen naar "Postvak in".
        Last edited by nete; 4 mei 2016, 22:44.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Spam filter Outlook 365

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          't Ja, en als ze die gaan afzwakken zullen anderen dan weer reclameren hé.
          En er is nog altijd webmail natuurlijk.
          Mijn vraag is enkel of je individueel die spamfilter (die dus véél te agressief blijkt, google maar eens op dat onderwerp) in Outlook 365 kunt uitschakelen. De uitleg op de Microsoft site is daarin niet echt duidelijk.
          Die persoon zou liever de Spam uitkuisen in zijn "Postvak in" dan om de haverklap alles te moeten controleren in een Spammap en daar dan een aantal mails die er ten onrechte instaan te moeten gaan verslepen naar zijn "Postvak in".
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Spam filter Outlook 365

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Die persoon zou liever de Spam uitkuisen in zijn "Postvak in" dan om de haverklap alles te moeten controleren in een Spammap en daar dan een aantal mails die er ten onrechte instaan te moeten gaan verslepen naar zijn "Postvak in".
            Dat is één klik verschil ... één keer klikken op die map en je ziet het staan.
            Eén keer een afzender toevoegen aan veilige afzenders en die komt nooit meer in de spam-map te staan.

            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Spam filter Outlook 365

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat is één klik verschil ... één keer klikken op die map en je ziet het staan.
              Eén keer een afzender toevoegen aan veilige afzenders en die komt nooit meer in de spam-map te staan.

              https://support.office.com/en-us/art...d-de987e880e46
              OK, ga dit met hem eens bekijken.
              Het gaat er vooral om dat blijkbaar de spamfilter van Outlook 365 véél en véél te agressief is (zo lees ik toch her en der).
              Zelf heb ik in mijn spammap in de gewone Outlook 2007 vrijwel nooit ook maar één enkele mail die daar ten onrechte staat (gefilterd door Telenet zelf).

              Alvast iedereen bedankt om mee te denken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Spam filter Outlook 365

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Mijn vraag is enkel of je individueel die spamfilter (die dus véél te agressief blijkt, google maar eens op dat onderwerp) in Outlook 365 kunt uitschakelen. De uitleg op de Microsoft site is daarin niet echt duidelijk.
                Die persoon zou liever de Spam uitkuisen in zijn "Postvak in" dan om de haverklap alles te moeten controleren in een Spammap en daar dan een aantal mails die er ten onrechte instaan te moeten gaan verslepen naar zijn "Postvak in".
                OK, Hij kijkt dus zijn spamfolder niet na.. tja...

                Zowat elke spamfilter kan "leren" wat spam is, hetzij op te vertrouwen emailadressen (white- en blacklist) hetzij op woorden of beiden. soms kan je ook koppelen aan bestaande blacklist sites. Als geen van deze mogelijkheden in Outlook kan dan is er toch iets mis.
                Een spamfilter uitschakelen zou alleszins moeten mogelijk zijn. In het slechtste geval gebruik je iets als Mailwasher. Dat programma controleert al je mailboxen, kan spam "taggen" en daarna je mailprogramma openen om mails te downloaden.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Spam filter Outlook 365

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  OK, Hij kijkt dus zijn spamfolder niet na.. tja...
                  Hij "keek" die niet na, nu (hopelijk tijdelijk) dus wel. Maar ik kan zijn redenering enigszins volgen:
                  "waarom zou ik (hij dus) twee mappen dagelijks moeten gaan controleren omdat Microsoft er nogal met een beetje grove borstel doorgaat qua Spam; als er zoveel zaken ten onrechte inkomen, dan kan ik ze evengoed van de eerste keer uitkuisen in mijn "Postvak in". Dan heb ik één map te controleren en geen twee".
                  Hij werkte vroeger (tot vorig jaar) met een gewone Outlook uit het Office pakket en daar heeft hij nooit naar de spammap moeten omkijken.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #11
                    Re: Spam filter Outlook 365

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Hij "keek" die niet na, nu (hopelijk tijdelijk) dus wel. Maar ik kan zijn redenering enigszins volgen:
                    "waarom zou ik (hij dus) twee mappen dagelijks moeten gaan controleren omdat Microsoft er nogal met een beetje grove borstel doorgaat qua Spam; als er zoveel zaken ten onrechte inkomen, dan kan ik ze evengoed van de eerste keer uitkuisen in mijn "Postvak in". Dan heb ik één map te controleren en geen twee".
                    Hij werkte vroeger (tot vorig jaar) met een gewone Outlook uit het Office pakket en daar heeft hij nooit naar de spammap moeten omkijken.
                    Dat komt zowat overeen met iemand die zijn data kwijt is door een crash. Geen backup, waarom zouden ze, het is vroeger nooit mis gegaan.
                    Hoe kan je vertrouwen op een spamfilter die je niet zelf instelt? Het minste dat je doet is toch kijken of alles goed werkt?
                    Hoe dikwijls zie je geen "false positives" bij antivirus software, of erger, een virus oplopen omdat het (nog) niet gedetecteerd werd?

                    Nu goed, lesson learned zeker?
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #12
                      Re: Spam filter Outlook 365

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat is één klik verschil ... één keer klikken op die map en je ziet het staan.
                      Eén keer een afzender toevoegen aan veilige afzenders en die komt nooit meer in de spam-map te staan.

                      https://support.office.com/en-us/art...d-de987e880e46
                      en voor de nederlandstaligen onder ons ;-)

                      ---> Het niveau van bescherming tegen ongewenste e-mail wijzigen

                      Comment


                      • #13
                        Re: Spam filter Outlook 365

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Dat komt zowat overeen met iemand die zijn data kwijt is door een crash. Geen backup, waarom zouden ze, het is vroeger nooit mis gegaan.
                        Hoe kan je vertrouwen op een spamfilter die je niet zelf instelt? Het minste dat je doet is toch kijken of alles goed werkt?
                        Hoe dikwijls zie je geen "false positives" bij antivirus software, of erger, een virus oplopen omdat het (nog) niet gedetecteerd werd?

                        Nu goed, lesson learned zeker?
                        Ik denk dat we een beetje naast mekaar zitten te "spreken".
                        Lees eens wat er over de "spam" map van outlook 365 geschreven wordt: er zijn er die beweren dat er tot 70% mail onterecht in terecht komt. Zover wil ik niet gaan, maar die persoon redeneert: als ik als het ware 2 "postvak in" mappen krijg, één waar geen spam in komt, en één waar wat spam in komt plus een pak mails die er niet thuishoren (want geen spam), dan kan dat evengoed gewoon allemaal in die ene "postvak in" binnenkomen.
                        Maar daarvoor moet dan die spamfilter van Microsoft uitgezet kunnen worden en dat is mijn vraag hier.
                        Nu, misschien geraakt hij het wel gewoon om trouw de twee mappen alle dagen te overlopen.....
                        Last edited by nete; 6 mei 2016, 16:58.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #14
                          Re: Spam filter Outlook 365

                          Dat is toch maar een tijdelijk fenomeen?
                          Nu vind ik 70% wel extreem veel.

                          Als je een paar keer uw spam map bekijkt en domeinen van gekende afzenders toevoegt aan veilige afzenders, dan heb je toch heel snel een clean systeem?

                          Problemen ontstaan vaak doordat mensen zaken niet gebruiken zoals ze bedoeld zijn om te gebruiken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X