Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spaarrekenig voor mijn petekind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spaarrekenig voor mijn petekind

    sedert 7 jaar ben ik de dooppeter van amber, in overleg met haar ouders hebben we beslist om een spaarrekening te openen ipv altijd speelgoed te kopen. Het kind kan bijna zelf een winkel beginnen in al de spullen die ze al heeft verzameld in de loop der jaren, daarom gaat onze voorkeur uit naar een rekening die geblokkeerd is tot haar 18 verjaardag.

    Nu is mijn vraag welke bank kunnen jullie mij aanraden? qua opbrengst?


    Groeten Jurgen
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: spaarrekenig voor mijn petekind

    Wat heeft die jongere nu aan een spaarrekening die geblokkeerd is tot haar 18 jaar ? Maak er jaarlijks eens een uitstap mee, en laat haar beslissen waar en hoe, dan heb je er beiden iets aan.

    Comment


    • #3
      Re: spaarrekenig voor mijn petekind

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
      Wat heeft die jongere nu aan een spaarrekening die geblokkeerd is tot haar 18 jaar ? Maak er jaarlijks eens een uitstap mee, en laat haar beslissen waar en hoe, dan heb je er beiden iets aan.
      Bwa, 'k was toch content met die "kleine" spaarpotjes, die nog ergens stonden te slapen, bij aankoop van ons huis. Maar sparen en opbrengen (toch spaarboekjes) dat zijn er tegenwoordig toch 2. Dat is mijn indruk.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: spaarrekenig voor mijn petekind

        Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
        sedert 7 jaar ben ik de dooppeter van amber, in overleg met haar ouders hebben we beslist om een spaarrekening te openen ipv altijd speelgoed te kopen. Het kind kan bijna zelf een winkel beginnen in al de spullen die ze al heeft verzameld in de loop der jaren, daarom gaat onze voorkeur uit naar een rekening die geblokkeerd is tot haar 18 verjaardag.

        Nu is mijn vraag welke bank kunnen jullie mij aanraden? qua opbrengst?


        Groeten Jurgen

        Misschien helpt dit je al wat vooruit. De spaarboekjes van de 'grote' banken in België hangen achteraan. Maar dat is al lang geen nieuws meer

        Groetjes
        K@rel
        Is this the real life? Is this just fantasy?
        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

        Comment


        • #5
          Re: spaarrekenig voor mijn petekind

          Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
          Misschien helpt dit je al wat vooruit. De spaarboekjes van de 'grote' banken in België hangen achteraan. Maar dat is al lang geen nieuws meer

          Groetjes
          K@rel

          K@rel, dank u voor deze tip, lijkt me zeker intressant om verder te bekijken.
          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

          Comment


          • #6
            Re: spaarrekenig voor mijn petekind

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
            Wat heeft die jongere nu aan een spaarrekening die geblokkeerd is tot haar 18 jaar ? Maak er jaarlijks eens een uitstap mee, en laat haar beslissen waar en hoe, dan heb je er beiden iets aan.
            Aan tussendoortjes zijn er geen gebrek, maar ik wil dat kind ook iets geven wanneer ze volwassen is, dus vind ik sparen zeker geen slecht idee.
            Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
            De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

            Comment


            • #7
              Re: spaarrekenig voor mijn petekind

              Als je voor de lange termijn gaat (afhaling niet vroeger dan over 11 jaar, zoals in dit geval) zou ik eerder een aandelenfonds adviseren dan een spaarboekje (zelfs al is het dat van een kleinere bank). Normaal moet dat meer opbrengen zeker als je er elk jaar in investeert.
              Belangrijk is wel dat je er mee moet kunnen leven dat er een beperkt risico is dat het minder heeft opgebracht dan een boekje, dus dat je mogelijk wat moet wachten.

              Comment


              • #8
                Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                Ik volg dit topic met interesse
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                  Welke bank is eigenlijk een moeilijke vraag ... u heeft 90% kans dat de gekozen bank tegen de dag dat die kleine 18 is overgenomen is door of gefusioneerd is met een andere bank.
                  Ondertussen zullen de rentevoeten al 36 keer gewijzigd zijn en zal de regering al wel maatregelen getroffen hebben dat je bijna geen opbrengst hebt.
                  Een spaarrekening is op dit moment gewoon niets waard, het is goed om uw geld tijdelijk te deponeren en de staat erop te wijzen dat ze nog iets kunnen afpakken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                  Aan tussendoortjes zijn er geen gebrek, maar ik wil dat kind ook iets geven wanneer ze volwassen is, dus vind ik sparen zeker geen slecht idee.
                  Dan kunt ge gewoon zelf iets opzij zetten en het geven op het moment dat het nodig blijkt ... of een goed testament maken.
                  Last edited by VerSeg; 20 september 2007, 22:45.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                    indien u een boekje opendoet op naam van de kinderen/kleinkinderen/doopkind, zijn zij de enige rechthebbenden en kunnen zij op hun 18e over dit geld onbeperkt beschikken. Op zich is dit natuurlijk de bedoeling; maar wat als zij op hun 18e dingen willen doen met dat geld, anders dan u had gedacht. Bijvoorbeeld, het kopen van een onverantwoord dure auto, of onder invloed van slechte vrienden alles in één week opmaken in de één of andere discotheek, of voor drugs te kopen. Het is te hopen van niet natuurlijk, maar wie is daar 100% zeker van? Toch zijn dergelijke verhalen schering en inslag.

                    Daarom hebben wij besloten om geen geld meer op de kinderen hun spaarboekje te zetten; maar op een speciale rekening op ONZE naam. Dan kunnen wij bekijken binnen respectievelijk 12 en 15 jaar of ze het geld al krijgen ja dan neen.

                    Het geld staat nu op een CREST30 rekening bij AXA.
                    Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mr Mojo Bekijk bericht
                      indien u een boekje opendoet op naam van de kinderen/kleinkinderen/doopkind, zijn zij de enige rechthebbenden en kunnen zij op hun 18e over dit geld onbeperkt beschikken. Op zich is dit natuurlijk de bedoeling; maar wat als zij op hun 18e dingen willen doen met dat geld, anders dan u had gedacht.
                      Een cadeau is een cadeau en als die daar later een auto mee wil kopen dan is dit ook zijn keuze, hij heeft het trouwens gekregen om er iets mee te doen naar zijn keuze.
                      Je kan moeilijk een cadeau onder voorwaarden geven. Als het de bedoeling is dat die er iets mee koopt wat jij wil, dan moet je niet het geld geven maar het voorwerp aankopen en dit geven wanneer u denkt dat u dit moet geven.

                      De oplossing om zelf geld te sparen is heel mooi maar als er met u iets gebeurd staat het kind nergens. Als kind is hij misschien erfgenaam maar als petekind mag hij het op zijn buik schrijven ooit iets van dat geld te zien zonder goedwil van derden.

                      En dan nog ben je bij het geven van een ander cadeau niet zeker dat je er goed aan doet ... als het iets is dat hem niet aanstaat zal hij het niet eens bekijken en is het weggesmeten geld ... misschien verkoopt hij het zelfs direkt aan een laag prijsje om er iets anders mee te doen.

                      Maar 9/10 jongeren willen wel een brommer of eerste auto ... moet je hen dan beletten dit te kopen omdat uw gedachten anders zijn?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                        Al is een info genomen bij je mutualiteit die hebben voorhuwelijk sparen is maar een beperkt bedrag maar de intrest die je daar krijgt kan je nergens halen hoor zelfs niet op de beurs
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #13
                          Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                          Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                          Al is een info genomen bij je mutualiteit die hebben voorhuwelijk sparen is maar een beperkt bedrag maar de intrest die je daar krijgt kan je nergens halen hoor zelfs niet op de beurs
                          Dit ga ik zeker eens navragen
                          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                            Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                            Al is een info genomen bij je mutualiteit die hebben voorhuwelijk sparen is maar een beperkt bedrag maar de intrest die je daar krijgt kan je nergens halen hoor zelfs niet op de beurs
                            Ben jij zeker dat die later wil huwen? Met de hedendaagse trend ...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: spaarrekenig voor mijn petekind

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Ik volg dit topic met interesse
                              Ik ook
                              Plus: daar woont een toffe mens in Ruddervoorde
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X